[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 00:11

Wat fijn voor jullie! Op naar een spoedig herstel

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 06:19

Wat heerlijk dat Duke weer thuis is. <3 Nu thuis maar coldplay aan op de radio. :D

Emj_23
Berichten: 1178
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 17:03

Wat fijn dat je kerel weer thuis is!

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-22 10:49

Gelijk een domper op de feestvreugde. Gisteren zijn verband gewisseld want het was kapot (en ik wilde zien wat er onder zat heheheh). Eerste fout was al dat ik Dex buiten had gezet voor ik dukes voet ging doen dus hij was al over de zeik en super vervelend maar het ging eigenlijk heel goed met verband wegsnijden TOT we aan de laatste laag waren.
De watjes die op de straal beetje plakten door de betadine moest ik er af halen en hij gaat he-le-maal uit zijn plaat. Gelukkig stond hij in de hoefstal anders had ik denk meer dan 1 vinger gebroken.
Super heftige pijnreactie en ik ging weer helemaal terug naar een maand geleden VOOR hij weg ging.

Straal was wel al heel goed terug gegroeid (er zat niks meer) en ook veel harder echt super netjes maar dat stuk wit linksboven gaf me gelijk weer hartkloppingen
[ img ]

Heb de foto naar mijn eigen dierenarts gestuurd maar nog geen reactie. Zal wel normaal zijn anders hadden ze hem niet naar huis gestuurd maar wit is mijn minst favoriete kleur geworden de afgelopen tijd.

Anyway, het is gedaan en hij is terug ingepakt en ik ben blij dat het maar om de 4 dagen vervangen moet want 2 keer per week jankend naar huis is altijd aangenamer dan elke dag toch?

Morgen verhuist hij naar de grote stal waar nog andere paarden staan en dan krijgt hij een dubbele box en hopelijk blijft hij dan wat rustiger als hij Dexter niet naar buiten ziet gaan elke ochtend en dan blijft zijn verbandje hopelijk ook 4 dagen goed.

Ik ga ook echt niet meer Dexter binnen houden na die ellende met zijn stalbenen en dikke koker.

Wat een gedoe hé :') paard wil niet binnen maar ik heb nu schrik dat er wolven zitten dus ik wil hem ‘s nachts niet meer buiten haha
Mijn vriend haalt hem na zijn werk naar binnen maar hij en Dexter ‘viben’ niet zo en gisteren kreeg ik een filmpje dat Dexter naar hem toe kwam rennen toen hij floot, hij was super trots op zichzelf _O-

Rocamor
Berichten: 10825
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:03

Hoe gaat het nu met je D-tjes en jou?

Rockes <3

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-22 13:15

Ja ik vind het allemaal een beetje wazig eigenlijk.
Vind zijn voet nog steeds niet mooi uitzien, het verband houdt met moeite 2-3 dagen, kan nergens een hoefschoen vinden, kan zelfs geen leer vinden om er zelf een te maken. Mijn huisdierenarts zit op congres in Gent, de kliniek heeft me met een papiertje naar huis gestuurd ‘om de 4 dagen verband wisselen, verdere opvolging door dierenarts’
Niemand belt voor updates behalve mijn eigen dierenarts maar die kan ik dus niks vertellen want ik hoor niks.
Ze heeft nu zelf naar de kliniek gebeld en de foto’s laten zien, de chirurg vind het er niet slecht uitzien en zegt dat het gewoon nieuw weefsel is maar niet per se slecht.

Ik weet niet goed wat ik er van moet denken en probeer me niet op te jagen en voor nu te focussen op het vinden van een goede schoen zodat het verband blijft zitten. Ik voel ook dat het weefsel niet meer rot en zacht aanvoelt, wat eerst wel was. Dus ik wil best geloven dat dit anders is maar haat dat ik geen duidelijke info meer krijg van de kliniek en het lijkt net of ze er nu vanaf moesten omdat ze plek nodig hadden ofzo

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:48

Das rot idd. Geen zadelmaker in de buurt die kan doorverwijzen voor leer of hoef schoenen?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-22 15:39

poes schreef:
Das rot idd. Geen zadelmaker in de buurt die kan doorverwijzen voor leer of hoef schoenen?

Mijn zadelmaker begon er liever niet aan omdat het precies moet passen enzo, heb een leerhandel in de buurt gevraagd maar geen reactie, en een zadelmaker in Duitsland die zelf hoefschoenen maakt maar die heeft ook nog niet gereageerd..

Heb overigens de trouwkoets afgezegd en Dexter en Dina naar huis gehaald. Scheelt toch weer voeren want het gras staat hier heel hoog en hij stond enkel nog op de boerderij om in te spannen maar ik red het niet meer.

Dina stond niet ver van huis dus ik ging haar te voet halen, begon het natuurlijk keihard te regenen :+ dus wij waren helemaal verzopen haha

[ img ]

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:04

Wat voor leer heb je nodig? Al lijkt het mij ook wel moeilijk om zelf te maken…

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-22 22:20

poes schreef:
Wat voor leer heb je nodig? Al lijkt het mij ook wel moeilijk om zelf te maken…

Ja dat weet ik dus zelf niet goed haha. Maar ik vroeg het aan mijn schoenmaakster en die wilde wel een poging doen om ook eens een paardenschoenen te proberen!
Morgen dukes voetje meten en eens samen brainstormen hoe we het gaan doen :)

Licor
Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 11:34

Is een verband ijzer anders geen optie?
Dat blijft wss wel goed zitten en is makkelijker en goedkoper te maken qua maat dan een hoefschoen vermoed ik..


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-22 13:45

Licor schreef:
Is een verband ijzer anders geen optie?
Dat blijft wss wel goed zitten en is makkelijker en goedkoper te maken qua maat dan een hoefschoen vermoed ik..

Dat had hij maar die hebben ze op de kliniek weg gehaald. Was een heel gedoe toen om iemand te vinden die een wilde maken en ik vond het alsnog niet goed gemaakt. Hij had ook op 2 weken al die ijzeren plaat aan de teen afgesleten en de bouten die de plaat in het ijzer schroeven waren hele tijd los of afgesleten waardoor we ze er uit moesten peuteren. Als er zo’n bijt los kwam ging die plaat scheef, kwam er rotzooi onder de plaat en had ik alsnog een vieze straal.
En ZEKER niet goedkoop want dat was letterlijk weggegooid geld toen, gezien ze hem dus na 2 weken er af hebben gehaald haha

Al bij al niet heel tevreden over dat ijzer, hij ligt nu thuis als aandenken :+

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 23:26

Welke maat heeft zijn hoef dan over de lengte en de breedte?

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-22 23:55

Daphara schreef:
Welke maat heeft zijn hoef dan over de lengte en de breedte?

Weet niet meer precies, heb er rond getekend met stift op karton en die binnen gebracht bij de schoenmaker haha

Ik geloof dat het 24,5x22 was met het verband

Zonder verband had ie volgens mij toen 20,5 x 18,5

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 00:03

Granoek schreef:
Daphara schreef:
Welke maat heeft zijn hoef dan over de lengte en de breedte?

Weet niet meer precies, heb er rond getekend met stift op karton en die binnen gebracht bij de schoenmaker haha

Ik geloof dat het 24,5x22 was met het verband

Zonder verband had ie volgens mij toen 20,5 x 18,5


Ohhh, dan heeft Cavallo waarschijnlijk wel schoenen of een hoefzak voor je, die net zouden moeten passen, ik zal even de link zoeken.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 00:13


Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-22 10:36

Die grote hoefzak heb ik hier maar is niet bedoeld om continu te dragen, zit vast met 2 Velcros rond het been en die gaan super makkelijk uit

De 2 schoenen die je linkte gaan maar tot 19cm, die past hij zelfs zonder verband niet

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-22 16:37

Vandaag was de dierenarts hier. Ik stuur haar steeds foto's als ik verband wissel en we waren toch niet helemaal vrolijk (lees: ik panikeerde over 2 plekjes) van hoe het er uit zag.
Bleek dus inderdaad niet goed te zijn, ze heeft terug aan 2 kanten moeten wegsnijden. Niet zo diep als voorheen maar Duke vond het nét zo gezellig. Ahum.

Behandeling nu ook met antibiotica en ontstekingsremmer in poeder rechtstreeks op de straal (heftig spul blijkbaar, mag het niet met blote handen aanraken en niet inademen). Ik zag wel al verschil sinds afgelopen zondag door de poedermengeling.

Het is ook niet net zo slecht als voor hij naar brussel ging, helemaal niet. Nu is de rest van de straal wel gewoon harde hoorn terwijl eerst de hele straal sponsig en zacht was. Maar het zijn dus die 2 plekjes die nog even roet in het eten kwamen gooien.

Dus we taffelen nog wat voort.
Duke is ondertussen maatjes met zijn buurman, ben blij dat ik hem op de andere stal heb gezet. Het hooi is veel gemakkelijker te onderhouden en hij lijkt echt wel rust te vinden bij zijn stalgenootjes.
Dexter en Dina doen het ook nog steeds goed hier thuis.

Als hij de poort open hoort gaan is hij al aan het kijken :D

[ img ]

Stral
Berichten: 2545
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 21:46

Bah, hopelijk blijft het hierbij!

Hij zal er wel een heel volwassen jongen van worden zo hoor :)

Rocamor
Berichten: 10825
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:32

Hoe gaat het met het pootje van Duke?

Rockes <3

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-22 19:18

Ja beetje hetzelfde nog als vorige keer eigenlijk. Dezelfde 2 plekjes

Er verandert weinig aan en ergens heb ik het idee dat dat wel goed is want toen we net begonnen met wegsnijden was na 2 dagen alles terug dicht gegroeid en nu is het al 2 weken hetzelfde. Het groeit wel steeds ietsje dicht maar dan heeft ze weer weggesneden dus dat moet terug dicht etc etc…

Spoiler:
[ img ]


Zoals je ziet slijt hij dus nog steeds heel snel door de tape en verband heen

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-22 11:33

[ img ]

4 x ingetapet, puinzak er rond, hoefzak er rond (met het idee, als hij het volhoudt over de kiezels ben ik blij) maar hij houdt zich potverdikke goed haha

Baasje janken natuurlijk haha

Rocamor
Berichten: 10825
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:57

Zolang het janken is van blijdschap!

Hij staat er lekker alert bij

Rockes <3

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:02

Oh wat fijn dat hij zo weer naar buiten kan!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-22 23:25

Haha ja zeker wel!

Het is voorlopig maar alleen op de dagen dat het verband vervangen moet, omdat hij het echt helemaal kapot loopt zo en er mag evengoed echt echt echt nog geen viezigheid of water aan komen dus op de dagen dat ik het verband vervang (en ik dus vrij ben) kan hij buiten omdat ik hem in het oog kan houden. Als het te nat is, drassig of regent gaat het helaas nog niet lukken. Maar vandaag zat even alles mee en mijn hartje is heel blij!

Ik had de camera mee, ben zo klaar met werken en dan maak ik misschien nog eens een topic. Alweer lang geleden dat ik nog wat foto's heb gemaakt.

Dexter zijn been is overigens perfect genezen, niks meer aan te zien!
Bij Dina heb ik licht vermoeden dat zij wat scherpe haken op haar tanden heeft, kan dat er alleen even echt niet zomaar bij hebben dus ik ga eens met zusje praten of zij er naar wilt laten kijken maar dat ze het dan ook zelf betaalt. Als ik het betaal dan is Dina nu ook echt van mij haha, heb na Duke niet per se miljoenen over om iemand anders zijn paarden te onderhouden. 8)7


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ALiuvv, AnniekSolana, Dartel, elisespunky, fjord_brucht, Googlebot, lovelucydan, paardje2013, Rex_Rolfo, Sababber, Sannanasje en 88 bezoekers