Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:47

Ik heb het zelf in mijn kindertijd heel erg gehad en ik ben er na de puberteit gelukkig overheen gegroeid. Mijn dochter is helaas gezegend met hetzelfde en ik hoop dat zij er ook overheen gaat groeien. Ik weet en begrijp dus heel goed hoe het voor hem moet voelen. Wij kunnen nog neusspray, oogdruppels en pilletjes nemen, maar dat ligt bij een paard wel even wat anders. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet echt denk dat het met een zenuw te maken heeft hoor. Dit is in mijn optiek gewoon echt een allergie en domme pech.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:57

Ik heb nu niet veel tijd maar als je mij een pb stuurt wil ik wel eens wat uitleg geven en wat je kan proberen. Ik heb met callie alles geprobeerd maar die had het extreem hard. Maakt wel dat ik eigenlijk echt alle mogelijke oplossingen heb geprobeerd dus ik kan je wel even wat uitleg geven als je dat fijn vind!

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:58

Oh heel graag, dat is goed. Ik stuur je even PB

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 15:54

Lastig Murosch! Ik heb wel goede ervaringen met pollennetjes. Ken meerdere pony's en paarden die daar profijt van gehad hebben. Zowel in de wei als tijdens het rijden. Hoop dat zoiets het oplost!!

Stiekem is het inderdaad best grappig dat ze bij mij wel komt, maar toch was ik blij dat ik gister een appje kreeg dat ze haar toen wel konden vangen _O-

Afbeelding
Hier een beetje lol gemaakt met een hindernis, ze vond het maar wat mooi *D

Ook er op gezeten en gelegen zonder zadel *\o/*

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 17:04

Murosch wat leuk een proefgerichte clinic! Wil ik ook graag doen met Ken maar kan er nog geen vinden in de buurt. Vorig jaar zelf een bij de vereniging georganiseerd van I.neke Jans.en. Was echt super leuk en leerzaam.
Hoe bevalt je nieuwe baan?
Balen van het hoofdschudden Murosch.. Pollennetje al geprobeerd? WEllicht bied dat een uitkomst?

KM Hoe gaa het inmiddels met callie?

Sanne lekker aan het vrijspringen, leuk! En even zonder zadel, jij liefer dan ik :')

Ik zou vanochtend op wedstrijd gaan maar heb me afgemeld, ze vind het allemaal nog best spannend op wedstrijd en moet daar juist vertrouwen krijgen. Icm de ontzettend harde wind van vanmorgen leek me dat geen goed idee voor het vertrouwen van ons beide.

Vanmiddag gecheckt bij de fysio en die was erg enthousiast over haar :) Kwamen gelukkig geen gekke dingen aan het licht. Klein beetje vast achter aan de linkerkant, galop lins zette ze haar binnenbeen ook iets buiten de massa ipv eronder. Dat verklaart ook waarom ze links aangalopperen moeilijker vind dan rechtsom.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:10

Stormde ook wel heel erg vanmorgen. :=

Idenn begint mooi te veranderen. :D
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:17

Dat is zeker al een heel verschil Mirjam!

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 13:14

Die wind was ook heftig Melissa, snap dat je hebt afgezegt!

Wauw Mirjam wat knapt die vlot op! Goed zeg! Ben je er ook al mee bezig of eerst echt even opknappen?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 13:36

Ik heb al longeersingeltje omgedaan eergisteren en bitje in.
Maar voornamelijk verder opknappen. :)

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:24

Sanne, hahahaha ze wilde je gewoon heel graag even zien :Y)
Handig zo'n groom!!

Murosch, wat vervelend zo'n pollenallergie. Kwam toevallig net nog wat tegen op facebook daarover..
Wat gaaf een proefgerichte clinic.

Melissa, snap heel goed met dat weer van gister dat je je hebt afgemeld. Fijn dat de fysio weer lekker geweest is.

Mirjam, wat al een verschil zeg *\o/*


Hier vandaag begonnen met een schuilstal bouwen op het land. Daarna heerlijk een bosritje gemaakt met kane <3 Gelukkig onderweg maar 1 auto tegen gekomen, en daar reageerde hij heel goed op. <3

En ik heb me opgegeven voor onze eerste onderlinge wedstrijd :o Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen!! En daarbij Murosch en haar dochter eens in het echt zien :D

Woensdag heb ik weer les, dan nog even vragen of mn instructeur nog eens langs wilt komen voor de wedstrijd.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:02

Ik heb er weer op gezeten *\o/* *\o/*
Vriendinnetje meegesleurd nadat het zo goed ging van het weekend en er op gegaan. Eerste keer nog wat spanning maar 2e keer op en afstappen was al relaxter. In totaal 5/6 keer op en afgestapt en ook een stuk gestapt. Eerste beginnetje is er weer. En ze bleef nu zelf echt constant de ontspanning opzoeken, durfde ook echt te bewegen ipv verstijven.

M'n geduld wordt soms op de proef gesteld maar ik hoop & verwacht echt wel dat het een werelpony onder het zadel kan worden als dit knopje om gaat.

Lekker een bosritje miesje! En stoer dat je een ondelinge hebt opgegeven! Leuk om te meeten *D

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:09

Wat goed :D

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:12

Hier Idenn net geplaagd met zadel en wat longeren.
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:05

[Sanne wat goed dat je erweer op hebt gezeten! Hopen dat jullie dit nu vast kunnen houden met ontspanning!

Mirjam hoe vond Iden het met zadel? Kent hij eigenlijk al wat onder het zadel?

gisteren een lekker rondje naar buiten geweest, was leuk :) En vandaag even in de bak gereden, ze ging fijn :)

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:26

Fijn Melissa.

Idenn kende letterlijk niets. Nou ja halster gelukkig wel en beetje meelopen. :=
Zadel accepteerde hij goed, 1 rondje mee gelopen (zonder singel).

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 09:12

Staat hem goed Mirjam :j

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:59

Erg blij met hoe Kenzo het vandaag deed. Binnenkort maar eens filmen. :D

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:20

Vervelend van die pollen Mursch! Is idd zonde als je de hele zomer niet zou kunnen rijden hierdoor.

K_M ik heb je tocht gevolgd stilletjes zonder ooit te reageren vond dit heel heftig en had zo onwijs met je te doen! Dappere beslissing uiteindelijk.

Wat fijn Sannedat het op en af stappen beter werd na een paar keer! Ik weet zeker dat dit een toppony wordt hoor!

Al een heel verschil Mirjam!

Ik ben nu lekker op vakantie met mijn beiden mannen. Jack gedraagt zich echt voorbeeldig! Ze staan samen in een schuilstal met uitloopje en mogen 2 uur per dag op het land. Bos heide alles hebben we gezien ook in galop voorop. Intens genieten met ze! Mijn zusje heeft gisteren een rondje ger3den op Jack en mijn moeder op Wodka, Zo braaf! Gisteren avond hadden we een fotoshoot met Nikki de kerf (www.nikkidekerf.nl) en kregen vandaag een voorproefje en kijk zo erg uit naar de rest!

Kleine samenvatting:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als ik de foto's van de shoot heb ontvangendan maak ik een fototopic maar hier alvast 1 foto die ik heb mogen ontvangen.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:34

Ben benieuwd naar wen filmpje van Kenzo! *D

Heel gaaf Nouk! Waar zit je precies?
De foto's zijn gaaf <3 ik ben benieuwd naar de rest!

Hier vandaag weer helemaal zelf zonder hulp opgestapt en ze was superbraaf <3
Weer 4/5x gedaan & gestapt e.d. op een korte "ho" staat ze stil dus dat is heel fijn.
Uiteindelijk begon het flink te oefenen dus niet te lang door gegaan, we hoeven geen onnodige spanning te creeeren haha

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:57

Ik zit in Ermelo op camping de bosrand! Hou echt van dit stukje Nederland!

Fijn dat het oefenen vandaag weer goed ging!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:45

Genieten nouklime

Sanne gaat top dus.

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:45

Ey allemaal! Ik had een vraag. Mn paard is net 4 geworden. Nu probeer ik 3 x in de week te rijden en wil eigenlijk nog niet meer omdat ze best heel groot en slap is. Het punt is nu alleen dat ze steeds heel hard rondjes gaat rennen door de wei, natuurlijk is ze gewoon blij maar toch niet heel fijn haha. Ook lingeer ik naast het rijden 3x zonder bijzet omdat ze anders met rijden dus ook echt niet grappig is.

Ze krijgt 1x per dag een schep luzerne met halfje vitalbix complete. Ik pak dr savonds rond 9/9:30 een half uurtje en de rest van de dag staat ze op het land. Dus van ochtend 8 uur tot avond 9 uur. Dit lijkt me zat dus daar zal het ook niet aan liggen. Lezen jullie hier iets fout aan? Ik snap namelijk niet dat als ik naar mijn idee genoeg van dr vraag dat ze nog zo druk is.. ik pak dr dus 6x in de week voor een half uur ongeveer. Dat moet toch zat zijn?

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:07

@horselover 6x in de week vind ik persoonlijk teveel voor een 4 jarige. Ze is 4 dus ja ze rennen rondjes door het land maar dat is niet te vergelijken met het werken samen met de mens. Misschien 5 a 10 minuten longeren voordat je erop stapt? En daarna rijden.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:10

Sanne, wat goed dat je er weer op gezeten hebt *\o/*

Mirjam, wat fijn dat ie zo goed reageerde op het zadel.

Nouklime, heerlijk zo op vakantie met de paardjes. Prachtige foto <3

Hier vandaag weer fijn les gehad, en daarna zagen we mijn merrie hengstig! nu net terug van de hengst. Ze is vanavond gedekt, en gaan vrijdag weer!! <3 *\o/* *\o/*

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:35

nouklime schreef:
@horselover 6x in de week vind ik persoonlijk teveel voor een 4 jarige. Ze is 4 dus ja ze rennen rondjes door het land maar dat is niet te vergelijken met het werken samen met de mens. Misschien 5 a 10 minuten longeren voordat je erop stapt? En daarna rijden.


Neee dat snap ik! Maar ik moet denk ik ook over Mn angst heen. Mn oude paard is doodgegaan door dat soort geintjes.

Ik heb dr expres vandaag laten staan zodat ik nu een keer 5x doe. Rijden gaat overigens echt super! Opstappen wegrijden, wel eens een bokje hier een daar uit joligheid maar verder geen gekke dingen. Longeren vind ze ook heel leuk. Zou het een optie zijn dat ik dr bv 5/6x in de week pak en dan 2x rijd en dan steeds 10 min kwartiertje longeren? Ik moet ook denk ik ff de goude middenweg vinden