Paardenrusthuis van der Kruis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eliza71
Berichten: 4
Geregistreerd: 08-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:39

Vandaag weer op bezoek geweest bij Willem. Ik herken meerdere hier op bokt die bij Hans staan.

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:29

Eliza71 schreef:
Vandaag weer op bezoek geweest bij Willem. Ik herken meerdere hier op bokt die bij Hans staan.


Leuk! Wie is Willem?

Eliza71
Berichten: 4
Geregistreerd: 08-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 00:23

olga schreef:
Eliza71 schreef:
Vandaag weer op bezoek geweest bij Willem. Ik herken meerdere hier op bokt die bij Hans staan.


Leuk! Wie is Willem?


Willem is de fries die in de zomerstalling staat bij hans

Serada

Berichten: 408
Geregistreerd: 19-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:30

Eliza71 schreef:
Vandaag weer op bezoek geweest bij Willem. Ik herken meerdere hier op bokt die bij Hans staan.

Hallooo Wendy, wat gezellig, jij ook hier! :D

Eliza71
Berichten: 4
Geregistreerd: 08-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 01:57

Serada schreef:
Eliza71 schreef:
Vandaag weer op bezoek geweest bij Willem. Ik herken meerdere hier op bokt die bij Hans staan.

Hallooo Wendy, wat gezellig, jij ook hier! :D


Haha jaja. Leuk om jou hier ook te zien.

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 12:37

Hallo allemaal, ik denk erover om mijn 17 jarige ruin ook naar familie vd Kruis te brengen. Ik wil hem proberen in de groepsstalling, maar weet niet zeker of hij dat kan.
Ik vroeg me af, heeft de groepsstalling in de zomer ook een schuilmogelijkheid? En staan ze in de winter dan ook op het land of in een paddock?
Alvast bedankt!

Eliza71
Berichten: 4
Geregistreerd: 08-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:43

Mona81 schreef:
Hallo allemaal, ik denk erover om mijn 17 jarige ruin ook naar familie vd Kruis te brengen. Ik wil hem proberen in de groepsstalling, maar weet niet zeker of hij dat kan.
Ik vroeg me af, heeft de groepsstalling in de zomer ook een schuilmogelijkheid? En staan ze in de winter dan ook op het land of in een paddock?
Alvast bedankt!



De groepsstalling heeft inderdaad schuilmogelijkheden en kunnen zelf beslissen wat ze willen dus ook het land op. Ik sta bij Hans en Maria. Ik zou zeggen ga een xtje langs om te kijken het is echt prachtig en zo fijn voor de paarden daar

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:44

Ik wil inderdaad gaan kijken. Ik vind het vrij heftig en moeilijk om erover na te denken hem ergens heen te brengen. Maar misschien als ik zie hoe fijn het daar is, dan gaat het misschien beter. Ik heb het gevoel als ik hem in de steek laat als ik hem daar breng.

Serada

Berichten: 408
Geregistreerd: 19-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:34

Het is inderdaad wel goed om er een gevoel bij te krijgen. Jij weet als geen ander wat goed voor je paardje is. Daarbij is het ook goed om van te voren helder te hebben wat jij belangrijk vind en waar de stal in ieder geval aan moet voldoen. De groepsstalling is een goede optie maar misschien is de overgang in het begin te groot. Je kunt dan altijd beginnen met de individuele stalling en langzamerhand overgaan naar de groepsstalling in de zomer en dan overgaan op de groepsstalling voor het hele jaar. Je kunt alle kanten op maar dan moet jij wel een goed gevoel bij de stal en de staleigenaar hebben. :)

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 23:47

Ik heb voor volgende week zondag een afspraak gemaakt, ben heel benieuwd!

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:38

Leuk, ben benieuwd wat je er van vindt!

Ik kwam daar en was opslag verliefd, ook meteen gezegd dat ik daarheen wilde. Ondanks dat hij nu een eind weg staat is dit de beste beslissing ooit geweest voor hem :D

DianaWinnie
Berichten: 119
Geregistreerd: 29-12-12
Woonplaats: Purmerend

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:34

Mijn oudje staat er al 7 jaar, geen moment spijt van gehad. Mooier dan dit wordt zijn leven niet meer.

DianaWinnie
Berichten: 119
Geregistreerd: 29-12-12
Woonplaats: Purmerend

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:34

Afbeelding

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 17:41

Er staan inmiddels 6 paarden van stalgenootjes hier en ik hoor echt enkel goede als die van mij ooit moet, gaat ze sowieso hier heen.

1tje er van is de drachtige merrie in de groep in leende. Misschien kennen jullie haar wel :)

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:09

Mag ik mij ook melden?
We hebben onze 2 oude bokken (beide 28 jaar) enkele maanden geleden naar Leende gebracht. Momenteel staan ze nog overdag op de wei en 's nachts binnen. Misschien dat ze met de tijd in de groepsstalling gaan.
Beide paarden hebben we 26 en 22 jaar en ze staan beide al 22 jaar samen. Ook hier hebben ze een stal naast elkaar en staan ze samen op de wei.

Ik kan me geen beter plekje voor ze wensen. Ze staan echt super goed :D

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:22

HorseTopShop schreef:
Mag ik mij ook melden?
We hebben onze 2 oude bokken (beide 28 jaar) enkele maanden geleden naar Leende gebracht. Momenteel staan ze nog overdag op de wei en 's nachts binnen. Misschien dat ze met de tijd in de groepsstalling gaan.
Beide paarden hebben we 26 en 22 jaar en ze staan beide al 22 jaar samen. Ook hier hebben ze een stal naast elkaar en staan ze samen op de wei.

Ik kan me geen beter plekje voor ze wensen. Ze staan echt super goed :D


Leuk! Die van ons staat daar ook. Welke zijn het?

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:35

olga schreef:
HorseTopShop schreef:
Mag ik mij ook melden?
We hebben onze 2 oude bokken (beide 28 jaar) enkele maanden geleden naar Leende gebracht. Momenteel staan ze nog overdag op de wei en 's nachts binnen. Misschien dat ze met de tijd in de groepsstalling gaan.
Beide paarden hebben we 26 en 22 jaar en ze staan beide al 22 jaar samen. Ook hier hebben ze een stal naast elkaar en staan ze samen op de wei.

Ik kan me geen beter plekje voor ze wensen. Ze staan echt super goed :D


Leuk! Die van ons staat daar ook. Welke zijn het?


Mathes en Eri. Een Haflinger en kruising-van-alles :D
Als je het erf op komt staan ze in de tweede schuur.

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 13:35

Wat leuk :D Ik ben laatst weer bij mijn oma op bezoek geweest (groepsstalling/wei in Leende). Zo goed om te zien hoe goed ze het hebben :+:

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:43

Afbeelding

@HorseTopShop is dit er een van jou?

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:24

olga schreef:
[ [url=m/7WJtjb.jpg]Afbeelding[/url] ]

@HorseTopShop is dit er een van jou?


Wat leuk! Die Haflinger is van mij. Hij heeft een nieuw vriendje/vriendinnetje gemaakt zie ik :D

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:06

Dat is onze merrie :D. Ik weet alleen niet of ze nog steeds vriendjes zijn. Laatst was ze hengstig en had een ander vriendje gevonden ;).

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:19

Nou... Ik zit net de foto nog een keer goed te bekijken, maar die van mij is veel lichter qua kleur. Ze lijken wel bizar veel op elkaar. Zelfde hoofd, zelfde uitstraling.

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:11

HorseTopShop schreef:
Nou... Ik zit net de foto nog een keer goed te bekijken, maar die van mij is veel lichter qua kleur. Ze lijken wel bizar veel op elkaar. Zelfde hoofd, zelfde uitstraling.


Ik zal morgen of volgende week nog een keer kijken. Maar meestal staan ze al binnen als ik er ben, volgende week lukt het sowieso. Volgens mij lopen er geen andere oude haflingers.
Wordt vervolgd ;) .

Serada

Berichten: 408
Geregistreerd: 19-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:39

HorseTopShop schreef:
Mag ik mij ook melden?
We hebben onze 2 oude bokken (beide 28 jaar) enkele maanden geleden naar Leende gebracht. Momenteel staan ze nog overdag op de wei en 's nachts binnen. Misschien dat ze met de tijd in de groepsstalling gaan.
Beide paarden hebben we 26 en 22 jaar en ze staan beide al 22 jaar samen. Ook hier hebben ze een stal naast elkaar en staan ze samen op de wei.

Ik kan me geen beter plekje voor ze wensen. Ze staan echt super goed :D

Hoi, wij hebben elkaar al ontmoet. Leuk dat jullie er zijn met jullie lieve oude bokjes :D

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:08

Serada schreef:
HorseTopShop schreef:
Mag ik mij ook melden?
We hebben onze 2 oude bokken (beide 28 jaar) enkele maanden geleden naar Leende gebracht. Momenteel staan ze nog overdag op de wei en 's nachts binnen. Misschien dat ze met de tijd in de groepsstalling gaan.
Beide paarden hebben we 26 en 22 jaar en ze staan beide al 22 jaar samen. Ook hier hebben ze een stal naast elkaar en staan ze samen op de wei.

Ik kan me geen beter plekje voor ze wensen. Ze staan echt super goed :D

Hoi, wij hebben elkaar al ontmoet. Leuk dat jullie er zijn met jullie lieve oude bokjes :D


Klopt!
We proberen zoveel mogelijk langs te komen. Vanaf hier is het +/- 1,5 uur rijden.

Ik probeer van de week ff een foto van ze te plaatsen. Hij wil nu niet uploaden.