Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 19:33

Hier was het even stil rondom het pony rijden.. Mijn dochter is in de laatste week van de zomervakantie tijdens de clubles best hard en ongelukkig van Flip gevallen..met gevolg dat ze haar pols had gebroken en 3 weken gips moest..daarna mocht ze nog 3 weken niet rijden.Het heeft even geduurd maar sinds zondag zit te ze er weer op.(ze mocht allang weer rijden alleen had ze daar even geen zin zei ze..en ik ga niks pushen,dacht komt vanzelf wel weer)
Vanavond heeft ze ook weer even gereden en Flip was weer super braaf!
[ img ]

Flip b welsh


XRuby_SymmyX
Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 06:52

Dank jullie wel voor alle reacties en ja het is echt zijn favoriete sport. Hij "zeurde" al een half jaar om schermen. Nu heeft hij een proeflessen reeks daarin. Zei hij gelijk daarna: nou ik vind paardrijden toch leuker. Heb wel voor hij op paardrijden ging gezegd: het moet jouw keuze zijn! Je moet het niet doen omdat je denkt dat je mama er een plezier mee doet maar omdat jij het wil ga er maar een nachtje over slapen. Het is echt zijn keuze. Complimentjes van de dochter van de manege eigenaar: ja je bent zeker wel heel trots op je pony.. op jouw leeftijd (7) kunnen er niet zo veel zeggen dat ze leren rijden op hun eigen pony. Ben je ook verliefd op je pony? Waarna mijn zoontje zei: nee want hij is een jongen

Over de 60 weg.. ja ik vind het wel heel spannend hoor want ik woon in Almere en het is de weg naar de snelweg toe waar van alles rijdt ook vrachtwagens en er zit geen hek oid tussen de autoweg en het fietspad het is compleet open. Onze pony is braaf maar ook zeker geen dode. Lopend durf ik het zeker wel hoor. Zal ook wel schrikken zijn als je kind iets breekt door het rijden. De keer dat mijn zoontje er af viel in galop en sym rakelings langs zijn hoofd galopeerde daar was ik ook wel beduusd van. Uiteraard wou mijn zoontje er weer direct op nadat er verder niks was gebroken oid. Wat leuk zo een parcourtje. Ooit hoop ik dat ze ook op dat punt zijn. Bixie is natuurlijk tot 12 en mijn zoontje is al 7 dus ben erg benieuwd of hij binnen 4 jaar op niveau komt voor een parcour.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 06:54

Wat een pech. Geen angst voor haar om er weer op te gaan?

XRuby_SymmyX: bij Bixie mag je met AA springen mee lopen he (zelfs er naast met de pony aan een touwtje), dat niveau hebben ze al heel snel. Als hij nu al zo rond rijdt kun je hem daar best voor opgeven lijkt me. Is super leuk.

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 07:59

SusanH schreef:
Wat een pech. Geen angst voor haar om er weer op te gaan?

XRuby_SymmyX: bij Bixie mag je met AA springen mee lopen he (zelfs er naast met de pony aan een touwtje), dat niveau hebben ze al heel snel. Als hij nu al zo rond rijdt kun je hem daar best voor opgeven lijkt me. Is super leuk.


Ze heeft nadat ze gevallen is,de les nog uitgereden(duurde nog 20 minuten).Ze zei wel gelijk dat ze pijn had en haar handschoentje kon ze niet meer aan dus ik dacht al er klopt iets niet..na de les keek ik naar haar pols en bleek er een dik ei op te zitten..pony aan de hand meegenomen naar stal(5 min lopen)en gelijk een coolpack gevraagd aan de staleigenaar..We vonden het allemaal wel heel stoer van haar dat ze doorgereden heeft maar merk nu wel dat toen ze er afgelopen zondag voor de eerste keer weer opstapte toch wat angst had..Eerste paar minuten heb ik de pony aan de lijn vastgehouden en toen ze door had dat hij braaf was wou ze wel weer los.Gister had ze er minder last van..vanavond gaan we weer naar de clubles(ook al rijdt ze maar even mee tijdens de les..en scheelt dat de andere 2 brave pony’s hebben)

Flip b welsh

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:45

XRuby_SymmyX, ze leren zo snel...
Die van mij is met 6 jaar op de manege begonnen en met 7 bixie en daarna gelijk KNHS dressuur en springen KNHS met (net) 8 jaar.
Maar we gaan niet vaak op wedstrijd hoor.
Bixie mag ook op je eigen hoogte, dus ook lager bij twijfel of hoger om voor officieel te oefen.

Eefjuh20, fijn dat ze er geen heftige angst aan over heeft gehouden.
Beetje spanning is logisch.

XRuby_SymmyX
Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:53

Sneeuwpop wat knap zeg dat je 8 jarige dochter jullie pony totaal compleet nageeflijk kan rijden in de wedstrijd. Is zelfs voor mij nu langzamerhand wel weer te doen (zat vast osteopaat erbij gehaald nu net opgebouwd en weer er tegenaan) maar zie het mijn zoon nog niet doen!

Eefjuh20 wat is flip een leuke pony <3

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:26

Huh? Mijn zoon rijdt zijn shet niet aan de teugel hoor. Dat hoeft niet in de B.
Zijn c pony die hij nu aan het inrijden is, die loopt vanzelf heel makkelijk aan de teugel.
Vandaag bixiewedstrijd met de onervaren pony gedaan, maar heb hem gewoon in de Aa gedaan en mee gerend. Alleen de rem is bevestigd := de rest werkt nog niet helemaal. Pony was zo ontzettend braaf. Een hoop pony's en kinderen verkleed, maar deed haar niks <3
Zal straks kijken of ik een still kan maken van het filmpje.

Trouwens voor degene die bixie willen rijden, kijk even of je met of zonder 1e,2e en 3e prijs wil mee doen. Elke organisatie mag dat zelf bepalen.

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:30


XRuby_SymmyX
Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 00:09

Ohw waha ik dacht dat ze in de knhs B dressuur al nageeflijk moesten rijden

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 06:28

XRuby_SymmyX schreef:
Ohw waha ik dacht dat ze in de knhs B dressuur al nageeflijk moesten rijden


Bij de paarden is dat wel zo en bij de grotere pony's verwachten ze ook wat meer.
Maar knhs is wel een stuk strenger dan bij bixie en FNRS.

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 12:34

Wij hebben Flip vandaag maar laten scheren..Hij had al zo’n dikke vacht dat ie er echt last van had tijdens het rijden..Heel futloos en sloom.Vorig jaar winter was hij ook niet helemaal fit door dat lange haar,vooral als het wat warmer was dan stond ie als een gek te pompen na 10 minuten rijden(terwijl mijn dochter niet heel fanatiek rijdt)
Het was de eerste keer dat hij geschoren werd maar Flip vond het allemaal wel prima.Brave pony!
[ img ]

Flip b welsh

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 14:59

Oh fijn! Zo fijn als dat gedaan is.
Onze shet moet ook weer... Blijf bezig :=
De Welsh doe ik dit jaar wsl nog niet. Denk dat die te "fris" wordt als die kaal is.

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 15:30

sneeuwpop schreef:
Oh fijn! Zo fijn als dat gedaan is.
Onze shet moet ook weer... Blijf bezig :=
De Welsh doe ik dit jaar wsl nog niet. Denk dat die te "fris" wordt als die kaal is.


Daar was ik met Flip ook een beetje bang voor dat hij te fris wordt maar het nu nog niet zo koud en tegen de tijd dat het vriest en ze niet de wei in kunnen dan is het haar wel weer wat aangegroeid(scheer hem ook maar 1x)Degene die hem nu geschoren heeft zei al dat dit het perfecte weer was om te scheren zonder dat ze heel fris worden..
We gaan het vanavond zien als m’n dochter gaat rijden hahaha.

Flip b welsh

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 13:39

Klopt, met dit weer is de overgang minder heftig.
Maar vind haar nu al best druk, dus een beetje drukker is geen optie :=

Gister de laatste pony's van het grote land gehaald. Het is weer druk thuis. Alle stallen vol. :o
Tijd om het hengstveulen af te doen en zijn moeder en grote zus te gaan beleren..

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 17:13

Ik loop een beetje achter, dus ik lees even terug vanaf mijn laatste berichtje.

myk_en_shant, Ziet er goed uit. Netjes tussen de pionnetjes doorsturen? :)

XRuby_SymmyX, Wat leuk zeg privé les! Gaat goed zo te zien. Stoer dekje heeft hij uitgekozen.

eefjuh20, O jee van Flip gevallen en pols gebroken! Pfff, best heftig dus! Hoe gaat het nu met de pols?
Flip heeft zijn jas in ieder geval uit. Lekker fris.

Bliksem wordt altijd zo'n wolharige mammoet. :')

Ik heb Marloes vandaag een klein springlesje gegeven. Ze vond het best spannend, maar deed super goed haar best!
Eerst stappend over de balkjes, daarna in stap over een kruisje. Om vervolgens in een drafje over de hindernis te gaan.
Bliksem was super braaf! Hij voelde aan dat Marloes onzeker was, dus was er voorzichtig met haar.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 20:24

@Chasey;Leuke foto’s..Altijd fijn als de pony voorzichtig doet.

Met Nienke haar pols gaat het gelukkig goed!Ze kan er alles weer mee.

Gisteravond heeft ze Flip weer gereden en hij was gelukkig niks drukker met rijden nu hij geschoren is..Heb wel een filmpje..zal even kijken of ik die kan uploaden.

Gelukt! https://youtu.be/-bsoa4OPMmE

Flip b welsh

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 08:09

Wat een leuke plaatjes weer die blikkie hij is zo voorzichtig met zijn bijzondere pakketje!
hier is het momenteel meer poetsen en knuffelen ik heb niet zo een echte ruiter, en stiekem laat ik dat ook maar zo.
Fijn dat Nienke weer alles kan, dan schrik je toch even ~!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

BugsFunny
Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 08:14

Wat een stoere kindjes allemaal <3

Mijn meisje heeft afgelopen weken weer les gehad en afgelopen woensdag mocht ze voor het eerst galopperen.
Dit was haar 5e les.


[ img ]
[ img ]


Afgelopen 2 dagen is ze meegeweest naar de keuring van mijn nieuwe paard en erbij geweest toen hij kwam.
Ze is ook niet onder de indruk van een paard van 1.76 :')

[ img ]

Alja
Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:29

Hé ik herken jou paard uit een ander topic ;)

Vind galopperen tijdens de 5de les wel erg snel, kiest een manege daar bewust voor?

ONDERSCHRIFTLOOS

BugsFunny
Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:09

Alja schreef:
Hé ik herken jou paard uit een ander topic ;)

Vind galopperen tijdens de 5de les wel erg snel, kiest een manege daar bewust voor?


Mijn dochtertje krijgt privé les.
Heeft het licht rijden al goed onder de knie.
Haar instructrice vond het inderdaad "tijd" om een klein galopje te proberen.
Ze rijdt in draf en stap ook gewoon los, niet aan longeer touw.

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:26

Alja schreef:
Hé ik herken jou paard uit een ander topic ;)

Vind galopperen tijdens de 5de les wel erg snel, kiest een manege daar bewust voor?


Waarom?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:09

Onze dochter ging ook vrij vlot in galop. En als draf/galop los prima gaat hup de groepsles in.

Rivjenn
Berichten: 4020
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 08:14

Chasey leuk filmpje van school naar huis.
Lijkt nog wel een hele afstand..?
Ik lees ook dat sommige langs een 60 km weg moeten en dat niet doen, maar Chasey jullie route ziet er ook niet heel soepel uit. Volgens mij ook 60 km wegen?
Echt zo op de rijbaan en er komt van alles langs. Sommige remmen af en sommigen rijden gewoon vol gas door. En soms komt het vlak langs. Ook grote vractwagens enz.
Wat heb jij echt topbrave pony's zeg!!
Die zijn echt van goud!

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

XRuby_SymmyX
Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 08:55

Rivjenn schreef:
Chasey leuk filmpje van school naar huis.
Lijkt nog wel een hele afstand..?
Ik lees ook dat sommige langs een 60 km weg moeten en dat niet doen, maar Chasey jullie route ziet er ook niet heel soepel uit. Volgens mij ook 60 km wegen?
Echt zo op de rijbaan en er komt van alles langs. Sommige remmen af en sommigen rijden gewoon vol gas door. En soms komt het vlak langs. Ook grote vractwagens enz.
Wat heb jij echt topbrave pony's zeg!!
Die zijn echt van goud!


Denk dat je het bij mij verkeerd begrepen hebt. Je zit niet alleen naast een 60 km weg maar ook nog eens op een enorm grote brug. Schrikt je paard heb je autos of het water en op dezelfde weg als je rijden ook scooters. Toch is mijn pony hier ook heel braaf bij. Ik op de fiets mijn bijrijdster er op om meer dan een half uur door woonwijken heen te gaan met van alles en nog wat om naar een vriendin van mij haar tuin te gaan om te laten begrazen of bijv naar de vele bloesem bomen voor een fotoshoot en mijn pony gaf bijna om niks. Een gek uitziende windmolen in de tuin vond hij spannend maar verdet niks. Met de vorige eigenaren maakte hij dagtochten en gingen ze langs de mac drive enzo. Toch vind ik de combi 60 km weg op een hoge brug niet zo fijn. Al wilt het niet zeggen dat ik het niet doe!

Wat een super schattige springfotos!

Ik ga dinsdag mijn pony laten scheren.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:55

Wat knap al een galopje in de 5e les!

Rivjenn schreef:
Chasey leuk filmpje van school naar huis.
Lijkt nog wel een hele afstand..?
Ik lees ook dat sommige langs een 60 km weg moeten en dat niet doen, maar Chasey jullie route ziet er ook niet heel soepel uit. Volgens mij ook 60 km wegen?
Echt zo op de rijbaan en er komt van alles langs. Sommige remmen af en sommigen rijden gewoon vol gas door. En soms komt het vlak langs. Ook grote vractwagens enz.
Wat heb jij echt topbrave pony's zeg!!
Die zijn echt van goud!


Ja klopt is een aardige afstand en ik moet over het industrieterrein. Daar rijden van allerlei soorten gevaartes. Je kan het zo gek niet bedenken of je komt het tegen. Grote gevaartes, kleine, snelle, veel lawaai, rare objecten, vuilniswagens, vrachtwagens met windmolen wieken, gewoon een behoorlijke drukte. Van alles kom je er tegen eigenlijk. En een stuk verderop moeten we over de snelweg. Daar laat ik ze afstappen. Want als ze blijven zitten, zijn ze hoger dan de railing. Moet er niet aan denken dat als het paard een stap opzij doet het kind over de railing valt en op de snelweg beland, dan is het einde verhaal.
De paarden hebben wel aan al het verkeer moeten wennen, vooral de Haflinger. Die was in het begin helemaal niet zo'n held. Veel oefenen en vaak meegenomen. Eerst aan de hand en later ging ik erop.
Er zijn mensen die als een malloot langs je heen scheuren, maar er zijn er gelukkig ook nog zat die wel met gepaste snelheid passeren.
We moeten ook wel door de drukte, want we wonen naast het industrieterrein. We zitten ingesloten in de drukte, voor we bij school of het bos zijn, moeten we door het drukke verkeer. Dan worden ze uiteindelijk vanzelf wel mak. Omdat het een gewoonte is geworden.

David en Marloes hebben afgelopen weekend nog wat spelletjes gedaan.
:D
Balletjes uit het parcours halen tijdens het rijden en daarna met de balletjes blikgooien.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En natuurlijk door de tunnel. **\O/**
[ img ]

Als afsluiter de paardjes nog even op het blok trainen.
[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo, Vlindy en 43 bezoekers