Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
emilyslaluna
Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:36

Romy wat schrikken van die resultaten! Maar ik denk dat je een goede keuze maakt door gewoon naar je eigen paard te luisteren hoor!

Fijn dat het goed is gegaan Susan! Het is toch altijd een beetje spannend met de oudjes als ze sedatie krijgen.

Leuk dat je mijn suggestie hebt gevolgd Morningstar! Ook welkom in dit topic! :D

Jolmer ik ben erg benieuwd naar de foto's! :j


Es_ther
Berichten: 18708
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:47

jolmer20 schreef:
Jaa zeker!!
De kids mogen niet langs de huizen natuurlijk en ook voor hun is dat hele corona gebeuren vervelend. Dus heb een leuke cadeautje gemaakt voor ze, voor na t versieren. Maar eerst de paardjes versieren en op de foto!

Ah leuk! Wel foto’s delen :D

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

jolmer20
Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:33


Came to you with a broken faith. Gave me more than a hand hold.
Fotografie: http://www.rilo-media.nl

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:37

Wat leuk!

Queelens
Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 08:34

Wat gezellig zeg jolmer!

Mijn oudje is blijkbaar aan het stunten.
Nadat hij vorige week met een dik achterbeen stond, is sinds gisteren weg. Kwam
Hij gisteren ineens net een half kreupel achterbeen uit de stal. Na een aantal meters weer goed. Na een halfuur stilstaan op de poetsplaats weer half kreupel de eerste paar meters. Gelukkig krijg ik net een appje van de staleigenaar dat hij vanmorgen goed de stal uit kwam.

Wat blijkt nu? Zijn vriendin staat sinds een paar weekjes even apart ivm blessure. Die van mij gaat nu in op de speel en stoeiverzoekjes van de twee jarige inde kudde. Vervolgens heeft mijn 23 jarige een heftige stoei en speelpartij met een 2 jarige haha. Allemaal leuk en aardig natuurlijk maar de gewrichten en spieren van mijn 23 jarige kunnen iets minder hebben dan die van een 2 jarige.. :+

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

emilyslaluna
Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:06

Vervelend zeg Queelens! Aan de ene kant is het een goed teken dat hij nog zo speels is, maar de gevolgen zijn wat minder!

Hele leuke foto's Jolmer!

Es_ther
Berichten: 18708
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:53

Queelens schreef:
Wat gezellig zeg jolmer!

Mijn oudje is blijkbaar aan het stunten.
Nadat hij vorige week met een dik achterbeen stond, is sinds gisteren weg. Kwam
Hij gisteren ineens net een half kreupel achterbeen uit de stal. Na een aantal meters weer goed. Na een halfuur stilstaan op de poetsplaats weer half kreupel de eerste paar meters. Gelukkig krijg ik net een appje van de staleigenaar dat hij vanmorgen goed de stal uit kwam.

Wat blijkt nu? Zijn vriendin staat sinds een paar weekjes even apart ivm blessure. Die van mij gaat nu in op de speel en stoeiverzoekjes van de twee jarige inde kudde. Vervolgens heeft mijn 23 jarige een heftige stoei en speelpartij met een 2 jarige haha. Allemaal leuk en aardig natuurlijk maar de gewrichten en spieren van mijn 23 jarige kunnen iets minder hebben dan die van een 2 jarige.. :+


Hè balen zeg! Hij krijgt gewoon z’n 2e jeugd door de jonkie :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:57

Dieren kennen hun grens niet. Hond die wij vroeger hadden kon zich als oudje ook zo in de nesten werken. Hele tijd spelen en de volgende dag amper zijn mand uit kunnen komen. Gelukkig loopt je paard vandaag goed. Ergens is het wel leuk dat hij zich zo uitleeft maar de gevolgen zijn niet zo handig.

Queelens
Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:29

Haha het is inderdaad leuk voor hem dat spelen. Goed teken. Maar hij blijkt inderdaad zijn fysieke grenzen toch niet zo te kennen of hij laat zich te makkelijk meeslepen maar ik denk dat hij prima nee kan zeggen als hij dat niet wil.
Toen zijn vriendin nog in de kudde stond ging hij nooit zo in op dat spelen. Soms een beetje, maar dan was hij er wel snel klaar mee en wilde hij weer bij zijn vriendin chillen haha.

Ik hoop dat hij lekker blijft spelen maar wel zijn grenzen leert kennen en aan gaat geven haha. Of dat anders zijn vriendin weer snel terugkomt :) jonkie bedoelt het natuurlijk allemaal super goed en leuk en die heeft natuurlijk gewoon vanuit de fase waar hij in zit veel behoefte aan spelen. Hij heeft alleen een beetje de pech dat hij bij allemaal oudjes staat en de paarden van middelbare leeftijd zijn iets dominanter en willen niet spelen :P

De stoeipartijen zijn blijkbaar ook zo ‘heftig’ dat de vader van de staleigenaar ze soms uit elkaar roept haha. En dat zijn allemaal boeren mannen die niet snel iets heftig vinden _O- ik denk dat als ik het zie dat ik drie dubbel van mijn graat ga ter plekke haha

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

Es_ther
Berichten: 18708
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:57

Hahah herkenbaar!
Op mn oude werk hadden we een hengsten opfok. Dat ging er soms op joh! En we hadden 1 'papa' in de groep, een ruin. En die vond ook veel goed, maar als die boos werd dan waren die kleintjes echt te ver gegaan :') . Jonkies ook vaak zat met wondjes uit de wei gevist of dat we ze zagen glijden. Stonden altijd weer op gelukkig.
De merries waren veel liever, die aten alleen maar :') .

Merk aan Mona dat ze weer de baas is nu Veerle er is en die andere weg. Ze was echt bang voor die Draver, echt sneu. En nu is ze zelf een bitch, wel hilarisch :') .
Laatst wel een poging tot kriebelen, maar Veerle de Shet kan niet bij haar schoft, dus dan maar haar schouder en buik kriebelen :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Queelens
Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:05

Haha creatief kriebelen inderdaad zo met verschil in formaat.

Ja ruinen en hengsten zijn altijd erg van het stoeien. Merries moeten daar allemaal niets van hebben. Die van mij staat in een ruinenkudde met een merrie dus. En die hield hier dus wel een beetje de balans erin met al dat gestoei haha.
Ruinen zie je indd vaak nog spelen, jong of oud. Aan elkaars halsters plukken, in elkaars benen ‘happen’ en lekker klieren. Ik heb een merrie dat nog nooit zien doen :P

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

Es_ther
Berichten: 18708
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:10

Haha nee inderdaad :') . Wel lekker bitchen en gillen, maar niet echt spelen.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

ElCamino
Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:18

hier gaat alles zijn gangetje, beetje ups and downs....Chico is wel weer wat scheef maar goed, hij is blij en rolt, ligt, etc dus we gaan lekker door.
Stalgenootje had nieuwe camera, dus even gespeeld ermee....gewoon in mijn stalkleren en spontaan, alleen even geborsteld.... en een iets te klein showhalstertje hihihi


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:26

die laatste foto vind ik erg leuk!

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Es_ther
Berichten: 18708
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:30

Mooi foto's <3

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

ElCamino
Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:49

die laatste is inderdaad erg lief!!! lekker wollig wordt hij al...

emilyslaluna
Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:02

Hele leuke foto's! Eigenlijk zijn die spontane foto's toch wel het leukst om naar terug te kijken!

Ik ben vergeten hier dezelfde update te geven als in mijn volgtopic, maar Lotje mocht één stalletje opschuiven zodat ze een flinke uitloop erbij heeft. Dan kan ze lekker kiezen of ze binnen of buiten wil zijn wanneer ze 's nachts op stal gaan. Toch wel fijner op die oude leeftijd denk ik!
[ img ]
[ img ]

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:12

dat is een fijn idee voor lotje

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

ElCamino
Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:16

oh!!! wat een fijn plekje voor Lotje!!!!!

Es_ther
Berichten: 18708
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:24

Wat fijn voor haar zeg :D

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:40

Mooie foto’s van Chico zeg!

En wat fijn voor lotje dat ze een mooie uitloop heeft nu.

Hier alles ook wel goed, laatst uitslag van de bloedtest en ze blijkt cushing te hebben :(
Maar zie voor de rest geen symptomen bij haar behalve dan die hoefbevangenheid van vorig jaar, dus ook besloten voor nu nog geen prascend te geven.
Afgelopen weekend heeft mijn zoontje van 4 weer even gereden en nu ik niet meer zwanger ben kon ik het niet laten en heb er zelf ook 10 minuten op gereden, ging heel goed, gang zat er goed in alleen zo stijf als een plank maar daar werken we nu ook aan.
Beetje rechtrichten en aan de longe balkjes draven enzo.
[ img ]

[ img ]

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:13

Elcamino wat een knap paard heb je! Mooie plaatjes.

Lotje een fijn nieuw plekje.

Romy1234 even lekker erop gezeten. Wat balen dat ze cushing heeft.

Branco is heel erg opgeknapt van zijn ingreep. Vooral met rijden merk je het. Hij durft nu zijn hoofd veel meer te laten zakken, en hij schuimt op het bit. Dat deed hij eerder niet. Het hooi wil nog niet zo, maar ik heb goede hoop dat dat nog beter wordt. Het zijn iig geen proppen meer die in de stal liggen. Wat ik vooral opvallend vind is dat de blik in zijn ogen zo veranderd is. Veel meer open, kan het niet goed uitleggen maar hij oogt veel vrolijker.

Dit was de eerste keer weer rijden, week na het kiezen trekken:

[ img ]

jolmer20
Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:15

Wat een leuke foto’s van jou en Chico ElCamino!

Oh lekker voor Lotje hoor Emilyslaluna! Kan ze lekker zelf kiezen!

Wat balen dat het nu zeker is dat ze Cushing heeft Romy..
Wel lekker gehobbeld dus!
Lieve foto met je zoontje ook.

Wat fijn dat de behandeling hem zo goed heeft gedaan SusanH! Gelukkig maar!

Hier alles rustig. Lekker ons ding doen, helaas is het na mn werk alweer donker, dus ik moet het van mn vrije dagen hebben om lekker te wandelen enzo met de paardjes.
[ img ]
En van de week lekker een rondje zonder zadel en met halstertje gestapt.
Dan merk ik wel dat ze ineens meer ruggengraat heeft :+
Mijn arme billetjes :')
[ img ]
En ja, dr manen zjjn nog groen :')

Came to you with a broken faith. Gave me more than a hand hold.
Fotografie: http://www.rilo-media.nl

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:01

Is dat nog van de Halloween foto? En idd vroeg donker, niks aan. Gelukkig werk ik onregelmatig en heb ik late dienst of ben vroeg thuis omdat ik al om half 7 begin. Genoeg tijd om in het daglicht de paarden te doen.

Gisteren eindelijk Branco zijn nieuwe zadel. Hij heeft een maand een leenzadel gehad, nu hebben we bijna dezelfde maar dan een nog nieuwer model en hij ligt super en zit heerlijk. Vanavond heeft dochter les, hoop dat het een beetje droog blijft :+

ElCamino
Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:09

Romy1234, wat zijn de waardes ? Chico had in deze risicoperiode ook wel verhoogde waardes maar geen symptomen. Toen heb ik hem buiten het seizoen nóg eens laten testen en toen was alles prima.
Dus goed om nog niet met prascend te beginnen, het is zulke troep....
Als je wel begint en je gaat dan testen buiten het seizoen weet je nooit of het zonder prascend ook in order was geweest.
Heb Chico in totaal 4x gedaan en 2 jaar, dus steeds in en buiten het risicoseizoen. Daarbuiten was hij 2x in orde.
En die is ook chronisch HB....maar verder verharing gaat prima, wintervacht is normaal....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Es_ther en 40 bezoekers