Paardenrusthuis van der Kruis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaDvG

Berichten: 758
Geregistreerd: 12-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 00:44

biancaaaa schreef:
Volgens mij wel? Zij huren dat stuk wat ik begreep van oud-veehouder.


Dat lijkt me sterk.
Ze hebben zelf ontiegelijk veel land in Leende en Heeze.
In Soerendonk zit een andere stalling

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 10:08

Ben er gisteren geweest en toch echt iemand gesproken van Van Der Kruis.

MirandaDvG

Berichten: 758
Geregistreerd: 12-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 00:48

biancaaaa schreef:
Ben er gisteren geweest en toch echt iemand gesproken van Van Der Kruis.

Ik ben wel heel benieuwd met wie je daar hebt gesproken, en hoe het er uit ziet.
Van Gansewinkel zit in Soerendonk.

sonnie81
Berichten: 258
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Vreeswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 09:29

biancaaaa schreef:
Ben er gisteren geweest en toch echt iemand gesproken van Van Der Kruis.

Is dat misschien de groep die eerst in Maarheeze stond? Mijn paard staat in de individuele winterstalling en vorig jaar was daar ook groepsstalling, maar die was nu weg.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 09:53

Het is inderdaad groepsstalling. Wat een ruimte hebben ze daar.

wendydora
Berichten: 18
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 18:55

Hallo allemaal, zijn er wolven in omgeving Leende?

Michelle_

Berichten: 3186
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 19:45


TessWils
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 17:03

Hallo beste mensen. Vandaag hebben wij onze 24 jarige ruin naar het rusthuis in Leende gebracht. Hij staat momenteel in het weiland tegenover de groepstalling.

De introductie ging heel goed ookal was hij erg onder de indruk van de hoeveelheid ruimte. Hij draafde heel even mee met andere paarden maar ze waren niet echt geïnteresseerd in hem.
Hij ging steeds hinniken naar paarden aan de overkant. Ik ga er vanuit dat hij de eerste week best op zichzelf gaat zijn en later pas vriendjes maakt.

We wonen in Noord-Holland dus het is best een afstand voor ons. Als je paard toevallig in die weide staat of je ziet een grote vos met brede bles en vier witte benen zou iemand kunnen kijken hoe het met hem is?

Ik zou ook graag willen horen wat jullie ervaring is in de eerste paar weken.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:15

Mijn merrie staat in de groepsstalling en blijft in de zomer altijd bij de schuilstallen. Ik ben na het brengen na een week wezen kijken. Mijn merrie had snel een vriendje die een paar dagen later kwam. En ze was snel gewend. Nu is mijn merrie een vrij dominante dame maar, je moet er niet van opkijken als hij de eerste tijd bijtrekken etc krijgt.

wendydora
Berichten: 18
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 15:29

Tess, als ik er ben zal ik naar je paard kijken. Wij staan in de individuele stalling.

salamaleque
Berichten: 986
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 08:10

Ik ben maandag wezen kijken bij de groepsstalling voor mijn ruin. Wat enorm veel ruimte. Hans adviseerde om te komen of in mei of aan het einde van de zomer in september. In de zomer zou het te warm zijn en mogen de nieuwelingen vaak niet in de schaduw staan van de paarden die daar al langer staan. Ook zijn er dan veel vliegen. Mei is erg kort dag, ik ben nog aan het opbouwen na een knieblessure wat niet echt goed lukt dus het zou eerder begin september zijn. Heeft iemand zijn paard we midden zomer gebracht?

Amanda__

Berichten: 1790
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 11:08

salamaleque schreef:
Ik ben maandag wezen kijken bij de groepsstalling voor mijn ruin. Wat enorm veel ruimte. Hans adviseerde om te komen of in mei of aan het einde van de zomer in september. In de zomer zou het te warm zijn en mogen de nieuwelingen vaak niet in de schaduw staan van de paarden die daar al langer staan. Ook zijn er dan veel vliegen. Mei is erg kort dag, ik ben nog aan het opbouwen na een knieblessure wat niet echt goed lukt dus het zou eerder begin september zijn. Heeft iemand zijn paard we midden zomer gebracht?


Hi, ja ik. Midden juli. Ik moet zeggen dat ik toen niet deze feedback heb gekregen maar ook niet het gevoel heb gehad dat mijn paard nergens in de schaduw kon staan. En ik ben daar toen blijven overnachten (meerdere dagen) en ben de 1e tijd dus veel bij haar geweest. Er is zoveel plek en ruimte dat ze altijd wel een plekje had.
Maar als je dit advies krijgt, is het wellicht iets om toch ten harte te nemen. Misschien zijn hun ervaringen inderdaad anders als toevallig die eme ervaring van mij.
Succes met het maken van de keuze! Het is een topplek

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 13:00

Hier was het toevallig September omdat,ik de beslissing vrij snel gekomen heb toen. Hij zei toen idd de "beste" tijd. In de zomer en dan bij het water kunnen komen zou ik ook wel spannend vinden.

salamaleque
Berichten: 986
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 19:04

Tooske schreef:
Hier was het toevallig September omdat,ik de beslissing vrij snel gekomen heb toen. Hij zei toen idd de "beste" tijd. In de zomer en dan bij het water kunnen komen zou ik ook wel spannend vinden.



Ja precies dat. Hans zei dat midden zomer nieuwe paarden soms dagen in de brandende zon stonden omdat ze niet in de schaduw “mochten” staan en dat er dan veel vliegen/insecten zijn. Ik heb een enorm lieve maar ook een wat sukkelige ruin die zich makkelijk overal laat wegsturen dus liever september om te wennen en als het slecht wordt met hopelijk vriendjes naar de overkant.
Vooralsnog doet hij het (weer) goed maar het is een beetje wisselend dus ik houd het wel in mijn achterhoofd.

Michelle_

Berichten: 3186
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 19:46

Eind mei heb ik mijn paarden gebracht naar Heeze in 2019.
De stal stopte er noodgedwongen mee en we moesten weg.
Helaas heeft mijn paard er nog geen half jaar gestaan voor hij overleed maar ben nog altijd heel blij met de goede zorgen voor mijn shet.
Die heeft ook nog maar 1 snijtand en krijgt elke dag speciaal voer en blijft goed op gewicht daardoor.
Plekje is goud waard!

Unicornetto
Berichten: 2383
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 16:49

Hier hebben we hem op het nippertje voor de winter gebracht. We wisten toen net dat hij met pensioen moest en we wilden hem niet langer op de stal laten staan waar hij toen stond.
Hij deed het goed, maar was de eerste winter wel wat kilo's kwijtgeraakt.

Dit jaar is hij de winter super goed doorgekomen. Hij ziet er echt heel goed uit. <3
Afbeelding
Afbeelding

Amanda__

Berichten: 1790
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:44

salamaleque schreef:
Tooske schreef:
Hier was het toevallig September omdat,ik de beslissing vrij snel gekomen heb toen. Hij zei toen idd de "beste" tijd. In de zomer en dan bij het water kunnen komen zou ik ook wel spannend vinden.



Ja precies dat. Hans zei dat midden zomer nieuwe paarden soms dagen in de brandende zon stonden omdat ze niet in de schaduw “mochten” staan en dat er dan veel vliegen/insecten zijn. Ik heb een enorm lieve maar ook een wat sukkelige ruin die zich makkelijk overal laat wegsturen dus liever september om te wennen en als het slecht wordt met hopelijk vriendjes naar de overkant.
Vooralsnog doet hij het (weer) goed maar het is een beetje wisselend dus ik houd het wel in mijn achterhoofd.


Ja zeker als je weet dat je ruin in kuddes wat sukkeliger kan zijn is dat iets om ook mee te nemen.
Mijn merrie is altijd een leider geweest. Laat zich niet zomaar wegjagen en heeft een sterk karakter. Dus dat speelt ook wel mee denk ik. Het duurde dan ook niet lang of ze was alweer de leider van haar eigen mini groepje :P

Amanda__

Berichten: 1790
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:45

San_ner schreef:
Hier hebben we hem op het nippertje voor de winter gebracht. We wisten toen net dat hij met pensioen moest en we wilden hem niet langer op de stal laten staan waar hij toen stond.
Hij deed het goed, maar was de eerste winter wel wat kilo's kwijtgeraakt.

Dit jaar is hij de winter super goed doorgekomen. Hij ziet er echt heel goed uit. <3
[ [url=m/nsKrDu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QzSXwr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die van jou zie ik echt altijd staan als ik daar ben *D

TessWils
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 15:59

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen zondag langs geweest. Hij was heel happy en tevreden :).

DonBo1989
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 19:52

Hoi,
Leuk om al deze goede ervaringen te lezen. :)
Ik zit ook te dubben over van der kruis.
Kunnen jullie me wat vertellen over de verschillende stallingsvormen en wat je evt dan nog kan doen met je paard of niet.
En evt kosten, verschilt dat per stallingsvorm?
Alvast heel erg bedankt!! :D

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:43

Mijn merrie staat in de groepstalling en het is daar niet te bedoeling om je paard de groep uit te halen. Bij de andere stallings vormen weet ik het niet zo goed. En de prijzen verschillen ja.

sonnie81
Berichten: 258
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Vreeswijk

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:48

Mijn paard staat in de individuele winterstalling. In de zomer mogen we hem niet uit de kudde halen, maar in de winter mag dat wel om hem even te poetsen enzo.

DonBo1989
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-05-23

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 18:06

Super, dankjewel voor de reacties!
Zal binnenkort eens contact opnemen.

Snippergroen

Berichten: 6677
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 23:17

Hoi allen! Zijn er ook Bokkers die hun paard in Soerendonk hebben staan? Ik was er vandaag om mijn nu gepensioneerde bijrijdpaard op te zoeken die daar sinds eerder dit jaar staat. Ik kom zelf uit Noord-Holland en ben er 1x in de 8 weken in ieder geval, als ik voor werk in Eindhoven ben. Lijkt me leuk om vanuit hier ook eens een blik op elkaars paard te kunnen werpen als we er dan toch zijn :)

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 11:38

Hi allemaal, ik overweeg mijn paard bij Vd Kruis op de natuurweide te zetten, maar heb twijfels over de insecten. In een kudde kiezen insecten altijd voor mijn merrie en die wordt er helemaal gek van. Wat is jullie ervaring hiermee?