[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 22:16

Ja heel fijn!

Ik heb alleen een onderbuikgevoel dat er iets niet lekker zit bij Dina.. normaal is zij echt mega voorwaarts, snel, bazig, hongerig maar ze is nu echt heel erg sloom. Ik heb haar vanmorgen voor het eerst een drafje zien doen in de wei maar als ik de paarden van de wei ga halen en Dexter en Duke komen in volle galop naar me toe, sjokt dina uiterst traag deze kant op. Ik heb met de draad open zelfs dexter en Duke eerst om kunnen zetten en toen ik terug liep was dina nog niet aan de poort... terwijl zij normaal echt haantje de voorste is.
We hebben haar onder het zadel naar hier gehaald en ook stukken gedraafd, ik kon aan haar gangen niks zien. Ook niet bij dat drafje in de wei, ze loopt wel gewoon zuiver maar toch... zit me niet lekker.
Heb wat gehaald soepelheid van de gewrichten maar denk dat ik er toch eens naar laat kijken. Het is echt niks voor haar.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 08:35

Klinkt niet ok nee, veel paarden hebben wel een herfstdipje en kunnen wel wat ondersteuning gebruiken qua vitamines ook!

Ik zie ook verschil in Duke hoor, goed zo!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 08:59

Ik heb een beetje schrik dat ze hier gewoon echt niet graag is :( wil eerst de rest uitsluiten, kan wel eens gaan kijken voor zo’n vitamine boost pasta misschien ja!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:41

Misschien vitamine te kort of even wennen aan de omschakeling naar de andere plek?

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:21

Granoek schreef:
Ik heb een beetje schrik dat ze hier gewoon echt niet graag is :( wil eerst de rest uitsluiten, kan wel eens gaan kijken voor zo’n vitamine boost pasta misschien ja!

Mwoah dat bazige houden ze normaal wel? Tenzij ze onder de duim zit bij Dexter ofzo?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 00:51

Nee want ze jaagt dexter gewoon aan de kant als die in de weg staat. Ze mag ook uit dexter zijn voerbak eten, dat heeft Duke in 4 jaar nooit mogen proberen :+

Heb vitaminebrok gehaald van pavo (vital?) dus we gaan dat eens proberen. Heb het ook tegen zus gezegd en die houdt het ook in de gaten

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 17:12

Nu is het helemaal mooi. Fit als een hoentje rent Dina door de wei om achter Duke te jagen, die helemaal niks verkeerd deed. Lijkt nergens last van te hebben ineens maar Duke wordt nu echt gigantisch buitengesloten, arm ding :(:)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:29

Granoek schreef:
Nu is het helemaal mooi. Fit als een hoentje rent Dina door de wei om achter Duke te jagen, die helemaal niks verkeerd deed. Lijkt nergens last van te hebben ineens maar Duke wordt nu echt gigantisch buitengesloten, arm ding :(:)


Haha, dat heet opvoeding. :D
Fijn dat Dina zich beter lijkt te voelen!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 20:15

Lang geleden weer hehe.
Niet bijzonder veel gebeurd, de paarden lijken het beter te kunnen vinden maar zodra ze mij de achterdeur horen dichtgooien begint Dina al achter Duke te pesten omdat ze weet dat ik met eten kom.
Eenmaal het hooi in de bak ligt eten ze nu wel redelijk goed aan dezelfde bak.

Dexter zag er een tijdje erg slecht uit. Wat ik raar vond omdat hij het vaakst en het eerst aan de voerbak staat en ook de baas is bij het water. Het viel me ook eigenlijk veel te laat pas op want toen hij in de hoefstal stond voor zijn pedicure zag ik pas hoe erg zijn buik opgetrokken leek en ook zijn rug was ingekakt zeg maar. Niet per se mager, maar alsnog zag je duidelijk zijn ruggengraat hoger lopen.
's anderendaags nog maar eens goed ontwormd en bij de welkoop gelijk 2 zakken seniores priores ingeslagen om wat bij te gaan voeren.
En toen zag ik vanuit mijn woonkamer dat ze met 3 aan de waterbak stonden (die bomvol zat, dus 1000L) en niemand durfde drinken. Dat vond ik raar want normaal als ze staan te chillen is dat in de andere hoek van de wei. En plots zag ik Duke met zijn neus in de bak gaan en keihard schrikken en achteruit vliegen.

Hadden ze dus door hun dikke reet aan die bak te schuren de volle waterbak (1000KG!!) tegen de stroomdraad geduwd 8)7 Ben maar 2 grote cementkuipen gaan halen want no way dat ik die volle bak water van de plek kreeg. En nu drinken ze al 2 weken uit bakken die ik 3 keer per dag terug moet gaan vullen omdat ze vertikken terug uit die grote waterton te drinken |o
Ik heb de cementkuipen steeds gevuld met water uit die ton, ze laten zien dat ik hem kon aanraken (want ik heb de stroomdraad verplaatst dus hij raakt niet meer) maar ze geloven me niet meer. De ton is nu bijna leeg en ik hoop dat, als ik hem kan verplaatsen, ze er terug uit willen drinken maar anders is het vette pech voor mij geloof ik :')

En dat was ook waarom Dexter zijn buik zo opgetrokken was, hij had dorst want het was gelijk opgelost en nu een week na ontworming ziet hij er ook weer super uit. En ik zit met nog 1,5 zak seniores priores en geen paarden meer die moeten bijkomen :+

Dus voor stille meelezers die ooit een eigen paard willen kopen: het is niet altijd rozengeur en maneschijn, soms ga je dikke blunders maken en jezelf voor je kop willen slaan. En als je pech hebt wordt 'soms' ook wel eens 'vaak' :P

Vandaag had ik afgesproken met een vriendin van vroeger die altijd paard heeft gereden maar is moeten stoppen nadat haar verzorgpaard verkocht was. Ze wilde graag nog eens rijden en voor mij is het alleen maar fijn als we met 3 kunnen gaan want dan blijft er geen paard alleen achter. We waren 300m verder en ineens werd de lucht zwart en kwam er een stortbui vol op ons dak. Duke had dat nooit meegemaakt en wilde hele tijd omdraaien, met zijn kont tegen de wind in maar dat ging niet want dat was helemaal de verkeerde kant op. Dus met Duke boos en iedereen tot op het ondergoed doorweekt zijn we maar teruggedraaid. Een ritje in mineur :P

Hopelijk van de week tweede poging want het was wel nog eens gezellig!
Een foto van ons nieuwe dekje om af te sluiten:

Afbeelding

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:37

Wat een figuur, gewoon tijdens z'n werk met de kont in de wind willen staan hahaah. Ik vind het een mooi dekje, maar het zadel lijkt zowat in z'n nek te liggen op deze foto. Nou heb ik wel een rond, bruin vermoeden waarom het niet verder naar achter wilt liggen maar toch..

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 20:48

haha ja die buik hé, je mag het best zeggen :') Ik kan hem morgen wel eens wat meer naar achteren leggen maar ik denk eigenlijk dat het meevalt, hij heeft ook maar een korte hals dus wellicht vertekent het?
Zal morgen eens wat verder leggen en een foto maken, kijken of dat beter is

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:19

Oh wat een avontuur van die waterbak tegen de draad := Oepsss...

Gelukkig zag je het! En idd, hopelijk komen ze er achter dat het nu niet meer schokt...

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:52

Ja zou kunnen dat de foto vertekend hoor! :o

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 11:57

Jullie hadden gelijk dat het zadel te ver naar voor kwam, heb maar gelijk een nieuw gekocht. Veel beter!

Afbeelding

Nee gekkigheid, ben vergeten een foto te maken vorige keer dus die houden jullie nog tegoed want denk dat je het hier niet echt op ziet.


Afbeelding

We waren met de paarden naar het dagstrandje geweest hier aan de Maas maar dat was geen gigantisch succes :') Had ik ook wel kunnen denken, Duke werd al nerveus toen hij het water zag van op afstand dus ben op het strand maar afgestapt want no way dat ik die in het water ging krijgen als zelfs Dexter er niet in ging. Poging gedaan aan de hand maar dat leverde eigenlijk alleen zelf natte voeten op. Verder dan dit ging hij niet:

Afbeelding

Hij kan er ook zo lekker beteuterd bij kijken := Voor mij wel een lekker voetbadje overigens

Afbeelding

Dexter had er nog minder zin in, ik denk niet dat die zijn tenen nat heeft gemaakt

Afbeelding

Terwijl Dina, die al dik 10 jaar mee naar zee gaat in september, er veel minder moeite mee had :+
Krijg wel steeds meer sympathie voor haar. Het is echt een eenkennige, koppige trut maar volgens mij heeft ze mij wel graag :D

Nog een kiekje van mijn dubbelspan (pffff daar moet ik ook maar eens werk van maken _O- )

Afbeelding

En eentje van Duke om het af te leren

Afbeelding

On a different note! Ik kan sinds deze week weer fijn met beide paarden weg *\o/* De nieuwe auto is er, hij rijdt fantastisch, super stabiel en trekt met gemak de trailer. Ben echt hé-le-maal blij!!

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:30

Mooie plaatjes! En gave auto, veel veilige kilometers gewenst!

En zo'n strandje in de buurt lijkt mij ook wel wat, maar helaas. Dat is hier niet.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 13:21

Ja strandje is een groot woord. Het is nu eigenlijk heel vies, het water wordt niet echt onderhouden volgens mij. In de zomer is het mega druk. Maar het was een richting waar Duke nog maar 1 keer geweest was dus we verleggen onze horizonten :+

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:37

Wauw hahaah, dat muizenzadeltje _O- _O- hopelijk wel een leuke dag gehad!
Ze passen erg goed samen als dubbelspan

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 21:13

Whieee wij zijn vandaag het bos in gegaan! Op de trailer gezet naar een vriendin thuis (waar we in de bak rijden) en daar met haar pony mee het bos in gegaan. Eerste keer buiten op een vreemde plaats en dan ook nog met een paard dat hij niet kent, hij was zo flink!!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn dik 2u weg geweest, zo lang heb ik al laaaaang niet meer in het zadel gezeten _O- ik merkte dat Duke er op het einde ook echt genoeg van had, hij ging stilstaan hele tijd en schrapen met zijn voorbeen. Was ook goed moe toen we terugkwamen! We hebben nochtans enkel gestapt maar het waren wel mega veel nieuwe indrukken. Joggers, wandelaars, fietsers, een bladblazer, kraan en bulldozer, smalle brugjes, tegenkomende paarden, we hebben alles gezien vandaag :+ en overal gingen we letterlijk probleemloos langs, behalve die vreemde paarden. Daar wou hij net wat sneller naartoe dan ik had geanticipeerd _O-
En toen poef stond ik op de grond en een paar meter verder heeft een vrouwtje me er terug op geholpen. We waren al 1,5u aan het rijden dus ik was al stijf in mijn benen en billen en geraakte er niet meer op _O-

Thuisgekomen heeft hij 10 min zo staan uitpuffen :+

Afbeelding

Helemaal bezweet

Afbeelding

En de harde realiteit van het hebben van koudbloeden:

Afbeelding

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:28

Wauw stoer en zalig zeg!!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:57

Haha, ook al zo dol op water zie ik al!

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:16

Genieten weer, deze foto's en verhalen! <3 :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 11:13

Wat goed zeg! Super leuk!
Dat moet je vaker oefenen en kilometers maken. :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 23:41

En nog maar een proud-mommy-moment <3
De jongens mochten donderdag mee naar de school van een vriendin. Zij volgt een opleiding tot hoefsmid en zit in het tweede jaar, ik was vorige week mee geweest toen zij haar eigen paard moest meepakken zodat ze niet alleen hoefde te rijden en toen met mijn grote kwek natuurlijk lopen opscheppen dat ik wel eens 'echte paarden' zou meepakken (zij heeft een E pony := ). Ja, en zo'n dingen moet je niet zeggen natuurlijk haha.

Dus deze week moesten die van mij er aan geloven :D
En oooooh wat waren ze flink! Ik zou eerst alleen Duke meenemen, die heeft nogal gemakkelijke hoeven normaal gezien. Die van Dexter brokkelen erg snel dus wist niet of dat ideaal was. Maar nu met de nieuwe auto konden ze eigenlijk prima allebei mee en met Duke alleen naar Hasselt zag ik ook niet helemaal zitten :o

De heren hadden nog nooit in zo'n fancy poetsplaats gestaan en al helemaal niet aan twee touwen vast, heb daar helemaal geen plaats voor :P
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Ik vond het reuze interessant allemaal! Veel geleerd en ze hebben behoorlijk hun werk gehad aan Dexter, terwijl ze beide 5 weken geleden nog gedaan zijn. Lang verhaal, als iemand het wil weten dan stuur maar een pb maar het is wat veel en niet per se interessant haha


Afbeelding

Knap werk van onze vriendin

Afbeelding

En een foto van Duke zijn hoef met een standaard ijzertje er bij := Sorry van de viezigheid, Duke had al eventjes in zijn eigen pies moeten staan want hij kon het toch echt niet meer inhouden haha :D

Afbeelding

En toen ze klaar waren stonden ze er zo bij

Afbeelding

Afbeelding

Echt heel flink geweest allebei, ondanks dat het toch dik een uur met de trailer is en ze er 3u hebben gestaan. Ben super trots! Dexter kan soms best nog wel vervelend doen als hij uit de hand wordt gedaan, hij weet dat hij gemakkelijk zijn voet kan terugtrekken :') Maar die was zoooo braaf, echt heel fijn want dat meisje kon in haar eentje gewoon haar ding doen met hem <3 En zo kon ik Duke af en toe over zijn bolles aaien en die bleef ook heel flink. 2 keer proberen terugtrekken maar vriendin had hem goed vast en zo was het ook snel over :)

Ben blij :D Dexter moet over een paar weken weer mee terug (na de Kerstvakantie) want daar was zo veel werk aan en ze wilden het graag verder opvolgen. Dus dat vond ik helemaal prima natuurlijk :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 00:51

Oh nee kijk dat miniatuur ijzertje er eens bij. _O-
Waarom was er zo veel werk aan Dexter?

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 00:52

Ik ben wel benieuwd, hoeveel centimeter is een standaard hoefijzer en hoe groot is die hoef van duke?

Wat is er met dexter zijn hoeven dan, zitten er nou zoveel scheuren in of is er wat anders? Ik ben verder niet nieuwsgierig hoor :p