Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:02

Het heeft zo zijn voordelen dat we niet weg mogen! Even de puntjes op de i zetten en straks kunnen vlammen! Heb er wel weer echt zin in om op wedstrijd te gaan! Contra pakt hij mega goed op! Als ik hem lekker voor elkaar heb kunnen we ook een slangenvolte rijden.

Ik zag je filmpje net op insta! Lekker dat ze zo toch even haar benen kan strekken in de rijbaan! Weet niet hoe groot Nova haar ruimte is buiten in de winter maar onze paddocks zijn te klein voor een sprintje.

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:44

Haha nou d'r paddock is ook ongeveer formaat bak, iets langer en smaller, maar uit zichzelf trekt ze zelden een sprintje, ondanks dat ze wel een beetje een bommetje is.
Die merries zijn toch wat minder speels, de ruinen spelen veel vaker.

Enige sprintje die ze trekt is van achter naar voor als ze eten krijgt _O-

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:25

Patty baby ziet er mooi stabiel uit zo. Ik zou je tempo inderdaad niet hoger leggen, daar lijkt ze iet wat moeite mee te hebben
Haha Baby was vrolijk dat ze mee mocht naar het buiten, heerlijk genieten!

Nouklime wauw wat wordt Jack stoer! <3 Met wijken wel herkenbaar hoor. Ze wijkt heel prima maar als ik wat groter wil in het wijken wil ze dat teveel eruit lopen, daar de tussenweg in vinden is soms nog wel lastig maar je wil toch graag dat stukje verder.
Super hoe jullie bezig zijn!

Sanne Nova heeft even goed gebruik gemaakt van de bak :')
Zelf weer beter in orde?

Nouklime inderdaad het voordeel van niet op concours mogen om de puntje op de i te zetten en het stukje basis nog fijner voor elkaar krijgen. Maar ook ik heb echt wel weer heel veel zin om op wedstrijd te gaan

Vanavond weer gereden bij lamplicht, toch altijd net even iets minder fijn dan bij daglicht. Ze was fijn ontspannen maar net het laatste stukje lossigheid kregen we niet helemaal fijn. Morgenmiddag is mijn vrije middag, kijken of het weer een beetje oke is.

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:44

Melissa; herkenbaar hoor, in het donker/bij lamplicht is het toch net wat lastiger. Hebben wij ook. Gelukkig met m'n online studie kan ik bijna altijd wel overdag tegenwoordig haha.

Ik had dindsdag weer les bij mij op stal, weer even flink gedrillt. Instructrice vond haar al wel weer vooruit gegaan! Weer heel erg gewerkt aan tempo en lossigheid, lengte in de hals.

Daarna gister zelf gereden en toen ook heel fijn eigenlijk! Ze probeerde 2x even te ouwehoeren, maar ik was haar voor, kreeg een mega zure merriekop maar ze ging wel door daarna _O-

Vrijdag komt de osteopaat voor de jaarlijkse checkup

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:52

Sanne heerlijk dat je bijna altijd overdag kan rijden. Ik heb op moment de woensdagmiddag standaard vrij, dus die benut ik dan ook wel om lekker te rijden.
Super dat je instructrice alweer vooruit gang zag, toch altijd wel fijn zo die bevestiging vanaf de zijlijn
Heel fijn dat je gisteren ook lekker hebt kunnen rijden!

Vandaag ook lekker gelest, draf gedeelte ging ze erg fijn. Galop veel bezig geweest met het stukje loslaten in de hals, scherp aan het been maken en vanuit daar wat terugsluiten. Gaat nog niet van een leien dakje maar er zit wel vooruitgang in. Ik kan steeds makkelijker bij het moeilijke stukje komen en daar ook in bewerken.
Morgen lekker een dagje vrij. Zaterdag ga ik een springzadel proberen :+ Nu we het springen toch wat meer erbij pakken wel zo fijn, en er stond er 1 te koop hier in het dorp, die kan ik zaterdag ophalen om te proberen. Ben benieuwd.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:31

Thanks Melissa! Hij wordt echt steeds meer paard! Alhoewel ik wel vind dat hij geen 7 toont. Maar ben blij met onze progressie!

Ik rij doordeweeks dus altijd met lamplicht en dan niet dat mooie witte licht maar dat vieze oranje licht... Ik moet ook eerlijk toegeven dat rijden in de winter op een laag pitje staat.. Ik rij dan vaak maar max 2x doordeweeks maar longeer dan wel meer dan in de zomer.

@Sanne ja ruintjes zijn echt zoveel speelser! Mijn andere is 17 en ook die kan er nog wat van! Staan regelmatig met zn 2en op hun achterbenen met een boei in hun mond. Ze zijn zeer vermakelijk om naar te kijken!

Wat lekker dat je les goed ging Sanne! En de osteopaat altijd fijn! Ik wil daar ook een afspraak voor maken maar de man die we hadden komt pas vanaf 6 paarden op 1 locatie en er zijn 2 stalgenootjes weg... Dus ik moet even kijken hoe ik dit ga fixen.

Jullie zijn lekker bezig met het lessen! Ik moet ook maar meteen een afspraak maken haha!

Dat is fijn dat je die stukjes al kan opzoeken Melissa! Leuk een eigen springzadel! Ik hoop dat hij past!

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:28

Melissa; Ja ik ga vanaf februari stage lopen fulltime, dan is het overdag rijden niet meer aan de orde haha _O-

Goed bezig tijdens je les! Fijn dat je harde werk aan die galop nu vruchten begint af te werpen!
Springzadel; LEUK! Wel even wennen wrs haha, ik moet nog steeds wennen aan m'n springzadel :P

Ja onze osteopaat komt ook in ieder geval 1x per jaar, en dan doet hij meestal wel zo'n 5 paarden bij ons op stal. Hij komt inderdaad niet voor eentje eigenlijk, of hij moet al in de buurt zijn. Hij is druk bezet _O-

Maar; hij was onwijs positief!
Hij vond haar bovenlijn & hals veel losser & veel beter bespierd dan vorig jaar, mooi gevuld.
Ook in aanraking was ze veel minder schieterig/paniekerig.

Dus ik kreeg complimenten over hoe ik haar getraind had :o :D

Nog iets verschil in links & rechts; maar dat heeft eigenlijk elk paard wel dus niets geks.
En bij de achterste ribben op de flank was ze iets strak, dat stuk heeft ie mooi losgemaakt.

Nu lekker een paar dagen lang en laag longeren voor we er weer op gaan!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:05

Nouklime leuk om ze zo te zien veranderen he! Ken begint ook steeds voller en breder te worden.
Ken wordt nu 6 maar zie ook genoeg 6 jarigen die al veel meer body hebben.

Ik doe ook altijd in ieder geval 1x per jaar fysio voor het paard.
Sanne heel fijn dat de osteo zo positief was, toch fijn om te horen dat je weet dat je goed bezig bent!
Wat voor stage ga je doen? Ah dan is het nog 2 maand tot de klok weer verzet word en we fijn weer langer licht hebben :D

Springzadel was helaas te krap in de boom, jammer want was een fijn zadel, al was het inderdaad wel even flink wennen. (laatst een keer op springzadel van mn zusje gezeten, dan was eerst ook afzien :+ )
Dus wel jammer dat het niet paste, maar kijk gewoon rustig verder. Heb er geen haast mee.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:59

Dankjewel k_m :o
Ja haar bewegingen zijn gewoon klein, kort.. en dan loopt ze nu al ruim voor haar doen haha. Ruimer als dit gaat het niet echt worden denk ik. Hooguit als ze meer op achter komt en diezelfde lossigheid daar in kan houden. Ja hard genoeg gaat ze heel snel :') Instructeur is echt top! Heerlijk duidelijk ook.

Haha ja Aouk, je moet dan echt even zoeken naar en gaan snappen wat je nu eigenlijk moet voelen he! :P Dankje!
Jou film ziet er ook fijn uit van hoe ver ik kan zien. Paar miscommunicatie momentjes, leuk dat je die ook laat zien! Hij galoppeerd wel makkelijker dan hij draaft of niet?
Ik heb laatst de Pivo aangeschaft om te filmen. Handig ding! Met dressuur in de wei volgt ie super goed, rest moet ik nog ff goed uitvinden haha. Maar ze zijn daar ook steeds met updates en dingen bezig aan de hand van de feedback die ze krijgen van de gebruikers, echt super!

Dankje Sanne! Instructeur ben ik echt heel blij mee! Heb eerder al les gehad van iemand die al jaren bij hem lest. Maar dit is wel de meester haha.
Grappig dat het voor jou ook al herkenbaar is. Ik kan het tempo echt zo verhogen, hoef ik niks voor te doen behalve te denken haha. Maar ja, dat willen we juist niet. Ze wil meestal al te hard lopen en ik al gauw te hard rijden. Maar ik kan er echt écht niet goed tegen als ik het gevoel heb dat ik wel een hulp kan geven maar dat deze toch niet door komt zoals ik het zou willen. Dan wil ik eerst dat fixen en dan door xD.
Haha Nova blij dat ze ff der benen goed kon strekken! Super dat jullie instructrice jullie ook weer vooruit gegaan vond!
Oh lekker even de check up gehad. Super om zoiets van de osteo te horen! Goed bezig dus!

Dankje Melissa! Ja tempo willen we zelf te vaak te hoog leggen :+
Dit tempo zou in principe goed zijn alleen die lossigheid ook houden is best nog lastig! Baby loopt heel simpel heel stabiel maar lossigheid is vaak verder te zoeken haha.
Jij zo te lezen bij Ken ook wel eens last van met het lamplicht ;)
Super dat ze in de les bij het drafstuk zo fijn liep! Hoe was het springzadel?
Oh ik lees het al, jammer! Wel leuk dat je er voor aan het kijken bent!
Was de boom niet eventueel te verstellen? Bij mijn springzadel is de boom ook verbreed op een begeven moment. (Sommige merken hebben zo’n boom)

Hier Krisje dinsdagavond naar een ‘cowboy’ gebracht. Ze heeft eerst een week op pijnstilling gestaan en toen weggebracht met nog pijnstilling voor een aantal dagen. De meneer waar ze naar toe is zou gaan bekijken wat ze doet, wat hij er mee kan en of er wellicht toch ook nog pijn in het spel is. Of het gewoon toch echt vooral karakter is. En of dat nog te bewerken is of dat ze gewoon te gevaarlijk is.
Gaan we daarna zien of, als het wel met haar kan, ze het ook met mij kan.
Heb van meerdere mensen die hem kennen gehoord dat als hij haar niet goed krijgt, niemand haar goed krijgt, hoewel ze niet allemaal fan van hem zijn. Maar toch zouden ze haar er zelf ook heen gebracht hebben. Dat geeft wel een fijn gevoel.
Afgesproken om een week later pas te bellen omdat hij eerder toch nog niet echt wat nuttigs kan zeggen. Ik ben echt zó benieuwd!!

Baby ondertussen een paar dagen vrij gegeven en daarna rustig wat aan het longeren gegaan. Dit weekend weer gereden, ging best fijn!
Ze leek eerst even in de war toen ik wel terug was maar Krisje niet. Maar woensdag is ze ook gewoon op hun ligplek in de wei gaan liggen e.d. Tis alleen vaak zo’n binnenvetter dat het soms lastig te zeggen is hoe veel last ze van iets heeft.
Buren hebben dit weekend aangegeven dat ik haar in een weiland van hun mag zetten zodat ze kan neuzen met de ezels en de shetjes en iig andere dieren heeft in haar omgeving, al is het maar om naar te kijken. Das wel heel fijn!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:25

Jammer dat het zadel te krap was Melissa! Door met de zoektocht!

Dat is fijn nieuws Sanne! Altijd fijn om te horen dat je goed op weg bent!

@Patty ja hij galoppeert heel makkelijk! Wilde expres de storing laten zien want dat zijn eigenlijk de stukje die ik elke keer moet opzoeken, het stukje dat hij het moeilijk vindt er even storing komt maar hij het toch aanpakt! In mijn proef wijk ik en dat is zeker ruim voldoende maar wil niet ruim voldoende wil toch dat beetje extra. maar dat komt er wel zo als ik dat spelender wijs als ik dat in mijn training mee neem in mijn trainingen.

Wat spannend dat krisje weg is! Ik ben mega nieuwsgierig wat hij van haar vindt! Moeilijk ook om de eerste week niet te bellen haha! Wilde net gaan vragen hoe doet Baby het alleen thuis maar zie je stukje eronder dat ze in de wei van de buren mag. wat fijn! Knap dat ze er zo rustig onder blijft en niet de boel afbreekt!

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:43

Melissa; jammer van het springzadel! Maar als je de tijd hebt kom je vanzelf een fijne/passende tegen.

Ik studeer Learning & Development, dus stage op dat gebied haha. Morgen hak ik de knoop door welke het gaat worden, heb meerdere aanbiedingen gekregen :+

Patty; fijn dat Baby het redelijk goed oppakte! Hopelijk staat ze er nog rustig bij!

Ik ben echt zo benieuwd wat hij zegt over Krisje! Ik snap heel goed dat je deze keus hebt gemaakt hoor.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:12

Patty ik heb inderdaad nog wel even gedacht aan het boom verbreden. Maar zadel zat eigenlijk al bovenaan mijn budget wat ik ervoor uit wil geven + dat het al een wat ouder zadel is. Heb er geen haast mee dus kijk gewoon rustig verder
Wat een spannende week voor jouw! Ik hoop dat de cowboy Krisje fijn aan de gang gaat krijgen. Duimen draaien :knuffel:
Wat fijn dat de buren zo meedenken zodat baby niet helemaal alleen staat. Kan me voorstellen dat Baby wel even verbaasd was dat je zonder krisje terug kwam

Sanne heerlijk dat je gewoon de keus hebt qua stage. Veel plezier!

Vandaag weer een keer naar de clubles geweest, (we kunnen nu 1x in de 2/3 weken omdat we nu met max 2 kunnen lessen). Fijn kunnen werken :)

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:14

Fijn opgelost met de clubles zo Melissa!

Nova was na 5 dagen lang-laag longeren in alleen stap & draf, blij dat ze even los mocht gaan vandaag _O-


Afbeelding

En daar ging ze lekker van sjouwen :j

Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:37

Showbink Nova :+ <3 Even lekker uitsloven voor de camera.

Wat een rust hier!
Gisteren lekker gelest :) Weer fijn kunnen werken en mooi weer wat huiswerk mee om aan te werken :)
Ik denk het dat het rijden dit weekend even niet wat wordt gezien de voorspelde temperaturen. Gelukkig is het van korte duur

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:23

Helemaal gelijk in Anouk! Die stukjes moet je juist op zoeken wil je ze kunnen verbeteren inderdaad.

Leuke aanbieden gehad Sanne? Hahahaha Nova ging even goed los zo te zien :D Leuk joh!

Fijn dat de clubles goed ging. En wat top dat jullie op die manier toch wel nog iets van les krijgen via de club!
Wellicht hadden jullie het al gezien maar ik had een topic gemaakt van Krisje (en ook van Baby) haar jaar, daar staan ook updates in. [EJL-ITP] Een zeer bewogen jaar met Krisje B
Dan vervuil ik het topic niet steeds met een hele tekst uitleg :)

Baby is toch wel echt een beetje van slag. Ze is rustig, heel rustig. Overdag eet ze zo goed als niet.
Wel gewoon voer en als je met een wortel aan komt pakt ze hem wel, maar geen hooi en ook al staat er net geen gras ze ‘graast’ ook niet. Staat veelal op dezelfde plek stil, heel de dag.
Op stal maar een extra hooinet op gehangen, op stal eet ze wel hooi, en doe het sinds Krisje weg is rustiger aan met haar, veel longeren.
Afgelopen donderdag toch voor een springlesje weer naar een parcours geweest. Hebben het op 70/80 cm gehouden omdat ik niet te veel wou doen. Dacht gaan we gewoon zorgen dat we dat echt goed doen, kunnen we simpeler aan dingen werken. Ieder rondje ging beter! Laatste rondje echt de goede trek naar de sprong ook maar wel onder controle, met been, rem en stuur. Daar wel blij mee!
Morgen gaan we een shet van de buren bij haar zetten. Kan zo een paard van springinstructrice krijgen om bij Baby te zetten maar wil eerst wat duidelijker hebben of Krisje gauw/wel/niet terug komt, toch meer gevaar op blessures bij een groter paard. Maar nu ze overdag zo slecht eet toch even kijken of een klein vriendinnetje bij haar misschien genoeg doet.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:08

Blijkt maar weer hoe belangrijk een maatje in de wei er bij kan zijn! Zondag ponytje bij Baby gezet en ze hebben meteen 2 kruiwagentjes hooi leeg gevreten en ze ging ook weer grazen! Dat was dus héél duidelijk van Baby. Dus nu blijven ze fijn samen staan ipv met een hek er tussen.
Afbeelding
:D

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:29

Oh wat een leukerd die shet :+:
wat een verschil een maatje dan kan maken he!

Nova heeft thuis heel veel behoefte aan haar vrienden, zijn we op een andere locatie, kan ze veel beter alleen staan. Dat vond ik dan wel weer grappig om te merken.

Ik heb je topic over Krisje gelezen, nog even afwachten dus! Het maakt de situatie niet direct makkelijker zo... :(:)

Ik heb een nieuw project; Nova laten wennen aan dubbelen lijnen _O-
op dit moment vliegt ze nog 10meter de lucht in en slaat flink naar achteren als de lijn haar achterbenen raakt dus we nemen baby stapjes _O-

Elke dag even oefenen met een lijn rond haar billen/achterbenen, ooit moet het makkelijker worden toch? :D

Dubbele lijnen is nieteens zozeer het einddoel, maar ik wil die achterbenen wat minder gevoelig. Ik kan ze prima aanraken met m'n hand (ook uier en anus e.d.). Met een zweep wordt het al ingewikkelder maar gaat het nog, maar een touw? denk dat het te onverwacht en te kriebelend is ofzo.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:31

Patty ik ga je topic zo even kijken :)
Wat sneu dat baby zo van slag is nu Krisje weg is.. Altijd vervelend als ze daardoor slecht gaan eten en nie goed in hun vel zitten.
Fijn dat het rondje springen wel fijn ging, even lekker afleiding!
Oh heel fijn dat het met de shetlander erbij een stuk beter gaat!

Sanne Ken heeft dat precies zo. Ze is eigenlijk te claimerig naar haar vriendinnen. Thuis wil ze niet alleen zijn, logische reactie natuurlijk omdat ze altijd met 3 staan. Als ik naar clubles bijv. ga kan ik beter zonder haar vriendinnen want als we samen gaan heeft ze continu de focus op die van mn zusje

Sanne nova vind de dubbele lijn dus ook nog heel spannend! Ken nu 2x gelongeerd met de dubbele, maar nog niet achterlangs. Vorige week voor het eerst een bandage achterlangs gedaan zodat ze eraan kan wennen en niet direct op de lijn in paniek schiet. Moet zeggen dat ze daar redelijk kalm op bleef. Ga dit nu zelf een paar keer doen en dan met hulp erbij de lijn erachter langs doen
Hopen dat Nova zich er gauw bij neerlegd.

Van het weekend zaterdag lekker thuis gereden, gelukkig was de bak gewoon zacht. Zondag lekker een buitenritje gemaakt :)
Vanavond bij lamplicht gereden. Dat was eerst weer spanning, ze blijft het toch gek vinden zo in het donker met lamplicht. Wel ontspannen kunnen afsluiten maar echt aan rijden kom je dan niet toe. Toch maar wat vaker doen denk ik.

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:47

Ah Nova is dus niet de enige die op een andere locatie anders is haha
Bij mij staan ze inderdaad om met zijn drieën, en die hinniken al als er eentje de wei uit gaat _O-
Dus logisch ook dat ze thuis minder goed alleen blijft. Ze is dan trouwens wel redelijk rustig, ze hinnikt gewoon af en toe wat.

Ohja! Ik vind dat wat spannend, ben toch bang dat de lijn dan per ongeluk achterlangs komt, door wat dan ook, en dat ze dan zo in paniek raakt. Dus wil eerst dat ze er iets meer aan went. Ik weet namelijk ook dat ze doorrent tot de lijn weg zou zijn, en dat gaat ie natuurlijk niet _O-

Zo'n band wil ik inderdaad ook een keer achterlangs doen als voorbereiding!

En als ik echt aan het longeren toe ben wil ik er ook even een paar keer les in, want ik het het eigenlijk nooit gedaan. Kan me er uiteraard wel wat bij voorstellen, maar ik wil het niet verpesten dan met haar!

Ik was ook verrast over hoe zacht de bodem bleef dit weekend!
Lampen/donker blijft hier ook wennen hoor haha! Dus herken het wel. Doe het zelf ook te weinig :+

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:14

Wat fijn voor Baby een vriendje!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:23

Sanne ik had hetzelfde, wilde het ook niet verprutsen met de dubbele lijn dus liever even paar keer hulp erbij. Met vorige paard ook wel dubbele lijnen gebruikt maar vind het wel even prettig zo

Gisteren thuis lekker in het zonnetje gereden :)
Vanmiddag een oefenparcours gedaan. Eerst m'n zusje een rondje en daarna zelf een rondje gedaan. Ze was een beetje over enthousiast :+
Reden we daar naar toe met de trailer, heb een stuk 80 weg waar 2 rotondes vlak achter elkaar zitten. Kwam er na die 2e rotonde een motoragent naast mij rijden, teken dat ik raam open moest doen. Denk zal wel iets met de verlichting zijn. Zegt hij, mevrouw mag ik vragen waarom u zo langzaam rijd? Dus ik denk wat krijgen we nu :+ Hele weg netjes 80 gereden, op één stuk bij een wegafzetting 50 en ja de rotondes rij ik wel langzaam met een paard ja. Dus zeg ook gewoon, nouw omdat ik een paard erin heb staan? Zegt ie oh oké, en weg was ie. Net zo vaag :+

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:55

Wtf Melissa _O-
Dat is bijzonder hahaha

Toevallig kreeg ik van de week de vraag of ik interesse had in een gratis sessie van iemand die de equine.com opleiding instructeur paard & gedrag. Ze zocht nog casuspaarden!

Dus zaterdag met haar aan de slag gegaan met Nova, en donderdag komt ze nog een keer.
Ze gaf ook aan dat ze echt zooo lief is en zooo graag het goed wilt doen, maar het écht paniek is. Met je handen kun je alles aanraken, maar met een ander voorwerp is het heel eng als je d'r benen aanraakt.

Lastig voor haar en mij, maar we komen er wel! We gaan er gewoon heel rustig mee aan de slag. Ik verwacht niet dat het donderdag al helemaal opgelost is, maar we kunnen hier rustig zelf op voortborduren.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:47

Ja echt behoorlijk groot verschil Sanne!!
Ah leuk dubbele longe! Moet ik eigenlijk ook eens met Baby gaan doen. Ik longeer eigenlijk alleen maar met touwtjes over het hoofd en dan de longe door het bit aan de singel vast aan de binnenkant. Werkt ook prima maar met de dubbele kan je ze wel veel gerichter aan het werk zetten natuurlijk.
Wat leuk dat Nova casuspaard mag zijn! Ben heel benieuwd hoe het donderdag gaat en wat haar bevindingen dan zijn :)

Was wel even spannend idd Melissa. Maar gelukkig at ze op stal nog wel.
Hihi dat samen gaan moet ik hier ook echt niet doen. 1 x gedaan maar echt niet grappig is dat.
Weer fijn gereden met Ken dus. Ze blijft wel echt reageren op het lamplicht he? Je zou denken dat ze er nu toch wel aan gewend zou moeten zijn. Let maar op, is ze er aan gewend als je weer in natuurlicht kan rijden :P
Zo! Das wel een heel apart voorval haha! Was je wel makkelijk vanaf :+

Hier Baby nog 2 x gereden door de week en wat gelongeerd, maar rustig aan gedaan.
Zaterdag wel heerlijk naar buiten geweest. Echt veel gegaloppeerd :D Baby was er helemaal relaxt en moe van haha
Afbeelding

Zondag nog even wat losgewerkt in bak, was echt zo klaar. Ze liep zo fijn!! Dacht niet te veel doen want gisteren zouden we dressuurles hebben. Trailer aangekoppeld, Baby in de trailer, doet mijn auto gewoon helemaal niets meer |( Echt nog een lampje ging meer aan. Uiteindelijk de anwb laten komen en die hebben het weer gefixt. Maar die les werd hem niet meer met de avondklok..
Vanmorgen heeft Baby een massage gehad om toch nog wat spanning/stress uit haar lijf te halen. Hopelijk werkt dat genoeg. Ze loopt met rijden echt prima maar zie en voel zo toch aan haar dat er wel wat in haar spieren blijft hangen. Daarna de zadelmaakster nog geweest want met dat niet eten overdag en stress is er wel 50-100 kg af denk ik en was het zadel nu te breed. Nu was ze wel wat aan de dikke kant maar die spieren hadden wel behouden mogen blijven :+.
Zadelmaakster kan dus over een paar weken waarschijnlijk/hopelijk wel weer terug komen.

Morgen bij Krisje kijken, ben heel benieuwd!

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:38

Ooh balen van je auto Patty! Ben benieuwd hoe het bij Krisje was :)

Interessant Sanne! Lastig dat het echt paniek is maar ook wel fijne bevestiging dat je dit dus zelf ook al goed ingeschat had.

Haha wat raar Melissa :+

Hier stom nieuws. Harv gaat verkocht worden :( We matchen gewoon niet meer ohz en dat werkt voor ons beide niet. Ben er kapot van maar het is wel beter zo.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:25

He wat zonde Laura!
Maar als dat zo is dan gaan jullie er beide niet blij van worden inderdaad.. Succes met de verkoop. En sterkte! Nooit leuk om zulke beslissingen te maken.
Daarna op zoek naar een ander jonkie?