[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 15:59

Kwam er net achter dat de stroom afstond, ondertussen staat die weer terug op en houdt hij gelukkig weer afstand van de draad :Y)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 16:16

Hahaha

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 18:22

Iemand had er zin in vandaag :):)


Vlekje en Jules mogen grazen op de track, dus Lou heeft heel de paddock voor zichzelf, redenen genoeg om je beentjes eens goed te strekken!

Oh en ik heb mijn man ook aan het werk gezet vandaag, arme Pieter. Je zou maar zo'n vrouw hebben met paarden :(:)
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:20

Oh heerlijk zeg die Lou, en tsja jij wilde een extra shet, dan ook nog eens een jongeman :D En shetten ontsnappen nu eenmaal.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 21:48

Ik moet zeggen (en dat mag ik natuurlijk niet te hard roepen :)) ) dat hij tot nu toe eigenlijk heel veel respect heeft voor de draad (zo lang er stroom op staat :P ) blijft netjes achter een enkel draadje, ook als er een (nog steeds hitsige) merrie aan de andere kant staat! :D

Vanavond kon ik Lou zijn hoefjes alle 4 los uitkrabben en verzorgen in de stal, terwijl hij stond te eten weliswaar, maar dat had ik een week geleden niet hoeven te proberen *\o/*

Vlekje en Jules kregen de lekkere wilgentak als dessertje na hen avondeten, altijd grappig om ze er mee bezig te zien. Echt genieten doen ze, van de arme tak blijft straks niks meer over :(:)

Walter denkt dat hij ook een paard is <3


Vlekje in actie...


En Jules wil net als ik graag bomen op de paddock en helpt me alvast een handje met planten :))


Lou kreeg de twijgjes op stal, dus die kan vannacht ook lekker smullen! Zwelling rond zijn koker begint trouwens ook af te nemen!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:58

Ik vind Walter werelds :D heerlijke kat!

Ook altijd fijn tijdsverdrijf wilgentaken ;)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 23:08

Helaas is onze lieve, gekke Walter vandaag overreden |( Mijn lief maatje, wereld kat, paarden kat die overal was waar ik was is helaas niet meer |(

Gisteren heb ik 3 bomen geplant in de paddock, daar begraven we hem morgen tussen, zijn laatste rust plekje dicht bij ons, arm vriendje, ik ben zo verdrietig erdoor...

Ik ga hem oprecht missen... Bij het hooi geven, uitmesten, poetsen,... Walter was er altijd. Vanavond was alles moeilijk want Walter was er plots niet meer bij. Oneerlijk, onwerkelijk maar toch ik het zo, slaap zacht lieve Walter van me, we gaan je allemaal zo missen :(

Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:18

Sterkte met het verlies van Walter Y;(

Carnivoria

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:16

Wat erg! Heel veel sterkte. :(

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:27

Veel sterkte :(:) Y;(

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:38

Huh Walter dood? wat is er gebeurd? wat erg, vreselijk zeg heel veel sterkte!!!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 17:47

Bedankt voor de lieve berichtjes allemaal <3

Walter is aangereden, Mer. Hij lag op straat en een fietser is gestopt om het ons te komen zeggen. Die heb ik in tranen 5x bedankt om het te komen zeggen, nu zag hij er nog best oké uit, dus zo heeft Pieter 'm vandaag ook kunnen begraven...

Tussen de 3 wilgen die ik eerder deze week geplant heb. Zo leeft hij daar in verder. Ik vind het zo onwerkelijk en verdrietig, maar het is helaas niet anders ;(

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:07

Jezus wat een vreselijke manier om van je kat af te komen, zo jammer dat mensen gewoon niet rustiger rijden op die weggetjes en niet het fatsoen hebben om even te stoppen... bah! Sterkte, wij gaan Walter ook missen...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 19:18

Ja, ze rijden hier helaas vaak snel :(
Moet er niet aan denken hoe hij er uit had gezien als die fietsers niet de moeite hadden gedaan om te stoppen, dat apprecieer ik wel echt... Ach ja, ik wil er ook niet te veel bij stil staan, want ik wordt altijd maar verdrietig en daar komt Walter helaas niet mee terug ;(

Gelukkig is er ook leuk nieuws!
Ik heb bomen op de paddock, eergisteren was onze buurvrouw haar wilg aan het knotten en ik ben de takken gaan vragen :D Drie heb ik geplant, daar tussen ligt onze lieve Walter nu te rusten :(:) . Pieter is ook bomen gaan ruimen die met de storm om gewaaid waren op de landbouwgrond. Daar heb ik 4 dikke stammen van gekregen om een lig plekje te maken voor de paardjes :D
Afbeelding
Afbeelding

En zo zag het er gisteren ochtend uit met de mist <3
Afbeelding

Het gaat trouwens super met de 3 paardjes, ze worden meer en meer een echte kudde. Lou wordt steeds meer ruin, gisteren is de bekapper nog eens geweest, echt een giga verschil tegenover 2 weken geleden :D
Denk dat ik ze morgen samen zet, dan ben ik de hele dag thuis om ze mee in de gaten te houden. Heb nu advies van 3 veeartsen die zeggen dat het al vanaf moment 1 had gekund (ivm vruchtbaar blijven). De interesse in elkaar is ook veel minder (ze is er nog wel, maar op een gezonde manier ;) ) het nieuwe is er af zeg maar :) Ze stralen vooral heel veel rust uit met z'n drietjes nu. Mijn bekapper/instructrice zei gisteren ook, die gaan al prima samen :)

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 09:33

Wel heel mooi zo met die bomen en dan Walter daartussen <3 Het blijft een gemis, maar je hebt wel steeds een fijne gedachte aan Walter als je naar die bomen kijkt.

Ik ben benieuwd hoe ze samen gaan, ik ga vandaag mijn nieuwe paard halen, maar de Haflinger waar ze bij moet is levensgevaarlijk naar andere paarden, dat gaat mij zeker een paar weken kosten....

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-19 12:03

Oh leuk Mer! Veel succes vandaag :D Wat voor paard heb je gekocht?

Spannend wel, zo'n integratie..
Afbeelding

Al waren er ook wel een beetje spannend momentjes en toonden ze ook wel interesse in elkaar :)

Lou probeert wel bij Vlekje en Vlekje ook bij Lou :x , maar Jules laat day niet zomaar gebeuren...
Afbeelding

Wie ben jij?!
Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-19 14:47

Ondertussen vinden Lou en Vlekje elkaar bijzonder gezellig := Ik laat ze maar even 'uitgebreid kennis maken' met elkaar :))

Terwijl de pony's kennis maken en lekker grazen op de track, gingen wij voor nog wat leuke toevoeging aan de pp :D

Ligplek en mini heuvel, check ! *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:06

Toch ziet die ontmoeting er gemoedelijk uit hoor <3 heel lief! e rangorde moet wel even duidelijk gemaakt worden natuurlijk.

Ik heb een rijpaard merrie gekocht die al een paar jaar stil staat een projectje eigenlijk ;)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 11:22

Het had eerder met hormonen te maken dan met rangorde Mer := Die zijn wel gaan liggen ondertussen en plots is er ook echt heerlijke rust in de kudde. Ik deel mijn uitzicht van deze ochtend even met jullie, ik word hier zo blij van <3
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:22

Dat is inderdaad een bijzonder prettig uitzicht :D

Mijn paard staat ook al samen met de gevreesde haflinger, er zijn 2 klappen gevallen en het was klaar. Zij aan zij nu. :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 12:35

Goeiemorgen <3
Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 15:52

Ons paradijsje <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:51

Met recht een paradijsje zeg <3 heb je die foto's gemaakt met een drone?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 23:48

Geen drone Mer, maar een hoogte statief :) Heel handig als je zus fotografe is :D !

Zo, ik heb weer 2 weken vakantie, heerlijk tijd om te genieten met de paardjes <3
Heb nog weinig dingen gepland, dus veel tijd om met ze door te brengen. Lekker poetsen, kroelen, ... Otharen :)) Vlekje is eindelijk ook echt begonnen met verharen, kwam wat trager op gang dit jaar, maar nu is het echt een en al haar! :D

Maandag komt de tandarts voor alle 3, ik wil ook bloed laten trekken bij Lou, die 'betrapte' ik van de week om mest eten (vers gemest door Jules), dus dat zit me niet helemaal lekker... En donderdag wordt Lou alweer voor de 3de keer bekapt :) Morgen heb ik 'm exact een maand :j

Jules en ik waren deze week alweer 2 jaar een team, ongelofelijk hoe snel dat gaat! We hebben al zoveel meegemaakt samen op die 2 jaar. Ben heel trots als ik terug kijk, we hebben al zo veel bereikt die samen :j !

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 10:52

Goeiemorgen <3
Afbeelding

Mijn hart maakte een sprongetje van geluk toen ik naar buiten keek vanochtend, eerste keer dat ik ze 'betrap' op lekker samen slapen <3