[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:46

Super fijne update !

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:35

Pfff hartkloppingen hier! Ik ben heel blij dat het er goed uitziet nu! Knuffels aan jullie

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 21:18

Dankjewel voor de lieve berichtjes allemaal! <3

Zoals het er nu uitziet, is de prognose wel gewoon positief en als er geen hele gekke dingen gebeuren nu hij terug aan het eten is, loopt het hopelijk met een sisser af... Dan was het een duur verblijf in een 5* hotelletje voor hem :=

Ze gaan nog mest onderzoeken, ben benieuwd of daar nog iets uit komt. Heb hem 2 maanden terug nog helemaal laten checken, zowel bloed als mest, daar kwam niets vreemd uit, behalve de iets verhoogde waarden voor de bloedworm. Daar is hij voor behandeld dus normaal mag dat niet de oorzaak zijn, maar goed...

Blijft allemaal een beetje vreemd, dat het toch zo terug komt. Ik hoop dat ze een oorzaak vinden en dat het eenvoudig op te lossen is. Ik heb sowieso al contact gehad met een osteopaat, als alles weer wat rustiger is, laat ik hem door haar ook even checken en behandelen...

Voor nu zal ik vooral blij zijn als hij weer thuis is, mijn arm ventje :(:)

Het is heel gek om Jules niet te zien lopen als ik uit het raam kijk, hoewel de kleintjes gewoon rustig met z'n tweetje rond scharrelen, voelt het toch echt niet compleet zo :( Ik mis mijn maatje gewoon, al is het maar om snel even een aaitje te gaan geven voor ik naar mijn werk vertrek...
Ik besef nu pas wat voor een luxe het is om ze aan huis te hebben, vandaag heb ik Jules maar 1x gezien en dat voelt echt als niets.. Terwijl veel mensen het daar altijd mee moeten doen, ik merk nu dat ik dat niet zo kunnen. Morgen kan ik niet gaan omwille van verplichtingen op het werk en dat vind ik oprecht heel jammer, hoewel Jules er niets uit maakt of ik er ben, die wil gewoon eten, voel ik me toch ook schuldig tegenover hem :(:)

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:45

Jemig ik schrik mij rot van je bericht, ik heb je toen ook helemaal gevolgd toen hij werd geopereerd, het is wel de duurste Fjord die ik ken wat jij al hebt gedaan om zijn leven te redden := maar het is je maatje, je vriendje, alles. Ik duim echt dat hij weer helemaal opknapt!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-19 15:23

Morgen mag hij al weer naar huis *\o/*

Verder niets gek gevonden in zijn mest, dus hopelijk valt het met een scheut olie door zijn voer en een goede behandeling door de osteo mee op te lossen..

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:43

Fijn dat hij weer mee mag! Hopen dat dit de laatste keer was!

Anoniem

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:34

Hoe gaat het nu?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 10:12

Goed! Hij is thuis en alles gaat weer zijn normale gangetje. Het eerste wat hij deed toen hij weer thuis was, was een flinke teug drinken (zo'n tonnetje is toch aangenamer dan een automatisch drinkbakje) en dan lekker in de modder rollen :))

Hij is gewoon weer zichzelf en ik heb terug 3 paardjes in de tuin <3
Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:19

Oh gelukkig! Fijn weer compleet..

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 13:03

Fijn dat ie er weer is :D en nu gewoon gezond blijven ;)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 21:45

Denk je een geschikt moment gevonden te hebben om hooi te geven tussen de wolkbreuken door :=
Afbeelding

Blijkt dat moment toch niet zo geschikt als je eerst dacht :))
Afbeelding
Afbeelding

Ruim 81liter water is er hier gevallen, zorgde wel voor wat waterpret achteraf en een beetje aqutraining voor de paardjes :D Lekker stampen door de plassen, ik was toch al vies en nat :))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jules maakte er zijn eigen feestje van <3
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:09

Oh jeetje dat is een heleboel water. Bij ons is oo veel gevallen, maar het is ook meteen weer weg. Mijn wei is blij :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:15

Oei was even flink schrikken met Jules! Fijn dat hij beter is. Ik geniet altijd van je leuke kuddefotos.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 20:33

Hier was alles gelukkig ook gelijk weer weg, de gemeente naast ons had minder geluk, daar werd zelfs het gemeentelijk rampenplan afgekondigd...

Vandaag een heel wat zomerser tafereeltje <3
Afbeelding

Ons gras is nu lekker lang en het staat in bloei of is uitgebloeid, dus vanaf nu mogen ze weer elke dag eventjes een beetje smullen :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 22:14

Moppie had buikpijn vanavond -O-
Afbeelding

Veearts is gekomen, geen gekke dingen te horen of te voelen, geen zand te vinden, ... Wel wat meer geluid op haar darmen dan normaal. Waarschijnlijk door de warmte en het gras (wisselende suikerwaardes door de temperaturen) waren haar darmpjes wat overactief...

Na een buscopan en een pijnstiller voelde ze zichzelf gelijk beter, ze ging na het opvoelen gelijk hooi eten en scharrelde vrolijk weer rond met de rest... Dus hopelijk is het daarmee weer opgelost...

De veearts vond wel dat ze er goed uitzag voor haar leeftijd ze schatte Vlekje 24 ofzo en zeker geen 30 (ze zagen er alle 3 super uit vond ze, dus dat is wel leuk om te horen :) )

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 15:57

Fijn dat het niets ergs is met Vlekkie, ik hoop dat ze snel weer helemaal de oude is.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 22:13

Trotse paarden mama hier *D

Vandaag hebben Lou en ik deelgenomen aan een grondwerk clinic rond schriktraining, eigenlijk zou ik met Jules gaan, maar de trailer was een beetje een dingetje, laten we het er op houden dat we daar nog wat extra op moeten oefenen := Dus om eerlijk te blijven naar hem toe, mocht hij vandaag lekker thuisblijven en ben ik met Lou op pad gegaan (die liep zo de trailer mee op :) ).

Was wel een beetje spannend want het was een clinic voor gevorderden, en met Lou ben ik nog niet eens begonnen :)) Maar aangezien het een clinic bij mijn eigen instructrice was, dierf ik het wel aan :j

Maar wat ben ik trots op die kleine zwarte draak van me, hij deed het zo knap <3

Cirkelen, werken aan de lange lijnen, enge dingen bekijken, door poortjes, ... Hij deed het allemaal zo flink, Lou is een heel fijn paardje om mee aan de slag te gaan, super leergierig en enthousiast om mee te werken <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 22:11

Oh wat een leuke update :D hihi fijn dat hij het zo goed oppakt!

Tsja en Jules met de trailer, de vorige keren moest hij steeds met pijn erop en naar de kliniek, dat zal er vast mee te maken kunnen hebben.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-19 22:20

Dat vermoed ik ook Mer, de vorige keren moest hij ook gewoon snel op de trailer, dus er was ook niet echt ruimte en tijd om rustig aan te laden. Hoewel we hem er nooit met veel 'geweld' op hebben moeten krijgen, kwam er telkens wel 3 man en een longe aan te pas, dat is natuurlijk niet zo bevorderlijk :=

Ik heb nu 2 maanden vakantie *\o/*
Dus volop tijd om te oefenen met de trailer met Jules, dan komt het vast goed! Ik wil deze vakantie ook verder gaan met het beleren van Lou, de paddock nog wat upgraden en vooral veel van ze te genieten :D !

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 06:55

Genoeg te doen dus! Komt vast wel goed ;)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 23:40

Deze ochtend <3
Lieve Vlekkie deed een dutje op mijn schoot :z
Afbeelding

Vanmiddag kwam de osteopaat langs voor de 3 paardjes. Na de kolieken van Jules en Vlekje kreeg ik de tip van mijn instructrice om ze nog eens los te laten werken...

En dat was bij alle 3 weer nodig ook. Ben vergeten foto's te maken maar het was heel 'gezellig' met z'n 3tjes bij elkaar, ze kwamen allemaal even piepen wat de osteo aan het doen was, wel grappig :))

Jules had last van blokkades in het stukje tussen zijn lage rug en schoft zijn rechter schouder zat vast en zijn rechter knie. Hij liet het allemaal goed behandelen en liet ook echt veel spanning los gelukkig!

Bij Lou zat er een grote blokkade ter hoogte van zijn sacrum, waarschijnlijk een combi van de bloedworm en de castratie... Daar was wat meer werk aan, maar uiteindelijk liet hij ook alles lekker los!

Vlekje had geen hele grote blokkades in haar lijf, maar wel een gekke vervorming in haar rug. Er zat 1 wervel te hoog en een andere zat verdoken. Daar was weinig beweging in te krijgen... Blijkbaar zit er ergens iets mis in haar rug wat daar voor zorgt. Maar aangezien ze al ouder is en niet meer aan het werk, kan dit weinig kwaad voor dr..

Binnen 3 a 4 maanden komt ze nog eens teurg. Ik ben blij dat ik nu een therapeut heb gevonden die me wel gelijk een goed gevoel geeft :D En misschien maak ik voor mezelf ook maar eens aan afspraakje bij de osteopaat binnenkort :D

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:28

Heel goed dat je de osteopaat erbij hebt gehaald doe ik ook graag, toch even een fijne apk ;)

en wat een super foto met Vlekkie <3

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 11:19

:wave:

Lang geleden dat ik heb geupdate weer, het was ook best rustig op paarden gebied de afgelopen periode, Pieter en ik zijn lekker een weekje op vakantie geweest samen en verder hebben de paardjes ook vooral nog veel vakantie gehad :)) Vrijdag is mijn zus langs geweest en heeft ze een hele hoop prachtige foto's van ons samen gemaakt <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met de paardjes gaat het goed (even hout vasthouden ;) ).
Enkel bij Vlekje ontdekte ik gisteren een vervelende (bijt?) wonde bij haar lies (ik denk dat Lou er iets mee te maken heeft }> ). Ik heb de veearts geappt wat ik het beste kan doen, wacht nog even op reactie om te zien wat ik het beste kan doen :)
Dit is de wonde gisteren avond...
Afbeelding
Dit was vanochtend, de zwelling errond is gelukkig al een stuk minder!
Afbeelding

Vanmiddag ga ik hooibakken ophalen voor op de paddock, zo hoef ik minder te sleuren met netten en wordt er (hopelijk) minder gemorst met het hooi :))

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:55

Die eerste foto is echt heel mooi <3

Arm vlekje met die bijtwonde zo :(:)

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:57

Jaa weer een update ;)

Tsa die wondjes als het al minder dik is en er komt geen pus uit kun je wat wondspray erop sprayen en even met een sponsje anti vliegenspray er omheen deppen zodat er geen vliegen bij komen, maar verder kun je er niet zoveel mee, wordt het dik met pus enzo denk ik dat de veearts wel wat schoon moet maken en een ontstekingsremmer moet geven.

Leuke foto's van jullie 3 :D