[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:53

Ziet er gaaf uit! Fijn dat Dukie zo braaf is!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-20 21:31

Wat een lekker weertjeeeee! Dit mag voor mij gewoon het hele jaar blijven, vind ik helemaal prima :D Droog, zonnetje, lekker koud.

Denk dat de paarden het te warm vonden haha, ze staan te dampen en zweten op de wei.
Gisteren moesten ze een uur op stal toen we op de pedicure aan het wachten waren, stonden gewoon nat van het zweet en ze hebben alleen maar staan vreten. Maar dus wel binnen.
Waarom mijn paarden dus niet op stal staan? Te warm _O-

Sfeerplaatjes van vanmorgen!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Hier lag Duke nog te maffen :')
[ img ]

[ img ]


En Duke van zijn beste kant
[ img ]

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-20 15:35

Ik heb woensdag nog eens wat rek- en strek gedaan met Dex. Letters gezet in een lege wei en zo veel in stap bochten maken, stelling nemen, hij deed het echt BIJZONDER goed! In draf was alles wel weer weg maar hij leek echt net een elastiekje in stap, heel fijn <3 Beginnen gewoon weer bij nul, heb toch tijd zat! Ik dacht ook even een lang stukje wei te kiezen en een galopje mee te pakken maar het regende en waaide en Dexter vond dat we dus wel klaar waren. Mijn laatste galop is denk ik van aan zee, vorig jaar april _O-
Kom op Duke, groei groei goei :')

rocymax
Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 22:29

Leuke update en fotos :)

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-20 11:49

Hey dankjewel!

Ik maak een pak minder foto's de laatste tijd maar ben wel veel meer bezig weer! Mijn goede voornemen voor 2020 was om meer met Dexter te gaan rijden en zolang het nog om 17u donker wordt kan dat alleen op woensdagen, maar ik doe wel echt mijn best om mijn vrije woensdagen echt een beetje rond het rijden heen te plannen.

Tot nu toe elke woensdag van dit jaar een stukje gaan rijden :) Hij stond soms een maand of twee maanden stil dus het is een vooruitgang (ik weet nog niet of Dex daar hetzelfde over denkt).

Als de omstandigheden er naar zijn ga ik woensdag misschien voor het eerst een ritje op Duke doen!
Even kijken hoe zijn humeur is maar het plan is om een vriendin op Dexter te laten rijden en ik dan op Duke, aangezien Duke zo mak is als een lammetje zolang Dexter in de buurt is. Halster onder het hoofdstel en vriendin neemt hem dan nog even aan een touwtje, dat kent Duke toch al heel goed.
En als ik onderweg merk dat het niet gaat stap ik gewoon af :) Zal ook geen bergrit van 20 km worden _O-

Daarna help ik haar met een van de jonge hengsten die beleerd mogen worden en zij helpt mij erna met de andere jonge vent. Sinds dit jaar twee goedgekeurde bruine hengsten staan en zij heeft er eentje gekregen en ik de andere :D Nouja, niet gekregen gekregen, maar om te beleren :+


[ img ]


Deze bruine vent kennen jullie vast nog wel!
Niet?

Zo dan misschien?

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Duke zijn beschermer toen hij ziekjes was, die ervoor zorgde dat de andere veulens hem niet wegjaagden aan de hooiruif
[ img ]

De grote voorsprong die hij heeft is dat hij met Duke opgegroeid is. Dus al die pesterijen als vlaggen, schriktrainingen, ballonnen en weet ik veel wat allemaal heeft hij ook meegekregen :')

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:05

Oh dat is al een tijdje geleden! Wat is die al mooi groot en stevig geworden ondertussen. Wat een verschil.

Ben benieuwd hoe je rit woensdag met Duke gaat, komt vast goed :D Wel foto's maken dan he.

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-20 12:26

Oei zei ik woensdag? Ik bedoelde zaterdag _O- Zus wilde zaterdagavond vrij dus we hebben geruild, nu ben ik overdag vrij. Uitzonderlijk dus eens vrij als anderen ook vrij hebben, vandaar dat het me de uitgelezen kans leek :D
OH WACHT DAT IS MORGEN AL

Ja nu ben ik zenuwachtig :')

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:32

Ohhh leuk, hoef ik ook niet zo lang te wachten op foto's :P

rayoow
Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:31

Ben benieuwd naar je ritje *\%/*

Prachtige hengsten ook weer <3

rayoow
Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:49

Granoek schreef:
Oei zei ik woensdag? Ik bedoelde zaterdag _O- Zus wilde zaterdagavond vrij dus we hebben geruild, nu ben ik overdag vrij. Uitzonderlijk dus eens vrij als anderen ook vrij hebben, vandaar dat het me de uitgelezen kans leek :D
OH WACHT DAT IS MORGEN AL

Ja nu ben ik zenuwachtig :')


Hoe ging het?

Ben zo benieuwd!! *\o/*

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:52

rayoow schreef:
Granoek schreef:
Oei zei ik woensdag? Ik bedoelde zaterdag _O- Zus wilde zaterdagavond vrij dus we hebben geruild, nu ben ik overdag vrij. Uitzonderlijk dus eens vrij als anderen ook vrij hebben, vandaar dat het me de uitgelezen kans leek :D
OH WACHT DAT IS MORGEN AL

Ja nu ben ik zenuwachtig :')


Hoe ging het?

Ben zo benieuwd!! *\o/*


Zie antwoord op INSTA...

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-20 18:02

Ohja oeps hahahaha vergeten te delen

Hier een filmpje:

https://www.instagram.com/p/B7zInnmHBbC ... l158st05dt

Hij was echt super braaf! Ging echt helemaal zoals ik verwacht had, zolang Dexter maar mee loopt kan Duke alles. Ik had eerst een vriendin (dus die op Dexter reed) het halstertouw nog vast laten houden maar dat zag Duke als excuus om hele tijd tegen Dexter te gaan duwen en in zijn kont te bijten enzo, dus nadat Dexter 4 keer gedreigd heeft met trappen ( :+ ) heb ik het touw gewoon zelf genomen en hem verplicht wat afstand laten houden. Nu is het Dexter en die houdt het bij dreigen maar volgende keer loopt daar 1 van die trutten naast Duke en die bijt hem zo in zijn snuit :') maar verder echt foutloos parcours! Hij keek nergens van op of om. Hij ging op de terugweg wel klieren, dat doet hij aan de hand ook. Laatste tijd is hij zo vervelend dat wij na elke stap gaan stilstaan. Wordt hij pisnijdig van maar het werkt wel, hij blijft achter me haha. En nu deed hij het ook dus even oefenen hoe ik hem dan vanaf boven kan corrigeren.

al bij al: YAAAAY!

Over een maand of 2 misschien nog eens :P

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:14

Wat super leuk! En wat goed van Duke!

rayoow
Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:28

Zit niet zo veel op insta _O-

Super leuk om te lezen! Kleine jongens worden groot! :D

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-20 15:34

Ik heb gisteren Duke nog eens aan de lange lijnen gehad! Lang geleden weer maar ik had er weer zin in gekregen toen we met Vinnie bezig waren (ik noem de bruine hengst nu vinnie, dat is korter haha) , die het voor een eerste keer overigens heel erg goed deed. Scheelt toch als er iemand bij is om te helpen, met Duke duurde dat allemaal wat langer toen ik alleen was.

Als ik lange lijnen oefen met Duke dan blijf ik er meestal langs lopen (thv zijn bil zeg maar) met het halstertouw nog in 1 hand, je weet maar nooit. En vaak maar goed ook want we werken dan 1-op-1 dus geen Dexter. En zo ook gisteren, alleen merkte ik een heel duidelijk verschil in mentaliteit want hoewel hij zeker nog vervelend probeerde te doen, zag ik heel goed dat hij wel zijn hoofd er bij hield. Normaal draait hij ineens om en waar die lijnen dan terechtkomen is niet zijn probleem, maar nu was hij veel meer alert op dat soort details.

Dus niet omdat het zo goed ging, maar wel omdat ik er vertrouwen in had ben ik achter hem gaan lopen zonder het halstertouw. Dat heb ik maar 1 keer eerder gedaan en toen was mijn vriend er bij om met hem mee te lopen. Het ging echt heel goed!

Hij wist nog precies langs welke kant hij bij Dexter kon geraken dus dat was even een uitdaging, maar eigenlijk liet hij zich heel fijn corrigeren met mijn stem en hij draaide op lichte teugeldruk.
Mijn menhoofdstel heeft een stang er in, ik heb die altijd zonder de hefboom gebruikt en Duke vindt dit denk ik best wel oké?

Dat kaakgekruist ben ik weer vanaf gestapt, schuift op beide paarden langs alle kanten. Heb bij Dex alle vormen bitloos geprobeerd maar hij vindt er gewoon niks aan dus dat lijkt me een duidelijke indicatie. Bij Duke wil ik eventueel het side pull nog wel een kans geven maar als dat niet werkt dan is dat hele bitloos denk ik gewoon niet voor ons.

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-20 10:53

Ik zit momenteel mijn mijn luie reet in het zonnige Tenerife en kreeg vandaag post van het thuisfront!

Blijkbaar was Duke het verkeer aan het regelen :j

[ img ]

Het is weer van dat :+

rayoow
Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:59

_O- _O-

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 12:39

Fijn dat Duke een bijbaantje gevonden heeft!
Is het vrijwilligerswerk of verdient hij er ook nog wat mee?

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:16

Zo te zien krijgt hij er extra graas ruimte voor

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-20 00:39

Ja verder helaas geen subsidies hiervoor gekregen :+

Sorry voor de slechte foto maar toen ik zei dat Duke een kippennekje had, bedoelde ik niet per se dat zijn buik mee in proportie moest groeien. Nu heb ik een deftige nek maar een vette pens _O-

[ img ]

Morgen hopelijk eens terug wat met hem doen!

Stral
Berichten: 2545
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 00:41

Oh. Die is idd dik :')

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-20 01:52

Ja ik weet echt niet waarvan ook want die krijgen niet eens bijgevoerd, staan alleen op gras :+ daar kan toch zo veel niet meer in zitten nu. Dexter valt me nog best mee haha

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-20 18:10


Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 18:57

Ahh wat leuk!

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-20 20:38

Ja was leuk voor 4 seconden, daarna een grote ravage :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, BlackClaw, Dartel, Earth, marinst, meniekske, Mieke, nick_en_ik, Salinah, Typhoon, Vagabondo, Vecar, xoranlover en 114 bezoekers