[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-22 22:00

Ghehe, ik had hier eergisteren een update gepost maar zie dat ik die niet verzonden heb.

Weinig nieuws, er zit echt bijna geen vooruitgang in nu. Ook geen verslechtering maar ik vind dit helemaal niks.
Het gaat nu nog om een stukje van 1cm x 2cm aan de rechterkant van zijn straal maar die wordt maar niet hard. Na de operatie is er in het midden van zijn straal een dikke knobbel gegroeid maar die is wel keihard, ik denk dat die gewoon met 'normaal' kappen eens weggehaald moet worden maar we hebben hem nog niet normaal kunnen bekappen. De dierenarts is redelijk positief maar ik ben er helemaal klaar mee. Duke flipt 'm al wanneer hij ziet dat ik achter hem ga staan, dan hoef ik hem niet eens aan te raken. Die heeft het ondertussen ook wel ongeveer gehad.

Het enige positieve is dat hij het verder wel 'goed' doet. Hij is altijd blijven eten en drinken, niet afgevallen, zijn benen jeuken licht tot matig wat ik wonderbaarlijk goed vind na 6 maanden. Hij is niet stout op stal, is rustig ook wanneer de veulens overdag naar buiten gaan. Hij is het 'gewend' nu. Ik haat dat maar dat is wel even het beste scenario dat we konden krijgen. Als ik zie hoe Dexter na een maand gezelschapspaard dikke stalbenen kreeg hadden we het erger kunnen hebben op dat vlak.
Hij is gelukkig ook altijd lekker behulpzaam.

[ img ]

Dina staat dan weer wel met jeukbenen, die heeft dat toch vaak zo een vlaag pfff.
Dus die donderdag maar weer helemaal behandeld, morgen nog eens. En dan nog eens een spuit Dectomax
dat wilt ook altijd wel helpen. Gelukkig is die voor haar doen wel nog lekker rond, vorig jaar was ze erg ingevallen na de winter dus hopelijk kunnen we haar nu mooi op gewicht houden. Ze krijgt duivelsklauw en MSM bij voor haar stijve gewrichten, kleefkruid en goudsbloem voor haar benen, fingers crossed

[ img ]


Zondag was het 8 jaar geleden dat ik Dexter kocht in Engeland :)

[ img ]

8 jaar alweer, ben zo blij met 1 normaal paard. Is dat stom om te zeggen? Ja maakt me ook niet uit eigenlijk.
Heb er verder helemaal geen lol meer aan zo. In mijn vrije tijd ben ik aan het voeren, uitmesten, benen aan het verzorgen, verband aan het wisselen of op en af aan het rijden voor nieuw verband. Mijn rekening is letterlijk geplunderd, Dexter doe ik geen plezier met plezierritjes en Dina heb ik op pensioen gezet. Die hoeft niks meer.
Ik ben rond aan het kijken om terug iets van manege-achtige rijlessen te doen omdat ik paarden nog eens leuk wil vinden maar dan komt weer de DA rekening binnen van de maand die om is en dan denk ik "veel plezier maar welke sugardaddy gaat jouw rijlessen betalen" 8)7

Oké klaagzang over voor vandaag, had er gewoon even geen zin meer in


jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 22:30

Hey Lieve Granoek,

Kop op, probeer positief te blijven.
Ik ben al heel lang een stille meelezer en vindt t oprecht erg dat je een beetje down bent.

Ik weet niet of je t nog weet, maar ik ken Dina en de familie daar nog van vroeger.
En dat alles bij elkaar, nodig ik je heel graag uit om eens bij mij te komen rijden. Je manegelesje als je dat graag wilt of een toer door de bos. We kunnen zelfs samen op de koets als je dat graag wil. En voor niets natuurlijk. Gewoon omdat jij t even moeilijk hebt en ik de mogelijkheid om je dit te gunnen.
PB me maar gerust!

Ik geniet van je topic en alle leuke foto's en ik denk dat ik niet de enige ben. Na regen komt zonneschijn, we moeten alleen hopen dat die snel komt..

dromen moet je niet alleen dromen, je moet ze waarmaken..

daisyfloor
Berichten: 28
Geregistreerd: 28-02-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 13:27

lieve anouk

ik weet precies hoe je je voelt
het was bij niet anders noemde me zelf de verzorger van hector.

je hebt alleen maar zorgen en je bent aan met verzorgen elke keer bang wat je aan gaat treffen.
ook heel jammer dat duke het zo vervelend vind als je in de buurt bent.
probeer de leuke dingen met hem, op te zoeken die er nog mogelijk zijn
ik heb eigen bedrijf en altijd druk maar deed hem af en toe uitgebreid poetsen of lekker bij hem zitten

een tip ( je moet zelf kijken wat je ermee doet)
probeer het blauw spul (soort chemo) van bodegrave te krijgen zijn veel hoefsmeden die het hebben
of misschien Bodegraven zelf
wij hebben het toen bijna zo goed als weg ermee gekregen met af en toe bij snijden om het open te krijgen
zoals je nu zegt is het nog maar heel klein best kans dat je het laatste stukje hiermee weg krijgt

behandel een ander zoals je zelf behandelt wilt worden

Rocamor
Berichten: 10825
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 13:45

Nee dat klinkt helemaal stom. Het is gewoon soms echt bagger met die dieren. Al die zorgen, al die kosten. Soms weegt het niet op tegen het plezier. En als de dagen korter worden, de dagen grauw zijn, je paard niet goed is, je de ondergewaardeerde strontruimer en kuisvrouw bent, dan vragen we ons allemaal wel eens af wat ons bezielt heeft om paarden te nemen.

En dat uitspreken hoort er gewoon bij, vind ik. Het hoeft niet allemaal halleluja te zijn, we zitten niet naar een geroucheerd leven te kijken...

Ik hoop dat je wel snel weer lichtpuntjes ziet en weer kunt genieten van je kanjers.

Rockes <3

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-22 21:07

daisyfloor schreef:
lieve anouk

ik weet precies hoe je je voelt
het was bij niet anders noemde me zelf de verzorger van hector.

je hebt alleen maar zorgen en je bent aan met verzorgen elke keer bang wat je aan gaat treffen.
ook heel jammer dat duke het zo vervelend vind als je in de buurt bent.
probeer de leuke dingen met hem, op te zoeken die er nog mogelijk zijn
ik heb eigen bedrijf en altijd druk maar deed hem af en toe uitgebreid poetsen of lekker bij hem zitten

een tip ( je moet zelf kijken wat je ermee doet)
probeer het blauw spul (soort chemo) van bodegrave te krijgen zijn veel hoefsmeden die het hebben
of misschien Bodegraven zelf
wij hebben het toen bijna zo goed als weg ermee gekregen met af en toe bij snijden om het open te krijgen
zoals je nu zegt is het nog maar heel klein best kans dat je het laatste stukje hiermee weg krijgt


Ik heb hun gemaild maar ze hebben nooit geantwoord, gok dat ze het niet opsturen dan zonder consultatie.

Bedankt voor jullie lieve voorstellen! Ook via pb en whatsapp, heel fijn <3

Mijn dierenarts heeft verlof en komt woensdag pas weer, ze wilde het kleine stukje dat er nog zit weer wegsnijden maar ik wil niet weer die 4-5 stappen terug zetten. Maar ja ik snap natuurlijk ook dat het weg moet als het niet goed is, maar toch ugh.
Ik hoop voor nu dat het tegen woensdag ergens miraculeus omslaat want het is écht écht een mini klein stukje meer. Dus ik hoop dat het uitdroogt met de medicatiepoeders en wissel nu even om de dag (omdat hij zijn stal ook gewoon altijd zo smerig maakt en het verband dan vies is)

Spoiler:
[ img ]


Dat kleine witte streepje rechts is waar het om gaat, die is dicht maar die kun je dus nog heel erg induwen en al de rest was gelijk hard (zoals een goede straal moet zijn). Dus ik was blij dat ie dicht was maar heb toch twijfels omdat het zo’n zacht stuk blijft.

We gaan na nieuwjaar ook voor het eerst proberen deze hoef weer te kappen. Even puzzelen want hij mag niet op die straal gaan lopen natuurlijk en we kunnen er nog niet te veel af halen. Ik overleg dat woensdag ook even met de DA. Maar de andere 3 voeten moeten gedaan en anders loopt ie (nog) krom(mer) haha

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-23 10:27

Terwijl ik zit te verkleumen in Lunteren op de hengstenkeuring wel even hooog tijd voor een update.

Vorige week donderdag kwam de hoefsmid voor Duke, we gingen niet te veel doen aan zijn straal maar zijn andere voeten stonden lang en hij moest gewoon gedaan.

Voetje omhoog, verband er af, plekje zoeken…

Eh…

Zoeken…

“Zie jij het?” -Nee, jij? “Nee ik zie ook niks”

We vonden het niet. En dat kon kloppen want er was niks meer te vinden.
Dit was zijn voet donderdag en deze foto’s heb ik ook naar de dierenarts gestuurd

[ img ]

Stukjes straal weg gekapt maar er kwam maar geen witte plek onder uit. Uiteindelijk de hoef verder af gemaakt, andere voeten gedaan en gewacht op reactie van de dierenarts. Toch nog maar verband er rond want misschien hallucineren we wel

Vrijdagmorgen stuurt de dierenarts “Ik ben zo blij!!! Proficiat!”

Als ik zeg i n s t a n t janken overdrijf ik niet. Hele dag ook niet meer kunnen ophouden haha.

We hebben het gewoon geflikt jongens… 5 maanden lang maar we hebben gewonnen.

Hij blijft nog even op de boerderij en zal voorlopig nog naar binnen komen voor de nacht. Voor mijn mentale gezondheid maar ook zodat zijn voetjes kunnen drogen en omdat ie sinds midden zomer ‘niet’ meer buiten is geweest. Het is ook gewoon 1 vadsige bende thuis dus ik vind het prima zo en hij staat ‘s avonds aan het draadje om binnen te komen de ijdeltuit.
Zijn straal zal misschien deze gekke vorm houden, misschien ook niet maar het maakt me ook niet uit
Lekker in de sneeuw naar buiten kunnen gaan <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Wat. Een. Opluchting.

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:31

Lunteren!! Kom je straks langs Latino? :D

Echt zo blij voor jullie!! <3 Heel fijn, nu weer lekker genieten buiten. En die foto's zijn prachtig! <3

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-23 10:39

Captain schreef:
Lunteren!! Kom je straks langs Latino? :D

Echt zo blij voor jullie!! <3 Heel fijn, nu weer lekker genieten buiten. En die foto's zijn prachtig! <3

Oohhh zit jij hier in de buurt?
Ik moet al eerder vertrekken om te gaan werken straks dus dat red ik vandaag niet helaas :(

jeetje77
Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:15

Oh wat een ongelooflijk fijn bericht! Ik ben heel blij voor je. Nu weer lekker genieten van je beide heren.

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:54

Gefeliciteerd Meis! Wat een weg om samen af te leggen en wat ben ik blij voor jullie dat het goed gaat nu!

Lekker janken hoor, je hebt het verdiend om even je emoties de vrije loop te geven, wat een stress zeg.

Big hugs!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:56

Gefeliciteerd! Jullie hebben t gewoon gefixt *\o/* *\%/* !

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Rocamor
Berichten: 10825
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 12:05

Hier is toch maar 1 antwoord op mogelijk: *\%/* *\%/* *\%/*

Proficiat, wat een strijd. Dat je nu eindelijk mag genieten van je kanjers, ipv enkel poepscheppen en hooi voeren

Rockes <3

Avalanche
Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 02:32

Potverdorie wat een nieuws!!! Wat goed zeg! Jeetje wat een ellende geweest en hij is nu terug goed!!!!

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-23 22:13

Ik ben bokt in het algemeen een beetje aan het verwaarlozen merk ik.
Niet heel veel spannends gebeurd (gelukkig, even genoeg spanning geweest voor de komende jaren)

Duke zijn voet lijkt nog altijd goed te gaan. Hij komt nog altijd wel binnen voor de nacht, voor mijn gevoel krijgt het dan toch meer kans om wat droog te blijven en ik ben dan geruster.

Ik heb gelijk Laurence laten komen om de twee jongens op de foto te zetten <3
Voor wie het fototopic niet voorbij heeft zien komen, bij deze:
[ITP] ITP - Mijn rode teddyberen samen in het bos


[ img ]

Na de shoot is Duke weer verhuisd naar een vriendin. Haar merrie is vorig jaar hier komen logeren bij een hele knappe hengst, en is nu dus terug om te bevallen. En zo lang mag Duke bij haar pony logeren, dan staat hij ook niet alleen. Het is thuis echt nog te nat en durf hem daar niet bij te zetten. Zit in mijn hoofd gok ik :=

Maar hij staat hier weer bij zijn kleine vriend

[ img ]

En iets grotere maar nog steeds kleinere vriend

[ img ]

We zijn daar ook al twee keer gaan rijden, lekker paar rondjes door de bak :) Voor het eerst weer sinds augustus!
De eerste keer was hij suuuper flink

[ img ]

[ img ]


Gisteren iets minder

[ img ]

Toen was de pony er niet bij, maar die stond wel naast de bak te roepen op hem. Niet leuk :P

Met de andere twee D's gaat het goed! Moet Dinatje nog wel goed in de gaten houden qua gewicht want ze gaat snel schommelen. Als het weer wat minder gaat vriezen scheer ik haar sokken terug af. Vond dat vorig jaar naar het voorjaar toe toch wel heel gemakkelijk.

[ img ]

Groetjes van Dexter, hij is zo lief <3

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-23 22:54

Kleine update, weinig nieuws
Alles nog hetzelfde, ik ben net terug van 5 dagen Glasgow en daar naar de Clydesdale show geweest <3
Wat een geweldig ras is het toch Jezus, ik wist gewoon niet waar ik moest kijken. Wat een prachtige paarden en heerlijke karakters, vond het vreselijk dat de dag zo snel om was.

Ik ken die keuringen van de trekpaarden en vind het altijd leuk als de schoonfamilie dan goed presteert maar verder is het niet 'van mij' zeg maar. En ik vind het dat super leuk om op de Shire show mijn eigen paarden te showen maar nu op deze show buiten rondlopen en mensen hun paarden zien klaarmaken, de gelijkenissen met de trekpaardkeuringen en toch zo anders, de witte voetjes en aardige mensen ugghhhh. Ik zou echt nu meteen terug willen gaan.

Erg jammer dat we dat hier niet zo hebben, ben gewoon opnieuw helemaal verliefd op dit mooie ras <3
En dan ook nog evengoed geen enkele mooier dan die van mij!

Als de foto's klaar zijn zal ik er een paar delen

Glasgow op zich was wel oké haha. Niet echt mijn ding, het is echt een studentenstad. Druk, veel pubs en hippe eetplekjes maar erg luid en erg... Engels :+ Engelse mensen zijn toch wel erg speciaal haha
Er was weinig te zien in de stad maar we hebben lekker gegeten, laat ik het daar op houden

De merrie van mijn vriendin staat op springen ondertussen, hele dikke buik! Maar ze heeft flink gewacht tot ik terug was :D. Heb maar vast kleren klaarliggen voor als we 's nachts alarm krijgen

Rocamor
Berichten: 10825
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 23:13

Ik laat mijn man dit topic bewust niet lezen, die is ook helemaal waus van de Clydesdales. (En ik vind ze ook geweldig). Die verkondigt al tijden dat het volgende paard een Clydesdale wordt.

Rockes <3

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-23 23:46

Oei... skip de show foto's dan maar want er waren heel veel veulens :')

Rocamor
Berichten: 10825
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 14:58

Maar ik wil ze niet skippen... dus hopelijk zijn de foto's snel klaar O:)

Rockes <3

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-23 20:18

Heeft iemand van jullie deze regen besteld?

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-23 20:20


Emj_23
Berichten: 1180
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 23:11

Ik zag het al langs komen op insta, erg leuk. En de Britten zijn inderdaad een beetje bijzonder…
Hier geen regen trouwens, lokaal buitje?

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-23 10:21

Emj_23 schreef:
Ik zag het al langs komen op insta, erg leuk. En de Britten zijn inderdaad een beetje bijzonder…
Hier geen regen trouwens, lokaal buitje?

Dit lokale buitje houdt wel al bijna 2 weken aan _O-
Gisteren even droog maar het is echt vette derrie hier.
Volgende week of de week erna gaan de paarden terug overwinteren op de boerderij. Als het hier droog wordt dan komen ze de weide klepelen etc dus die moet even terug bijgroeien weer.

Paarden lijken er minder problemen van te maken want die gaan niet eens droog staan hehe. Duke hebben we wel terug de deken op gelegd, die stond te bibberen! Nooit eerder gezien

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-23 13:19

Ik ben jullie een beetje aan het verwaarlozen hé :')

De paarden zijn gaan overwinteren en zijn ook alweer thuis. Dina heeft op de boerderij lekker bij de merries gestaan, Dexter stond een poosje alleen omdat Duke nog bij die vriendin stond en Dexter niet lief is tegen de merries. Er waren een aantal drachtige bij en dat wilden we niet riskeren.

Maar dat hebben we ook weer gehad, Duke is na bijna een jaar ook eindelijk weer thuis en heeft al 2 keer de draad kapot gemaakt. Fijn hé
Zijn voetje gaat goed maar hij heeft wat last van mestwater. In het begin ook rommelige geluiden in zijn buik maar dat leek met Gluco balance over te gaan. Echter toen ik stopte met de gluco kwam het ook weer terug. Hij eet en drinkt goed en de dierenarts maakt zich niet heel veel zorgen omdat het geen constante diarree is dus we kijken het even aan. Hij is ontwormd en de mest is getest op zand maar daar zat niks in gelukkig. Ik denk de wissel van schrale weide en voordroog naar meer weide en droog hooi ofzo?
Denk wel da ie op zijn logeeradres nog een paar tientallen kilo's is bijgekomen :+

Zal eens door mijn camerarol neuzen of ik nog wat noemenswaardigs te tonen heb;

Duuk nog bij zijn vervang-bestie
[ img ]

Dexie eindelijk thuis
[ img ]

Eerst de twee oudjes gehaald
[ img ]

Duke maakte een pitstop op de boerderij om even zijn benen te behandelen
[ img ]

Daar hadden we toeschouwers
[ img ]

Dit was voor het eerst na 10 maanden terug bij elkaar. Dikke liefde <3 Behalve van Dina natuurlijk.
[ img ]

Dina ziet er wel echt zoooo goed uit
[ img ]

Ik leer mijn nichtje paardrijden op haar haha
[ img ]

[ img ]

Lekker aan het kleefkruid
[ img ]

Samen terug rust gevonden
[ img ]

Of toch niet
[ img ]

En deze twee flappies staan dan achter het enige overlevende draadje alsof ze niet gewoon hun voeten moeten optillen om er overheen te stappen. Ik ga ze niet slimmer maken dan nodig :+

[ img ]

Selima
Berichten: 632
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 22:23

Leuke en lange update!

Ze zien er alle drie goed uit en wat heb je toch een prachtige plek voor ze (alleen jammer dat Duke het gras naast de wei toch groener vindt _-:()

http://maria-n.writing.com/
Linux!
"Love for all, hatred for none"

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 19:02

Ahh lekker zeg dat ze weer bij huis staan ook! :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, IASCrawler, kwinney, Marsie2, Vagabondo en 120 bezoekers