[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:30

Sterkte vandaag, knuffel voor jou

”I don’t go looking for trouble. Trouble usually finds me.” ~ Harry Potter

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:34

Hij is vertrokken uit je leven, maar nooit uit je hart

joey2010
Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:00

truus1957 schreef:
Hij is vertrokken uit je leven, maar nooit uit je hart



Dit is inderdaad mooi gezegd Truus1957.

vopo914
Berichten: 310
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: 't hoge noord'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:22

Heel mooi gezegd truus1957..

Monique1963
Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-20 20:29

Hallo allemaal, nog steeds dank voor al jullie lieve woorden. Vandaag (pas) is Shadow opgehaald. Het voelt leeg. Hij was toch nog bij ons toen hij daar lag. De lieve buren kwamen vragen wat er gebeurd was. En zeiden, hadden we het maar geweten, dan had je hem bij ons kunnen brengen. Zij hebben 32 hectare en haar man heeft een shovel en er vertrekt geen een paard bij hun. Balen. Maar ja. Wat ik zei, het is maar een karkas. Ik was niet in de stemming met hen te praten de afgelopen dagen. Tja.

De boxen zijn inmiddels gearriveerd. En net als de 2 kapotte kachels die retour zijn gegaan naar de leverancier, had dit ook terug gemoeten. Ze hebben verkeerde maten geleverd. Ik moet ze gaan bellen. Pff, zo geen zin in. We hebben al bedacht hoe we het ook kunnen gaan doen, dus ik denk dat ik maar creatief met de spullen die zijn gekomen, ga wezen. Heb zo geen zin in troubles.

En o ja, het oude huis was voor de 5e x verkocht, maar ook deze mensen krijgen geen lening van de bank. Door naar de 6e die ook een bod heeft gedaan. Ze staan in de rij. Echt.

Tot gauws weer, Mo

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pien_2010
Berichten: 43116
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:03

Bizar al die kopers die de financieringniet rond krijgen.
Sterkte meid. Echtniet grappig allemaal.

Jet
Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:35

Jeetje, wat een gedoe weer, op alle fronten. Nu is het omhulsel van Shadow echt vertrokken, zijn geest blijft bij jullie allemaal hoor!

Duimen dat nummer 6 de financiering wel rond krijgt!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

joey2010
Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:36

Jeetje Mo alweer kopers die hun financiering niet rond krijgen. Bizar....

Nu Shadow is opgehaald kan ik t me voorstellen dat je je leeg voelt.
Hij is nu echt weg.

Sterkte met alles.

pien_2010
Berichten: 43116
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 08:21

Jeetje wat is dat toch hier met die hypotheken.
Onze kopers lijken goed te gaan. Dus laten we het hopen. Wat een gezeur!
Vinden de banken het huis te duur?

Monique1963
Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-20 11:29

Hey allemaal, dank weer voor jullie reacties.

Over de leningen van de bieders die we hebben gehad. De grootste miskleun toen nét voor de verhuizing, die kopers van ons, dat hún kopers ineens geen lening meer konden krijgen, weet ik niet waarom die geen lening kregen, maar onze kopers toen hadden hun banen al opgezegd omdat ze 4 dagen later zouden emigreren naar Frankrijk en hun bank gaf geen lening als ze geen baan hadden.

Van meerdere weet ik de echte reden niet. Maar er waren ook mensen uit Zwitserland die de hele financiering rond hadden en die toen van hun financiele adviseur de raad kregen niet een huis te kopen op dit moment met covid omdat hij een crisis voorzag.

De een na laatste die kregen geen lening omdat de bank een geen echtelijke overeenkomst zag! Ja echt! De kopers waren het kennelijk niet 100% eens over de aankoop van ons huis en de bank voorzag kennelijk een scheiding of zo.

De laatste kreeg wel een heel eind de lening, maar hij had niet over de notariskosten nagedacht die zijn toch richting 25.000 euro en hij had ook grote verbouwplannen van het huis, waar hij ook niet over nagedacht had. Hij moest dus een veel hoger bedrag lenen dan hij had aangevraagd en de bank zag dat niet zitten.

Het is wel duidelijk dat de banken erg lastig doen. Over onze eigen lening bijv. Omdat de verkoop van ons huis toen in juli niet doorging wilden we lenen om dit huis Maqu'Éden te betalen. We hoefden maar 150.000 te lenen. We hadden dat geld op een bank staan, maar we wilden het niet opnemen omdat je dan boete betaalt en we rente verloren. Lenen was goedkoper. Daarnaast hadden we een huis in de verkoop van 3 ton. Dus je zou zeggen, dat de lening dan 2x gedekt zou zijn. Maar de bank wees het af, omdat het spaargeld niet in frankrijk stond en ze vonden het huis onverkoopbaar. Wat uiteraard ridicuul is, want het is nu al 5x verkocht in feite, dus belangstelling genoeg en de prijs is ook niet te hoog. EDIT we hebben toen het spaargeld toch maar opgenomen om Maq'Éden te kunnen betalen.

Maar als een bank niet wil, dan gaat het niet lukken. Ik ken nog iemand die naar Frankrijk gaat emigreren en zij kopen nu een huis dat ook al voor de 2e keer in de verkoop ging omdat de vorige kopers hun lening niet kregen. De banken zijn erg voorzichtig door de corona.
Dus ik hoop voor jou Pien dat het bij jou wel allemaal van een leien dakje gaat.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pien_2010
Berichten: 43116
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:54

Dat hoop ik ook. Alles duurt hier zo lang dat we pas 9 nov voorlopig koopcontract tekenen. Als dat nog mogelijk is.
Ik ken ook mensen Mo die wachten en wachten en waarvan de banken moeilijk doen.

Monique1963
Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-20 21:31

Hi Allemaal, vandaag is het alweer een week geleden dat ik Shadow 's morgens overleden in zijn boxje vond. Bizar dat de wereld gewoon doordraait. En in Frankrijk ook doordraait in de zin van terroristische aanslagen, corona en inmiddels 324 paarden die verminkt zijn. Er is een walgelijke trend aan de gang over heel Frankrijk doen ze het. Paarden met messteken verwonden en hun oren eraf snijden. Ik kan er met mijn kop niet meer bij. De wereld is gek geworden.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

jeetje77
Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:34

Gadver wat een nare wereld momenteel.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:40

Hey Mo, hoe gaat het ondertussen met jou?

Dat paarden verwonden is zo naar.. lijkt wel alsof het verplaatst is. Weet eigenlijk niet of het hier nog zo gebeurt, is een hele tijd ook eens soort trend geweest.

Wave after wave

Jet
Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:10

Mo, gaat het een beetje met jezelf en met vriendlief?

Die aanslagen zijn vreselijk, Corona ook, maar die verminkingen van die paarden: dat is echt afgrijselijk! Hier in Nederland zijn de afgelopen weken ook twee paarden verminkt, eentje in elk geval dodelijk, van de ander weet ik het even niet meer uit mijn hoofd. Uit Duitsland en België heb ik ook al berichten gezien... Maar bij jullie spant het helaas de kroon, zoveel gevallen door het hele land, je zou bijna geen paarden meer durven te houden! Ik hoop echt dat ze de dader(s) snel pakken, af en toe lijkt het erop dat ze iemand hebben, maar dan moeten ze die toch weer vrijlaten wegens gebrek aan bewijs.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Monique1963
Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-20 00:48

Met die paarden is echt meer dan afschuwelijk. snap werkelijk niet wat mensen bezielt. En het is niet 1 persoon uiteraard die dit doet. Het zijn copycats. Niet te betrappen uiteraard. Het houdt me erg bezig.

Hoest met mijn vriend. Prima. Hij zit wat anders in elkaar dan de meeste mensen en de 1e dag na Shadows overlijden was het voor hem klaar. De dag zelf was hij erg boos en ontdaan. Daarna was het over, omdat, zo zegt hij letterlijk, hij er toch niets aan kan veranderen. Daarbij zijn de dieren mijn hobby. Niet die van hem. Hij is wel lief voor mij.

Afijn hoest met mij. Gaat best wel goed. Het is nog steeds raar. Naar. Zeker nu we met de boxen bouwen bezig zijn. Ik merk ook dat Callas anders is. Niet dat ze zoekt of hinnikt, maar het lijkt of de zin eruit is. Geen doel of zo. Zo interpreteer ik het dan. Anders liep ze altijd achter Shadow aan en nu is er niets om achter aan te lopen. Tijdje geleden zei ik nog, dat ik me afvroeg wat er zou gebeuren als ze geen leider meer zou hebben. Dit dus. Doelloos. De laatste 2 dagen is ze wel zelf naar de boomgaard gegaan. Soms volgt ze Poupette. Soms andersom.
Poupette lijkt helemaal nergens last van te hebben. Die trekt haar eigen plan en profiteert van Callas' dralen, want nu kan zij eens het eerst hooi eten omdat Callas niet weet of ze nou wel of niet hooi gaat eten. Zodra Callas dan wel gaat eten, dan moet Poupette ook heel hard oprotten want er wordt gedreigd met trappen.
Zodra de boxen klaar zijn wordt alles beter en anders. Meer regelmaat, geborgenheid, vastigheid en veiligheid.

Het werken aan de boxen geeft ook erg veel afleiding. Dat is voor mij fijn.

Ik ben toch weer aan het filmpjes maken geslagen, had ik even geen zin in. Ik had nog een badkamerspecial beloofd, die had ik voor de brand en Shadow al een heel eind af en die heb ik zonet dan afgemaakt. En vond het toch weer leuk om het filmpje te maken, dus die draad ga ik ook maar weer oppakken.

Hier is de link. https://youtu.be/ImO2oaIXJwY

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Otti1977
Berichten: 3040
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 01:09

Wauw gaaf geworden zeg.

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 01:32

Heel mooi!
Zijn die plaktegels een beetje duurzaam? Ik zou bang zijn dat die al vrij snel los gaan komen langs de randjes etc met al dat vocht.

pien_2010
Berichten: 43116
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 08:47

Prachtig en ik lig helemaal in een deuk. En wij hier al die jaren maar professioneel tegelen. _O- Ik dacht "wat werken die gasten snel". Ik heb wel dezelfde vraag als Judith.

Geef de paarden maar even de tijd. Het is nog zoo kort. Polie wasna Hercule een week echt van de kaart. Toen ze de groep in ging ging het beter.

Mijn vriendin die oude paarden opvangt diet al maanden elke nacht 2x de ronde. Gelukkig is ze niet meer de hele nacht aan het weken met de hond. Vlak bij ons is een beul ook tekeer gegaan.

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:01

Zo dat is mooi opgeknapt Monique.

Ratna Paardentrack in Frankrijk

Monique1963
Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-20 09:22

Dank jullie allemaal.

Ik heb nu in mijn leven 3 paarden verloren en dan merk je dat alle paarden zo heel erg individueel zijn. Ze rouwen allemaal op hun eigen manier.
Toen Thor overleed heeft Shadow staan graven aan zijn lichaam en zelfs met zijn neusje staan duwen. Toen het lichaam was opgehaald was het voor hem klaar. Bubbles heeft maandenlang nog gehinnikt iedere ochtend. Ik schiet nog vol als ik eraan denk. En iedere ochtend galoppeerde ze de heuvel op en stond minutenlang te staren naar waar hij het laatst had gelegen. Echt dramatisch.

Toen Bubbles overleed, had ik nog Shadow, Callas en Poupette. De eerste twee boeide het totaal niet, terwijl Bubbles altijd enorm gekleefd had aan Shadow. Poupette was de enige die de weken erna anders was. Hoe kon ik niet de vinger op leggen, maar anders.

Nu Shadow is overleden, zie ik bij Poupette eigenlijk geen verschil in gedrag. Ik vind haar wel stoerder. Ze komt als eerste naar het hooi, maar dat komt omdat Callas niet als eerste gelijk op het hooi toestormt wat ze vroeger wel deed. Callas lijkt doelloos. Ze is ook meer in het landje waar Shadow het laatst gelegen heeft, maar ze hinnikt niet.

Dus zo verschillend allemaal. Ik probeer zo veel mogelijk even een aaitje te gaan geven, een wandelingetje door het land en heb het voer verspreid over veel keer per dag ipv alleen de ochtend. Maar wat ik zei, er was al geen structuur voor de paardjes, en mij, en nu Shadow de leider weg is, lijkt er doelloosheid te zijn. Ik geef Callas graag haar doel terug, namelijk mij dragen ;-) in de toekomst, maar dat wordt niet meer dit seizoen. De boxen moeten zsm af, dan kan het voeren dagelijks op dezelfde plek, kunnen ze elkaar niet in de haren zitten, kan ik ze weer normaal poetsen en ga ik ze weer meerdere keren per dag door de hand hebben. Dan komen er ook weer situaties waarin ze netjes moeten luisteren en kunnen we samen weer nieuwe uitdagingen aangaan en kan ik weer wat gaan grondwerken. Het is nu zo'n t-zooi hier, niets heeft een vaste plek nog, tot aan onze knieën in de blub, geen voerbakken, geen drinkbakken etc. Tuurlijk hebben we emmers, maar dat geeft geen vastigheid. Het gaat allemaal goedkomen (rijden weet ik nog niet, want Callas blijft erg schrikkerig) maar het heeft veel tijd nodig.

Over de badkamertegels. Ja helemaal geweldig. De site zegt dat de tegels niet onder water kunnen staan. Maar het kan wel in de douche op de muur waar het water langsstroomt. En dat klopt precies. Douchetegels briljant. Vloertegels ook briljant waar er geen water op blijft staan. Buiten de douche is 1 tegel die kennelijk toch water krijgt ondanks de deuren en die laat los. Ik ga hem lijmen met watervaste lijm. Officieel volgens de site is hun product bedoelt voor tijdelijke oplossingen. Voor huurders bijv. Vind het enorm duur voor tijdelijk. We hopen er lang mee te doen. De site gokt dat het twee jaar mooi blijft. Wij overwegen om er een epoxylaagje overheen te doen, dan ligt het forever. Voorlopig is het even goed zo.

Ik ga gauw naar buiten, we gaan verder aan de boxen. Fijn weekend allemaal.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pien_2010
Berichten: 43116
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:37

Moooi ontroerend verhaal van je paardjes. En ook herkenbaar. Bij Chico was Polie heel normaal en sterk en "droeg" ik haar na de dood van Hercule (24 uur gillen deed ze, niet eten en drinken, veel rennen en volkomen over de mik) en heb haar letterlijk hapje voor hapje gevoerd, drinken met mijn hand gegeven totdat ze na 2 dagen zelf weer begon...na Chico "droeg" ze mij en hielp me heel erg. Pas door een reading zag ik hoe ze me probeerde te helpen en hoe ik dat niet door had, want in de reading bij mijn vriendin had ze ook aangegeven dat ik niet door had dat ze me probeerde te helpen. Toen ik gelijk naar buiten ging en haar omhelsde en bedankte voelde ik de opluchting door haar stromen zo van héhé ze heeft het door.
Maar met Polie ging het heel erg fantastisch en die is toen echt geaard en volwassen geworden.
Dus met Callas verwacht ik, dat als ze er niet ziek van wordt (Polie gelukkig niet na de dood van Hercule) zal hier ook mee leren dealen. Is een kwestie van tijd.
FIjn dat poupette het goed doet.

Je laag er overheen doen zat ik ook aan te denken. Dan kun je ook gewoon dweilen en kan het natworden en blijft het altijd mooi.

jeetje77
Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:42

Wat een fijne verandering in de badkamer. Echt mooi geworden.

En idd ontroerend verhaal over je paarden.

Monique1963
Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-20 17:33

Dank voor jullie complimenten.

Met Callas vandaag een goede dag gehad. Het was dan ook schitterend weer. We hebben ze weer een nieuw stukje gegeven, echt maar een paar honderd meter, maar wel aan de andere kant van het erf en dus konden ze de andere vallei overkijken. Het ging goed totdat ik hoorde galopperen en ik meteen erheen en Callas was wel bezweet. Dus of ze nou hebben lopen klieren of ergens van geschrokken zijn weet ik niet, maar ze krijgen het voor elkaar op dat kleine stukkie te galopperen. Maar ze kwamen netjes naar me toe toen ik ze riep en zelfs Poupette kon ik redelijk makkelijk bij haar halster pakken. Ze wilde niet echt wegrennen wat ze vaak wel doet, ze draaide wel haar hoofdje weg, maar ik mocht haar wel pakken. Daarna zijn ze een hele tijd bij ons gebleven achter het draad dan wel natuurlijk, waar wij de boxen aan het maken zijn. Af en toe een gezellig aaitje en toen ging Callas weer haar eigen weg, drukdrukdruk ;-) De boxen vorderen goed en ik hoop volgende week er al gebruik van te kunnen gaan maken. Vind ik ook wel fijn, want ondanks dat er hier geen mishandelingen zijn, sluit ik ze liever op 's nachts.

Het aantal gevallen van door derden mishandelde paarden is opgelopen tot 344 zaken die bij de politie zijn gemeld. In al deze zaken doet de politie onderzoek. Van 55 zaken weet de politie zeker dat het door mensen is gedaan. En deze telling was van 23 september. Echt erg naar. https://www.liberation.fr/france/2020/0 ... es_1800345

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.


rocymax
Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:24

Wat is de badkamer mooi geworden zeg, wauw! <3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, douschka, GabberGill, MaanNaam, MairiMacBran, Nele80, Titsia, wisja en 130 bezoekers