[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 17:16

De veearts raadde aan om toch even wat ontstekingsremmers te geven (better safe than sorry, ze is natuurlijk niet meer van de jongste) en zalf te smeren, dus die ben ik vanmiddag op gaan halen. Zo dadelijk de wondjes even goed schoonmaken en zalf erop smeren :) .

Ben ook de hooibakken op gaan halen, of nuja, opzetranden voor op pallets zijn het, daar ga ik morgen mee aan de slag, lekker een dagje klussen voor de paardjes :D

Er zijn nog meer mooie foto's, maar daar maak ik binnenkort nogeens ene fototopic mee, dat is ook al weer een tijdje geleden :) !

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 23:27

Vanavond was er weer meer zwelling rond de wond. Foto naar de veearts gestuurd, die zegt dat het normaal is dat het vocht uit begint te zakken en dat ik me geen zorgen moet maken. Ik blijf het goed mee in de gaten houden :j
Afbeelding

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 00:06

Oh ja dat ziet er niet heel fijn uit. Flinke hap ook wel tot bloeden toe #). Sterkte Y;(

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 21:24

Protje heeft nu ook nog een dik been gekregen :(:)
Afbeelding

Dus toch de veearts maar even langs laten komen vanavond... Het is waarschijnlijk een bacteriële infectie, door de bijtwonde van deze week,hoewel het aan de andere kant is en ze geen koorts maakt ofzo. Het been houdt vocht vast in de cellen, dus dat wijst op een ontsteking.

Gelukkig staat ze al op ontstekingsremmers :j Ze krijgt nu ook nog antibiotica bij voor een week, ik moet goed koelen en dan zou het normaal vrij snel moeten beteren. We waren er snel bij gelukkig!

Ze vind het zelf wel oké allemaal, al heeft ze ook wel wat last van dr been, ze sjokt nog lekker met de rest mee in het rond :)

De pedicure is vandaag ook nog geweest voor alle 3 en ik ben samen met Pieter begonnen aan de hooi bakken :D

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:25

Aah vlekje. Hopelijk snel weer de oude.

Wat voor hooibakken gaan jullie maken? En hoe gaat het met de andere twee?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 12:52

Dat hoop ik ja, want ik vind het wel zielig hoor, arme muppie :(:)

De zwelling is verder uitgezakt richting haar koot nu, er zit ook een bult naast haar uier. Been is gevoelig, maar verder is ze nog wel in haar normale doen, geen koorts, ze eet nog goed en is nog gewoon alert enz. dus ik denk niet dat ze er verder veel last van heeft. Heb het been net 10 minuten afgekoeld met water en rijd zo naar de EJ om iets van koelgel of klei te halen wat ik er op kan smeren daarna, zo blijft het been lekker koel tegen de zwelling.

Nu alleen nog een manier vinden om madamme dr antibiotica te doen eten, mijn papje van geraspte appel en wortel was bijna goed genoeg, maar de laatste 4 happen liet ze liggen, mocht iemand nog tips hebben :=

Voor de hooibakken ben ik opzetranden gaan halen voor op europallets. Die zijn er nu op vast geschroefd, gisteren heb ik kaders gemaakt om hooinetten in het hangen, daar moet ik vandaag nog netten aan hagen en ze vastmaken in de bakken, dan zijn ze klaar :)

Met de heren gaat het goed hoor, die zijn (even afkloppen!!) helemaal gezond, twee echte glimwormpjes. Ze waren het er alleen niet mee eens dat Vlekje vanochtend wat kreeg en zij niet :))
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:17

Oh jeetje wat sneu voor Vlekje. Maar je zit er goed bovenop met de dierenarts. Nu snel weer opknappen.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 21:33

Het gaat in ieder geval de goede kant op! Zo zag dr been er vanavond uit:
Afbeelding
Tegenover gisterenavond...
Afbeelding

Ook de wonde oogt rustiger en ze maakt voorlopig nog steeds geen koorts. Ze stapt ook nog steeds gewoon rond op de paddock & draaft als ze het gras op mag :j Hopelijk blijft het de goede kant op gaan en is ze dr snel weer helemaal bovenop! :(:)

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:01

Heb je het al gemengd in bietenpulp? Mijn paard had vorige week een soort gelijk probleem namelijk door wondje een dik been dus antibiotica.

Ik deed dit in bietenpulp. Dit loste goed op en werd smakelijk opgegeten.

Als dit niet lukt, mengen in appelmoes.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 22:16

Vlekje is bijzonder kieskeurig, dus pulp gaat helaas niet werken vrees ik :)) Ben al lang blij dat ze haar ontstekingsremmer door de slobber mee binnen krijgt :D

Appelmoes was geen succes vanavond, dus ben ik weer 'onder lichte dwang' met een spuitje water aan de slag gegaan, hoofdje goed omhoog gehouden en dan eet ze het wel mee op :) Morgen probeer ik appelsap in het spuitje, dat zal vast lekkerder zijn voor dr!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 21:03

Na het koelen vanavond leek het gezwollen been zelfs dunner dan het andere, dat komt natuurlijk omdat het nat is, maar wel een goed teken! :) Ook rond haar uier is de zwelling goed aan het wegtrekken, er is nog wel een 'zakje' maar niet meer gespannen of warm +:)+
Afbeelding

Ik denk dat ik vanaf morgen minder met koelen, want ik denk niet dat het nu nog veel nut heeft. Temperatuur blijft normaal & de wonde ziet er mooi rustig uit, de zwelling die errond zat trekt ook weg :)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-19 10:54

<3
Afbeelding
Vanochtend lagen ze weer lekker te dutten met z'n drietjes, daar kan ik zo van genieten, door het raam kijken met dit uitzicht, wat wil een mens nog meer eigenlijk? <3

Ik heb nog een topic gemaakt met de foto's van vorige week, ze zijn echt leuk geworden *D
[ITP] Golden hour met mijn 3 aapjes!

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:04

Fijn dat het weer goed gaat met Vlekkie <3 en ik zou ook genieten van dit uitzicht <3

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 20:03

Ik zal de osteo wel betalen hoor heren :roll:

Het begon vrij 'onschuldig' met wat heen en weer gebok }:)


En toen gebeurde dit :=


Gelukkig bleef de schade vrij beperkt! Op deze schram na is er niets te zien aan Lou, het is dus vooral zijn ego dat een deuk heeft gekregen :(:)
Afbeelding

Jules heeft ook een paar mooie 'herinneringen' aan de speelpartij over gehouden...
Afbeelding

Ze hebben er in ieder geval weer 15 minuten plezier aan gehad :))

Anoniem

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:06

Oeh ja “hengsten”spel :D. Je kan wel zien wie er niet met zich laat sollen :=

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 22:05

Haha, inderdaad Humpiedumpie...
Jules laat zich niet zomaar doen, hij is tenslotte (nu nog?) de kuddeleider :j Hoewel Lou toch veel lef heeft vind ik, hij is telkens degene die start met uitdagen :)) Hij mag dan wel klein zijn, zijn ego is des te groter :D

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 21:05

Oh wauw, was toch ff schrikken om te zien denk ik? :(:)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 21:12

Steffi4 schreef:
Oh wauw, was toch ff schrikken om te zien denk ik? :(:)


Schrikken is het zeker om je paardje zo tegen de vlakte te zien gaan :=
Gelukkig zag ik ook gelijk dat hij terug recht sprong en weg wandelde, dus de grootste schrik was vrij snel voorbij :) Hij is wel een beetje stijfjes vandaag hoor, maar goed, je zou voor minder :(:)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 21:25

Oeps :=

Tja, hij kon het natuurlijk altijd proberen. Maar Jules heeft dan toch wel z'n lengte/gewicht mee :')

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 21:45

Haha, proberen deed hij in ieder geval vol overtuiging :))
Hij ambieert een carriere als film paard denk ik, mega hoog steigerend met uitslaande beentjes 8-)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 22:34

Vanmiddag kreeg Vlekje effe een 'spoed pedicure' tussendoor. De hoeven waren achteraan nog vrij lang na de vorige bekap beurt, toen konden we niet zo goed werken achteraan omdat ze met dat dit been zat...

En toen trof ik vanmiddag dit aan, de bekapster kon gelukkig gelijk langs komen en nu ziet het er weer netjes uit :) Op zich was het natuurlijk geen ramp, maar met Vlekjes leeftijd & kwaaltjes zijn goede hoefjes wel belangrijk!
Afbeelding

Ze had vandaag wat last van opstart probleempjes & stijfheid, dat heeft ze wel meer, dus ik heb nu toch maar glucosamine-MSM en duivelsklauw besteld, zeker naar de winter toe denk ik wel dat ze daar baat bij zal hebben :j

Verder gaat alles prima hoor, ze kunnen het wel hebben de laatste tijd, ik tref ze zeer regelmatig met z'n drieën plat omver aan :=
Afbeelding

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 00:45

Aaaannnddd crash :+

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 15:36

Ik geef nu een kleine week de glucosamine bij en vandaag gebeurde dit <3



Lang geleden dat ik ze zo spontaan mee heb zien spelen met de rest, wordt er helemaal blij van :D

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:31

Hihi goeie oude Vlekkie <3 ze geniet duidelijk ;)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 19:56

:wave:

Zijn we weer, lekker lang stil geweest, ook lang niet echt veel leuke dingen met de paardjes gedaan behalve tutten en poetsen. Maar vooral niet de tijd - en zin := - gehad om te updaten hier...

Nu heb ik weer een weekje vakantie, dus tijd om hier terug wat meer leven in te blazen!

Het gaat hier allemaal lekker zijn gangetje, de paardjes doen het goed. Ze zijn duidelijk blij dat het weer wat kouder wordt :brr: Ze lassen zeer regelmatig een algemeen rust momentje in (en af en toe komt er dan bezoek op de paddock, maar dat deert ze niet :) )
Afbeelding

Vandaag een heerlijk dagje genoten met de paardjes, dus ideaal om daar de draad weer mee op te pikken!

Ik mestte de boel flink uit deze ochtend (was nodig, had het een beetje laten hangen :x ). Had de knollen op de track gezet, zodat de poort open kon blijven. Duurde natuurlijk geen 3 minuten voor Vlekje weer naast me stond :))
Afbeelding

Toen ik klaar was hebben alle 3 de paardjes nog een lekkere poetsbeurt gekregen en toen was de bekapper er al. Hoefjes zagen er prima uit, veel verbetering bij Vlekje en Lou en Jules zijn hoeven waren super in balans *D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze namiddag nog wat klusjes op de paddock gedaan. De brandnetels gesnoeid, zo hebben ze binnen een dag of 2 een lekker snackje als ze niet meer prikken :9 De frummeltjes vinden het heel gezellig dat ik op mijn hurken zat te knippen <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook Jules kwam gezellig doen <3
Afbeelding

En toen besloten de 2 heren mij te plagen :))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aangezien ik toch bezig was, heb ik 's avonds ook maar gelijk de hooibakken eindelijk in orde gemaakt!
Afbeelding

En zo zit onze gezellige, productieve paarden dag er weer op :)