[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 14:33

Ik lees ook mee sinds gisteravond, jee wat een gedoe al zeg := Spannend verhaal, leest weg als een goed boek!

Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-17 14:40

Hi Nissima, leuk dat je meevolgt en jij bent ook geëmigreerd zie ik aan je woonplaats. Nog wat zuiderlijker dan ik ;-)

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Anoniem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 14:44

Ik lees mee! Vind het leuk geschreven.

CassieX
Berichten: 22
Geregistreerd: 21-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 14:44

Wauw! Ik volg, je schrijft echt heel leuk. Ben benieuwd

Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-17 14:48

Hi Danique en CassieX, welkom in mijn topic. Zo meteen nog weer een stukje erbij en dan later weer meer.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

tamary
Berichten: 29050
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 14:51

Met wat ik nu al lees ...

Hoeveel keer heb je al gedacht :"had ik maar wel naar mijn gewetensstemmetje geluisterd." ?

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-17 14:54

Hi Tamary, dat wil je niet weten. En dat vraag ik me nu nog steeds af... Dagelijks.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-17 15:10

De middag van zondag 4 oktober 2015.

Zo. Daar ben ik dus helemaal klaar mee. Ik ga een paard voor mijn en zijn plezier kopen. Niet om nu al ergernissen te hebben. Dark heeft leuke looks, maar een mond van beton, eenkennig en ook nog eens niet opgevoed. Dat gaat hem niet worden. Met spijt in mijn hart zeg ik het tegen de dochter. Moeder wordt erbij gehaald en iedereen van de verjaardagsvisite vindt het verschrikkelijk jammer en onbegrijpelijk want Dark is toch echt een heel lief paard dat al veel trec-prijzen heeft gewonnen. Dan ben ik zeker die beginner waar hij niet geschikt voor zou zijn, vraag ik me af. De klik die ik met Nana wel had, heb ik gewoon met Dark he-le-maal niet. Wil ik dan wel later vanmiddag een buitenrit maken? Laat ik dat dan maar wel doen, want wat moet ik anders met mijn tijd?

Ik ben na Nana weer een teleurstelling rijker en wil eigenlijk gewoon naar huis, maar ja dat kan morgen pas. Ik moet gaan bellen naar het transportbedrijf dat het niet doorgaat en de veearts moet ook afgezegd worden. Bah, ik was om het zacht uit te drukken niet happy. Daarbij zie ik het helemaal niet zitten om met mijn oude hond terug te gaan naar het hotel met die rottrap. Geen roltrap, hahaha, dat had makkelijker geweest. Voorzichtig vraag ik of ik misschien bij hun kan slapen. Er staat een oude bouwkeet... Ik mag zelfs in huis slapen, maar mijn hond niet. De mensen zijn nog steeds verschrikkelijk hartelijk, zeker voor Fransen, daar ontbrak het niet aan, en de bouwkeet werd voor mij en mijn hond in orde gebracht met een noodbed en wat dekens. Perfect! Ik laat mijn hond in een box en loop terug naar het hotel om mijn spullen te halen en te zeggen dat ik niet meer terugkom. De oude mevrouw was er niet blij mee, maar via de reisorganisatie zou ze mijn resterende euros terug laten storten. Dat hoefde natuurlijk voor mij niet, maar wel fijn.

Terug op de fokkerij is het verjaardagsfeest nog in volle gang en komt de vader een praatje met me maken. Wat zoek ik dan eigenlijk voor paard? Ze hebben zo rond de 50 paarden lopen, er moet toch wel wat voor mij bij zitten? Hij is vastbesloten een paard aan mij te verkopen. De vader dringt aan en ik noem op wat ik wil, vooral betrouwbaar maar niet sloom. Ja, iedereen is het erover eens dat Dark dan toch wel het beste zou zijn. Maar ik ga geen 3500 euro uitgeven aan een paard waar ik geen klik mee heb. Vader besluit dat Dark uit de verkoop gaat, omdat hij en dochter toch echt een team zijn. Dochter blij!
Plotseling zegt de moeder, je wilt dus eventueel wel een merrie?
Ja dat wilde ik wel.
Wat ik zou vinden van een merrie van 3.5 jaar, echt een beauty. Eh, nee, dat wil ik niet want ik wil geen paard meer gaan africhten. Ik wil geen tijd steken in opvoeden, nou beetje dan misschien om het nieuwe paard naar mijn hand te zetten, maar ik wil opstappen en lekker buitenritten kunnen maken.
O maar dat kon prima met deze merrie. Ze was sinds haar 2e jaar al helemaal zadel- en verkeersmak. Als er beginners kwamen om een buitenrit te maken, dan gooiden ze een zadeltje op die merrie en ze reden zo weg. Die merrie was ook eigenlijk nooit afgericht, want ze was bij hun geboren en ze deed alles prima, ze hoefde eigenlijk niets te leren. Wilde ik haar even zien? Tja. Kijken kon geen kwaad dacht ik.

Een geheel opgeluchte dochter dat haar paard niet verkocht werd ging op een quad naar het land. Ik wachtte al pratend met de tantes en ooms en opa's en oma's die mij vooral probeerden te overtuigen van alle goede kwaliteiten van de merrie. Stiekem vroeg ik me af of ze een deel van de winst zouden krijgen, zo deden ze hun best om te verkopen.
En toen... Toen kwam er een quad terug aanblèren met erachter vastgeknoopt en rustig meedravend een waanzinnig mooie tinker.


[ img ]

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Zammie
Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:20

Wat schrijf jij fijn ts.... Lijkt wel een boek wat ik aan het lezen ben..Spannend wat er gaat gebeuren!

Geen leven zonder horsies!

joey2010
Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:20

Zo hee een mooie tinker .
Flink behang en mooi veel zwart met witte benen.

Dit paard moet je een kans geven!

Ik zou me wel erg opgelaten voelen met al die verjaardags mensen erbij met allemaal een mening.

Maar voor hun dochter is het dan wel weer leuk dat Dark mocht blijven en niet verkocht gaat worden.

EefkeShanti
Berichten: 37
Geregistreerd: 16-10-16
Woonplaats: Maassluis

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:25

Zo, deze nieuwe vind ik nog mooier! Ben benieuwd naar een volgend stukje!

maikeltje
Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:30

Het lijkt wel een film. Of je daar nou een paard vandaan gehaald hebt of niet, dit maak je nooit meer mee zo. Geweldig :D

[RIJ-ITP] Lynn met haar C pony Nikita op de Brabantse Kampioenschappen
Continuing doing what you always did while expecting another result is a definition of insanity
viewtopic.php?f=147&t=1575998

joey2010
Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:30

Volgens mij is het dezelfde merrie als op de vorige pagina die samen met Dark op de poetsplaats staat toch?
Prachtig dier.

Lepeltje23
Berichten: 156
Geregistreerd: 15-10-14
Woonplaats: Bij paal 29 aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:13

Ben ontzettend benieuwd en kan eigenlijk niet wachten hoe dit spannende verhaal verder gaat. Hartstikke leuk geschreven Monique1963!

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:17

@Monique1963, wat schrijf je ontzettend leuk over je belevenissen :-) Het leest heel prettig.

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-17 16:30

dank jullie lieve mensen voor jullie complimentjes. Ik moet mijn relaas gewoon een keer gedeeld hebben, voor mezelf ook maar ook zeker voor anderen. Als je een onderbuikgevoel hebt, volg dan ajb je instinct en zet die roze bril af, er zijn heel veel lieve paarden op de wereld, altijd even verder kijken dan je neus lang is!

Maar goed. Hier weer een stukje van mijn logboek.

Dierendag 2015 laat op de middag.

Wat een stuk! De merrie draafde rustig mee met de quad en vond het allemaal wel best, de herrie en stank van de quad deed haar niets. Drie maal is scheepsrecht dat wist ik nu al! Ik hoefde de vervoerder en de veearts niet af te bellen, dit ging helemaal goedkomen. Toch? Little did I know.

Dochterlief bond haar op de poetsplaats vast naast Dark (even een aanpassinkje in het logboek: inderdaad Joey!) die al die tijd braaf had staan wachten tot de middag-buitenrit. En ik mocht "Callas" gaan poetsen. Ja, inderdaad naar Maria Callas de operazangeres. Geen idee waarom ze haar daarnaar vernoemd hebben, maar ze moesten wat verzinnen met een C natuurlijk in 2012.
En wat dat dan toch met mij is, geen idee, maar alweer was ik gelijk verliefd. Callas was in ieder geval een stuk extroverter en nieuwsgierig. Met haar had ik dan wel gelijk contact. En wat een manen en sokken! Wauw. Wilde ik Dark of Callas rijden op de buitenrit. Wat een vraag!

Er werden door de rondlopende meisjes nog twee paarden gezadeld, geen tinkers, maar pensionpaarden, en toen we klaar waren verwachtte ik dat we in de boomgaard eerst even zouden gaan rijden, maar nee, hop zo gelijk de straat op. En niet een achterafstraatje of landweggetje, maar een heel drukke provinciale weg, gelukkig wel met voetpad en berm. En inderdaad was Callas lief tussen de andere paarden. Er kwam een bus voorbij waarvoor ze wel verder de berm in week, maar ze was verder ok.

In het bos aangekomen gingen we over in een draf in een vlot tempo. Ik genoot met volle teugen. Het was al zo lang geleden dat ik een echte buitenrit had gemaakt sinds het overlijden van mijn Thor. Dat stukje op Nana, kon je geen buitenrit noemen. Ik werd voorop gestuurd om te tonen dat Callas graag voorop liep. Achter me werd link en rechts geschreeuwd om aan te geven waar we heen moesten, want uiteraard kende ik daar de weg niet. Ook voorop was ze goed voorwaarts en ik voelde op de ongelijke bospaden geen kreupelheid of wat dan ook. Op een onverharde weg zouden we even galopperen, maar ze draafde zo enorm hard, de galop kwam er op een paar passen na, niet uit. Daarna stapten we uit door het dorp naar huis. Daar hadden we verschillende auto's, fietsen en honden, en dat ging allemaal prima. Zou het dan echt... Om mezelf te beschermen tegen niet weer een teleurstelling bij de keuring, hield ik me voor dat dit ook wel een flop zou worden.

Terug op de fokkerij wilde ik graag nog even wat dressuurmatig proberen met Callas om te kijken wat ze al wel en niet kon. Hm. Ook Callas vond ik een stugge mond hebben. Was ik verwend met Thor die een heel zachte mond had? En die ik meestal alleen op een halster reed? Of zocht ik naar beren op de weg? Wilde ik niet dat het doorging?

Behalve een stugge mond, was er duidelijk niet veel met haar gedaan, behalve buitenritten. Maar op buitenritten hoef je niet te sturen. Sturen kende ze eigenlijk niet, ik moest heel grote bewegingen maken om haar te sturen. Kuithulpen behalve harder begreep ze ook niet. Verschil in rechter- en linkergalop ook niet en ze galoppeerde stug in de verkeerde galop door de bocht. Het sprongetje van 30cm deed ze vol enthousiasme, maar ze zette een jaar van te voren af en kwam zo raar neer dat ik dat maar niet meer gedaan heb. Achterwaarts was een no-go en inbuigen uiteraard ging al helemaal niet en aan de teugel lopen kwam alleen maar heel veel verzet.

Ik zat in grote twijfel. Ik wilde niet een paard meer te hoeven africhten. Maar ja, ik wilde ook helemaal niet dressuurmatig gaan rijden. Alleen maar buitenritten, dus wat zeurde ik nou. Dat deed ze toch prima, zo braaf voor pas 3.5 jaar oud! En ik had toch die klik! En ze was prachtig! En was het eigenlijk ook niet leuk om een jong paard nog veel te kunnen leren? Ik besloot de keuring door te laten gaan, maar verwittigde wel het transportbedrijf dat er niets zeker was.

Na het rijden heb ik nog een hele tijd staan tuttelen en kroelen met Callas, waarbij het me opviel dat ze vooral linksachter veel op rust zette. Dat vond ik zeker een aandachtspunt morgen bij de veearts. En dat vond ik knap van mezelf dat ik toch helderder door die roze verliefdheidsbril heen kon kijken.

[ img ]



Later weer meer.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Avalon87
Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:50

Je moet dit echt als boek uitbrengen :D tijdens het koken heb ik het helemaal aandachtig bijgelezen

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

Dimphyl
Berichten: 2129
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:46

TS wat kun je enorm boeiend schrijven! Callas ziet er prachtig uit, ben benieuwd hoe het verder gaat, Ookal klinkt het alsof het dus nog steeds niet 'goed' is.

met L' ego kun je niet bouwen.

anjali
Berichten: 14908
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 18:47

Het is inderdaad spannend.Een zoektocht naar een nieuw paard kan heel avontuurlijk zijn ja. En wel verstandig dat je een duidelijk kreupel paard hebt laten staan,al was ze erg lief. Want je wil er tenslotte toch ook op rijden.Anders wordt het een gezelschapspaard,dat kan ook maar dan moet er wel een heel veel kleiner prijskaartje aanhangen!

Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 18:59

Monique1963 schreef:
Hi Nissima, leuk dat je meevolgt en jij bent ook geëmigreerd zie ik aan je woonplaats. Nog wat zuiderlijker dan ik ;-)

Klopt! Maar ik koop straks gewoon mijn oude vertrouwde maatje van de manege uit Nederland, dus voor mijn eerste paard hoef ik gelukkig niet alles door wat jij hier schrijft :=

Callas is erg knap! Vervelend dat ze beide bij die fokker zo hard in de mond waren. Ik ben heel benieuwd naar de rest maar gelukkig komen je updates wel snel achter elkaar :D

TanteFlavie
Berichten: 778
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:02

Je schrijft geweldig! En met een vlotte pen!

Ik ben benieuwd naar het vervolg. Zelf heb ik bijna een jaar gezocht naar "het geschikte paardje" na het overlijden van mijn kanjers... Herken véél van je twijfels!

Pluk de dag!

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:33

Leuk verhaal. Ik volg ook. Je schrijft heel goed.

Jennyxx
Berichten: 3036
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:03

Wat schrijf je boeiend! Ik kijk uit naar het vervolg :)

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:21

Ik volg ook ben nu wel benieuwd waarom Callas steeds in ruststand gaat staan. Ik heb nml ook een tinker die dat doet.

Laat ons niet te lang in spanning wachten hoor!!!

IncelloAndMe
Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:24

Ik hoop op snel een nieuwe update! Ze komen al heel snel, maar ik ben zoooooo benieuwd! :D

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, KDonna, lonniejj en 36 bezoekers