Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:49

Ik heb een Balounzadel besteld en rij nu sinds een halve week op een leenzadel van Baloun. Wilde het hier toch even neerzetten want wauw wat een fijn zadel! Het is een flexzadel. Dat zie je van de buitenkant niet maar mijn paard voelt het blijkbaar wel degelijk. Ze loopt echt fijner en heeft met verschillende dingen ineens geen of minder moeite. Voor mij zit het ook heerlijk! Het is een close contact met gel in zowel mijn zitting als in haar kussens. Het voelt net alsof ik met haar versmelt. Dacht het hier toch maar even neer te zetten. Echt een aanrader. Ook voor mensen met meerdere paarden. Want er zit wel een kopijzer in maar voor de rest past het zich natuurlijk helemaal aan je paard aan. Nooit meer opvullen of aanpassen. Nooit meer achter de feiten aanlopen wat dat betreft. Het is geen goedkoop zadel maar als je al die pasconsults en af en toe leeghalen en helemaal weer opnieuw op laten vullen er af trekt, dan valt het nog wel mee.
Ik ben sowieso om en kan niet wachten totdat hij klaar is.

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:39

Hier een foto van het Baloun zadel op mijn paard

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:48

Klinkt goed. Zal eens opzoeken, al ben ik bang dat bankrekening nee zegt. :')

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:51

Is wel duur hoor. Maar aan de andere kant hoef je dus geen kosten meer te maken voor vullen. En als je een paarden hebt die dezelfde kopijzer maat hebben, dan kan je het met 1 zadel af. Scheelt ook een bult.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:09

Klinkt als een fijn zadel promisse ik kende het merk niet!
Mijn zadel gaat nog wel een aantal jaar mee, maar wellicht voor het volgende zadel!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 09:40

Wat is het stil hier! Ik wilde even updaten.
Gisteren is mijn endurance paard ook verkocht, en nu heb ik dus even geen paarden. Best wel gek, maar geeft me de vrijheid, tijd en het geld om op zoek te gaan naar een nieuwe topper.
Ben gisteren bij een fokker wezen kijken maar dat viel nogal tegen. Veel steile schouders, weinig schouder vrijheid. Gangen niet erg speciaal, kaarsrechte ruggen en stijf in de lendenen. Hopen dat ik bij andere fokkers meer kan vinden!

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 10:30

Niet veel te vertellen. Na alle ellende de afgelopen 6 maanden even rust in de tent.

Zorro vanaf 0 weer begonnen, die ging zoooo slecht. Dus nu opstappen, lange teugel en pak teugels pas op als hij zelf ontspant. Het is een paard die zelf niet goed om gaat met spanning om zich heen. :(:)

Sterre gewoon lekker aan het trainen richting het M.
Afbeelding

Eli is sportpaard af is ongeluk. Morgen kijken of ze wel nog naar keuring kan.

Kenzo (verkooppony) is ondertussen goed zadelmak.

Idenn (verkooppony) moest eerst nog even aansterken, naar de hoefsmid en tandarts.


Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:19

Vandaag voor het eerst balkjes gedraafd met Sterre. Nadat ze over de schrik heen was ( :') ) ging ze er best fijn over.

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:35

Oh Promisse, dank voor de tip. Ik wil ook een ander zadel en zo'n close contact is inderdaad fijn. Heb laatst al een thorowgood geleend en rijd ook wel eens een paard met een anatomica, maar daar zit zoveel kussen tussen dat ik helemaal niet meer met zijn zit kan rijden (voor mijn gevoel). Dus dit is iets dat ik zeker uit ga zoeken!

Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 17:49

mirjamalvaro schreef:
Vandaag voor het eerst balkjes gedraafd met Sterre. Nadat ze over de schrik heen was ( :') ) ging ze er best fijn over.
[ Video ]


Deze opmerking is niet zozeer als kritiek bedoeld ,maar als gedachten ter overweging.
Als Sterre over de balkjes zie draven zie ik een paard dat zich steeds weer opnieuw spant. De regelmaat is sowieso nog niet 100% bevestigd en te vaak zie ik nog dat u duidelijk moet inwerken om de nageeflijkheid en balans te herstellen. Op zich is dat geen drama. Maar ik zou in deze omstandigheden niet cavaletti-werk doen. Ik zou me eerder toeleggen op het perfectioneren van de verbinding met de hand, met name de nageeflijkheid en 'Selbsthaltung'. Ik benadruk, wat "ik" wel en niet zou doen. Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat u het fout doet. Ik geef slechts aan wat ik zou doen in deze omstandigheden. Gewoon een punt ter overweging.
Succes

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 18:17

Klopt ze wou liever langs de balkjes, was eerste keer ooit balkjes draven.
Het ging eerst ook van whaaaaaaa liggen dingen in de bak!! Nee kun je niet overheen, ok 1 been dan. 2e been ook. Jaa hallo nu sta ik klem :\ ohhh achterbenen kunnen ook!

Wat een dramaqueen was het :')

Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 00:00

Ik bedoelde veel meer dat, volgens mij, het werken met cavaletti weinig positiefs toevoegt als het paard telkens over de balken zich vast houdt in kaak en nek en bij gevolg dus ook in de rug. Sterker nog; het leert een paard op een foute manier op cavaletti te reageren en erover te bewegen.
Als een paard er door gespannen is, zou ik met hem eindeloos erover heen stappen, aan de hand en later eventueel in stap onder het zadel. Juist een "drama-queen" zou ik meer tijd geven.

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:15

Sinds december een instructeur gevonden die ook aansluit bij de online trainingen van Rien van der Schaft en wat een ander paard heb ik! Echt niet normaal! Ben zo ontzettend blij.
In januari ook overgegaan op voer van Horsemolen en dat in combinatie met de trainingen van Piet Tijssen en online van Rien en Jill Huijbregts heb ik een heeeeel ander paard! Ben zo verliefd! <3

Zijn jullie nog heel actief in de online training van Rien?

Mijn paard toen:
Afbeelding


Mijn paard nu:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:23

Eerlijk gezegd heb ik al een hele tijd niet meer gekeken. De cursus is voor mij beetje afgesloten, verleden tijd. :o

Heb nu 2x les gehad van iemand die aan huis komt en denk dat ik daar wel verder mee kom.

Maar fijn dat je je lessen nu goed kunt combineren met de cursus. :)

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 07:37

Nee de cursus van Rien ligt inderdaad helemaal stil. Ondanks meerdere beloften gebeurt daar niks meer. Kan daar best wel pissed over worden en op z'n minst teleurgesteld. Want het is niet door gebrek aan tijd, het is omdat de tijd van zowel Conny en haar team, als de tijd van Rien naar nieuwe producten van Conny gaan. Vind ik op z'n minst niet netjes. Ik heb er al een paar keer over aan de bel getrokken en krijg dan beterschap beloofd, maar er gebeurt vervolgens nog steeds niets. Heel jammer.
Nou moet ik zeggen dat de cursus me op meerdere vlakken tegen valt. Ik ben inderdaad ook lid van Jill Huijbregts. Dat abonnement kost me ik geloof minder dan 4 euro per maand en hoewel ze nog maar weinig filmpjes heeft geplaatst ( maar er komen er wel zeer regelmatig bij ) zijn alle filmpjes veel duidelijker dan die van Rien. Ze vertelt wat de bedoeling is, stap voor stap hoe je het voor elkaar kan krijgen en vaak ook nog eens wat er allemaal mis kan gaan. En dat allemaal in Jip en Janneke taal. Ook heel nuttig voor mensen die lesgeven.
Ik heb les van verschillende mensen. Niet zo vaak trouwens want ik kan me veel beter op mijn paard en mezelf afstemmen als ik alleen rijd. Ik ben ook geabonneerd op Dressage today. Daar kan je bij fimpjes van enorm veel grootheden over de wereld. Ook nog ouden zoals Henk van Bergen etc. Je kan filmpjes vinden op trainer of op oefening of niveau. Een hele bibliotheek aan kennis. Ik haal altijd wel ergens iets vandaan en breng dat terug in mijn eigen rijden.

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:09

Denk dat dit inderdaad helemaal stopt, omdat ze nu weer met wat anders bezig is, waar je dik voor mag betalen (boven de 2000 euro). Erg jammer

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:33

Ja ik ben ook teleurgesteld. Veel geld in die cursus gestoken en nu geen vooruitgang, updates. Ik had er veel meer van verwacht.

Ik vind wel dat we hier een leuk clubje hebben, dus dat hebben we er dan in ieder geval nog aan over gehouden.

Ik heb hier een pony staan, die basis bereden is maar vooral buitenrij paard is geweest en dus dressuurmatig weinig kan. Ik heb haar nu in training en het doel is uiteindelijk dat ze minder sensibel wordt, meer vertrouwen in mensen krijgt. Maar nu ik haar toch heb wil ik graag opnieuw beginnen met haar en haar dressuurmatig voor elkaar krijgen.

Planning is om deze week grondwerk te doen, volgende week een keer erop te gaan, en dan focussen op juist lichaamsgebruik en ontspanning. Leuke uitdaging wel, tot ik een nieuw paard gevonden heb!

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:18

Clubje hier vind ik zeker wel fijn. :)

Succes met de pony. :D

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:10

ah succes Iriscope. Leuk als je er filmpjes over gaat posten.

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:57

Oke!!! Ik krijg net een mail dat de nieuw op te zetten Ruiterclub van Conny voor ons voor een deel gratis bereikbaar wordt! Dat is even hele andere koek. Dat betekend dus weer nieuwe input voor ons. Ik trek mijn vorige bericht dus helemaal terug.
Laatst bijgewerkt door Promisse op 16-07-19 13:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:59

Ik zie ook geen mogelijkheid meer om mijn eerdere bericht aan te passen. Beetje jammer. Hopelijk kijken nieuwe geïnteresseerden wat verder en laten ze zich niet meteen afschrikken.

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:25

Die mail heb ik niet gekregen. Wel of ik nog in het email-bestand wil blijven voor updates over bepaalde dingen.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:07

Hier wel de mail gehad, maar voor die ruiterclub moet je toch maandelijks betalen?

Edit
Als je alleen de training van Rien al hebt:  €19 / maand + eenmalig €40 voor de persoonlijkheidstest 
Als je de training van Rien én Morgan al hebt: €9 / maand + eenmalig €40 voor de persoonlijkheidstest 

Ik ga liever dan met mijn nieuwe instructie verder. :o

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:40

Als je actief wil meedoen aan de Ruiterclub moet je maandelijks betalen. Maar als je nu al de modules van Rien hebt krijg je wel toegang tot alle filmpjes etc op het nieuwe platform.

Ik heb alleen de eerste module toen aangeschaft... en eigenlijk daar nog steeds genoeg aan. Hopelijk deze maand voor het eerst op mijn eigen guppy stappen na heel wat tegenslag en gedoe met bijrijpaarden de afgelopen jaren.

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:42

Promisse schreef:
Nee de cursus van Rien ligt inderdaad helemaal stil. Ondanks meerdere beloften gebeurt daar niks meer. Kan daar best wel pissed over worden en op z'n minst teleurgesteld. Want het is niet door gebrek aan tijd, het is omdat de tijd van zowel Conny en haar team, als de tijd van Rien naar nieuwe producten van Conny gaan. Vind ik op z'n minst niet netjes. Ik heb er al een paar keer over aan de bel getrokken en krijg dan beterschap beloofd, maar er gebeurt vervolgens nog steeds niets. Heel jammer.
Nou moet ik zeggen dat de cursus me op meerdere vlakken tegen valt. Ik ben inderdaad ook lid van Jill Huijbregts. Dat abonnement kost me ik geloof minder dan 4 euro per maand en hoewel ze nog maar weinig filmpjes heeft geplaatst ( maar er komen er wel zeer regelmatig bij ) zijn alle filmpjes veel duidelijker dan die van Rien. Ze vertelt wat de bedoeling is, stap voor stap hoe je het voor elkaar kan krijgen en vaak ook nog eens wat er allemaal mis kan gaan. En dat allemaal in Jip en Janneke taal. Ook heel nuttig voor mensen die lesgeven.
Ik heb les van verschillende mensen. Niet zo vaak trouwens want ik kan me veel beter op mijn paard en mezelf afstemmen als ik alleen rijd. Ik ben ook geabonneerd op Dressage today. Daar kan je bij fimpjes van enorm veel grootheden over de wereld. Ook nog ouden zoals Henk van Bergen etc. Je kan filmpjes vinden op trainer of op oefening of niveau. Een hele bibliotheek aan kennis. Ik haal altijd wel ergens iets vandaan en breng dat terug in mijn eigen rijden.


Wat leuk dat je ook bij TBJ zit! Ik zit er ook bij en inderdaad super fijn haar filmpjes! Ik zit er regelmatig op! Ook super ongedwongen allemaal! Ga je ook naar haar clinicdag? :D