[Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Mando
Berichten: 15637
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:16

Ik ben fan... wat een leuk verhaal

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.


Hanneke81
Berichten: 136
Geregistreerd: 25-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:17

Ik volg. Leuk stel schimmels, hou ik wel van. Ben benieuwd naar de updates van dappere Paris.

Emoreoa
Berichten: 215
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:30

ik volg ook! wat leuk zeg, drie schimmels bij elkaar <3

Mondy
Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:38

Ik moet van mijn witje zeggen dat hij het nu al een spannend verhaal vind :j

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

finalytrue
Berichten: 57
Geregistreerd: 01-12-14
Woonplaats: home sweet home

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:43

En nog een volger! Wat een leuke pony, heb echt een zwak voor schimmels daarom is mijn viervoeter ook zwart :D Wacht met smart op je vervolgverhalen....

lies_sparkle
Berichten: 6113
Geregistreerd: 19-06-11

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 07:38

ik volg ook! Je schrijft super leuk en ik vind het tof dat we veel updates krijgrn. Bij sommige topics krijg je een update per week :+
en heidi wat een leukerd <3

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-17 19:40

mina_dera, emj23, Speirs, murphypower, Asvinia, butterfly84, xsiroccox, Mando, Hanneke81, CraziiEmma, Mondy, finalytrue en liespower94 woehoe wat leuk dat jullie ook volgen!

Gezellig ook om te horen dat er meer schimmels dit topic volgen. Wat withouden betreft, bij mij loopt alles 24/7 buiten waardoor ze niet zo snel in een drol gaan liggen slapen. Ik was eigenlijk alleen de beentje en de staarten. :)

Nou nu is het woord weer aan Paris hoor!

De laatste update met het filmpje was van 17.2. Dit filmpje hier is gemaakt op 18.2. Tussen mij en Modena is het nog een beetje koeltjes, ze is heel streng voor me en herinnert me er steeds aan dat zij de baas is. Niet dat ze schopt ofzo hoor, gewoon heel subtiel. Ze heeft wel gelijk, en ze is ook wel een goede en zelfverzekerde leider, maar voorlopig trek ik liever op met Heidi. Die is toch al gewend onderdeurtje te zijn, dus je kunt zo over haar heen lopen. Ik vind haar super lief!!!!


Naarmate de tijd vordert word het ritueel met poetsen steeds vreemder. Ze gaan nu ook al op het krukje staan als het zadel op mijn rug ligt? Dan zitten ze een beetje aan het zadel, en leggen hun arm erover zodat ik opeens rechts van me ook iets zie bewegen bij mijn rug. Ze worden ook steeds brutaler, soms drukken ze een beetje op het zadel, leunen vanaf het krukje op me, of ze gaan allerlei vreemde gymnastiek oefeningen op het krukje doen waarbij ze door hun knieën buigen en opveren of hun benen in de lucht zwiepen en zo????? :?
Ik vind het raar, maar ik heb er niet echt last van dus ik laat het maar zo.

Wat het grondwerken betreft begin ik er zowaar lol in te krijgen. Ik snap het allemaal heel goed en dat is fijn, want ik heb mijn moeder moeten beloven een brave pony te zijn. Ik wil het allemaal erg graag goed doen. :j

Wat wel jammer is, is dat Modena en Heidi soms zonder mij op buitenrit vertrekken. Dan moet ik alleen achter blijven. Super stom is dat, en om eerlijk te zijn ook wel eng. Ik hinnik dan altijd heel hard en blij als ze weer terug zijn.

Op 25.2, als ik hier precies 21 dagen woon, gaan we wat bijzonders doen. Als Modena en Heidi opgezadeld worden hang ik een beetje bij ze in de buurt rond, ik wil niet achtergelaten worden! Ik zie de bui alweer hangen, zij gezellig op avontuur ik in mijn uppie hier. Het maakt me niet uit wat ik moet doen, als ik maar mee mag! Mijn wens gaat in vervulling, ik krijg mijn hoofdstel om en ik mag mee!!!

Kijk, hier loop ik dan, naast Modena, in het bos. Gezellig met zijn allen op avontuur! *\%/*


Ik schrok een beetje want de fiets van de filmert viel om. Zag je dat Modena helemaal niet schrok? Modena is nu een beetje mijn nieuwe held. Ze is nooit bang op buitenrit. :oo
Je kunt gewoon nadoen wat zij doet en dan is het altijd goed. Ik vind dat erg geruststellend. :o

Verder ben ik al best aan mijn mensen gewend. Oké, me laten vangen als ik los in de paddock loop is soms een dingetje, maar uiteindelijk laat ik mijn halster wel omdoen, zeker als ik zie dat Modena het ook al om heeft.

Het leven is leuk zo! *\o/*

TamaraG
Berichten: 56
Geregistreerd: 01-01-17

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:47

Heel leuk geschreven! Ik volg ook:)

Gijs B
♦ L springen ♦
♦ B Dressuur ♦

Breakdance
♦ B springen ♦
♦ B dressuur ♦

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:07

Ik volg ook, wat een leuk proces om te volgen ;)

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-17 21:14

Kom erbij Mer1980! Het was inderdaad een super bijzonder proces ook om mee te maken.
Ik zal eerlijk zijn, toen ze zich zo moeilijk liet handelen door de DA tijdens de keuring had ik er een hard hoofd in. Ze was zo rillerig, ik dacht het gaat vast een jaar duren voordat je daar veilig een kind op kunt zetten! Laat staan buitenritten maken....

TamaraG schreef:
Heel leuk geschreven! Ik volg ook:)


Wat leuk, ook jij welkom! Ik ga nogmaals een klein stukje schrijven. :)

We maken even een sprong in de tijd. Tussen mijn eerste bosritje en het volgende filmpje.
Het grondwerken gaat door, ik kan nu ook longeren. Ik had al geleerd om met mijn voorhand en achterhand opzij te gaan op kleine aanwijzingen, dus het was eigenlijk een fluitje van een cent! Ik vind het best wel geinig om te doen, gewoon lopen, niet zo moeilijk.

Verder heb ik ontdekt dat je ook kunt lopen met het zadel op je rug. Peanuts hoor. 8-)

Willen jullie nog wat raars horen? Mijn mensen zijn blijkbaar super onhandig geworden. Tijdens het poetsen laten ze de ene na de andere borstel uit hun handen vallen! :roll: In het begin schrok ik daar dan steeds van. >;) Inmiddels ben ik het zo gewend dat ik er niet meer van opkijk. Iemand moet hier de verstandigste zijn he. -:)

Ik mag nu bijna altijd mee met Modena op buitenrit! Super leuk natuurlijk. Af en toe probeer ik zelfs de boel op te naaien door een beetje voor te dringen maar dan word Modena boos. ~~}>
We komen allerlei hele grote rijdende dingen tegen, maar Modena vind dat normaal dus ja dat zal dan wel? Ik roep YOLO en loop er dan gewoon langs.

Maar ja soms heb ik toch nog wat energie over. Modena krijg ik dan niet zo gauw gek dus is Heidi dan mijn slachtoffer! :)* Dit is op 9.3.

Oja dat lawaai op de achtergrond is een trilplaat ofzo. Ze komen hier regelmatig met grote en luidruchtige machines langs onze paddock. Vind ik niet eng hoor. *D

Twee dagen later was het achterste weiland zo droog dat we erop mochten! Dat was in februati te nat namelijk. Ons mens zei: Modena en Heidi gaan altijd rustig grazen, dus dan blijft de grasmat wel heel. Nou ze had niet op mij gerekend haha, ik heb mooi een feestje gehouden!!! :):)

Volgende keer zal ik weer een update geven over mijn serieuze trainingen om een sportpony te worden. :j

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:32

Wat leuk! Ik kom ook volgen :)

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:33

Leuk, ik ga ook volgen! Leuk geschreven.

smit_ilse
Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:46

Wat schrijf je leuk! Ik volg ook.

Als het de bedoeling was dat andere bepalen hoe jij hoort te leven......dan was je geboren met een afstandbediening.

SayaJones
Berichten: 11920
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 07:09

Ik ben fan van jouw, euhh... Paris zijn schrijfstijl. Heerlijk om te lezen :')

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-17 20:58

Welkom xChantelx, Hillebill, smit_ilse, SayaJones!

Dankjewel, wat leuk dat jullie het leuk vinden! Paris is overigens een zij :o

Sorry dat ik een paar dagen op me heb laten wachten, maar ik heb wel een spetterende update!
Mijn laatste update was van 11.3, het filmpje op de wei.

In de tussentijd word het met mijn training steeds serieuzer! Ik mag nog steeds mee op buitenrit, maar blijkbaar is het nodig dat ik dan mijn zadel meesjouw? Nouja, Heidi en Modena sjouwen zelfs een ruiter mee, dus het valt op zich wel mee. Ik zie er zelfs al best als een groot kind uit zo, volgens mijn mensen.

Omdat ik dus sportgefokt ben (ik heb een stamboom, wisten jullie dat Cocktail mijn papa is? Daarom heet ik eigenlijk Koningshoek Paradise Cocktail, maar zo noemen ze me alleen als ik heel stout ben.) Eh waar was ik. Oja omdat ik sportgefokt ben moet ik een sportpony worden. Daarom loop ik sinds kort ook een deel van de buitenrit met een speciaal ding om. Moet ik mijn buikspieren aanspannen en mijn rug bol maken. Zwaar hoor. Maar volgens mijn mensen is het heel belangrijk dat ik mijn lichaam goed leer gebruiken en straks sterk genoeg ben om een ruiter te dragen.
Ik weet het nog niet hoor, een mens op je rug... Nouja dat is van later zorg.

Wat vinden jullie? Lijk ik al wat minder op een kleuterpaardje zo? Dit is op 13.3
[ img ]

Op het eind kregen Lex (het mannelijke mens dat op de foto op Modena zit) en Ciska (het vrouwelijke mens dat op bokt zit) een discussie. Lex vond dat best mijn stijgbeugels naar beneden konden. Ciska wou dat in een omheinde omgeving doen. Lex heeft gewonnen. Ik liep rustig door want ik ben een brave pony. 8-)
Ze hebben daarna wel mijn hoofdstel anders gedaan want dat zat op de foto niet helemaal lekker bij m'n oog. Elke keer als ik Modena in wou halen hielden ze me tegen maar dan ging het steeds schever zitten. :o

Verder heb ik een beetje staan luistervinken.
Ze gaan namelijk steeds gekker doen op dat krukje. Dan gaan ze gewoon met hun bovenlijf op het zadel op mijn rug leunen. Soms doen ze dat ook door een voet in de beugel te zetten, dan is het net of ze bijna op gaan stappen. Of ze doen hun arm over mijn rug heen en kloppen aan de andere kant op mijn buik. Ze kloppen zelfs op mijn kont!
Mijn mensen waren dus aan het bespreken wat er nu nog moest gebeuren. De tactiek zegmaar. Hun dochter, Chantal, waar ik dus wedstrijden mee moet gaan winnen, wil als eerste op mij gaan zitten.
Nu waren ze aan het bespreken, dat ze het eerst zo bont gingen maken, dat dan daarna een ruiter geen probleem meer zou zijn.

Een paar dagen later overkomt me dit! Zelfs Modena deed mee. Ik wist niet wat ik moest doen????

(dat was op 16.3)

Ze zijn hier allemaal gek! Of ik ben als enige gek? Wie is er gek? Ikweethetnietmeer %)
Help me, zeg het me bokkers. Wie is er gek, ik of Modena?

ninavo
Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:13

Geweldig geschreven!!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

daydream
Berichten: 595
Geregistreerd: 18-10-04

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:48

Wat een leuk topic! Wat goed geschreven! Ik volg.

[o] De liefde voor een paard kan de wereld doen oplichten.<3

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-17 21:54

Dankje murphypower! En dankje daydream leuk dat je volgt!

Als ik er nu op terugkijk snap ik zelf niet meer hoe we het gedaan hebben, maar we hebben gewoon zo veel tijd in het doen van gekke dingen gestopt dat Paris op een gegeven moment echt geloofde dat dat er allemaal bij hoorde. :D

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:55

Hahahahaha zo droog die zak aan het zadel, wel een goed idee ;)

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

butterfly84
Berichten: 62
Geregistreerd: 02-10-12

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:11

Dat filmpje met de AH tas is geweldig!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 13:56

Thx! Zo jullie hebben inmiddels echt wel weer recht op een dikke update!

Ja, ze zijn een beetje raar he, die paarden en die tas. :=

Op naar 27.3
Ik, Modena en Heidi zijn echt al supergoede vrienden! Samen gezellig een vorkje prikken enzo, het is net sex and the city! :)
[ img ]

De volgende ochtend (28.3) ziet het er dan zo uit:
[ img ]

Maar wat blijkt nou, 28.3 was een hele belangrijke dag. We gingen naar de rijbak van de overbuurvrouw. Was ik al eens eerder in geweest om een rondje te longeren, dus ik was gewoon relaxed. Modena ging ook gezellig mee. Ook was er een emmer met wortels!

Ik heb lekker wortels gegeten, het was zo leuk, kijk, woehoe!
[ img ]

Hier, nog meer wortels!
[ img ]

Hier maakt mijn mens een selfie van zichzelf op mijn rug terwijl ik wo- oh wacht. Ja ik had haar vanuit mijn ooghoeken wel naar boven zien kruipen, en ik voelde ook zowel links als rechts een been. Maar eten = life. En weet je, ik ben de laatste maanden ook best zelfverzekerd geworden. Bovendien stond Modena naast me en die zei dat het oké was. Weet je, blijkbaar is een mens op je rug best leuk, dus ik vind het best. Kijk hier zijn we dan!
[ img ]

Nu hoor ik echt bij de club volgens Modena. :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 14:11

Verder is er eigenlijk nog een avontuur dat ik een klein beetje vergeten was te vertellen omdat ik het niet zo leuk vond. Maar bij deze dan.

Het heet, de lange lijnen.

Ik moest dus in de lange lijnen gaan lopen om te leren sturen. Maar die hangen dus aan weerszijden van je billen! Ieks! Ik kon er niks aan doen, maar ik kneep er mijn billen steeds van samen van de schrik. En een keer wist ik niet meer wat ik moest doen, dus liep ik maar achteruit.
Ik heb besloten dat ik met veel dingen oké ben maar dat gewapper rond mijn achterbenen blijf ik griezelig vinden.
Wat ik dan wel weer begrepen heb is dat als je neus een tikkie naar links getrokken word je linksaf moet slaan en andersom. Dat gedeelte was peanuts.

Wat volgde na 28.3 was een periode waarin we tijdelijk elke dag naar de rijbak van de overburen gingen. Ik ging dan aan een longeerlijn met mijn mens (kind?) op mijn rug. Blijkt dat je kunt draven met zo iemand op je rug. Nouja ik had het Modena en Heidi al zien doen maar kon me er weinig bij voorstellen. Nu wel.

De eerste keer galop vond ik even spannend. Ik viel er eigenlijk vanuit een harde draf in en alles hotste en klotste. Uiteindelijk viel het alles mee. Soms vind ik iets even eng, dan ga ik van schrik stilstaan want dan weet ik het niet meer. Maar vanuit dat stilstaan komt het uiteindelijk allemaal weer goed. :j
Toen we dat een keer of 2 hadden gedaan, werd ik losgeklikt. Kijk mijn geconcentreerde hoofd. Ik doe echt mijn best. :j

[ img ]

Sturen. Poeh. Moeilijk. Opletten.

[ img ]

Felien_Kyra
Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:15

Wat ontzettend leuk! Ik volg ook :D haha moet er echt om lachen hoe je alles schrijft.

Elaya

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 14:48

Felien_Kyra schreef:
Wat ontzettend leuk! Ik volg ook :D haha moet er echt om lachen hoe je alles schrijft.


Leuk dat je volgt!

Op 28.3 zit er dus voor het eerst iemand op mijn rug. En op 4.4. loop ik voor het eerst los door de bak.
We gaan niet elke dag naar de bak hoor, er is ook nog tijd om te chillen.
En mijn mensen zeggen dat ze me nog wel verder gaan laten wennen aan gedoe met dingen rond mijn achterbenen, want dat hoort er bij.

Maar op 8.4. leer ik eerst wat anders. Stelling. Als ze met hun linkerbeen in je buik bumpen, moet je je hoofd naar links doen. Je kunt er zelfs een wortel mee verdienen. *\o/* En rechts werkt dat precies hetzelfde. Kijk mij eens slim zijn hier:


Op 12.4 heb ik een spannende dag. Voor de de eerste keer dat er iemand op mijn rug zat was namelijk de DA al geweest om groen licht te geven (ik vond de DA nog een beetje spannend maar we hebben het goedgemaakt van de keuring). Nu moest ik daarnaast ook nog naar... De tandarts!
Daarom moesten we dus oefenen met de trailer.... Eerst ging Heidi. Daarna kwam de trailer terug. Toen ging ik in de trailer, werd ik uitgeladen en daar met Heidi in een paddock gezet. Zonder Modena, eng!
Gelukkig kwam Modena een kwartiertje later aan.

Toen ging Heidi de paddock weer uit, want die was aan de beurt. Modena zei dat ik moest ontspannen stelde niks voor allemaal vond ze.
Hier staan we samen te wachten tot we aan de beurt zijn, Heidi was al naar huis.
[ img ]

Ik kan jullie vertellen, ik was op mijn allerbeste gedrag! Niet eens verschoten toen ik een prik kreeg om slaperig te worden. Tijdens het vijlen wilde ik soms mijn hoofd wat naar achter en omhoog trekken, uit die gekke beugel. Maar dan sprak Ciska mij streng toe. Als ik stil stond zei ze hele lieve dingen op een hele lieve toon.

Het was een rare ervaring maar wel prettig, erna waren mijn tanden weer als nieuw. Volgens Modena gaan we elk jaar, nou ik vind het prima. Weer een ervaring rijker!

Op 15.4 leer ik weer wat nieuws. Als je mens haar been wat naar achter legt en duwt, moet je je achterhand verplaatsen. Lijkt op zich best wel op wat we met grondwerk geoefend hebben. Ik ben er, al zeg ik het zelf, best goed in. Wederom kun je er een wortel voor krijgen! *\o/*


Verder oefenen we die dag ook met draven. Ik vind het nog steeds spannend, dus ik zorg vooral dat ik dicht bij Modena blijf. :j


Natuurlijk sta ik ook lekker op de wei en zo hoor! Er is ook tijd om uit te rusten, op 21.4 bijvoorbeeld. :j
[ img ]

jodovi
Berichten: 70
Geregistreerd: 14-03-17

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:01

Wat leuk! Ik volg ook


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, Mark0919, SentiBot, su72, VanLuna en 44 bezoekers