[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:20

Heel veel sterkte Pien! Altijd zo naar, konden ze maar altijd blik en gezond blijven leven.

Tinka

Berichten: 3757
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 20:41

Sterkte Pien

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:36

Dank jullie wel! Onze Polie is zo dapper. Ze maakt er het beste van. Als we achter eten is ze daar, 's ochtends bij ons slaapkamer raam, als we weg zijn wacht ze op ons bij de poort, zitten we voor dan is zij daar ook. Dus zelfs als het wat kouder is zijn we zo lang mogelijk buiten. Ik neem haar mee ad hand als ik ga wandelen, we eten samen bramen <3 . Ons paarden paardje richt zich bij gebrek aan beter op ons mensen. Heel aandoenlijk. Ze humt zelfs tegen mij, iets dat zij nooit en Hercule altijd deed.
Over een maand gaan we naar de pyreneeën om een paardje voor ons drieën te zoeken. De afspraken zijn gemaakt. Mocht Polie deprie worden kan ze gelijk een kudde in, maar voor nu gaat het naar omstandigheden goed. Het voelt goed om nu met ons drietjes te zijn. Ze krijgt van ons tweetjes heel veel aandacht en ze volgt ons en met name mij, heel veel.

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 09:16

Heel veel sterkte Pien!

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 10:29

Wat lief Pien dat Polie Hercule kennelijk zo mist! En mocht het alleen het kuddegevoel zijn dat ze mist dan heeft ze in jou een gouden leider! En wat mooi dat je Polie meeneemt naar de Pyreneeën! Wat een geweldig idee om haar ook een stem te geven in haar toekomstige nieuwe vriendje. En wat onbaatzuchtig van je om haar daar een kudde te geven! Heb je wel eens gedacht een veulentje bij haar te nemen?

Hier gaat het erg goed. Callas grinnikt enorm veel naar me en was vanmorgen erg teleurgesteld dat ik eerst met de honden ging wandelen en daarbij langs haar weiland liep maar haar niet meenam. Tot zelfs in het bos hoorde ik haar grinniken. En toen ik terugkwam van wandelen weer: "Neem je me nou mee naar stal vrouwtje?" Tuurlijk en daar is ze weer gruwelijk verwend met muesli, msm, hennep en lijnzaadolie,knoflookbrokjes en magnesium uiteraard. De shetjes moeten het doen met alleen een handje biks met wat knoflookbrokjes. sielig… LOL. Straks grondwerken in het veldje en misschien stap ik vanmiddag nog wel even op, op het veldje.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:25

Polie gaat zeker niet mee hoor naar de Pyreneeën. Onze auto is niet sterk genoeg om zo'n eind te rijden in berg gebied. Hij is te oud daarvoor.
De kudde is hier vlakbij, bij 2 bokkers die hier zonet naar verhuisd zijn.
Polie geven wij geen veulen. Ik vind haar bouw te slecht daarvoor.

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:16

Oh, kan Polie bij Jeff en Lizzy? Dat is heel fijn! Je kan je geen beter oppassers wensen, denk ik.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 14:27

O sobby Pien, helemaal verkeerd gelezen. Hoop in ieder geval dat jullie een fijne vriend voor Polie vinden en voor jezelf natuurlijk. Het nieuwe paard zal Hercule nooit kunnen vervangen en dat is ook niet de bedoeling uiteraard. Mochten jullie een overnachting zoeken richting Pyreneeën en/of de terugweg met of zonder paard, jullie zijn van harte welkom, ik heb een logeerkamer en ik kook nog steeds (hoop ik) lekker vegan.

Ondertussen ben ik megatevree over Callas. Ik heb vandaag weer een ministapje uit de TRT gedaan. Beweging. Vorige keren en ook de oppas hebben we aanraking gedaan met de stick en papieren zak. Nog steeds heel laagdrempelig omdat een papieren zak niet zoveel herrie maakt als een plastic zak. In principe zou het volgens het TRT-denken niet meer moeten uitmaken omdat het paard in wat voor situatie dan ook de rust in zichzelf moet vinden als beloning, dus je zou het met mega-eng ook in één keer moeten kunnen doen, maar dat doe ik toch maar niet, aangezien ik teveel en te snel ben gegaan in het verleden, denk ik.

Dus vandaag voor het eerst flink bewegen met de stick en zak eraan bij Callas. Naast haar gezicht en lichaam was best ok, en dus ging ik in 1x door naar heftig bewegen boven haar. En daar kwam dan ook een heftige vlucht reactie. Maar aangezien ze natuurlijk aan het touw vast zat, kwam ze op een longeerbeweging uit, wat ook het verkeerde antwoord was en vervolgens tot stilstand, wat het goede antwoord was. Er kwam zelfs na even wachten een kauwmomentje en een halszakking, dus dat was een goed begin. Shadow had ik er ook bij en die vond het uiteraard weer totaal niet spannend, dus ik hoop dat dat Callas hielp. Waar ik erg tevree over was, was dat ze natuurlijk had kunnen wegrennen van mij, maar koos voor vluchten rond mij.

Vervolgens heb ik de oefening een aantal malen herhaald boven of naast andere plekken van haar lichaam. En het mooie is, dat ze doordat ik het touw kort vasthoud, ze uiteraard in het patroon van trt terechtkomt, namelijk haar achterhand wegzetten. Dat werd ze ook gauw zat, vandaar het stilstaan en tot rust komen als beloning. Ik heb haar ook bewust niet met mijn stem beloond (en al helemaal niet met kriebels of koekjes) zodat ze echt het stoppen bij schrik en de daarop volgende rust als beloning ervaart. Ik heb het een stuk of 4x gedaan en heb haar toen nog even laten volgen en goed afgesloten. Ben blij te merken dat de stappen van trt logische vervolgstappen telkens tot gevolg hebben.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:31

Klinkt goed Mo. Ik wil ook nog binnenkort jouw youtube filmpje bekijken. Toen ik wilde kijken, was het nog aan het uploaden. Dank je voor de uitnodiging, doen we zeker een keertje, maar dit keer komen we niet id buurt!

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:47

Leuk om te lezen dat het oefenen zo goed is gegaan Monique.

Pien heel veel sterkte.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:50

Sterkte pien

Je klinkt tevreden mo en daar gaat het hem om. Lol met de knol.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-19 14:06

Toch is 500 kilo wegduwen best zwaar. Hm. Wapperen met stick met plastic heeft een enorme reactie bij Callas. Beetje zacht wapperen ok. Maar heftig boven haar. En wat doet ze dan, ze vlucht naar mij. Ik sta dan natuurlijk nog geen twee meter van haar af om te zwiepen met de stick met plastic zak en ipv wegrennen of op de cirkel gaan, komt ze naar mij. Of wil ze achter mij schuilen? Ik weet het niet, maar het is nog geen 100% succes. Het gebeurde twee keer. Wel doorgegaan en gewacht tot ze de rust in zichzelf zocht, maar toch is er ook veel uiterlijke schijn. Want toen brieste Poupette en toen ging er een heftige brr door haar lijf. Voor mij een teken dat ze toch nog veel opkropt en cooler lijkt dan ze is. Dus nog heel veel oefenen om haar het vertrouwen in zichzelf te geven.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 14:30

Maar hoe gaat dat vluchten dan, blijft ze nog wel op beleefde afstand?
Het is uitkijken dat ze niet dominant naar je doet om je te stoppen zeg maar.. (ik heb niks gezien dus ik weet niet of het dit is, ik hoop het niet).
Mijn vp wordt steeds zekerder maar slaat heel soms om van dominantie naar een bang vogeltje modus. En weer terug.

Die momenten zijn echt gevaarlijk := . Want als ze dominant doet, wordt ze rustig van een correctie. Als ze bang is slaat ze op tilt van een correctie.

Timing is alles..

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-19 14:53

Neu. Ze vlucht weg van het geluid en duwde heel erg tegen mij aan en ja komt dus heel erg mijn ruimte in. Is dit keer geen dominantie, maar blinde paniek. Letterlijk blind want ze kijkt gewoon nergens meer naar en wil alleen maar weg weg weg. En omdat het geluid boven haar hoofd is, vlucht ze weg naar voren, waar ik sta. En ja, niet zo handig. Understatement. Maar mogelijk zoekt ze ook beschutting achter mij, wat ze al eerder heeft gedaan bij enge dingen. Maar ook dat is 500 kilo tegen 60 kilo en ook niet de bedoeling.

Vanmiddag weer eens rijden met handpaard Shadow en vriend mee wandelen.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 11:37

Zaterdag gepaardwandeld. Vriend mee met Shadow. Heerlijke staprit gemaakt van een uurtje. Callas was wel erg actief, het was al in de avond dus het was lekker afgekoeld. Maar uiteraard is het fijn als een paard goed voorwaarts is.

Er waren een paar brrrs. Ook vliegen brrrs maar dan voel je de huid trillen en dit zijn inwendige schrikbrrrrs. Het moet voor mij een mindset worden om haar dan in het patroon van TRT te zetten en haar zichzelf te laten ontspannen. In principe deed ik zoiets vroeger natuurlijk ook al, ik zette haar op een cirkel aan het werk, maar dan kon ze dus niet ontspannen en niet de rust in zichzelf zoeken om het zelf op te lossen. Ik had dus 2 brrrs en de tweede wel op trt gezet en gewacht tot ze ging kauwen. Duurde wel even, maar het de tijd gegeven. Shadow snapt er dan niets van en wordt dan echt weer ongeduldig hengstje, schrapen, draaien, happen, LOL. Stilstaan is zoooooo saai.

We hadden nog wel een lekke band (hoefschoen afgetrapt). Ik heb alles gestapt maar er lang een omgevallen boom en vanuit draf erover heen gesprongen. Ze springt zo mooi! Veel te ruim. Maar trapte helaas bij het neerkomen een van haar schoenen uit, dus afstappen en opnieuw doen. Ze bleef zoals altijd keurig wachten. Zo braaf.

We hadden nog wel een spannende wandelaar vanuit de verte en een wilde hond, maar dat ging behalve heel hoog opgericht lopen goed.

Opvallend is dat als ze voorop loopt ze niet ontspant, hoofd hoog en superalert en als ze achter Shadow mag ze met haar hals laag bijna erachter aan slaapt. Heerlijk niet hoeven nadenken. Met Shadow zie je dat ook. Voorop lopen wil hij dribbelen en druk doen en als hij achter Callas moet dan moet je hem vooruit slepen.

Woensdag weer paardwandelen en de dagen tussendoor grondwerk op het veldje of misschien zelfs even rijden op het veldje met de shetten erbij.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 07:58

Erg leuk hoe je verteld over Shadow die bij stilstaan een vervelend hengstje gaat worden :D .
Stilstaan is niks en hij wil aktieeeeee.

Callas vind het volgens mij heel erg best dat er iemand voorop loopt , omdat ze dan alleen maar hoeft te volgen en geen beslissing hoeft te nemen als er iets engs op haar pad komt. Ze is een volger ipv leider zo buiten de vertrouwde omgeving.

Wel heel leuk je paardwandelingen.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:33

joey2010 schreef:
Callas vind het volgens mij heel erg best dat er iemand voorop loopt , omdat ze dan alleen maar hoeft te volgen en geen beslissing hoeft te nemen als er iets engs op haar pad komt. Ze is een volger ipv leider zo buiten de vertrouwde omgeving.


Dit is de reden dat wij, die een nieuw paardje op het zicht hebben, via onze vriendin in de Pyreneeën, haar gevraagd hebben of ze paardje ook alleen wil rijden buiten. Wij hebben een dapper paardje nodig want Polie zal 90 % van de tijd hier achterblijven vanwege haar blessure.

Alles lijkt zeer veel belovend (ik heb al zoveel film en foto materiaal van hem gezien en hij heeft alles meegedaan onlangs in Bouan tijdens het grote merens feest→ en dan ben je echt wel "loisirs" goedgekeurd), maar dat was het met Callas ook dat weekend met Mo.
C. is zelfs al voorop gegaan als leid ruin met de beginnersgroep met mijn vriendin erop en als hij iets engs vindt dan proest hij even, kijkt en gaat vervolgens erlangs of in het water. Mijn vriendin is er helemaal weg van.
We vinden dat alleen gaan zelfs zo belangrijk→ Mo we hebben echt geleerd van jouw topic :j , dat we mijn vriendin hebben geschreven (zij heeft geen enkel belang bij de verkoop en ze gaat voor ons), als C. alleen van het erf af gaat met jou mag je gelijk ...... datum een klinische keuring en röntgenologische keuring onder voorbehoud afspreken. Over 2,5 week gaan we daar logeren en hem uitgebreid testen en aan "hem vragen", of hij ons nieuwe vriendje wil worden.
Hier moeten jullie het mee doen want verder vertel ik niets totdat hij of een andere gekocht is. :P Eind september hopen we dat het zover is.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 09:46

Hey Sandra, ja Callas houdt niet van verantwoording. Brrr, we spiegelen elkaar wel heel erg. Maar heel mooi om het bevestigd te zien. Het rare is dat ik nooit paarden heb gehad die niet alleen naar buiten durfden dus dit is een geheel nieuw fenomeen voor mij. We gaan nu toch steeds sterker denken er een paard(achtige) bij te kopen voor haar. Shadow is top natuurlijk maar zijn leeftijd en kleine beentjes maken dat we niet ver weg kunnen. Een uur wandelen is echt de uiterste max voor hem. En dan kunnen we alleen stappen. Ik zou het supergaaf vinden, maar ik zie wel de realistische nadelen die erbij komen qua stalwerk en financiën. Ook hebben we hier niet voldoende boxen, dus daar zouden we dan ook iets moeten bijbouwen. Afijn, op dit moment gaat het goed, maar ze moet eigenlijk wel aan het werk. Ze is enorm aangekomen en als ze moet flexen dus hoofd naar kont, dan is er een enorme vetbubbel bij haar schoft schouder die haar dwars zit. Hm, ook daarin spiegelen we elkaar, hahaha.

Pien, wat ontzettend gaaf dat jullie zo'n toppaardje op het oog hebben! En wat fijn dat ik met het delen van mijn verhaal jullie en andere mensen ook heb kunnen helpen. Dat is precies waar ik het voor gedaan heb. En het paardje dat je op het oog hebt is ook een C, dus ook 7 jaar neem ik aan? Zou zo gaaf voor jullie zijn. Het is je gegund! Gaat het inmiddels wat beter met jullie na het verlies van Hercule?

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:12

Monique1963 schreef:
We gaan nu toch steeds sterker denken er een paard(achtige) bij te kopen voor haar.
en dan een echte brave merens gaan kopen via mijn vriendin en daar de tijd voor nemen, lijkt mij een strak plan.

Monique1963 schreef:
En wat fijn dat ik met het delen van mijn verhaal jullie en andere mensen ook heb kunnen helpen. Dat is precies waar ik het voor gedaan heb.
Daarom durf ik het hier ook op te schrijven. Ik merk namelijk Mo dat je verhaal een enorme indruk op mij heeft achtergelaten en dat merk ik nu we zelf weer een paardje aan het zoeken zijn.
Ik geloof niet dat ik ergens anders al zoveel materiaal van het paardje zou hebben gezien voordat ik tot aankoop zou over zijn gegaan als nu, maar we zijn heel voorzichtig en gaan er zelfs naast klinische keuring een röntgenologische keuring tegen aan gooien van de voeten. Of anders gezegd Mo, ik heb zoveel respect voor jou, maar wil echtn iet meenemen waar jij allemaal door heen moet met Callas |( , ook al zijn jullie super goed op de weg.

Monique1963 schreef:
is ook een C, dus ook 7 jaar neem ik aan?
:j Mooie leeftijd voor ons. De wilde haren gaan er vanaf en er is al veel bevestigd.

Hij heeft op Bouan zelfs met deze spectaculaire afdaling meegedaan. Dat is vooral boven uit beeld zo stijl en hoog, dat ik indertijd de dochter verboden heb om hier aan mee te doen, want daar moet je echt een zeer solide paard voor hebben die super tussen de oren zit. Hier zie je het gemakkelijkere stukje onderaan waar foto's gemaakt kunnen worden.
Deze foto heb ik gepakt van fantihou haras stoeterij
Afbeelding
Afbeelding

Hercule, me manque |( , maar het gaat beter. Ik kan het nog niet in het NL op schrijven.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 10:21

Soooo wat een stoere helling! Als je nieuwe C dat al gedaan heeft, knap hoor! Wat dat betreft is een tinkerkarakter wel hetzelfde als een Merenskarakter. Ik kan Callas de moeilijkste dingen vragen in de natuur, dat doet ze allemaal voor me, net een tank, superstoer. Maar enge mensendingen, nee.

En inderdaad al zijn Callas en ik goed op weg, het traject dat achter me ligt, gun je niemand die blij is met zijn nieuwe paard. Helaas lees ik maar al te veel in pb's en ook hier in het topic dat het veel te vaak mis gaat. Dus heel goed dat je hem zo laat 'keuren' op alle fronten maar vooral door je vriendin qua karakter. Ik neem wel aan dat je zelf ook veel tijd met hem gaat doorbrengen om hem zelf en je man ook te testen? Want hij kan bij je vriendin top zijn, maar hij zou bij wijze van spreken jullie kunnen gaan uitproberen. En als het kan, zou ik een proefperiode van een paar maanden bedingen. Het lijken me heel vriendelijke verkopers/fokkers dus daar hebben ze vast wel begrip voor dat je dat wilt.

Ben echt blij dat mijn verhaal een bepaald bewustzijn heeft gecreëerd. Ben zo nieuwsgierig hoe jouw verhaal verder gaat Pien. En tuurlijk manque je Hercule. Ik kan na 6 jaar Thor ook nog enorm missen en nu ik dat schrijf schieten tranen in mijn ogen. Van die dingen...

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:59

Wat leuk Pien, ik hoop dat hij alle verwachtingen kan waarmaken :) !

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:37

Sintara schreef:
Wat leuk Pien, ik hoop dat hij alle verwachtingen kan waarmaken :) !
Hij is er nog niet. Maar het gevoel is goed. Eerst 2x zelf rijden waarvan één keer alleen. Dan heuse keuring.


Monique1963 schreef:
En tuurlijk manque je Hercule. Ik kan na 6 jaar Thor ook nog enorm missen en nu ik dat schrijf schieten tranen in mijn ogen. Van die dingen...
Daarom schrijf ik het in het Frans. Geeft iets meer afstand anders ga ik hier weer zo huilen. Ik zie er wel tegenop om C zelf te gaan beleren zonder de hulp van Hercule. Ik had me zo verheugd om dit samen met hem te doen.
Bijzondere is, dat ik vlak voor onze vakantie nog tegen mijn vriendin gezegd heb: "zo bijzonder B. Ik weet dat we naar een merrie zoeken, en toch zie ik een guitig ruin kopje hier in mijn hoofd als ik aan een nieuwe merens denk". Toen ik de 1ste foto zag van C. moest ik huilen, het leek zo'n herkenning. Dus wie weet. We zullen zien.

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:42

Pien, wat een goed nieuws. Maar idd ook oh wat spannend. En oh wat een boel momenten gaan er komen waaraan je aan Hercule herinnert gaat worden. Maar bovendien ook oh wat stoer!

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:22

Wat fijn Pien!
Ik hoop voor jullie dat C op alle fronten HET paardje is dat jullie zoeken.

En wat fijn is aan dit topic is dat je merkt dat er best veel mensen zijn die (ik zal het maar beschrijven als :) geen klik en /of bang zijn voor hun paard maar zich daarvoor schamen en er niet voor uit willen komen.
Daarom is het fijn dat Mo eigenlijk een taboe doorbreekt . Je merkt het wel aan het aantal lezers hier.

Nu moet ik zeggen dat ik zo'n goedzak van paardje heb, hij kan heel af en toe jolig zijn en daardoor met galoperen wat gaan bokken maar die zijn makkelijk uit te zitten. En ik rij alleen maar buitenritten en bijna altijd alleen. Of ja samen met mijn hond erbij.
De enige schrik bij hem zijn ezels!
Dan gaat hij stilstaan , hoofd heel hoog en veel snuiven. Hij bevriest als het ware. Ik stap dan af en begeleid hem erlangs.
Ik ben toen ook gaan kijken naar hem en ben er 2 dagen geweest om te kijken hoe hij in de kudde was.
Hij was toen 10mnd jong.
Ik heb toen gezien dat hij geen haantje de voorste was en gewoon een stapje opzij schoof als er iemand aankwam om ook daar te komen eten. Ik heb ontzettend veel gewandeld met hem , alleen op pad zodat hij leerde om al jong van stal weg te gaan. En bewust dingen opgezocht, zoals de grote machines die dan op het veld bezig waren en stukjes van de 60km weg, de paden waar veel mountainbikers langs komen enz. Daarnaast heel veel grondwerk en schriktrainingen.
Ik ben achteraf dus echt blij dat ik er n weekend voor had uitgetrokken destijds toen ik ging kijken.
Afbeelding
Zo ga ik dus veel op pad. Afgelopen winter was dit.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:35

Joey2010 wat een mooi paardje. Wij gaan zondag, maandag rijden. Als het ok is, dinsdag keuren. Zodra keuring ok is kopen woensdag en alles regelen. Eind sept wordt paardje dan hier naar toe gebracht door onze vriendin. We zullen daar half september zijn.