Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xSannee
Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:06

Haha doorzitten vind ik ook best een uitdaging op sommige paarden!

Het lijkt de komende dagen gelukkig weer iets droger te worden.

Ik had vanochtend springles en ze deed het zooo goed! Echt heel erg fijn!

Bochten komen we al beter door, ze wordt er heel enthousiast van, de dubbel springt ze superfijn en ze denkt echt onwijs mee met de afstanden.

Dubbel kan zowel op paarden en als pony afstand staan, dan past ze zich zelf gewoon een beetje aan *D

Juf heeft de laatste 2 lijntjes gefilmt;



Ze laat het er supersimpel uitzien en zo voelt het ook als je er op zit haha! Laatste oxer stond ongeveer op een meter!


Pattypaard
Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:45

Balen dat de wedstrijd niet lekker ging Melissa. Wel goed om toch dat soort situaties ook mee te maken voor de training inderdaad, maar nooit leuk op het moment zelf he :P. Toch evengoed nog dikke winstpunten.
Haha die 1e foto! Heerlijk dat hoofd. Al uit welke foto je wilt bestellen?
Vind het uiteraard heel leuk om de foto’s te zien vind het alleen niet zo netjes om de foto’s hier te plaatsen :o Dat is juist net niet de bedoeling waardoor die tekst er ook op staat haha.
Jammer dat de crosstraining niet door kon gaan! Maar wel beter dat ze het dan afzeggen als het terrein er gewoon niet goed bij ligt.

Super dat de dressuurles zo lekker ging Sanne! En de springles ook. Begint al heel wat te worden haha! Leuk om te weten hoe groot ze nu precies zijn en wat ze eigenlijk wegen he.
Heb een tijdje geleden de paarden gewogen bij ons in de buurt om te weten of ik ze met de trailer achter mijn auto mag vervoeren. Wogen toch een stukkie meer dan de meeste gedacht hadden haha.

Lekkere vakantie gehad Nouklime? Kan me voorstellen dat je ze wel mist. Is toch anders zonder je beestjes om je heen.

Tof dat je weer de ring in geweest bent Muronia! En op dat niveau weer… Dat lijkt me echt weer even in komen ja. Wel slim om gewoon keer te starten, dan weet je waar jullie staan en waar er werk aan de winkel is.
Fijn ook dat je iemand hebt die Veronia verder kan rijden met de dingetjes die jou net niet lukt. Weet hoe vervelend en frustrerend dat kan zijn, maar uiteindelijk ga je daar veel profijt van hebben zo!

Baby heeft vorige week een foutloze cross in de B gelopen in Ophemert :D. We hadden helaas wel 1 balkje in het springparcours en van de ene stijljury een 8,3 en de ander een 5,3 waardoor we geen wp hebben. Maar ag, waarschijnlijk rij ik heel volgend jaar nog B :'). Zat in deze cross een moeilijke lijn die we gewoon heel simpel deden dus dat was wel extra tof!
Dag erna M1 proefje gereden, ging redelijk. Was niet slecht, was niet goed. Hadden we 187 punt.
Krisje mocht zaterdag toen ik terug was met Baby haar L1 debuut maken. Helaas liep het gigantisch in waardoor ik er nog geen 10 min op zat… ze was wel braaf maar het was het ook niet echt. Punten vielen wel iets tegen, had wat meer mogen zijn maar ag.. wat niet is, is niet :P 183 punt kregen we.
[ img ]

Krisje heeft weer vrij gehad nadat ze woensdag echt super heftig op mijn been reageerde. Dikke rodeo gehad. Is soms lastig te zeggen of ze stout doet o.d. omdat ze gewoon Krisje is of omdat ze ergens last van heeft dus ik blijf maar bezig met osteo en dierenarts te laten kijken. Princes op de erwt is het sowieso :+. Groene leem kuur er in en morgen maar weer eens rustig aan kijken wat ze doet.

Zaterdag heeft crossinstructrice Baby in de L gestart bij de SGW in Ysselstyn. Met parcours lopen vrijdag dachten we echt ohjee... we twijfelde echt of ze wel rond zou komen. Besloten te laten starten en als het niet goed voelt onderweg of Baby onzeker zou worden kan vrijwillig verlaten altijd nog.
Met dressuur kregen ze 203,5 punt en stonde ze 4e van hun ring. Springen helaas 1 balkje. En de cross gewoon foutloos *\%/* Echt heel gaaf!!
[ img ]

[ img ]

xSannee
Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:54

Wauw stoer hoor Patty!! Superleuk dat ze zo goed gaan alletwee!
En wat een gave foto's met je instructrice ook! Lekker dat zijn al een keer start met je paard haha! Die L crossen zijn echt wel heftig vind ik _O-

Met Krisje dus weer even puzzelen :+ Leuk zo'n prinses op de erwt! Hopelijk zijn jullie hier snel weer doorheen!

Ik hoop ook ooit een B cross meerijden! Zou ik wel heel gaaf vinden, maar we gaan volgend jaar eerst lekker wat oefenen met oefenparcoursjes & oefencrossjes!

melissa_93
Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:53

Muronia hopelijk een droge bak morgen!

Wow Sanne wat gaan jullie goed! En wat hooog :oo Super knap!!

Patty nee ik ben nog steeds in twijfel welke ik ga bestellen, lastig haha.
Heerlijk gecrosst, super! Wat een verschil in stijlcijfer.. Gaan ze voor de wp niet uit van het gemiddelde?
En weer mooie punten in de dressuur, lekker bezig! Jammer dat de punten van Krisje wat tegenvielen
Vervelend dat Krisje zo heftig reageerd, inderdaad lastig inschatten of het dan echt wat is of gewoon zeuren..
Stoere foto's!

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

xSannee
Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:35

Lekker onduidelijk maar we dressuren ook nog af en toe :P
[ img ]

We werken vooral aan activiteit houden & lengte in de hals.

Ik denk er overna om misschien een keer een online proefje in te sturen, aangezien dat weer gaat beginnen. Gewoon alvast eens zien waar we staan en is toch wat makkelijker/laagdrempeliger dan helemaal met de trailer op pad :))
Soort voorbereiding op het echte starten.

melissa_93
Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:06

Sanne beeld ziet er echt fijn uit! Super leuk dat je misschien online een proef wil gaan doen, en dan ga je straks wss ook wat makkelijker op pad als je de eerste keer gehad hebt!

Fijn gelest afgelopen donderdag :) Vandaag thuis lekker gereden en morgen lekker rondje naar buiten nu we helaas weer geen wedstrijden hebben. Jammer maar het is even nietanders, hopen dat mensen zich goed aan de regels houden en we snel weer meer mogen.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Pattypaard
Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:07

Ja ze was echt heel stoer Sanne :D Echt trots op hun! Was L cross voor kampioenschap dus die was extra gebouwd ook nog. Rij ik straks met een wat makkelijker een spannende B in denk ik (hoop ik haha).
Dat gaat jullie sneller lukken dan je denkt hoor, jullie gaan echt als een speer!!
Ziet er lekker uit! Gewoon lekker proefje in sturen, niets te verliezen toch? Feedback is altijd goed.

Haha is soms lastig ja, wel goed teken! Of niet... echt apart. Nee geen gemiddelde. Alleen dat geen cijfer een onvoldoende mag zijn.
Fijn dat je les goed ging. Jammer van de wedstrijden he! Begrijp het wel, maar blijft jammer.
Lekker buitenritje gehad?

Baby heeft de hele week aan de longe gelopen, lekker herstellen en alles in het koppie verwerken.
Gisteren weer gereden, pakte ze fijn aan. Straks springlesje, ben benieuwd.
Krisje werd zo onrustig en achterlijk dat ik haar toch maar aan de longe gepakt heb dat ze wat stoom af kon blazen. Dan blijft ze een beetje rustig :+ Hopelijk lukt het om straks ook weer even erop te gaan.

xSannee
Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:21

Haha snap ik! Is echt een goede oefening voor d'r!!

Ja dat crossen gaan we in het voorjaar wel weer lekker oppakken <3
Ze is vooral geen fan van water _O- zodra ze er in is, is het prima. Maar daarvoor :+

Nova was vandaag superfijn! <3
[ img ]



Ze wordt echt elke week sterker en fijner!
We galopperen veel, want daar wordt ze in de draf ook weer fijner van!

Ik zie nog 100 dingen waar ik nog niet tevreden over ben, maar ach, als je ziet waar we vandaan komen <3

melissa_93
Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:52

Patty baby even een lekker relaxt weekje. Hoe ging je springles?
Krisje was het er dus niet mee eens dat ze niet wat mocht doen haha.
Hopelijk wl weer braaf als je erop gaat!

Sanne beeld ziet er fijn ontspannen uit! Niet te streng zijn voor jezelf he :P

Vandaag lekker rondje naar buiten geweest, ze had er zin, was goed fanatiek :D
Morgen gaan we een keer meerijden in de springles op de club :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

xSannee
Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:47

Haha ik zal het proberen melissa! Nee ik ben al heel blij met dit beeld hoor!

Voorlopig moet ik het ook even met dit beeld doen, want m'n vriend is positief getest voor Corona en dus moet ik 10 dagen in quarantaine :+ |(

nouklime
Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:42

Jeetje wat schrikken Sanne!! Hoop dat je geen symptomen krijgt! en beterschap voor je vriend! Leuk filmpje van jullie! en dat springen gaat ook lekker zeg!

@Melissa ik hoop ook dat wel snel weer op wedstrijd mogen! Vind het echt onzin dat de wedstrijden stil liggen want met paardrijden kan er prima anderhalve meter afstand gehouden worden. Alleen voor de jury en schrijver moet dan een oplossing gevonden worden maar aangezien die niet meer in auto's zitten nu het binnen seizoen begint lijkt mij dat ook geen probleem...

Ook lekker bezig Patty! hele gave foto's!

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

xSannee
Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:49

Ja onwijs balen. Inmiddels is mijn broertje ook positief getest, ze hebben dinsdag nog samen training gehad en zijn daar vermoedelijk besmet. Hun coach is vandaag ook positief getest. Echt onwijs balen...
Gelukkig hebben we ze alletwee meteen in isolatie gestopt dus hopelijk worden ik, m'n moeder en schoonzusje niet ziek. Dan kunnen we na die 10 dagen weer naar buiten.

Opzich hoef ik nergens heen, studeer toch thuis. Kan alleen niet werken (kledingwinkel) en het meeste baal ik van Nova ;(

M'n stalgenoten gaan heel goed voor d'r zorgen, maar rijden kan niet. Er heeft nog nooit iemand anders op gezeten dan ikzelf :+ En met haar verleden durf ik het niet aan om er zomaar iemand op te gooien zonder dat ik er bij ben. Hoop dus dat het na 10 dagen wel over is en ik zelf weer kan gaan om ook te rijden.

Dat wordt wel ons nieuwe trainingsdoel; andere mensen er op _O-

nouklime
Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:16

ja dat is balen Sanne! Ik heb al vrij snel mensen laten uitstappen op Jack maar hij vind het ook altijd maar vreemd als een ander erop zit. laatst heeft mijn instructrice er voor het eerst opgezeten en dat was voor het eerst dat iemand echt met hem aan de slag ging en dat was even wennen voor hem maar hij pakte het super op. sterker nog hij liep beter bij haar dan bij mij whaha!

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

paljaslaura
Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:19

Sterkte Sanne! Snap wel waarom je er niet nu zonder toezicht iemand anders op zet.. :Y)

melissa_93
Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:31

Sanne oh nee wat oliebol zeg.. Hebben ze veel klachten? Hopen dat je zelf geen klachten gaat krijgen!

Nouklime helemaal mee eens, het ging volgens mij prima zoals ze het nu deden met 1 begeleider per ruiter, geen kantine en na je proef zsm naar huis. Ik hoop ook echt dat we met een paar weken weer mogen maar ben bang dat er dit jaar nog weinig van terecht komt..

Sanne kan me heel goed voorstellen dat je flink baalt dat je niet naar Nova kan/mag nu..

Ik heb afgelopen maandag weer een stukje oxerfrees overwonnen :+ Ik moet zelf eens niet zo lopen zeuren met springen. Ken vind het zo onwijs leuk om te doen, ze deed het ook echt heel fijn en geeft goed vertrouwen.
Deden lijntje met kruisje, 3 galopsprongen stijl, dan 1 galopsprong stijl en de laaste stijl werd daarna een oxer. Ik vond het lijntje eerst heel leuk totdat de oxer er kwam. Maargoed wetend dat de afstand goed is ging dat ook prima. Vroeg instructrice gene die hoger willen even stappen de rest nu nog een keer. Dus ik wil er naar toe rijden (vond 60/70 cm hoooog zat) trekt ze de oxer ineens op, nee zegt ze jij kan zat hoger, als je het niet kon liet ik je dat niet doen. Dus toen een oxer van ca 80cm. Dooodeng :+ Maar ging goed haha .
Moet dit eigenlijk vaker doen, ze vind het heel leuk en t is ook gewoon goed voor haar.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:03

Komt even van onder uit meelees modus :Y) Oxers zijn ook eng, of ze nu 50 cm zijn of niet :+ mijn instructice zette er nog lekker een plaat met een muur motief onder, ik scheet in mn broek, paard helemaal happy erover na 2 keer... Dus heel herkenbaar haha!

Pattypaard
Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:23

Fijn filmpje van jullie Sanne! Leuk om ook dressuurbeelmateriaal van jullie te zien :D
Ziet er echt lekker makkelijk uit. Ze zou soms van mij nog meer door haar lijf mogen buigen. Lijkt soms alsof ze er net even tegenaan hikt kan dat? (Wat niet gek is he!)

Mooi dat de buitenrit lekker was Melissa. En dat de springles zo goed ging, toen je je over jezelf heen gezet had haha! Fijn dat je instructrice je zo op die manier dan ook een beetje 'pushed' om boven jezelf uit te stijgen. Goed gedaan +:)+.
Hier ging de springles vorige week redelijk. We hebben een lijntje geoefend met balken voor, tussen en na de sprongen en dat vind ik zelf toch wel weer lastig :+ Maar zeker goed om te oefenen!
Ik heb overigens ook nog steeds een beetje een oxerfobie haha.. blijf die dingen áltijd spannender vinden dan stijlsprongen, hoe veel ik er ook spring.

Hoe is het met je vriend Sanne? Bij ons heeft een verhuizer corona. Die is er echt even slecht aan toe geweest maar gaat nu sinds 1,5 dage weer de goede kant op. Je moeder en schoonzusje ook nog klachtenvrij?

Dankje Nouklime! Jij nog lekker aan het trainen met Jack of even wat rustiger aan nu de wedstrijden weer stil liggen? Anders misschien ook een online proefje doen? :P
Leuk dat je instructrice ook een keer op Jack gereden heeft! En maar goed toch dat het beter ging met haar, zo hoort het ook toch ;).

Hier heb ik echt meteen vanalles en iedereen op beide paarden gehad. Ik heb er echt zon hekel aan als ik mensen iets hoor zeggen van mijn paard is eenkennig en alleen ik kan er op e.d. O:)
Meer omdat ik 9 van de 10 x denk dat het geeneens klopt.
Bedoel overigens niet dat dat bij jou en Nova zo is Sanne! Begrijp wel waarom je met Nova voorzichtig geweest bent. En er dan iemand opgooien terwijl je er niet bij bent is gewoon niet slim.

Krisje ben ik vorige week keer op gaan zitten, was weer lekker tegendraads. Niet eens gegaloppeerd, denk dat gaat toch fout dus laat maar. Uiteindelijk in een rustig drafje haar wel kunnen buigen en doen maar kon er niet echt goed met been aan rijden en moest echt voorzichtig doen.
Van de week nog eens gelongeerd en gisteren er maar weer op gaan zitten (met tegenzin). Paard is als een blad aan een boom.. Gisteren even wat gedoe maar kwam er makkelijk doorheen en toen had ik gewoon een paard dat ik met been kon rijden! Ook kunnen galopperen. Wel als een ongeleid projectiel maar goed, het was iig voorwaarts.
Ondertussen ook naar de kliniek in Heesch gebeld. Die schijnen heel goed te zijn, ook vrienden met positieve ervaringen. Wil haar toch nog eens écht goed na laten kijken. Wil gewoon zeker weten dat ik niets mis want het klopt gewoon niet. Paard zal echt niet zo voor haar lol doen.

Met Baby donderdag onze eerste hartslagmetertraining van onze sponsor gehad :D
Had een binnenbak met springparcours in de buurt afgehuurd, lesgeefster erbij geregeld en hopla.
Was interessant om te zien wat onze hartslagen deden! Verslag staat op fb met filmpje van 1e parcours er bij. Toen we hoger gingen werd Baby haar hartslag ook hoger. Wel grappig om bepaalde dingen ook te zien. Ben heel benieuwd hoe we wat dingen gaan verbeteren en of we bij de volgende meting al verschil gaan zien.

xSannee
Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 23:37

Goed bezig Melissa! Lekker grenzen verleggen!!

Haha de dressuur wordt wat minder vaak vastgelegd bij ons inderdaad :+
Klopt! Ze pakt links snel vast, en we werken dus hard aan een de juiste buiging aan beide kanten.
Gaat steeds beter, maar zit zeker nog ruimte voor verbetering! Ze heeft ook de neiging om haar kont wat naar binnen te gooien, en snapt het niet zo goed als ik die naar buiten zet: dan gaat ze in standje mega-traag haha. Dus daar werken we nog aan!

Het is echt puur vanwege haar ingewikkelde manier van doen, dat er nog niemand op heeft gezeten inderdaad! Ik vind het juist heel belangrijk: maar ik wilde ook graag het vertrouwen in het rijden bij haar eerst goed bevestigen.
Moet ook toegeven dat er weinig mensen in m'n omgeving waren die het zagen zitten om er op te stappen, lees: niemand wilde _O-

Heel interessant zo'n training met hartslagmeter! Ben benieuwd hoe dat verloop gaat qua trainen!

En qua corona: ik ben inmiddels ook positief getest. Ben er gelukkig bijna niet ziek van; het voelt als een flinke verkoudheid haha.
Als ik woensdag 24u klachtenvrij ben mag ik weer naar buiten: dat hoop ik echt, want ik word echt helemaal gek binnen :+
Mijn vriend, broertje & schoonzusje zijn ook positief/ziek. Maar het valt bij iedereen gelukkig heel erg mee. Broertje is het ziekst geweest maar inmiddels ook wel weer bijna fit.

paljaslaura
Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:43

Nog even sterkte dan Sanne! Hopelijk kan je woensdag weer lekker het normale ritme oppakken.

Wat lastig met Krisje. Goed dat je nog even wilt laten nakijken. Lijkt mij ontzettend moeilijk om mee om te gaan ook.
Harstlagmeter lijkt mij ook nog een keer interessant! Ook kan je dan natuurlijk zien of bepaald 'gedrag' echt schrikken is of een manier om moeilijk werk te vermijden. Zal met die malloot van mij wel interessant zijn :+

Super goed Melissa! En leuk dat je instructrice wel het vertrouwen geeft dat je het ook doet als zij zegt dat je het kan :)

Met Harvey heb ik overigens ook vrij snel een vriendin erop gezet. Maar die is gewoon altijd heel normaal geweest met opstappen en dressuurmatig trainen. Met springen heeft tot nu toe alleen Mn trainer (Jordy) erop gezeten :+ Daarmee was ie wel echt te apart en onvoorspelbaar.

Ik ben nu aan het opbouwen met hem. Deze week 3e week draf en mogen nu 6 minuten rechtuit. Komende maandag weer een echo en dan verder plan de campagne maken. Hoop echt dat het weer verbeterd is. Moet hem nu namelijk met verdoving rijden. Ga anders alleen maar bokkend de baan rond. Als een paard verkeerd naar hem kijkt vindt Harv dat al reden genoeg om even los te gaan :Y)


[ img ]
Hij is wel schattig in halve slaapstand

xSannee
Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:51

Oh Patty ik las over het stukje van Kris heen. Hebben jullie weleens gedacht aan maagzweren? Ik heb paarden gekke dingen zien doen daarmee..

Ik zal nog even duimen voor Harvey! Hij klinkt als een goed bommetje _O-

Nova is een heel leuk paard om te rijden eigenlijk, blij, veelzijdig, grappig... maar ze moet niet in dr stress schieten want dan kun je d'r niet meer bereiken. Ik weet zelf natuurlijk goed waar die grens zit, maar voor anderen is ze een stuk onvoorspelbaarder.
Maar als ik beter ben gaan we er gewoon mee oefenen!

paljaslaura
Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:53

Als je ooit een proefkonijn nodig hebt :P Ik heb het talent alle paarden traag te maken :+

En bommetje was echt een understatement. Hij gaat niet meteen keihard rennen maar het moment dat ie begon met een bokje, stopt het niet meer 8)7 Als ik dan been geef en er zwiepte een paard met zn staart precies op dat moment ging ie weer. Trek je hem stil blijft ie gewoon al bol stil staan. Lekker onheilspellend zeg maar :Y)

xSannee
Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:05

Hahaha dat klinkt heerlijk, NOT _O-
Hopelijk kunnen jullie binnenkort wat normaler door de baan haha!

Haha traag klinkt goed _O-

melissa_93
Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:04

Patty gelukkig ben ik niet de enigste met oxerfrees :+
Dat klinkt inderdaad als een pittige lijntje, maar net wat je zegt wel goed om te oefenen!
Wat vervelend en vreemd van Krisje.. Lijkt me inderaad niet helemaal normaal dat een paard zo tegendraads reageert, wel een leeftijd om te puberen natuurlijk maar zo extreem lijkt niet de bedoeling inderdaad. Groot gelijk dat je haar toch nog even helemaal laat nakijken, en als er echt niks uitkomt dan weet je ook dat je meer kunt doorpakken.

Super leuk om zo te zien met de hartslagmeter! Klinkt heel leerzaam!

Sanne balen dat je zelf ook positief getest bent.. Al was er voor jouw natuurlijk ook niet helemaal ontkomen aan. Gelukkig zijn de klachten niet heel extreem.
Ik duim voor je dat je woensdag weer lekker eruit kunt!

Laura wat een draakje is die Harvey toch! Fijn dat je weer wat stukjes aan het draven bent. Ik duim voor je op goed bericht bij de scan!

Ken heeft tot nu toe buiten mij om m'n zusje en instructrice opgezeten. M'n zusje zit er wel eens vaker op en instructrice heeft er 1 of 2x opgezeten. Maar het maakt Ken vrij weinig uit als er een ander op stapt
Op de foto ziet ie er wel heel lief uit :+

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

xSannee
Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:23

Nee ik had het wel verwacht, was opzich een klein wonder als ik het niet had gekregen _O-

Maar, ik heb een mooie collectie fotos gekregen tijdens m'n quarantaine en morgen mag ik eindelijk zelf weer!! *\o/* *\o/*

[ img ]

Muronia
Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:25

Wauw Sanne dat springen ziet er echt al heel stoer uit! Fijn dat de bochten en wendingen ook al fijner gaan.

Pattypaard jee wat een verschil in cijfers tussen de beide juryleden! Jammer dat je daardoor dan geen winst had. Je gaat lekker door met Baby, geen verkeerde punten ook in de M1 al. Hele gave foto's van jullie samen ook!

Wat balen dat Krisje zo heftig is. Het is zo'n leuk paard. Verstandig om toch even na te laten kijken of alles in orde is. Ik heb hier vrijdag de tandarts gehad, ook even om te checken dat daar niks aan ligt. Gelukkig alles goed met het gebit.

Dat dressuur ziet er ook helemaal niet verkeerd uit hoor Sanne, gewoon een keer doen, dat online starten. Kun je mooi laagdrempelig kijken hoe je ervoor staat.

Jammer he melissa dat het weer op z'n gat ligt. Jij wilt niet een keer zo'n online proefje starten?

Getver sanne, dan komt dat corona-gebeuren opeens wel heel dichtbij he? Hoe gaat het inmiddels met ze? En jij nog fit? edit: oh bah, positief getest dus.. Sterkte! Aan de fotocollage te zien gaat het prima met je paardje in de tussentijd gelukkig!

Oehh wat dapper Melissa! Vertrouwen op de instructeur dan maar, die zal wel weten wat ze zegt en als zij het vertrouwt, dan komt het vast goed :)

paljaslaura ik duim dat de echo maandag positief uitpakt voor jullie!

Ik heb vanmiddag voor het eerst weer les gehad met Veronia. Ik had er van de week even kort 1 keer op gezeten nadat Ton haar had gereden en toen vond ik het nog best even spannend. Vandaag begon het met wat zoeken naar de juiste communicatie, maar eenmaal gevonden, vond ik dat het best heel goed ging! Galop hebben we nog even achterwege gelaten, eerst dit maar een beetje bevestigen zo. Ik vind het al weer heel wat en ik ben blij.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers