[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
bribro
Berichten: 148
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 21:00

Wat is de badkamer mooi geworden Mo, petje af hoor! Zeker het tijdsbestek waarin jullie dat gedaan hebben.

En fijn dat je buurman heeft gezegd dat hij echt komt maaien binnenkort.
Wij zijn nu aan het hooien, althans aan het wachten tot het droog genoeg is. Afgelopen vrijdag gemaaid. Is extreem vroeg voor ons, maar het was enorm hard gegroeid in vrij korte tijd dus langer wachten vonden we ook een risico.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-23 06:28

bribro schreef:
Wat is de badkamer mooi geworden Mo, petje af hoor! Zeker het tijdsbestek waarin jullie dat gedaan hebben.

En fijn dat je buurman heeft gezegd dat hij echt komt maaien binnenkort.
Wij zijn nu aan het hooien, althans aan het wachten tot het droog genoeg is. Afgelopen vrijdag gemaaid. Is extreem vroeg voor ons, maar het was enorm hard gegroeid in vrij korte tijd dus langer wachten vonden we ook een risico.


Hi Bribro,

Dank je! Een prof doet het waarschijnlijk veel sneller, maar die maakt ook geen vergissingen van deuren die tegen een rek niet open kunnen, hhahaha. En we werken per saldo er maar een halve dag per dag aan. Ik denk dat een prof dit in een week had kunnen maken, maar wij vonden het ook een fijne klus. Overzichtelijk en idd snel klaar.

Wat stoer dat jullie al bezig zijn. Heb je een ronde baler of een pakjes baler? En hoeveel haal je van je land af? Het risico wat je over hooien zegt, dat vinden wij ook. Maar de boerbuurman zegt dat het wel kan. En we hebben dat maar te pikken dan.

Vandaag met de visite naar de grootste brocante markt in de omgeving. Gaan we met de camper, dan kunnen de honden mee zonder gebakken te worden in een auto. Yoda had vannacht weer een epi aanval. Ik denk van de spanning van visite. Maar het was gelukkig een korte. Iets van maar 3 minuten. Fijn pinkster vandaag. Zijn er in NL nog leuke dingen waar jullie heen gaan?

Wij denken erover om meteen nadat de familie weg is en voordat de smid vrijdag komt, zelf even twee nachtjes weg te gaan. Rondje door de Spaanse pyreneeën. De honden zijn nu eindelijk ingeënt dus het zou moeten kunnen. Paarden hebben net de laatste weide gekregen met gras, dus ook die zijn oké. Bel ik mijn oppas of ze even een paar keer gaat checken, moet goed komen.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

-Namiro-
Berichten: 1918
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 06:50

Ooh dat caravan-filmpje is zooo leuk! Zou er bijkans zelf een pakket aanschaffen, maar dat doen we wegens tijdgebrek maar niet.
Ook leuk om zo’n filmpje te bekijken. :j

Veel plezier op jullie trip! {:}
Wij gaan vandaag naar een soort braderie.. 3km aan kraampjes en winkeltjes. Ben benieuwd!

Muga
Berichten: 2054
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 07:15

Leuke plannen! Zowel de markt als het uitje met de camper!

Hier een saaie Pinksterdag. Sportschool en even wat plantjes scoren voor in de tuin om de kat van de buren zn poepplek te vullen :+

Maar helaas geen leuke braderie ofzo hier. Dus verder chillen in de zon.

Wij waren naar Zuid Spanje. Daar heeft mn vader zich gevestigd sinds bijna een jaar. Dus we hebben zijn nieuwe omgeving verkend. Was heel fijn om hem weer te zien!

So much <3

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-23 07:18

-Namiro- schreef:
Ooh dat caravan-filmpje is zooo leuk! Zou er bijkans zelf een pakket aanschaffen, maar dat doen we wegens tijdgebrek maar niet.
Ook leuk om zo’n filmpje te bekijken. :j

Veel plezier op jullie trip! {:}
Wij gaan vandaag naar een soort braderie.. 3km aan kraampjes en winkeltjes. Ben benieuwd!


Hi Namiro, wauw dat is een lange braderie! Leuk. Zal vast gezellig zijn geweest. Dank voor je complimentjes over de caravan. Hij is idd echt errug leuk. Ik maak ze 's avonds voor de tv. Ik heb er overdag ook geen tijd voor. En de link die ik je gaf naar die caravan, dat kanaal, daar staan alle filmpjes van mij op die ik van die bouwpakketten gemaakt heb.


Muga schreef:
Leuke plannen! Zowel de markt als het uitje met de camper!

Hier een saaie Pinksterdag. Sportschool en even wat plantjes scoren voor in de tuin om de kat van de buren zn poepplek te vullen :+

Maar helaas geen leuke braderie ofzo hier. Dus verder chillen in de zon.

Wij waren naar Zuid Spanje. Daar heeft mn vader zich gevestigd sinds bijna een jaar. Dus we hebben zijn nieuwe omgeving verkend. Was heel fijn om hem weer te zien!


Hi Muga, wat lekker dat je pa echt in het zuiden woont. Wij hebben ooit een rondrit van 2 maanden iberisch schiereiland gedaan en waren bijvoorbeeld erg onder de indruk van het gebied estremadura. Woont hij daar in de buurt? En werkt hij daar of met pensioen?

Wij gaan vandaag naar de grens van Spanje, morgen door aragon en donderdag weer terug. Oppas was gelukkig zo lief om dit ad hoc plan te ondersteunen en dus kunnen we 2 nachtjes weg. Langer had leuk geweest, maar de smid komt vrijdag en dat is al veel te lang geleden, hij bleef het uitstellen.

Dus als ik wat minder bokkerig ben, dan komt dat omdat ik in Spanje zit. Tot weer!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 08:36

Goede reis! Lekker even genieten :)

Fleuribelle
Berichten: 758
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 09:31

Wat is de badkamer goed gelukt. Het heeft een warme uitstraling gekregen. Daar mag je best wel trots op zijn. Fijne dagen en geniet ervan.

Fries Maike P. Ster Maiko 373 x Olof 315
Yinthe fan ‘t Boveneind Martzen 521 x Maiko 373
Minente KWPN, Elite Impresario x Jazz x Casanova

senna21
Berichten: 11748
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 10:16

Goede reis. Deze keer over de mooie Pyreneeën heen!

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

bribro
Berichten: 148
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 21:33

Monique1963 schreef:
bribro schreef:
Wat is de badkamer mooi geworden Mo, petje af hoor! Zeker het tijdsbestek waarin jullie dat gedaan hebben.

En fijn dat je buurman heeft gezegd dat hij echt komt maaien binnenkort.
Wij zijn nu aan het hooien, althans aan het wachten tot het droog genoeg is. Afgelopen vrijdag gemaaid. Is extreem vroeg voor ons, maar het was enorm hard gegroeid in vrij korte tijd dus langer wachten vonden we ook een risico.


Hi Bribro,

Dank je! Een prof doet het waarschijnlijk veel sneller, maar die maakt ook geen vergissingen van deuren die tegen een rek niet open kunnen, hhahaha. En we werken per saldo er maar een halve dag per dag aan. Ik denk dat een prof dit in een week had kunnen maken, maar wij vonden het ook een fijne klus. Overzichtelijk en idd snel klaar.

Wat stoer dat jullie al bezig zijn. Heb je een ronde baler of een pakjes baler? En hoeveel haal je van je land af? Het risico wat je over hooien zegt, dat vinden wij ook. Maar de boerbuurman zegt dat het wel kan. En we hebben dat maar te pikken dan.

Vandaag met de visite naar de grootste brocante markt in de omgeving. Gaan we met de camper, dan kunnen de honden mee zonder gebakken te worden in een auto. Yoda had vannacht weer een epi aanval. Ik denk van de spanning van visite. Maar het was gelukkig een korte. Iets van maar 3 minuten. Fijn pinkster vandaag. Zijn er in NL nog leuke dingen waar jullie heen gaan?

Wij denken erover om meteen nadat de familie weg is en voordat de smid vrijdag komt, zelf even twee nachtjes weg te gaan. Rondje door de Spaanse pyreneeën. De honden zijn nu eindelijk ingeënt dus het zou moeten kunnen. Paarden hebben net de laatste weide gekregen met gras, dus ook die zijn oké. Bel ik mijn oppas of ze even een paar keer gaat checken, moet goed komen.


Natuurlijk had een prof jullie badkamer sneller gemaakt. Maar ik vind oprecht dat jullie dit vlot gedaan hebben. Zeker omdat je er maar parttime aan werkt.

Wat betreft het hooien. Wij hebben dus vrijdag laten maaien. We schudden zelf. De balenpers is gisteren geweest. We doen tegenwoordig verpakte balen, maar wel met droog hooi erin. We kiezen voor verpakt omdat we ze dan makkelijker op kunnen slaan. En droog omdat Rosa haar darmen te gevoelig zijn voor voordroog/kuil of wat dan ook. We hebben ronde balen maar niet de hele grote, de middenmaat (midi) is het (120 kg zegt men). We hadden er dit keer 77 en dat is voor ons een recordopbrengst van ruim 2 ha land. We zitten op de veluwe, dus normaal is de grond best snel (te) droog hier).
We hebben de balen zelf van het land gehaald. Met shovel en aanhangwagen achter de terreinwagen. Op de aanhangwagen kunnen er 12 per keer op. Toch ook nog best veel handwerk, dus mijn lijf is nu even aan het bijkomen ;) Maar erg blij dat het binnen is. Nu kijken of we nog een tweede snee krijgen. Mijn beste vriendin heeft 4 paarden, dus alles wat wij niet nodig hebben gaat naar haar toe.

Ik snap dat jullie weinig keuze hebben als jullie buurman zegt dat het kan wachten. Wel vervelend als je er zelf je twijfels over hebt. Wij hebben gelukkig tegenwoordig een hele fijn loonwerker die echt met ons meedenkt en heel flexibel is. Nu was hij zelf ook al volop aan het hooien en konden we mooi met zijn ritme mee, dus dat was gewoon mazzel.

Sintara
Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 21:38

Oh mooie oogst bribo! Ik denk dat het een goed hooi jaar wordt:) ook wel eens fijn..

Oh en ik vind jullie badkamer knap gedaan mo :j leuke gezellige sfeer. En stel dat je nieuwsgierig geworden bent naar mijn trektocht, ik heb er een verslagje over getypt in het topic in mijn onderschrift :o

Prairy
Berichten: 8983
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 06:48


Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-23 08:22

Prairy schreef:
Ik zou niet te snel zeggen dat profs geen foutjes maken :P

https://www.homigo.nl/blog/de-20-grappigste-bouwfouten

Hopelijk hebben jullie het leuk (gehad) in Spanje!


Oooh Prairy, daar zitten wel heel erge stomme fouten tussen. Die laatste vaatwasser tegen de verwarmingsknop errug! En die trappen die nergens heen gaan, dat zie ik wel vaker bizar. En erg lelijk ook ja die afzuigkap gewoon ernaast. Afijn, wij kunnen ook in dat rijtje met die deur...


Fleuribelle schreef:
Wat is de badkamer goed gelukt. Het heeft een warme uitstraling gekregen. Daar mag je best wel trots op zijn. Fijne dagen en geniet ervan.


Dank je Fleuribelle, de visite heeft hem uitgetest, had nog wat suggesties, maar was er blij mee. Ik heb er gisteren in gedouched en ben tot de conclusie gekomen dat ik een regendouche niet fijn vind, maar voor de rest is het een fijne en idd gezellige ruimte vind ik.

JudithO schreef:
Goede reis! Lekker even genieten :)



senna21 schreef:
Goede reis. Deze keer over de mooie Pyreneeën heen!


@Judith en Senna, we hebben doordat we ook met de familie ervoor aansluitend, tochtjes hebben gemaakt, het gevoel dat we een maand zijn weggeweest. Heerlijk! Het was idd erg fijn. Ik zal het zondag in het filmpje zetten.


bribro schreef:
Natuurlijk had een prof jullie badkamer sneller gemaakt. Maar ik vind oprecht dat jullie dit vlot gedaan hebben. Zeker omdat je er maar parttime aan werkt.

Wat betreft het hooien. Wij hebben dus vrijdag laten maaien. We schudden zelf. De balenpers is gisteren geweest. We doen tegenwoordig verpakte balen, maar wel met droog hooi erin. We kiezen voor verpakt omdat we ze dan makkelijker op kunnen slaan. En droog omdat Rosa haar darmen te gevoelig zijn voor voordroog/kuil of wat dan ook. We hebben ronde balen maar niet de hele grote, de middenmaat (midi) is het (120 kg zegt men). We hadden er dit keer 77 en dat is voor ons een recordopbrengst van ruim 2 ha land. We zitten op de veluwe, dus normaal is de grond best snel (te) droog hier).
We hebben de balen zelf van het land gehaald. Met shovel en aanhangwagen achter de terreinwagen. Op de aanhangwagen kunnen er 12 per keer op. Toch ook nog best veel handwerk, dus mijn lijf is nu even aan het bijkomen ;) Maar erg blij dat het binnen is. Nu kijken of we nog een tweede snee krijgen. Mijn beste vriendin heeft 4 paarden, dus alles wat wij niet nodig hebben gaat naar haar toe.

Ik snap dat jullie weinig keuze hebben als jullie buurman zegt dat het kan wachten. Wel vervelend als je er zelf je twijfels over hebt. Wij hebben gelukkig tegenwoordig een hele fijn loonwerker die echt met ons meedenkt en heel flexibel is. Nu was hij zelf ook al volop aan het hooien en konden we mooi met zijn ritme mee, dus dat was gewoon mazzel.


Dank voor je complimentje Bribro en wat doen jullie het goed met hooien! Wat halen jullie er veel vanaf! Ik dacht idd dat je van goed onderhouden, plat weiland 4000 kilo per hectare kunt halen, dus jullie zitten waanzinnig mooi op schema! Echt petje af. Hahaha, bij ons is dat wel anders. Wij haalden vorig jaar 5500 kilo van 3 hectare. Dat is dan verwaarloosd land en schuin. Dit jaar is het 5 hectare en iets beter onderhouden dan het jaar ervoor. We zijn benieuwd hoeveel eraf komt.

Sintara schreef:
Oh mooie oogst bribo! Ik denk dat het een goed hooi jaar wordt:) ook wel eens fijn..

Oh en ik vind jullie badkamer knap gedaan mo :j leuke gezellige sfeer. En stel dat je nieuwsgierig geworden bent naar mijn trektocht, ik heb er een verslagje over getypt in het topic in mijn onderschrift :o


Dank je, Sintara! Ik heb je verslag gelezen, waanzinnig! Prachtige foto's zeg! Superstoer, ik doe het je niet na! Ik heb je getemd voor Uitgelicht, er zitten supergave foto's bij!

Zo, ik heb jullie allemaal weer geantwoord. Wat gebeurt er veel als je een paar dagen niet bokt. :-) Afijn, ik moet aan de slag, want de smid komt straks. Dat betekent paarden op stal halen, zodat ze droge voeten hebben, Callas haar sokken omhoog inzwachtelen, voeten al voor hem schoonmaken en koken want hij eet mee.

Tot weers.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18051
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 18:03

Onze smid vindt het juist fijn als de voeten nat en dus zachter zijn Mo. Zo zie je maar weer. Ik kan me voorstellen dat een regendouche niet is wat je zoekt. Goed om te weten; wij zijn ook aan een nieuwe toe.

Wat een grappige link, Prairy ;).

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-23 18:42

balance schreef:
Onze smid vindt het juist fijn als de voeten nat en dus zachter zijn Mo. Zo zie je maar weer. Ik kan me voorstellen dat een regendouche niet is wat je zoekt. Goed om te weten; wij zijn ook aan een nieuwe toe.

Wat een grappige link, Prairy ;).


Wat voor mij een nadeel is van de regendouche, is dat ik vaak div haarbehandelingen wil laten intrekken. Ik wil dan toch warm water voelen op mijn lijf en niet al die tijd koukleumen door de kraan uit te zetten. De regendouche kan ik niet van zijn steel halen en weghouden bij mijn haar en dus spoelen de producten er te snel uit. Uiteraard heb ik er een oplossing op, maar mijn eigen douche is bruikbaarder voor mij.

Mijn smid is het meteen eens met je, Balance. Zachtere voeten zijn veel fijner om te bewerken. Met grote droogte zijn ze kei- en keihard en moet mijn smid erg kreunen bij elke knip die hij doet. Maar hij heeft ook aangegeven dat andere klanten hun paarden schoon en netjes zijn. Hint, steek. Mijn schatjes baggeren lekker door de blub en met die fijne sokken van ze, zit hij onder de blub als hij dat moet vastpakken. Sindsdien heeft hij zijn waardering uitgesproken dat hij het fijn vindt als ze niet zulke smerige sokken hebben.

Ik zou ook ze in de blub kunnen laten voor zachtere voetjes en dan sokken spoelen voor hij komt. Maar natte sokken vindt de smid ook niet fijn. Dus mijn smidje heeft wel wat nootjes op zijn zang, maar hij is de fijnste smid die ik ooit gehad heb en daar ben ik superzuinig op.

Zo had ik vandaag weer gekookt zoals ik altijd voor hem doe. Hij rijdt in totaal ruim vier uur voor mij. Blijkt hij een stagiaire bij zich te hebben, jammer dat hij dat dan niet even doorgeeft. Dus ik snel alle zeilen bijzetten om dingen erbij te maken voor een extra persoon. Extra groenten, ff snel bakken, toetje etc. We gaan gezellig lunchen buiten in de schaduw van de bomen, het is alweer 30 graden, blijkt de stagiaire geen groenten te eten. Zucht.

Nou is stagiaire in Frankrijk een heel ander ding dan in NL. Dit bleek een jongen van 13 te zijn, die op het college zit, en vier stages moet lopen. Dus ik denk dat hij hoefsmid wil worden. Neh. Hij heeft ook een automonteurstage gelopen. Ja hij heeft ooit wel eens op een paard gezeten. Dus ik denk, een stagiaire is er om te leren. Dus ik laat hem de paarden op de poetsplaats zetten, maar een halster heeft hij nog nooit omgedaan? Dus ik leer het hem. Voeten vast uitkrabben voor de smid, nog nooit gedaan. Ik leer het hem. Paniekhaak, nog nooit gezien. Duh????

Wat blijkt; een stagiair is op het college alleen een toeschouwer. Geen doener of leerling. En hij moet een verslag schrijven van alles wat hij gezien heeft.

Two different worlds...
Laatst bijgewerkt door Monique1963 op 02-06-23 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 18:51

Ik snap je smid heeeel goed over die natte of vieze sokken! Ik moet daar bij mijn shetten al soms over mopperen, laat staan Callas' sokken. Dat is natuurlijk wel weer next level ;)

Fijn dat de smid weer geweest is en de paardjes er weer netjes op staan. Wel lastig zo'n stagiair die dan ook nog niks blijkt te lusten, haha. Het zal de leeftijd wel zijn. Vast fijn voor hem dat hij nog iets heeft mogen doen, anders lijkt me een dag toekijken wel tergend lang voor hem.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-23 19:08

JudithO schreef:
Ik snap je smid heeeel goed over die natte of vieze sokken! Ik moet daar bij mijn shetten al soms over mopperen, laat staan Callas' sokken. Dat is natuurlijk wel weer next level ;)

Fijn dat de smid weer geweest is en de paardjes er weer netjes op staan. Wel lastig zo'n stagiair die dan ook nog niks blijkt te lusten, haha. Het zal de leeftijd wel zijn. Vast fijn voor hem dat hij nog iets heeft mogen doen, anders lijkt me een dag toekijken wel tergend lang voor hem.


hahaha, ja Callas' sokken zijn idd next level.

Ja erg blij dat de paarden er weer goed op staan. Ik heb nu gelijk een afspraak over 8 weken gemaakt, zodat ik niet weer naast het agenda-potje pies.

En de stagiair, Matthias, vond het volgens mij allemaal geweldig wat ik hem leerde. Ik denk dat hij genoot. Hij heeft een week alleen toe mogen kijken. Ik denk dat dat vanuit de school bepaald is. Te veel risico mogelijkerwijs. Wist ik allemaal niet natuurlijk, dus ik spring gelijk in de leer modus. Wel leuk, zoals het vroeger was als trainer.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Prairy
Berichten: 8983
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 22:26

Ik vind mijn regendouche heerlijk, er zit wel een handdouche op de stang, ik kan dus wisselen, dat is ook met schoonmaken wel fijn (voor mijn schoonmaker :+)

Fijn dat de smid weer geweest is :)

Tinka
Berichten: 3718
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 07:07

Wij hebben ook een regendouche met handdouche. Ik vind het heerlijk. En met haarmasker ed, houd ik mijn hoofd gewoon een beetje onder de douche vandaan.

lukka63
Berichten: 1394
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 10:33

Tinka schreef:
Wij hebben ook een regendouche met handdouche. Ik vind het heerlijk. En met haarmasker ed, houd ik mijn hoofd gewoon een beetje onder de douche vandaan.

Ik vind het ook heerlijk,en op dagen dat ik mijn haar niet was,ouwerwetse badmuts op.
Maar die zachte straaltjes heerlijk.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-23 13:55

Hey die Lukka, Tinka en Prairy, grappig dat jullie zweren bij een regendouche. Ik heb ook die handdouche en daar heb ik dan verder onder gedoucht. Het is denk ik niet zo mijn ding. Ik houd van dichterbij en lekkere forse stralen.

Over dichterbij... ik zit daarstraks even uit te puffen op een stoel bij het zwembad. Die steiger waar die stoel op staat is hol eronder. ik hoor een geblaas, zie ik nog net een kwaaie, ik denk een adder, in de planten verdwijnen. Draai ik de parasol open, vliegt er een vleermuis uit weg! We zitten wel midden in de natuur. Die adder moet maar onder de steiger blijven vind ik, veel snoeien om de planten eromheen kort te houden.

Nu moet ik rennen, naar de verjaardag van het zoontje van de oppas. Fijn weekend!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-23 14:04

Zo het filmpje over Spanje staat on line. Mijn oppas komt ook nog even voorbij met de paardjes. Haar zoontje van nu net dan 3, is helemaal weg met Poupette en vice versa.

Hier is de link: https://youtu.be/OATjqqpeW_g

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 14:18

Leuk die markt! Is die altijd zo groot of is dit meer een evenement?
Mooi ook die grot. En de reis naar Spanje, gaaf!

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-23 15:40

JudithO schreef:
Leuk die markt! Is die altijd zo groot of is dit meer een evenement?
Mooi ook die grot. En de reis naar Spanje, gaaf!


Hi Judith, hij is altijd zo groot, maar iedere maandag meer met eten en kleding. Dit keer was er een groot gedeelte brocante. En in het weekend, waren de andere straten eromheen ook brocante, dus extra groot. Die grot is bizar, daar rijd je met de auto gewoon onderdoor de berg.
Spanje was gaaf om te doen ja. Zullen we vaker doen.


Nu weer terug naar het gewone leven. Ik ontdekte trouwens dat we dit weekend hier 1000 dagen wonen. Geinig. Dus een terecht uitje gehad om dit te vieren, ook al ontdekte ik het pas erna, hahaha.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Fleuribelle
Berichten: 758
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 12:47

Weer een leuk filmpje. Jullie hebben echt oog voor detail. (deurklopper) :D

Fries Maike P. Ster Maiko 373 x Olof 315
Yinthe fan ‘t Boveneind Martzen 521 x Maiko 373
Minente KWPN, Elite Impresario x Jazz x Casanova

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-23 12:56

Fleuribelle schreef:
Weer een leuk filmpje. Jullie hebben echt oog voor detail. (deurklopper) :D


En jij hebt ook oog voor detail, ik geloof niet dat veel mensen het hebben opgemerkt. Wij vonden het een giller in ieder geval ;-)

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Jet, Lalladidoo, Mark0919, Vinny12511 en 44 bezoekers