[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 13:30

tamary schreef:
Er zijn ook sensors die je waarschuwen als er iemand door de straal loopt, werkt als deurbel op wat meer afstand en kan stil. Wordt nog wel eens verstopt in bv een vogelhuisje oid. Doen wel meer mensen met een lange(re) oprit, zal denk ik ook wel een mogelijkheid voor zijn om die te koppelen aan je telefoon, dat je daar een waarschuwing krijgt.
En voor stroomdraad zijn er ook dat soort waarschuwingsapparaatjes te krijgen, dan wordt je ook gewaarschuwd bij draadbreuk en dus mogelijk loslopende paarden.


O daar ga ik eens op surfen, dat zou zeker fijn zijn. Dank voor de tips!

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 13:47

LOL, ik liet iets dat ik gevonden had, zie link onderaan, zien aan mijn vriend die gelijk begon te denken of hij dat zelf zou kunnen maken, want hij monitort namelijk alles in ons huis dat elektrisch is via Domoticz, dus kaasje op zijn brood, dat vindt hij gelijk leuk om te gaan onderzoeken. Te ingewikkeld voor mij om uit te leggen wat hij nou allemaal bedoelt, maar in zijn hoofd is al een technisch plan aan het ontwikkelen en hij gaat er meteen mee aan de gang want hij had nog dit en dat liggen...

Grappig, dank voor de tip. Ik ben nog een beetje een digidino, en weet niet wat er tegenwoordig allemaal kan met apps en zo.

https://www.farmitoo.com/fr/elevage/acc ... t4QAvD_BwE

Besje

Berichten: 817
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:51

Wij hadden zoiets op mijn laatste job in de paarden. Hing een kastje tegen de muur in de binnenpiste en piepte zo vreselijk als er stroomverlies was... Wel handig natuurlijk

Hopelijk kan je hubbie zelf iets knutselen

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 14:07

Hi Besje, dank voor de tip. Die pieperts heb ik ook gezien net toen ik surfde. Wel handig als je thuis bent. Eentje die een app kan sturen is nog handiger. Mijn vriend is er al aan bezig. LOL, koe bij de horens vatten en zo...

Besje, ik klikte even door op je link naar de mooie foto's van je paard. Wat zonde dat het springen op een gegeven moment minder goed ging. Het zijn spectaculaire foto's. Ik wilde in dat topic even reageren zoals ik nu hier doe, maar dat mag niet meer na twee wkn en het is "iets" langer geleden dat topic. Mijn vraag was, hoe gaat het nu, spring je nog wel weer, of rijdt je überhaupt nog met hem?

Besje

Berichten: 817
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:00

Ik heb Charm nog steeds :-)
Wedstrijden zijn nu wel opgeborgen... Ik heb vorig jaar nog geprobeerd om iemand met veel meer kennis en kunde hem te laten rijden en mee te nemen op jumpibg. Maar daar zag ik dat hij er echt geen moer aan vindt, de stress en spanning waren zo duidelijk af te lezen... Het moet voor ons twee leuk zijn dus nu rijd ik voornamelijk voor de lol en meer gericht op western - trail en showmanship. Dat doet hij graag... Nu ook begonnen met vrijheidsdressuur... Soms moet je een ander pad gaan bewandelen dan je ooit voor ogen had... En die dromen opbergen is zeker niet leul... Maar hij heeft zo'n gouden karakter, ook en vooral voor mn dochtertjes... Dus we zien wel of er in de toekomst een ander springpaard ofzo bijkomt...
Momenteel doe ik het hier maar voor:

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 19:46

Inderdaad is het soms nodig je wensen te herzien, niet altijd leuk, maar fijn dat jij ook gekozen hebt om je paard te houden. Hij heeft een lief gezicht. Die foto met jullie drietjes met kusje geven is lief!

Ik ging net de meisjes uit het land halen. Het is daar erg blubberig en dan ook nog opgevroren dus ik ga al een week het land niet meer in. Ik doe het schrikdraad open, ik roep ze (als ze me al niet gezien hebben) en komen is click koekje. Dan komen ze het land uit en moeten naar mij komen zodat ik de halstertouwen kan vasthaken. Ritueel is inmiddels dat altijd wel een van de twee niet komt maar eerst gaat grazen buiten het land. Lekker ondeugend. Is allemaal prima dat mag. Ze zijn geen robotjes. Maar degene die komt krijgt uiteraard clickje koekje. Vandaag was het Poupette die goed luisterde. Callas vond het gras lekkerder dan een clickkoekje. Dacht ze. Ik loop gewoon weg met Poepie. Ik denk, hoe lang gaat Callas dit grazen volhouden. 5m? 10m? Toch wel een meter of 25 schat ik was ik al weg, dender-de-dender-de-dender, joehoe daar ben ik hoor. En dan doordenderen langs ons heen. Ik vraag heel poesliefjes, Callas, Ho? Er waren (vanwege de snelheid natuurlijk ;-) ) nog wat pasjes. En toen stopte ik met Poupette en vroeg Kom? Zoef omdraaien, O ja hier ben ik hoor. Braaf clickje koekje. Ik stond te hannessen om het touw aan haar halster te klippen, iets met bevroren vingers en dito klip en Callas dacht ja doehoe, ik weet dat er een bak voer op me wacht in de stal als ik nu doorren, en weg was ze weer. Dus ik zeg weer HO en toen was er zo'n enorme innerlijke strijd bij haar, zo prachtig om te zien, dat ze verschrikkelijk gefrustreerd werd van deze tergend moeilijke keuze en ging stuiteren en bokken op de plaats, hahahaha geweldig om te zien. Natuurlijk was het click koekje dichterbij en een zekerdere garantie, want of er voer in die bak zit, dat weet je nooit zeker. Dus ze koos koekje voor haar geld en liet zich netjes aanklippen. Vind ik helemaal geweldig dit. Dankzij clickeren, erg grappig.

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:14

Oh mooi beeldend geschreven weer. Heerlijk. Jullie zijn samen echt leuk aan het werk samen.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:33

+:)+ _O-

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:43

Goed bezig Mo. Dat geeft je toch n fijn gevoel zo.! :j
En natuurlijk een schouderklopje voor Callas en poupette.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 14:39

Hi allemaal, het gaat leuk met Callas en mij. Poupette speel ik nog wel wat mee, maar het komt toch niet zo aan bij haar. Maar het spelen is al leuk.

Wil je Callas weer eens horen piepen? Kijk dan het videootje hieronder. En als ik moet vertalen waarom ze piept, ze is gefrustreerd omdat de wereld niet is zoals zij hem wenst. Er is ineens geen gras meer! En ja Callas, sneeuw is glad...

https://youtu.be/tpCkF68EFoM

tamary

Berichten: 29183
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 14:54

Bijna op de plek staan bokken, want alles is glad en het moet er toch uit :D

Knip bij Poupette zeker die staart een flink stuk korter (halverwege pijpbeen wel), modder + vorst maakt daar anders 1 zware klont van die overal tegen aan tikt en trekt. Idem als ze rap achteruit moet bv vanwege Callas, ze staat er zo op en trekt de plukken er uit. Het is weer aangegroeid voordat je het weet, en van de zomer een paar extra cm handig is met de vliegen.
Moet het zelf hier ook weer doen vermoed ik, kom soms pluk haar tegen en dan is er dus ergens op gestaan door spelen of opstaan. Ik laat ze hier wel wat langer, maar mijn pony's zijn groter dan Poupette.

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 15:38

Ahhh Poupette die heeft toch iets liefs over haar heen hoor <3 leuk filmpje en een echte Callas piep!

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 16:36

Mainat, Poupette is een hartstikke lief pony'tje. Ze is door het clickeren veel aanhankelijker geworden (en ook door het overlijden van Shadow) en dat is al 100% winst. Dat ze het niet helemaal doorheeft, geeft niet, het spelen is al leuk genoeg.
Tamary ik zal vanavond idd haar staart weer eens knippen. Dank voor de opmerkzaamheid!

LOL, en Callas blijft een paard met humor ;-) Callas is hier een beetje in tweestrijd met zichzelf. Aan de ene kant vindt ze het leuk die sneeuw en wordt ze er hups van en gaat ze lekker gek doen. Maar aan de andere kant is ze gefrustreerd omdat er geen gras is. Die piep die ze geeft na het rollen is haar frustratie-piep. Die doet ze als ze haar zin niet krijgt of iets moet doen waar ze geen zin in heeft. Het rollen wat ze doet, is in deze situatie ook geen pret-rollen of schoonmaakrollen volgens mij, maar oversprong gedrag. Maw, met écht lekker lui rollen geven paarden aan van o o wat ben ik ontspannen. Als een paard met zichzelf of een situatie geen raad weet, gaat hij ook rollen en geeft daarmee een vals signaal naar soortgenoten af, dat hij zgn helemaal geen problemen met de situatie heeft. En dat doet ze volgens mij hier. Ik vond het in ieder geval de beste piep ever!

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:18

Geweldig filmpje! Het blijft mooi om te zien dat paarden zo ontzettend blij kunnen worden van een beetje sneeuw :)

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:48

Hi Mo,

Jeetje zeg, wat heftig met die buren. Ik snap dat je daar een naar onderbuik gevoel van krijgt, allemaal teveel toevalligheden bij elkaar/om hen heen.
Ik hoop dat de camera uitsluitsel geeft. (En in het beste geval 'niets' laat zien.)

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 08:02

Haha wat een leuk filmpje . En dan de uitglijder van Callas , gewoon opstaan en doen alsof het erbij hoorde. Ze is helemaal blij in de sneeuw totdat ze merkt dat haar grasjes moeilijk te vinden zijn _O- .

Prachtige foto's heb je gemaakt in jullie achtertuin.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 10:56

Hi Allemaal.
@Benthhh, ja jammer van de buren. Mijn vriend is wat genuanceerder. Hij kan niet voorstellen dat zij onze dieren kwaad zouden willen doen omdat ze zelf iets van 200+ dieren hebben. Wel wil hij graag weten wat (waarschijnlijk) Callas doet waardoor de boel al een paar keer vernield is. Hij denkt dat ze schrikt van bijv zwijnen of zo. Mijn vriend heeft veel nut van André die geen problemen maakt over machines lenen en onze troep daar brengen en wil dat contact graag zo houden. Toch hebben ze de afgelopen week niet meer gebeld, dus misschien is de boodschap dat we minder op elkaar willen zitten goed aangekomen. De camera is gearriveerd en de eerste proef opstellingen hebben we gehad.

@Sandra, dat heb je idd heel goed samen gevat zo. Ik schrik dan altijd als ze valt. Ik heb haar al heel wat keren zien vallen. Ze kan zo onstuimig doen. Ook in het vorige huis, dat ze gewoon een steile helling afgaloppeerd en dan uitglijdt. Maar ze schijnt er niets aan over te houden. En inderdaad staat ze meteen op. Ik moest denken aan een kunstschaatsenrijdster. Precies dat. Vallen en opstaan alsof er niets aan de hand is. Pom-pom-pom.

@ Judith, een paardenhoef is snel gevuld (met sneeuw) ;-)

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:39

Eindelijk de filmpjes kunnen bekijken van afgelopen tijd. De “kever” soep _O- .

Heel vervelend Monique dat je camera’s moet plaatsen. Hopelijk is er niets verontrustends op te zien. Geeft geen fijn gevoel.

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:40

@Monique,dat is ook sneu dat je zo wenorm afgelegen gaat wonen om rust te hebben,en dan toch nog een burenprobleem krijgt.Ik vrees dat er op de hele aarde geen plekje te vinden is waar je gevrijwaard bent van burenoverlast.Waarschijnlijk gaat het wel meevallen. Die mensen hebben toch ook dieren dus zullen die van jullie niet gauw iets doen.Wat dat broodje betreft,ik denk niet dat daar voldoende chocola in zou zitten om schadelijk te zijn voor een hond,zoals iemand anders ook al schreef.Het zou mogelijk zijn dat een vogel dat broodje ergens gepikt had,ermee weggevlogen is en het onderweg verloren.In elk geval komen er nu camera's, jammer dat dat nodig is.....

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:23

En toch lijkt poepette afentoe een beetje mentaal afgesloten hoor op het filmpje. Volgens mij is ze er minder oké mee dan het lijkt. Callas is wel lekker expressief hahaah.

Ik hoop dat wij geen sneeuw krijgen maar ik ben bang dat we er niet onderuit komen dit weekend. Gelukkig waarschijnlijk maar een dagje, dat kan ik wel handelen

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 20:35

Poupette wil graag eten, Sintara, en er was niets te eten. Ze was erg teleurgesteld in moeder natuur ;-) En ze vindt het gekke gedoe van Callas maar eng.

@Anjali, ja jammer, maar ik hoop te ontdekken wat er gebeurt. Misschien is het maar een hersenspinsel van mij en dat komt er dan ook uit en hoeven we ons geen zorgen te maken. Maar bijzonder blijft het.

@Tamara, ja die keversoep was echt lekker ;-)

Callas was vandaag een draak. Ik ging met haar een aanraakparcours lopen. Dus ik wilde graag dat ze alle dingen die gewoon op het erf staan, ging aanraken met mij. Poupette bleef in haar box. Wat ik me niet gerealiseerd had, is dat ze nog niet gescheiden zijn geweest sinds Shadow zijn dood. Nou dat was dus een gedoe zeg. Erg moeilijk om Callas haar aandacht te krijgen bij het object. Ze was ook zo hups als een pingpongbal en ze verschoot constant (omdat ze alleen was denk ik). Ze bleef wel netjes om mij heen, dus ook dat beloond. Maar op een gegeven moment bleef ze maar naar de hoek van de schuur kijken. Ze is maar klein, circa 145m denk ik, maar ze leek wel een fries zo hoog droeg ze haar hoofd. Manmanman wat was die hoek spannend. Ik ben met haar gaan kijken. Er was niets. Dat vond ze zelf ook wel, maar ze vond dat ze nu wel genoeg gewerkt had en wilde naar haar box waar nog hooi lag. Komt ze omhoog! Heeft ze echt wel een heel grote boze stem van mij gehad. En we zijn nog een aantal objecten gaan aanraken. Deed ze toch wel weer netjes, maar ik had er zo de pest over in, dat ik haar maar weer op stal gezet heb. Afijn, morgen weer een dag.

Afijn voor de liefhebbers weer een filmpje van onze verbouwing https://youtu.be/m2dfkb9TYIM

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:54

Monique1963 schreef:
Hi allemaal, het gaat leuk met Callas en mij. Poupette speel ik nog wel wat mee, maar het komt toch niet zo aan bij haar. Maar het spelen is al leuk.

Wil je Callas weer eens horen piepen? Kijk dan het videootje hieronder. En als ik moet vertalen waarom ze piept, ze is gefrustreerd omdat de wereld niet is zoals zij hem wenst. Er is ineens geen gras meer! En ja Callas, sneeuw is glad...

https://youtu.be/tpCkF68EFoM


Ik lees nog steeds stilletjes mee, maar hier moest ik toch wel even op reageren. Ik vind Callas zo'n héérlijk dier. Haar frustratie spat er vanaf, en die piep :') Het is echt een prachtige, karakteristieke merrie. Ik houd er van!

Zonde dat jullie zoveel zorgen hebben omtrent het kapotte draad en de buren. Hopelijk brengt de camera snel duidelijk, zodat jullie weer onbezorgd kunnen gaan genieten van jullie prachtige plek!

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 00:37

En voor Berdien dan nog even een updateje over de karakteristieke merrie...

Ga ik net voor de avondbeurt. Handje voer, zakkie hooi, emmertje water (drinkbakken nog niet aangesloten.) Meestal kan ik een hooizak vullen in de tijd dat Callas haar voer eet en doe ik haar hek niet op slot. Ik word kennelijk een beetje blasé dat ze dat iedere avond netjes zo doet. Vandaag niet. Ze was al aan het draken vanmiddag. Vanavond had ze in racetempo haar voer op en terwijl ik nog de zak aan het vullen was, hoorde ik haar tegen haar hek duwen en hop madam stond op het erf of in goed Frans, de cour, op naar lekker gras.
Clicker zat nog in mijn zak. Voer gepakt in de andere zak. En op een meter of vijf van haar gaan staan en "kom" gezegd. Het ging ongeveer zo.
Kom
graas graas, ah nog 1 hapje, vrouwtje. graas. zou ze voer hebben? KOM? zal ik? ok ik ga richting haar.
CLICK!
O CLICK dat ken ik dat is brokje. ik ga het brokje halen. Zo lekker dank je vrouwtje, nu ga ik weer verder met grazen want ik zag daar nog wat lekkere sprietjes.
KOM
Ja duh, hier is echt lekkerder gras, maar ja, die brokje waren zooo lekker. zal ik? Nee. Ja. Nee. Ja toch maar wel
CLICK
O daar is de click weer, brokje!
Lekker brokje. Wat doet ze nu, ze pakt mijn kuif, ja doei! ik ben pleite, ik weet wat ze wil. dan moet ik weer in box, daar is geen gras. Doei ik ruk me lekker los. graas graas. Kom? Ok ok, als er maar wel een brokje komt.
CLICK,
oh yes brokje. Hé we zijn ineens vlakbij mijn box. nou ok, dan volg ik haar maar braaf.
CLICK
en ze doet nu ook nog wat voer in mijn bak. Lekker. Wat ben ik braaaaf...

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 08:13

Haha lol . Callas is slim maar kiest ook wel voor het lekkers.
Dankzij je verhaal vertel methode heb ik het tafereel stap voor stap kunnen meemaken. Heel erg leuk. En dan denkt Callas dat ze de lekkere extra brokjes geheel aan zichzelf te danken heeft , en jou te slim af was ;)

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:02

Heerlijk verhaal weer, ik zie het helemaal voor me :D
Mooi ook om te lezen hoeveel 'ruimte' jij aan Calles geeft, je geeft haar echt de mogelijkheid om zelf de juiste beslissing te maken (met een beetje hulp van chantage middelen O:) ), ik zou bv op zn moment veel sneller in mn oude patronen vallen.

Ook weer een leuk fimpje over de verbouwingen, vind dat ook zo leuk om te volgen :j