Jessix schreef:Ik volg! Wat een imposant paard is Dexter en wat een schatje is Duke. Leuke namen ook.
Granoek schreef:Jessix schreef:Ik volg! Wat een imposant paard is Dexter en wat een schatje is Duke. Leuke namen ook.
Haha en toch zijn het allebei namen waarbij ik meteen dacht: als ze thuis zijn zoek ik een andere naam!
Maar tegen dat ze de zee hadden overgestoken was ik er al zo aan gewend dat ik ze maar heb gehouden :D En ik vond ook geen betere namen :p
Granoek schreef:Ik wil meteen het gerucht ontkrachten dat Dexter imposant en stoer is.
Dexter is een lompe, slome slungel met een dikke speklaag en een gezonde dosis tegenzin als het op werken aan komt :p
Maar hij is doodbraaf en betrouwbaar en ik zou niet meer zonder hem kunnen[/img]
Mariska_28 schreef:Gaaf hoor! Prachtige dieren van een ras dat je eigenlijk gewoon te weinig ziet. Hier komt er ook ooit nog één. Wil een merrie, maximaal 1.65 m hoog en bruin. Waar heb jij deze vandaan gehaald?
Kinke schreef:Granoek schreef:Ik wil meteen het gerucht ontkrachten dat Dexter imposant en stoer is.
Dexter is een lompe, slome slungel met een dikke speklaag en een gezonde dosis tegenzin als het op werken aan komt :p
Maar hij is doodbraaf en betrouwbaar en ik zou niet meer zonder hem kunnen[/img]
Nou, zoiets zoek ik ook nog :D
Granoek schreef:Ja dat dacht ik inderdaad al, maar jullie zijn van plan Beer te houden (denk ik toch? Anders shotgun ;) ) :D Liesbeth fokte om volume te krijgen in de Shire, in het geval van haar kruising zou een merrieveulen inderdaad later weer met een Shire hengst gedekt mogen worden en dit veulen was dan ook geen probleem geweest wat betreft inschrijving en papieren.
Jullie fokten ook met voorbedachte rade, het type van Kim verbeteren.
Ik ga niet zeggen dat ik nul verstand heb van fokken want ik sta al 3 jaar bij een trekpaardenfokker gestald, ik heb al zoooveel bijgeleerd. Maar ik heb te weinig ervaring met clydesdales en hun rasstandaard om op die manier te kunnen fokken.
Als ik echt er mee wilde dekken voor de fok had ik een volle Clydesdale moeten kopen, maar dat was nooit mijn bedoeling. Had alleen niet door dat er zoveel vraag naar was.
Ik heb ook nog tijd om het uit te zoeken en te overwegen. Wil zelf ook geen ruin met hengstenkuren want in de eerste instantie was ik van plan hem over een jaar ofzo al te ruinen.
KoudbloedKim schreef:Klopt! Liesbeth en ik hadden beide eigenlijk hetzelfde fokdoel.
Ik wilde het Trekpaard iets rijtypischer, hoger op de benen en net iets luxer maken.
Voor zover ik weet zijn er in Nederland geen goedgekeurde Clydesdale hengsten of wel?
En we houden Beer inderdaad. :j
Gebruikers op dit forum: 996981, Birgit__, Bo_Y, Emj_23, Esther_r20, Isabel_k, vikawiek en 5 bezoekers