[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
joey2010
Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 07:39

Grappig nu kom je niet met 1 maar met 2 naar huis.

Beetje raar dat ze haar niet op een volte hebben laten lopen bij de keuring.

Ze heeft wel nog niet zo veel respect voor de mensen.dat zie je duidelijk op het filmpje.
Dus er zit veel grondwerk eraan te komen in het begin.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 07:48

Oh, wat leest dit lekker weg! Ik hoop zo dat alles met een happy end eindigt!

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

ellepel
Berichten: 47327
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:36

Heerlijk om zo te lezen op de zondagmorgen :D
Ik volg ook!!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:47

ellepel schreef:
Heerlijk om zo te lezen op de zondagmorgen :D
Ik volg ook!!


+1 :D

Je hebt een hele leuke schrijfstijl. Echt prettig om volgen. :j
Hopelijk komt er een heel happy end aan dit verhaal... maar de titel doet mij toch een beetje twijfelen...
Cliffhanger ! :+

wortel115
Berichten: 2125
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:01

Ik volg sinds vanmorgen ook. Al zal dat midden in de nacht geweest zijn bij jullie :) je schrijfstijl is echt heel prettig!

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

Maplewood
Berichten: 135
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:10

Ik heb je topic net helemaal gelezen. Heel erg benieuwd hoe het verhaal verder gaat! Ik volg dus ook. Je schrijft echt leuk.

Avalon87
Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:29

Callas is een prachtig dier. Benieuwd naar het vervolg!

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

Monique1963
Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-17 09:43

Eerst alle nieuwe volgers Metellica,
Essia,
Aestate,
Puppetje,
Plukje,
Ellepel,
Pandora2,
Wortel115,
Maplewood,

Welkom.

Ik kan vandaag maar 1 of 2 updates neerzetten, veel te doen op deze zondag. Leuk dat Australië ook vertegenwoordigd is!

En Joey, als ik het had doorzien wat je schrijft, had ik dat moeten gaan doen. Maar dat heb ik niet gezien.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Wdj
Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:21

Ben benieuwd naar het vervolg..

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat
Dunarilla: Dressuur: L1+7; Endurance klasse I +3, klasse II +2 171,1 goedgekeurde km

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:30

Ook ik lees mee, ben erg benieuwd naar het vervolg! Je hebt een hele fijne schrijfstijl die lekker wegleest!

zwartepaerd
Berichten: 868
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: provincie Zeeland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:54

Alles in 1 ruk uitgelezen. Kom maar op met de rest, ik ben benieuwd!

Sinds 2008 het adres voor gevlochten touwartikelen voor paard, hond & baasjes. Kies uit 28 verschillende kleuren en stel je eigen kleurencombinatie samen.
http://www.diereninpastel.nl

RoosDeG
Berichten: 1836
Geregistreerd: 27-03-13

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:56

Hier ook alles in een ruk gelezen!
Wat schrijf je heerlijk ts!

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

Monique1963
Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-17 11:00

Ook welkom aan Wdj, Idylle, Zwartepaerd, RoosDeG in mijn volgtopic.

Dinsdag 6 oktober 2015

Een gat in de dag geslapen na de nachtelijke rit en toen eindelijk tijd om de stress weg te laten vloeien en me te gaan verheugen op mijn nieuwe paardenmaatje. Spannend maar dan leuk spannend. In mijn hoofd bedenk ik het scenario hoe ik het de komende dagen ga aanpakken. Eerst moet ze wennen natuurlijk aan de andere paarden, dan zal ik met haar gaan wandelen aan de hand op ons eigen terrein, dan in de omgeving, dan een poosje rijden op ons terrein en dan eindelijk de bossen in.

We hebben de paardjes bij huis staan en ik heb dan wel veel buiten schuilhutjes, tegen de Zuid-Franse zon voornamelijk, maar ik heb maar twee binnenboxen. Ik had erop gerekend om mijn oudste paardje Bubbles een binnenbox wanneer nodig te laten hebben en Callas dan de andere grotere box. Voor Shadow had ik dan geen box meer, maar die kon binnen dan wel in het gangpad staan, beetje stro erin, dat had ik zo in mijn gedachten. Een loopstal heb ik ook, maar ik heb de ervaring dat het dan lastig voeren is en dat ze dan minder tot rust kunnen komen omdat ze niet gaan liggen.
Maar nu met 2 shetjes, (het nieuwe shetje heet overigens Poupette, wat Popje in het Frans betekend), moeten we een ander plan bedenken. Het makkelijkste is om het gangpad een hek te geven, zodat het gangpad in tweeën gedeeld wordt zodat de 2 kleintjes toch ieder een eigen plekje hebben. Dus druk aan het verbouwen en organiseren in voorbereiding op de komst van de dames.

Het lijkt me enorm leuk voor Shadow dat hij nu eindelijk op zijn oude dag, hij is 22, nog een vriendinnetje krijgt waarmee hij kan schoftkrabbelen. Bij de grotere dieren was dat altijd een beetje zielig. Wilde hij graag gekrabd worden, dan kon hij niet bij hun schoft om aan te geven wat hij wilde en het eindige dan altijd wat halfslachtig.


Shadow met zijn geinige sproetjenneusje

[ img ]


Dinsdag laat op de middag krijgen we een telefoontje van de vervoerder dat ze het adres om Callas op te halen niet kunnen vinden. Met een uur vertraging halen ze hen op en later begreep ik dat het laden niet vanzelf was gegaan. Samen met twee sportpaarden die naar Spanje moeten gaan onze meisjes op reis naar Zuid-Frankrijk.


Woensdag 7 oktober 2015

We hebben regelmatig contact met de vervoerder die de hele nacht heeft doorgereden. Hij vraagt ons of we een plek hebben voor de sportpaarden zodat ze uitgeladen kunnen worden en even de benen kunnen strekken. Dat is geen probleem we hebben diverse stukjes land die met schriklint zijn afgezet. Wat wel een probleem is, is dat de grote vrachtwagen niet bij ons huis zal kunnen komen. We wonen in de bergen en er zijn twee haarspeldbochten eer je bij ons bent en daar kunnen alleen korte vrachtwagens doorheen. Of er dan ergens een plek was waar ze uitgeladen konden worden? Die is er. Beneden in het dal onder aan ons terrein is een parkeerplaats waar een grote vrachtwagen net zou passen. En dan zouden we de 4 dieren omhoog kunnen lopen. De vervoerder was met twee man en wij ook met zijn tweetjes, moest lukken. We lichten snel de buren in, dat ze weten wat er allemaal daar beneden gaat gebeuren.

Dan eindelijk gaat de telefoon. Ze zijn er!
Not.
De vervoerder zit met het rijtijdenbesluit, tacograaf en zo, en ze mogen helaas echt niet verder rijden. Ze hadden gehoopt het te gaan halen, maar ze zijn helemaal binnendoor gegaan en staan nu ergens in een dorpje op 20km van ons. Potver! Gestrand in het zicht van de haven. Ze moeten nu 8 uur verplicht rusten. Wat nu? Onze meisjes daar 8 uur in een vrachtwagen laten staan? Dacht het niet. Beslissing is snel gemaakt, we gaan de meisjes halen met onze trailer. De chauffeur legt uit waar ze staan en we gaan op zoek.

Ik voel de zenuwen in mijn maag, wat een gedoe. Lijkt me niet echt fijn voor de paardjes om over geladen te worden. Als we de vrachtwagen gevonden hebben, blijkt de vrachtwagen aan de kant van de weg te staan bij een kleine inham. Drukke weg. Grote vrachtwagen. Geen ideale combi. En waarom zijn ze nu in hemelsnaam binnendoor gegaan? Dat kost echt uuuuuren extra in de Franse bergen, wat me nu niet echt bevorderlijk lijkt voor het welzijn van de dieren. Hoe sneller van A naar B hoe beter lijkt me. Alleen om tol te besparen? Lijkt mij een foute keuze.

We parkeren onze trailer bij de vrachtwagen. Als de zijklep opengaat komt de chauffeur al naar buiten met Callas. Helemaal doorweekt van het zweet. Arme merrie ik voel met haar mee, die heeft het niet naar haar zin gehad. Het is misschien de eerste keer van haar leven dat ze in een vrachwagen staat.
Voor Poupette hebben ze een hokje waar anders hooi ligt, uitgeruimd. Zij is namelijk te klein om in een stand te kunnen staan, want de bars kunnen niet zo laag en dus kan ze geen steun zoeken bij de bars en er onderdoor vliegen bij een noodstop. Poupette is niet echt onder de indruk van het geheel. Superstoer shetten karakter. Cool. Parmantig trippelt ze uit de vrachtwagen.

Ik ben een paard gewend dat niet wil laden, Thor haatte kleine ruimtes. Ooit toen we hem met meerdere mensen een trailer introkken, gaf hij zoveel tegenwerking dat hij het toch voor elkaar kreeg achteruit terug te komen, de bar eruit te drukken en waar ik net de klep dicht aan het doen was. Ik kreeg toen de klep én 500 kilo paard erop over me heen. Ik kwam eraf met alleen een enorm blauwe plek van mijn knie tot mijn lies, waar overigens de zenuwen beschadigd zijn en het gevoel in mijn huid nooit is teruggekomen. Dus als de chauffeur het touw van Callas aan mij geeft, geef ik het gauw door aan mijn vriend. Ik vrees dat mijn aarzeling met trailers niet aanmoedigend gaat werken op Callas. Beter een doortastend iemand zonder vooroordelen het te laten doen. En inderdaad ze laadt zo over.
Dan valt mijn oog op Callas haar staart! Mijn hemel wat is daar gebeurd? De bovenkant van haar staart is helemaal raar grijs geschuurd! Ze heeft echt heel erg tegen de achterbar geleund zo te zien.

Poupette daarentegen, vindt het wel welletjes en wil de trailer niet in. Maar ja, we tillen haar op met zijn tweetjes, hup kontje en zo de trailer in. Nu valt me pas op dat haar staartje heel kort is. Ze lijkt wel een varkentje! De fokster had het wel gezegd van dat staartje, maar in het donker had ik het niet gezien. Ze hebben het bij de mislukte bevalling afgeknipt omdat anders al het bloed en doorgesneden lichaamsdelen van het dode veulen in haar staart zouden kunnen blijven hangen. Hoe afschuwelijk moet dat allemaal geweest zijn.

We rijden naar huis en ik heb meelij met die sportpaarden die nu 8 uur moeten wachten. De chauffeur en zijn bijrijder zouden hen wel uitladen en wat met ze gaan stappen in de berm. Het heeft ook zijn voordelen, dan gaan ze weer rijden op het koelste moment van de dag en rijden ze de nacht door naar Spanje.

Thuisgekomen mogen de nieuwe meisjes gelijk samen in een afgezet stukje land. Onze eigen paardjes, of natuurlijk onze andere eigen paardjes, want heel erg wennen, maar deze twee mooitjes zijn nu ook van ons, staan in een ander stuk land waar ze de nieuwe dames niet kunnen zien. De nieuwtjes moeten eerst maar eens wennen aan het fenomeen hellend weiland, de omgeving, de lucht, ander gras. Alles. Dat is al genoeg om aan te wennen en om bij te komen van de rit.

Ik ben echt helemaal met trots vervuld. Wat een prachtige tinker! Helemaal van mij. We gaan het samen helemaal maken!

Van het overladen zie het filmpje.

https://www.youtube.com/watch?v=RvAJygJsFcY

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:08

:) Ohoh...heerlijk. Ik volg. Ben benieuwd wat voor perikelen er volgen.

selyna
Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:12

Ik volg ook mee
Erg spannend geschreven
Kijk al weer uit naar de nieuwe update

Fnanne
Berichten: 14267
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:14

Ook ik volg mee :)
Wat schrijf je plezierig :j en dan zo'n filmpje erbij...
Ik ga met plezier meelezen al ben ik wat huiverig voor wat komen gaat.
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 27-08-17 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

"...Farewell my fallen idol and false friend, one by one I watched illusions shattered..."
Mijn Facebook met (p)aardige tekeningen en schilderijen; https://m.facebook.com/paardigekunst

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:18

Spannend verhaal en mooi geschreven!
Loopt Callas zo kort qua pas of lijkt dat zo? Dat viel me tijdens dat keuringsfilmpje ook op.

Utixo
Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:19

Mij heb je! Ik kijk reikhalzend uit naar de volgende delen.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

MoriMann
Berichten: 799
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:22

Ze lijkt op de wei een beetje stijf, maar dat kan natuurlijk door de lange rit komen en dan opeens in al dat gras. Kan me voorstellen dat ze niet wist waar ze moest beginnen :wow:

Leuke paardjes, hopelijk komt alles goed!

Of everyone I knew
I'm sure you knew me best
And I'll never think of you
as someone from the past

Rocamor
Berichten: 10826
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:28

Je schrijft op een prettige manier.

Je geeft zelf aan dat je goed naar je voorgevoel moet luisteren. Werkt jouw voorgevoel alleen in het negatieve of ook in het positieve?

Mijn voorgevoel krijgt ook vaak gelijk

Rockes <3

Stumper_
Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:50

Leuk om je verhalen te lezen, ik vind je ook een fijne schrijfstijl hebben. Benieuwd wat er verder volgt...

"No one appreciates the very special genius of your conversation as the dog does."
_______ - Christopher Morley

Koekie73
Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:02

Jeetje TS, wat een verhaal. Mijn hart gaat uit naar al die paardjes. Eigenaardige mensen die fokkers?
Callas en Poupette vind ik wel een heel erg leuk stel <3 Ben benieuwd of Callas helemaal is zoals jouw is voorgehouden maar dat zal wel niet. Ik volg in ieder geval :-)

Sirius_
Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:03

Ik volg ook, benieuwd naar het vervolg!

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:06

Volgens het filmpje heb je een idyllisch plekje voor je paarden!

vur
Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:13

Toevallig je topic tegen gekomen. Het leest lekker weg en maakt me nieuwsgierig naar wat je allemaal nog meer hebt meegemaakt. Ik lees ook mee. ;)

In der Ruhe liegt die Kraft.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Camino_S, ElinaSK, Hemellichaam, Karintich, Lucia88, MaanNaam, Marcato, Shinedown, Tieme, Titsia, vikawiek, Wopkebrok, Yentaah, Zinzi_jewel en 122 bezoekers