Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Muronia
Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 06:29

Oh dat is ook flink wat werk ja! Maar mooi dat de paarden een extra weide hebben! Ik had er graag een stuk wei bij willen kopen maar helaas hier geen buren die willen verkopen. Hoe ging je wedstrijd?

Hier zal het nog wel een week duren voordat ik weer kan rijden. Het nieuwe stuk bak is nog erg mul en moet eerst ingelopen, aangereden en gevlakt worden. Dat moeten we er dan maar voor over hebben he? Gisteren aan het snoeien geweest met de bossen van de buren die door het hek heen groeiden. Ook met schep en hark de bak zoveel mogelijk hobbel-vrij gemaakt en het nieuwe straatwerk naast de bak ingeveegd. Ik heb dus nu enorme spierpijn :oo

Het resultaat is wel mooi vind ik:
[ img ]
[ img ]
[ img ]

De paarden zelf waren ook enthousiast!
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


melissa_93
Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:38

Muriona dat ziet er super uit! Lekker veel werk verricht :D
Ja voordat de bodem fijn is zal idd nog wel even duren, maar idd dat moet je er maar voor hebben :D
Heb je al weer plannen om te gaan starten?

Gisteren lekker kunnen rijden :) Eerst de 2e proef gereden, die lag aan de kant van een zandpad. Daar had ze als er een auto door kwam ietsje spanning op en een rood-wit lint achter de baan was wat spannend. Ondanks wat spanningmomentjes fijn kunnen rijden, goed voor 202 en een 1e prijs :D
2e proef (eigenlijk dus de 1e) ging fijner, behoorlijk negatief jurycommentaar waar ik me compleet niet in kon vinden en dan ook een behoorlijk tegenvallende 187,5. Nog wel een 2e prijs daar :) Wetende dat we normaal met dit soort proeven altijd 65% of meer scoren vergeten we dit commentaar maar gauw :+

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Muronia
Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 07:13

Hmm flauw is dat altijd als het niet strookt met je eigen gevoel. Toch wel mooie punten gereden hoor, gefeliciteerd!

Nou, ik zou mijn eerste online proef vorige week rijden met Flo, maar toen hadden ze net de pallets met stenen gebracht voor het pad en daar was hij zo van onder de indruk dat we maar besloten om er maar even mee te wachten. Nu eerst maar zorgen dat de bak weer goed rijdbaar is en het hek achter weer geplaatst, dan zal het denk ik niet lang meer duren. Met Veroon wou ik nog meedoen met de zomercompetitie van het Groninger paard en daarvoor hebben we nog tot 31 juli.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

nouklime
Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:51

Het is echt mooi geworden Muronia! Is toch een droom om je paarden aan huis te hebben! En veel werk haha! Ik wist helemaal niet dat je nog steeds online mag startten! Moet toegeven dat ik liever in real life op een andere locatie start op de 1 of andere manier doet die gezonde spanning mij altijd goed.

Wat zuur Melissa dat je je niet in het jury commentaar kon vinden! Heb je je proef gefilmd? Vind ik persoonlijk echt altijd fijn als ik mijn proef film en het terug kan zien. Ik denk 9 van de 10x dat het er niet uit ziet en dan kijk ik het terug en denk nou gaat prima! Bij ju is het andersom maar vind het altijd prettig om het door te bespreken met mijn instructrice wat zij nou ziet en vindt. Dat is ook 1 van de weinige mensen waar ik echt wat van aanneem haha en geloof mij ze is heel eerlijk tegen mij en sugarcoat het niet!

Gisteren een topic met de foto's van Jack geopend, voor de nieuwsgierige:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=2032423&lr=647807226#unread

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

melissa_93
Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 14:42

Muronia hoe bevalt de grotere bak?
Leuk dat je met Veroon mee gaat doen aan een competitie! Is dat online of gewoon ergens op locatie?
Leuk dat je met Flo ook een proef wil gaan doen :)

Nouk nee helaas niet op film, maargoed ik ken die jury langer dan vandaag dus lig er ook niet wakker van.
Onwijs gave foto's van jouw en Jack <3

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Muronia
Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:00

Die bevalt heel goed Melissa! Je merkt echt verschil hoor. Ik heb vanavond mn proef opgenomen voor de competitie (is dus online), maar ik moest echt even puzzelen met mijn figuren op de letters. Er is opeens meer ruimte _O-

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Oh ja, ik heb eergisteren naast Flo gelegen. Even een deukje in mn ego opgelopen (was 12 jaar geleden dat ik in het zand lag), maar geen deuk in mn vertrouwen in Flo gelukkig. Hij kon er niks aan doen, hij struikelde en belandde op zijn knieën.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

melissa_93
Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 14:26

Super dat je grotere bak goed bevalt Muronia! beelden met Veroon zien er fijn uit. Hoe waren je punten?

Ohoh wat balen dat je van Flo bent gevallen, gelukkig niet doordat hij stout was. Zelf ook geen schade opgelopen behalve je deuk?

Ken heeft de afgelopen dagen lekker vrij gehad, ik was zelf een paar dagen weg. Vanavond als de wind wat minder is mag ze weer aan het werk :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

paljaslaura
Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:13

Hee nouk, jack te koop? Iemand deelde hem op mijn fb pagina

Muronia
Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 05:42

Ik zag hem ook, schrok er een beetje van. Jullie zijn zo'n knap setje. Hopelijk om positieve redenen....

Ik heb met Flo vorige week een eerste (online) start gemaakt in de B. Onze werkpunten zijn bekend (rechtrichten, galop km's maken) en ik vond het een nette eerste proef. Nog net geen winstpunt met 175.5 , terechte feedback, maar ik vond hem wel redelijk streng beoordeeld voor een B-proef.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

nouklime
Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 07:47

Hey meiden! Ja klopt.... Ik liep hier al sinds januari begin dit jaar mee rond. Mistte wekelijks wat plezier, wat overigens niks met Jack te maken heeft want hij is geweldig. Maar daarvoor vind ik het allemaal net wat te duur om er niet meer dagelijks plezier in te hebben. Heb er natuurlijk 2 dus besloten om Jack te koop te zetten maar hij gaat alleen weg als ik iemand vind waar we allemaal mee klikken! Wil hem niet met een slecht gevoel verkopen en dat verdiend hij ook niet en ik ook niet haha! En mocht ik niemand vinden blijft hij gewoon en knutselen we lekker door! 22AUG hebben we ieder geval ons M1 debuut en daar trainen we op dit moment hard voor.

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

melissa_93
Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:51

paljaslaura schreef:
Hee nouk, jack te koop? Iemand deelde hem op mijn fb pagina


En ook ik schrok er een beetje van, jullie zijn zo leuk samen!

Muronia jammer dat jullie net geen winst hebben gereden, de beelden zien er iig fijn uit!

Nouk begrijpelijk maar wel erg jammer :(:) Mocht je Jack verkopen dan stop je helemaal met rijden? En dan dus ook niet weer met wat jongs verder?
Wellicht dat je motivatie ook weer beter wordt nu wedstrijden weer mogelijk zijn en je weer doelen hebt om naar uit te kijken?

Gisteren mocht Ken weer mee op concours, heb echt genoten :) Ze begint steeds wat meer kracht te krijgen en dat stukje activiteit/kracht wat in de training steeds vaker lukt konden we gisteren in de proef ook erin houden wat tot nu toe vaak nog net te lastig was. Daardoor slopen er wel wat kleine foutjes in maar dat vind ik niet erg.
1e proef dan ook een protocol met de nodige 7ens en 8en en voor een overgang stap draf zelfs een 9 maar ook wel wat 5en. Na de overgang draf komt een galopovergang, stap naar draf kwam ze heel fijn van achteruit maar daardoor was ze even de kluts kwijt voor het aanspringen in galop. Middendraf trok ze ook heel fijn aan maar daardoor miste ze net even een stukje balans. Die proef 210,5 met een 1e prijs :)
2e proef werd ze ietsje te stoer en moest ik haar echt even een paar keer remmen :+ daar 195,5 en een 3e prijs :)
Al met al heel tevreden en hopen dat we dit vaker in de proeven kunnen vasthouden (en dan op den duur ook nog zonder foutjes :P )

Mooie afsluiting van de L1, zaterdag gaan we het L2 debuut maken :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

nouklime
Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 08:34

Plan a is even stoppen met alles... Het is gewoon best wel veel de laatste tijd! Alles wordt maar duurder elk jaar... Ik heb 2 paarden, een koophuis, auto en het wordt allemaal een beetje teveel voor mij alleen, de laatste tijd merk dat ik steeds meer beren op de weg zie wat als dit wat als er dat gebeurd. Hoop dat ik een leuk huisje voor hem kan vinden bij iemand die ook lekker van boscrossen houdt en dressuur mee pakt. Als ik de mogelijkheid had om ze aan huis te houden was hij overigens nergens heen gegaan want het is toch mijn babyjack.

Wauw Melissa wat een monsterscore weer 210,5 punten!! Dat L2 dat moet 110% goed komen!

@Muronia wel genoeg feedback op je protocol waar je wat mee kan om volgende keer winst te rijden?

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

melissa_93
Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:59

Begrijpelijke maar moeilijke keuze Nouk :knuffel: Ik hoop dat je een leuk adresje gaat vinden!

Hier meer dan tevreden over ons L2 debuut. Ze deed weer goed haar best :) Het achterwaarts knopje was even kwijt :+ en her en der wel wat kleine dingetjes en de 2e proef aan het begin wat spanning in een hoek maar al met al heel tevreden. de 1e proef 192,5 en een 4e prijs en in de 2e proef 194 en daar een halve punt tekort voor de 4e prijs
Kunnen we mooi mee verder werken :D

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Muronia
Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 05:40

Nouk ik snap je. Ik heb ze dan wel aan huis staan, dat scheelt, maar het is allemaal ook veel (hier staan er 5) en ik moet het ook in mn eentje doen. Gezien de huidige gekte op de markt zul je wel snel een leuk baasje gevonden hebben.

Melissa dat is een heel mooi begin, gefeliciteerd!

Ja de dingen die erbij stonden zijn me wel bekend dus daar zijn we mee bezig. Vrijdag les gehad en dat was weer even een mooie boost. Vanmiddag weer aan de slag met hem.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

nouklime
Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 07:58

Mooie punten Melissa voor je debuut!

@Muronia ik hoop iemand te vinden die ook op slag verliefd op hem is wat ik ook had toen ik hem zag.

Ook nog leuk nieuw vanaf onze kant wij hadden gisteren ons M1 debuut paar grote fouten gemaakt maar toch beloond met 2x een tweede plek en 3 winstpunten!
[ img ]

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

Muronia
Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 05:43

Super goed debuut, gefeliciteerd! Blijf je starten tot de verkoop?

Ik had Veronia afgelopen week met een flinke hoefzweer staan. Mijn eigen hoefsmid was uitgerekend net op vakantie, maar gelukkig vonden we een andere hoefsmid die bereid was om snel te komen. Het gaat inmiddels gelukkig goed met haar, maar ik laat haar komende week nog maar even staan, want het was een flink diepe, dus even rustig genezen.

Het veulen wordt volgende week alweer 5 maanden en ik ben rustig aan het nadenken hoe ik het afspenen wil gaan doen. Aan huis of wegbrengen. Ook ben ik vooruit aan het kijken naar volgend voorjaar. Ik denk dat de kans groot is dat Veronia weer bij de hengst komt dan.

Met Flo heb ik gisteren mn derde proef opgenomen. De tweede van vorige week ging niet zo, hij was wat gespannen en liet zich niet echt lekker los in de hele proef. Ik heb er nog geen punten van terug maar ik verwacht er niet te veel van. Die van gisteren was een mooie verbetering, stuk gelijkmatiger ook. Alleen in de middendraf komt hij er nog wat uit. Verruimen kan hij prima, maar nu nog losjes onder me blijven. Ik ben benieuwd naar de punten van die proef.

11 september komt de osteopaat voor beide paarden langs. Ik denk dat ze beide wel even lekker los gemaakt mogen worden. Ik vermoed dat ze bij veronia in het SI/lendenen gebied blokkades gaan vinden, maar dat is best logisch na dracht en bevalling. Bij Flo vermoed ik blokkades in zijn nek/hals. Eens kijken of ik het goed inschat.

Met mij zelf gaat het ook niet helemaal top, de knie waar ik vorig jaar aan ben geopereerd is weer mis. Gaat op slot en is sinds vorige week weer dik, dus ik mag komende week weer naar de orthopedisch chrirurg. Kijken wat ze er nu nog mee kunnen. Daarnaast zit ik in allerlei onderzoeken mbt mijn lage energie-level. Ik val overdag spontaan in slaap als ik ga zitten en ik kan steeds minder op een dag omdat ik 0,0 energie heb. Ze zijn er nog niet uit waar het van komt, hopelijk komt er snel een antwoord. Ik ben nog geen 80 maar zo voel ik me wel.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

melissa_93
Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:10

Wat een debuut Nouk, echt heel gaaf!

Muronia wat balen van de hoefzweer, gelukkig een hoefsmid kunnen vinden die langs kon komen!
5 maand alweer, tijd gaat hard joh!
Oh leuk dat Veroon waarschijnlijk weer bij de hengst gaat, heb je al een hengst in gedachten?
Leuk dat je weer een paar proeven met Flo hebt gedaan, jammer dat het vorige week wat minder ging maar super dat het nu al een stuk fijner ging! Welke klasse start je met hem? En ga je hem straks ook op gewone wedstrijden starten?

Oh wat balen zeg van je eigen gezondheid.. Duimen dat ze er snel achter zijn waar je vermoeidheid vandaan komt en ze een oplossing voor je knie hebben :(:)

Hier lekker aan het rijden :) Komende zaterdag gaan we weer wedstrijd

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Muronia
Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 05:54

Ik start hem B. Ik heb toen ik met Veronia begon dispensatie aangevraagd en dat kon ivm verjaring, dus ik kan met Flo ook gewoon in de B beginnen. Nou, de tweede proef, waar ik zelf niet tevreden over was, kwam gisteren terug met 190 punten :oo . Niet verwacht, maar niet minder mooi, onze eerste winstpunt is er! De punten van afgelopen week heb ik nog niet, die voelde beter aan, maar nu denk ik dat er vast minder punten op komen. Ik ga nog even zo door, maar er rijst wel een nieuw doel aan de horizon, vreemd terrein. Eerst maar gewoon om te trainen, maar misschien dan ook ooit een wedstrijd??

Ja, ik heb voor Veroon een hengst op het oog, maar nog met een kleine slag om de arm want ik wil de hengstenkeuring begin volgend jaar ook nog even afwachten. Voor nu denk ik aan de Groninger hengst Rio ((Rieu x Eros), een van de weinige stamboekhengsten die onverwant is. Een jong dier, dit jaar goed gekeurd, met nu al een mooi sterk achterbeen, mooi front, goede sterke rug en een paard dat goed recht op de benen en voeten staat en niet maait of zwaait ermee :)
[ img ]

Veel succes op wedstrijd komend weekend!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

xSannee
Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 06:24

Hi meiden, lang geleden hier :D

Nouk; gefeliciteerd met je debuut! Wat jammer dat hij gaat, maar ik snap je ergens ook... hoe staat het met de verkoop?

Veronia; ook goed bezig met de online proeven! Gaaf!
Wat een gave hengst hierboven! Heel aansprekend!

Nova is inmiddels alweer een hele tijd thuis, maar ben zelf erg druk geweest haha

Ze doet het heel goed! Thuis hebben we de dressuurtraining weer opgeschroeft.
[ img ]
[ img ]

En de afgelopen 2 weken is ze meegeweest om kampen te begeleiden en heeft ze 2x een trektocht van 70km gelopen. Alsof het niks is _O-

[ img ]

melissa_93
Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 20:21

Muronia dat zijn mooie punten, super!!
Op vreemd terrein gaat ook vast en zeker goedkomen!
Gave hengst joh! Je gaat sowieso voor een Groninger?

Leuk om weer wat van jullie te horen Sanne! Nova ziet er goed uit <3
Fijn dat jullie weer lekker aan de gang zijn, hopen dat jullie dit kunnen vasthouden!

Wow wat een afstanden zeg, heel gaaf!

Hier gaat het ook fijn, maandag naar de springles op de vereniging geweest, ze deed het fijn en sprong goed :)
Morgen gaan we weer bij mn instructrice lessen en dan zaterdag onze 2e L2 wedstrijd :)
En voor begin oktober heb ik me ingeschreven voor de tripalon, een 'wedstrijd' waar je een dressuurproef rijd, een springparcours en daarna een terreinrit van 10 km met wat 'cross'hindernissen onderweg. Alles vrijblijvend, je bent niks verplicht om te springen maar krijgt voor elke goed gesprongen hindernis punten.
Mag je rijden in een groepje, ga samen met 2 anderen. Ben heel benieuwd hoe ze dat gaat vinden :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Muronia
Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 07:26

Ziet er toch heel netjes uit wat jullie doen Sanne! Dat druk zijn ken ik, de vakantie is al zo ongeveer weer vergeten inmiddels pff.

Melissa ja zeker een Groninger. De merrie is ook Groninger en dit is wel echt mijn type paard moet ik zeggen. Ik ben ook enthousiast over hem. Ik hoop hem voor volgend voorjaar ook even live te kunnen zien, Friesland is te doen qua afstand, dus ik denk dat het moet lukken.

Goh dat klinkt als iets leuks, zo'n tripalon. Ik ben erg benieuwd hoe jullie dat gaan vinden. Hoe ging de tweede keer L2?

Ik heb met Flo vorige week en deze week weer een proef opgenomen. Van beide heb ik nog geen punten terug maar ik merk wel dat het rijden van een proef op zich ons steeds iets makkelijker af gaat. Ik ben wel benieuwd hoe de jury erover denkt.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

melissa_93
Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 14:01

Ja wel leuk om den hengst dan ook in het echt te bewonderen, spannend!
Fijn dat het rijden van de proef steeds makkelijker gaat, ben benieuwd naar de punten :D
Best irritant dat je er op moet wachten haha.

Mijn 2e L2 wedstrijd ging erg fijn. Moest eerst de 2e proef, heel fijn aan kunnen rijden. Was echt genieten. Die werd beloond met 214 :oo en een 1e prijs :) 2e (eigenlijk dus de 1e) proef ging ook fijn maar net iets meer rommeltjes, daar is het galopgedeelte allemaal heel snel achter elkaar en dan mist ze soms nog net dat stukje kracht waardoor vooral de overgangen van galop naar draf wat rommelig werden. Maar nog steeds heel blij met hoe ze liep, daar 199,5 en net buiten de prijzen.
Super tevreden dus :D

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Muronia
Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 05:31

Tjemig wat een punten, super!! Je kan zo door naar de M :oo

Ik heb mn beide rijpaarden gisteren laten behandelen door de osteopaat. Voor Veronia was het de eerste keer en zij had behoorlijk wat blokkades, dat had ik ook wel verwacht na de dracht en pittige bevalling. Eens kijken hoe ze de komende weken gaat, anders mag ze nog eens op herhaling. Florentino was stukken verbeterd ten opzichte van een half jaar geleden. Zijn maagzweer is weg en hij zit veel beter in zijn bespiering en velletje, dus dat was fijn om te horen. We hebben onze tweede winstpunt inmiddels ook gehaald. 188,5 met fijn commentaar en een mooie 9 op het halsstrekken. Nu even een kleine pauze om ze weer goed op te pakken na hun behandeling.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

melissa_93
Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 20:09

Voor de M moeten we nog wel ietsje makker kunnen sluiten in de galop, dat gaat nog wat te lastig.
Ik heb ook geen haast, we rijden van het winter de selecties in de L2 en dan zien we van het voorjaar wel wanneer we de overstap gaan maken :) Eerst hier een beetje km's maken. (het zal ook vast nog wel eens minder gaan haha)

Muronia hoe is het met de paarden na de osteopaat?
Fijn dat Florentino goed verbeterd was!
Super van de 2e winstpunt, op naar de echte wedstrijden :D

Afgelopen weekend clubkampioenschap gereden, 1e proef was netjes maar kon allemaal net iets scherper, kreeg het laatste stukje scherpte er net niet fijn aan, maar zeker wel tevreden. 2e proef ging fijner, daar kreeg ik haar er net wat fijner aan.
1e proef 201,5 en de 2e proef 215,5 en daarmee clubkampioen :D

Nu even een maandje geen dressuurwedstrijden, zaterdag gaan we de eerste bixie crossles rijden. (locatie hier in de buurt doet bixie crosslessen voor volwassen om zo kennis te maken met crosshindernissen ) en dan de week erop de tripalon :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Muronia
Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 05:24

Met mijn paarden gaat het ook weer goed na de osteopaat. Ze lopen nu beide weer onder het zadel. Afgelopen weekend ben ik voor het eerst met Florentino op vreemd terrein geweest. Het begin was heel erg spannend. Hij was wel 10 cm gekrompen in de inrijbak, zo'n bonk spanning had hij. Arme jongen.. maar het lukte uiteindelijk om het stuur en de rem terug te vinden een paar minuten voordat we de ring in mochten, dus toch maar geprobeerd. Hij deed het echt heel erg braaf en keek nergens naar. Dat had ik een kwartier eerder echt niet verwacht! In de eerste proef maakte ik een fout die -2 opleverde anders was het een wp geweest. De tweede proef ging al een stuk meer ontspannen en kon ik hem fijn rijden. Daar hadden we 189 punten, dus onze eerste winstpunt op vreemd terrein hebben we binnen! Dat was echt meer dan waar ik op had gehoopt. Over 3 weken gaan we weer naar dezelfde plek en dan volgende maand nog een keer (het is een competitie), dan kunnen we eerst daar mooi een beetje wennen.

[ img ]

[ img ]

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bonny95, eridinges, Mark0919, noordje, Pinacolada, sterregoud, SunnyHorse, Taucha en 38 bezoekers