[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gerlindie

Berichten: 4640
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 17:18

Knapperds :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 08:39

Ik ben vanmiddag vrij dus zou naar Duke gaan maar word wakker met 9 berichten dat Dexter uitgebroken was.
Een filmpje van de draad er bij en eigenlijk heel akelig. Hij zou er niks aan overgehouden hebben maar hij stond dus voorlopig alleen in een mega grote wei en daarvan zijn 3 hele zijden aan frut. Draad er uit en 3 palen it de grond, tot in het weiland er naast gesleept. Aan één kant van de wei die niet grenst aan de merries dus die kunnen hem niet echt uitgedaagd hebben.

Ik snap dat mensen paranoia worden van de wolven hier in de buurt, je zou voor minder. Dexter is nooit nooit nooit nooit uitgebroken en als Duke uitbrak stond hij achter het draadje dat op de grond lag te kijken van ‘maar hier kan ik toch niet overheen’.

Dus ik ga vanmiddag draad herstellen. Was ook alweer lang geleden

Rocamor

Berichten: 10861
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 10:36

Balen zeg, eerste wat ik dacht was ook: "zit je in wolvengebied?".

Kun je nu niet naar Duke?

Wel fijne updates over Duke in elk geval

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 11:25

Rocamor schreef:
Balen zeg, eerste wat ik dacht was ook: "zit je in wolvengebied?".

Kun je nu niet naar Duke?

Wel fijne updates over Duke in elk geval

Ja tot hier zijn ze nog niet eerder gekomen maar het is wel bekend dat ze hier 10-15km verderop veel rondlopen.

Nee want Dexter staat nu binnen en er staat bij hun merries ook geen stroom omdat die weien met elkaar verbonden zijn. Dus moet dat wel eerst even fixen

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 15:09

Dit is toch niet gewoon uitbreken omdat ander gras er beter uit ziet of ben ik nu gek
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rocamor

Berichten: 10861
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 15:13

Oei? Draadwond?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 15:17

Rocamor schreef:
Oei? Draadwond?

Ja helemaal door zijn been lijkt het. Krijg meer en meer het idee dat het echt blinde paniek was. Er zijn op 3 plekken ver uit elkaar palen afgebroken
Hij voelt ook hard naar opgedroogd zweet

Rocamor

Berichten: 10861
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 15:24

Als ik je goed begrijp, stond hij in zijn eentje in een heel grote weide. Aan minimaal 1 kant van die wei deelde hij de omheining met een wei met een groep merries. En hij is door de draden gegaan weg van de merries.

Dus weggerend van de kudde (ook al zat er een draadje tussen).

Is er iets te zien aan de merries? Hebben die ook lopen rennen?

Ps, zijn de wonden diep? Of zijn het wat diepere schaafwonden?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 15:33

Rocamor schreef:
Als ik je goed begrijp, stond hij in zijn eentje in een heel grote weide. Aan minimaal 1 kant van die wei deelde hij de omheining met een wei met een groep merries. En hij is door de draden gegaan weg van de merries.

Dus weggerend van de kudde (ook al zat er een draadje tussen).

Is er iets te zien aan de merries? Hebben die ook lopen rennen?

Ps, zijn de wonden diep? Of zijn het wat diepere schaafwonden?

Ja klopt de draad is niet kapot richting de merries (ofja daar is de draad door de isolatoren getrokken maar daar zijn geen palen afgebroken. De palen zijn kapot richting een omgeploegd veld en de andere zijn richting de weg met een omgeploegd veld aan de overkant. Dus nergens iets waar hij interesse in zou hebben en weg van de merries ja

Die plek kapot getrapte grond is ook niet aan de merrie weide

Niet diep gelukkig, heb het net verzorgd en het is wel gezwollen maar niet echt een snee. Meer zoals wanneer een paard het touw door je handen trekt zeg maar

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 21:52

De dierenarts heeft gisteren gebeld met update en hij had heel goed nieuws :)
Er is sinds zondag niks van rare groei bijgekomen, voor het eerst sinds begin augustus *\o/* hij was zeer optimistisch dat alles nu echt weg is
Hij blijft de rest van de week nog wel daar om zeker te zijn dat het nu ook weg blijft en tegen eind deze week hoopte hij te kunnen zeggen wanneer hij naar huis mag!
Morgen ga ik er weer heen <3

Dexter ziet er ook elke dag beter uit. De wonde is rustig en mooi roze. Hij loopt ook niet meer stijf!
Hij is mega aanhankelijk nu Duke weg is, normaal is hij meer op zichzelf haha
Hij is wel nog heel schrikkerig als we van de stal over de weg naar de paddock dus denk echt dat er iets gebeurd is daar. Hij schrok van de kruiwagen :o?
Trigger warning: pikante foto hahahaha
Spoiler:
Afbeelding


Maatje <3
Afbeelding
Hij staat tussen de hengsten nu en ‘s nachts komt hij binnen. Is nog ‘alleen’ maar toch omringd door andere paarden, ben ook wat huiverig om hem nu op een groot stuk weide te zetten.
Tijd dat Dukie naar huis komt :j

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 22:13

Granoek schreef:
Rocamor schreef:
Als ik je goed begrijp, stond hij in zijn eentje in een heel grote weide. Aan minimaal 1 kant van die wei deelde hij de omheining met een wei met een groep merries. En hij is door de draden gegaan weg van de merries.

Dus weggerend van de kudde (ook al zat er een draadje tussen).

Is er iets te zien aan de merries? Hebben die ook lopen rennen?

Ps, zijn de wonden diep? Of zijn het wat diepere schaafwonden?

Ja klopt de draad is niet kapot richting de merries (ofja daar is de draad door de isolatoren getrokken maar daar zijn geen palen afgebroken. De palen zijn kapot richting een omgeploegd veld en de andere zijn richting de weg met een omgeploegd veld aan de overkant. Dus nergens iets waar hij interesse in zou hebben en weg van de merries ja

Die plek kapot getrapte grond is ook niet aan de merrie weide

Niet diep gelukkig, heb het net verzorgd en het is wel gezwollen maar niet echt een snee. Meer zoals wanneer een paard het touw door je handen trekt zeg maar

Wat bizar dat hij zo van kiet is gegaan, dat moet echt wel een reden hebben gehad. Gelukkig is het relatief mee gevallen. Maar zou mij ook niet lekker zitten.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 22:58

Jeetje wat schrikken, zo te zien is hij flink uit zijn plaat gegaan en dat midden in de wei. Je zou verwachten dat een wolf niet zo snel achter een groot paard als Dex aan zou gaan. Misschien iemand met een loslopende hond die hem opgejaagd heeft?

Rocamor

Berichten: 10861
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 06:59

Wat een fijne update over Duke.

Daphara, tenzij iemand het gezien heeft, zal het vast een raadsel blijven. Mijn eerste paard stond met een 30tal paarden in een kudde in een grote wei. De wei was echt goed afgezet met 3 of 4 koorden, goed hoog en een flinke klap stroom erop. De wei lag 100 - 200 meter van het huis vandaan en je moet over een weg om er te komen.

Midden in de nacht werd de stalhouder wakker van hoefgetrappel op zijn erf, raar, want er stonden geen paarden bij huis, alles in die grote wei.

Mijn paard is midden in de nacht uit de wei geraakt. Niemand weet hoe. Draden waren allemaal nog heel, geen sporen langs de draden, geen verwondingen bij mijn paard. Hij is in zijn eentje naar huis gegaan. Niemand snapt waarom, want de gehele kudde van ca 30 paarden was nog gewoon op de wei. Het was toen nog een rustige kudde, geen gejaag onderling.
Dus zeg maar wat er gebeurd is. Toendertijd (ik spreek over een jaar of 10 terug), hebben we het gehouden op schrikken van een hert of ree. Maar dat blijft een raadsel waarom een paard in het holst van de nacht over/tussendoor 1.60 schrikdraad gaat en wegloopt van de kudde waar hij al sinds jaar en dag bij stond.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 08:10

Ik twijfel vooral ook omdat Dexter zo groot is en omdat er geen andere gevallen gemeld zijn in de buurt. De buurman heeft schapen en daar zou hij dan dus niet geweest zijn?

Maar we gaan het wellicht nooit weten idd. De dag erna is 1 van de merries uit de wei ernaast ook nog uitgebroken maar die schijnt dat vaker te doen.
Het was de merrie die Duke vorig jaar kreupel gestampt heeft := en dus de reden dat ik Dexter niet in die kudde wil zetten hahaha

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 14:54

Dukie moest plaats maken voor wat spoedgevallen en is naar de stallen van de buren gegaan, nu staat hij in een 3x3-tje met zijn dikke billen
Hoog tijd dat ie naar huis mag

Afbeelding

carineken

Berichten: 691
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 15:01

Wat lijkt hij gigantisch in die "kleine" stal.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 15:11

Arme Duke, dat is ook geen maat voor zo’n groot paard!

Rocamor

Berichten: 10861
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 15:49

Je ziet hem denken: "baas, serieus? Ik in een konijnenhok? Dat past toch niet"

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 18:27

Ja als hij met zijn neus in het hooi staat dan komt zijn kont tegen de waterbak ghehe

Dierenarts gaat me vanavond bellen als hij het verband heeft vervangen om te laten weten of hij eventueel zaterdag al naar huis mag

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 09:48

Plot twist: dierenarts heeft donderdag niet meer gebeld. Dierenarts heeft ook vrijdag niet gebeld dus ik heb zelf gebeld, ze ging overleggen en belde me terug.
Het is nu zaterdag, er heeft nog niemand gebeld.
Gok dus dat hij niet naar huis mag

Rocamor

Berichten: 10861
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:28

Da's wel een domper zeg

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 16:55

Plot plot twist; ze bellen om 11u dat ik hem alsnog mag gaan halen, waar ik dus eigenlijk voor om 10u moet vertrekken wil ik op tijd terug zijn voor werk.

Maar goed, HIJ IS THUIS <3
En ik was te laat maar het was oké haha

Rocamor

Berichten: 10861
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:59

Yesss, hoe reageerden je beide kanjers op elkaar? Toen ze elkaar weer zagen?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 17:25

Dexter galoppeerde het hele stuk mee naast de auto op toen hij de trailer zag :D zelfs papa was onder de indruk en die heeft niks met paarden haha.
Hij was mee naar Brussel omdat ik zo last minute geen hulp meer vond

Duke was meteen gesetteld :)

Afbeelding

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:10

Home sweet home!