[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:41

Dank jullie wel. Gisteren afscheid genomen en nu op vakantie in Spanje. Over 3 weken wordt hij gebracht.
Warratje dank je wel. Ik vond hem eerst niet mooi (zo iel op de kont, geen behang), maar jij kijkt duidelijk beter, er doorheen met meer verstand van zaken. Hij is inderdaad wel mooi (ik ben natuurlijk barokke merens op leeftijd gewend), dus schrok ik van deze pup, maar na 5 minuten rijden brak een grote grijns door, wat braaf, voorwaarts en wat puppy achtig.
Jullie gegunde wensen doen me goed. Het is heel fijn naast het verlies en verdriet van Hercule met zo iets liefs en leuks bezig te zijn. Wij denken hier een fijn paard aan te hebben.

MoriMann

Berichten: 799
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 19:58

Hij ziet er heel leuk uit, Pien. Veel plezier en geluk met hem :)

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 20:12

Ach Pien, hij is nog jong en zal nog een stuk groeien en uitzwaren. Dat moet je altijd meenemen bij het kijken naar een jong paard. En uiteindelijk is je vertrouwd voelen het allerbelangrijkste!

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:55

Citaat:
En uiteindelijk is je vertrouwd voelen het allerbelangrijkste!
Zeker bij mij, ik ben echt een bangerik en manlief zag al heel snel een brede grijns verschijnen. Daarbij ben ik 60 jaar en heb versleten rug. Dressuurmatig kent hij heel weinig en omstanders, zo vertelde mijn vriendin, konden eerst niet geloven dat het Chico was zo mooi vonden ze hem bewegen. Terwijl ik enkel heel voorzichtig de puppy basis vroeg, maar hij is heel zacht in de mond en liet na wending om de voorhand gelijk de kaak ontspannen en begon te knabbelen.
Dat vind ik ook zo lief buiten, als hij het een beetje spannend vindt, zoekt hij gelijk contact met de mond. Ik beantwoord dat met zachte halve ophouding en dan is hij zo blij. Gelijk knabbeltje terug en hij gaat door en dan mijn hand zachtjes id nek en briesje van hem.
Ik kende hem amper en we verstonden elkaar. Zo gaaf.
Er is ruw met hem omgegaan, maar hij is zeker niet verknald.

jeetje77

Berichten: 3455
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:32

Wat liefdevol omschrijf je dit pien. Mooie basis om op voort te bouwen.

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:57

Dank je Jeetje. Ik beleef het ook zo Al's ik mijn paarden rijdt. Dat minimale voorzichtige conntact vind ik zo genieten. En als dit gelijk al zo snel wordt aangeboden door een nieuw paardje is dat heel fijn en extra bijzonder.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:37

Mo, ik moest vandaag en gisteren aan je denken. Ik ben op het moment in Frankrijk (omgeving Draguignan/Fréjus) en zag gisteren en vandaag jagers.
Moest gelijk weer denken aan je verhalen met jagers en Callas.
Er is hier in de buurt trouwens ook een plaatsje dat Callas heet!

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-19 18:32

Hey Benthhh wat leuk dat je aan mij moest denken! En wat grappig dat er een plaatsje is dat Callas heet. Je bent helaas te ver van mij weg. En het is hier weer volop raak met jagers. Gisteren waren ze nota bene OP ons land aan het jagen met een meute honden en van die K-toetertjes! Mijn vriend is ze gaan wegsturen. En ze gingen wel, maar ze vonden dat dat land niet van ons was. Ze weten niet dat wij dat vorig jaar erbij gekocht hebben. Zo'n geze…. iedere keer. Bah. En ja ze waren alle drie in de stress van dat stomme getoeter. Arme dieren. Alle drie de partijen, mijn paarden, hun honden en de bejaagde dieren natuurlijk. Wist je dat tijdens het jachtseizoen mijn dierenarts ieder weekend drie of vier honden krijgt die gewond zijn geraakt door de jacht op de een of andere manier. Triest toch!

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:25

We zijn weer terug van vakantie, en wilde hier nog op reageren. Inderdaad paarden en jagers dat gaat niet samen. Zowel Hercule als Polie vonden het niets. Hercule werd er een beetje opgewonden van en Polie loopt een dag later nog te sjouwen door de wei, te hinniken en te stressen.
Dus dat over de mik gaan herken ik wel. Eigenlijk is het jammer dat jullie ze weg moeten sturen want goede jagers weten zelf ook dat paarden en jagers niet samen gaan. Tenminste hier weten ze dat heel goed en gingen uit hun zelf terug toen ze zagen dat paarden overstuur raakten.

Hoe gaat het nu met jou en met Callas. Wat doe je nu allemaal met haar?
En hoe gaat het met de verkoop van jullie huis?

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 12:34

Hi allemaal even heel snel, De visites voor het verkopen van het huis zijn zo vaak dat ik niet aan Callas toe kom. Vindt ze niet erg geloof ik. Vandaag weer een visite, morgen weer een, donder een hoopvolle tweede visite, zaterdag erna weer een, maandag daarna weer een. Ondertussen zijn we dingen aan het afmaken, zoals 'even' een tegelvloer leggen, dus megadruk. Mijn hoofd staat alleen maar op Huis, huis, huis. Ook alle correspondentie daaromtrent is veel werk. Er moet een stukje grond geruild worden tegen een weg, er moet een recht van overpad komen voor weer een ander stuk en een ander recht van overpad wordt komende week geregeld en een garage die we los verkocht hebben gaat ook volgende week getekend worden. Zo verschrikkelijk veel te regelen. Ik hoop na 7 oktober weer rust te krijgen om weer dagelijks wat met Callas te gaan doen, vermoed dat het seizoen voor bezichtigingen dan wel klaar is. Tot dan!

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 12:38

Hopelijk heb je dan uitzicht op verkoop van je huis. Dat zou wel zo gaaf zijn! Het is immers een prachtig huis in een prachtige streek met de mooie authentieke elementen erin. Tevens is het een huis met ontzettend veel mogelijkheden. Dus ik ga duimen voor je. Goed nieuws al die bezichtigingen!

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 20:10

Ik lees al een tijdje mee Monique,maar reageer nooit. Ik was pas in de Morvan, stond veel leuks te koop voor weinig geld. Toen moest ik aan jou denken

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 08:29

Hi Pien en Pluisbeer, dank voor wensen en tips. Er staat in Frankrijk inderdaad veel moois en betaalbaars te koop. We willen eerst proberen wat te vinden in nog zuidelijker frankrijk dan de morvan. Gard, tarn, Hérault, Gers, Aveyron, Ariège. Gaat dat niet lukken dan gaan we iets hoger naar de zuid-dordogne kijken en de lot en lot-et-garonne en Tarn-et-Garonne. Maar goed we gaan pas bezichtigen als we een voorlopig koopcontract hebben. Gisteren kwamen er 8 mensen kijken die zouden een permacultuur wooncommune willen beginnen. We hebben de mogelijkheden daarvoor, maar het terrein is niet plat... Ik hoop toch dat ze een bod willen doen. Zou leuk zijn. Vandaag weer een bezichtiging van Engelsen. Maar het meest vestig ik mijn hoop op de Engelsen die volgende week voor de tweede keer komen kijken. Alhoewel dat ook niets hoeft te zeggen, want ik heb ook een meneer gehad die 3x is geweest. Tja. Als ik goed nieuws heb, meld ik het hier ook!

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:07

Hoi Mo!

Heb je ook aan de Var gedacht? Dat is ook prachtig!

Hebben eergisteren een botsing gehad met een everzwijn.
Hij kwam van de berg af zo de weg op. Denk dat het ons beide geluk was dat wij de berg opreden en toevallig ook nog in een bocht dus behoorlijk langzaam reden.
Maar wat een dreun was dat zeg! :=
Gelukkig rende hij/zij weer terug omhoog en weg de bossen in dus ik neem aan dat het geluid harder was dan de daadwerkelijke klap. Wij en de auto hebben ook niets (pas in de bewoonde wereld gekeken, uitstappen in de buurt van het zwijn mocht niet van mij :o ) en het is maar een peut 107 dus ook aan de hand daarvan denk ik dat niet (heel erg) schadelijk voor het zwijn geweest is..
Had wel even flinke hartkloppingen haha.

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 10:13

Hi Benthhh, ik zit toevallig ff op bokt. Tjemig heftig zeg! Schrikken joh! Arm beest, maar goed, die komt nooit meer bij die weg! Het zijn stevige dieren, dus als je niet hard reed dan zal hij het wel overleven. Gelukkig dat jullie zelf niets hebben. Je zult maar uitwijken en jezelf te pletter rijden. Ga je vandaag weer naar NL?

De Var is te duur. Daar betaal je voor een huis met 1 hectare erbij al gauw 3 ton en dat vinden wij het niet waard om daar te wonen. In andere zuidelijke departementen heb je voor 2 ton meer hectares. Vandaar.

De hectiek van bezichtigingen van dit weekend is voorbij en we gaan even niet hard werken deze week, althans niet klussen, wel hout kappen, dus dat geeft mij de rust om weer met Callas leuke dingen te gaan doen. Ik ga straks met haar op het veldje klooien.

Iedereen fijne zondag

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:37

Monique1963 schreef:
Hi Benthhh, ik zit toevallig ff op bokt. Tjemig heftig zeg! Schrikken joh! Arm beest, maar goed, die komt nooit meer bij die weg! Het zijn stevige dieren, dus als je niet hard reed dan zal hij het wel overleven. Gelukkig dat jullie zelf niets hebben. Je zult maar uitwijken en jezelf te pletter rijden. Ga je vandaag weer naar NL?

De Var is te duur. Daar betaal je voor een huis met 1 hectare erbij al gauw 3 ton en dat vinden wij het niet waard om daar te wonen. In andere zuidelijke departementen heb je voor 2 ton meer hectares. Vandaar.

De hectiek van bezichtigingen van dit weekend is voorbij en we gaan even niet hard werken deze week, althans niet klussen, wel hout kappen, dus dat geeft mij de rust om weer met Callas leuke dingen te gaan doen. Ik ga straks met haar op het veldje klooien.

Iedereen fijne zondag


Hoi Mo,

Daar heb ik natuurlijk helemaal niet aan gedacht haha!
Ja we zijn via een nachtje Parijs naar huis gereden! Dankjewel.

Hoe is het met Callas gegaan?

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 13:02

Hoe gaat het met Callas Mo?

Vandaag komen/ zijn de paarden hier. Ik heb besloten om geen volgtopic te maken maar in het merens topic wat updates te doen. Diegene die het leuk vinden om me te volgen en te reageren kunnen

pien_2010 @ [HK] Wie heeft er een merens?! terecht.

Het topic wordt erg weinig gebruikt, ik voel me daar goed en kan tips krijgen als zaken tegen gaan vallen want merens in een nieuwe omgeving kan echt wel een dingetje zijn, en de allerbelangrijkste reden is dat ik het topic over Callas niet wil vervuilen.
Ik vind een eigen volgtopic te groot want ik hoop en verwacht eigenlijk heel weinig problemen iets wat ik ook vurig hoop.

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 13:19

Hey mensen, sorry dat ik even uit de picture ben. Gekkenhuis hier geweest met bezichtigingen af en aan. Om te ontstressen gaan we tussendoor telkens daagjes weg met de camper. Callas komt er bekaaid af deze dagen. Helaas blijken de bezichtigingen veelal vakantie-uitjes. En er is wel een stel dat het heel graag wil kopen, maar niet meer dan de helft kan betalen. We zijn best bereid om mee te denken in oplossingen, maar de helft is wel weinig, dan kunnen wij ook niet verder.

Over Callas, wat ik af en toe met haar doe is herhalen. Ik herhaal de bewegingsoefeningen en doe daar dan meteen flink heftig mee. Zodra ze stilstaat houd ik uiteraard op en laat haar nadenken over wat er dan zojuist gebeurd was. Rijden of paardwandelen door de drukte niet meer veel gedaan.

Ik heb haar overigens nu 4 jaar...

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:36

Monique1963 schreef:
Callas komt er bekaaid af deze dagen.
Geeft niets. Laat haar maar eens alles verwerken.

Monique1963 schreef:
Helaas blijken de bezichtigingen veelal vakantie-uitjes. En er is wel een stel dat het heel graag wil kopen, maar niet meer dan de helft kan betalen.
Balen Mo! Dat schiet inderdaad niet op. Bijzonder dat mensen naar een huis gaan kijken waar ze het geld niet voor hebben.

Monique1963 schreef:
Ik heb haar overigens nu 4 jaar...
Wouw dat is echt wel lang al. Dus ze was pas 3 toen je haar kocht.
Jij bent nu met leeftijd waar wij met Chico mee beginnen. Dat was toch ook wel erg jong!

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 15:54

Tja, het schijnt een bekend fenomeen te zijn als vakantiebesteding om huizen die te koop staan te gaan bekijken. En het stel dat het wel graag wil, zijn heel jonge mensen, lief maar naïef. Ik hoop voor hen dat ze toch wat kunnen bereiken, ze zijn heel erg verliefd op het huis.

En Callas vindt het wel best, ze is haar zomerkilo's aan het verliezen en heeft haar voorkeur voor appeltjes en peertjes in geruild voor kastanjes en walnoten.

Ik volg je op het andere topic en hoop op prachtige foto's van de eerste kennismaking o.a. met Polie.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 00:08

Ha Mo!

Ik zou je niet teveel zorgen maken over Callas! Een periode wat minder kan een paard ook goed doen! :j

Succes met jullie huis en de kijkers!

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 07:20

Jammer dat jullie veel vakantiekijkers hebben.
Ik snap niet dat je voor je lol huizen gaat bekijken, daar verdoe je toch tijd mee bij vele mensen.

En tja als je maar de helft hebt om te besteden dan ga je ook niet naar een huis van het dubbele kijken , want logisch dat je er dan verliefd op word op n huis wat je niet kunt betalen :roll: .

Alweer 4 jaar om met Callas. De tijd gaat snel.


Pien ik zal eens een kijkje gaan nemen in het topic!

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 13:45

Hallo allemaal weer, de rust is hier teruggekeerd, ik verwacht voorlopig door de winter heen geen bezichtigingen meer en dus weer meer tijd voor leuke dingen. Gisteren en eergisteren op het veldje wat herhaald met Callas, dus flink bewegen boven haar hals met stick met zak blijft een issue en dat herhaald en haar zelf haar rust laten zoeken voor beloning.

Wat ze wel erg goed doet is de skippybal onderzoeken en een leeg blik. Ik kan het tegen haar aanschoppen en dat vindt ze soms irritant, maar niet spannend. In het veldje dan. Dezelfde skippybal op het erf is bere-eng.

Vandaag onder het zadel div oefeningen gedaan en weg van Shadow gegaloppeerd. Ik train nog steeds met hem en Poupette erbij en nu was ik op het veldje maar daar kan ik nauwelijks galopperen, dus ik denk ik ga gewoon eens door het weiland galopperen. Dat is wat lastig want het is heel schuin, maar er loopt wel een karrepad. En ze kon Shadow nog een beetje zien. En dat was leuk. Ze had er wel errug zin in zullen we maar zeggen, maar toch leuk. Het is maar een kort stukje, maar langer dan het veldje in ieder geval. Erna rustig naar beneden stappen, voetje voor voetje en netjes weer bij Shadow aangekomen zonder gekte. Dat is dan toch weer fijn dat dat goed gaat. Hoop morgen of zo weer eens te kunnen gaan buitenrijden als vriendlief mee wil wandelen (met Shadow).

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:47

Monique1963 schreef:
Vandaag onder het zadel div oefeningen gedaan en weg van Shadow gegaloppeerd.
Dappertje en zeker dapperder dan ik. Zou ik nooit gedurfd hebben.
Fijn dat het zo goed gegaan is. Hopelijk kunnen jullie morgen lekker buiten rijden met manlief en Shadow gezellig mee.

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 14:07

Het enige dat ik ermee riskeerde is dat ze te heftig wil galopperen of dat ze dwars wordt. Dat kan ik goed handelen. Het is het bang zijn voor iets dat voor haar is, dat ze niet kent waarbij ze wil omdraaien en dat zoooo snel doet dat ik het niet kan uitzitten. Dus voor weggalopperen van Shadow is niet veel durf nodig, alleen vasthoudendheid dat ze doet wat ik wil. En ze werd even een beetje te fris, maar ik kon haar goed terugnemen, mede dankzij de helling, waar geen enkel mens of dier graag tegenaan galoppeert, wordt je moe van. ;-)