[VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:09

Wat een leuke pony, ik volg graag mee. :)

De dekjes in maat full zijn echter wel gigantisch op haar, zou je niet beter een cob-maat van een ander merk kopen? Vind zelf de pony netter staan en liggen maar dat is natuurlijk niet te beoordelen vanaf een beeldscherm.


Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-16 18:12

Zoals ik al eerder heb gezegd, de pony van Eskadron trekt op haar schoft en dan heb ik liever een te groot dekje ;) Ik heb er geen last van en Zara ook niet, plus het stoort mij ook niet. Ze lijken sowieso groter omdat ze zo'n korte rug heeft. Ze heeft slechts plek voor 38cm wat betreft zadels.
Nu was deze ook een heel stuk naar achter geschoven, het ziet er al anders uit als ik hem verder naar voren leg.

Anoniem

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:14

Ik heb niet het hele topic doorgelezen. Mijn excuses.

xBontfire
Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:18

Hey ik had je topic gezien toen je haar aangeschaft had, vond haar toen al heel bijzonder! :D

Echt tof dat je dit doet en niet door gaat zitten drammen terwijl het eigenlijk niet gaat, fijn dat het ook al beter gaat (gezien je laatste update ook.)

Ik vind dat dekje wel echt te groot, ook al is hij verschoven. :o Kun je niet beter dan kijken voor een ander merk inderdaad? Denk dat dit voor pony lief ook niet erg fijn is, hij lijkt onder haar buik uit te komen en ik denk dat als je erop gaat zitten (of aan de longe al) het dekje ook steeds loskomt van haar rug? opzich geen probleem natuurlijk, maar als het een sensibele merrie is? (weet niet of ze dat is natuurlijk.)

edit: excuus zag dat dat al meerdere mensen erop gewezen hadden, als je er geen commentaar meer over wilt zal ik er niet meer over beginnen. :)

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-16 18:25

Ik begin het inderdaad wel vervelend te vinden dat iedereen commentaar heeft op de dekjes. Nogmaals, ze heeft er geen last van en ik vind dit persoonlijk fijne dekjes. Of ze nou te groot zijn of niet, dat zullen ze allemaal zijn gezien de lengte van haar rug. Hetzelfde geldt voor zadels, alles lijkt enorm groot op haar omdat ze smal en kort is. Veel pony dekjes gaan ook niet passen onder mijn zadel, dat heb ik al geprobeerd. Dat een ander dit niet mooi vind om te zien is niet mijn probleem, mij stoort het niet namelijk.

Bontfire, bedankt voor je compliment. Ik ben iemand die geen haast heeft en rustig de tijd neemt! Liever een goede basis en veel begeleiding, dan zelf aanklooien en dat het straks helemaal fout gaat :j

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:29

Ik volg! Wat een leuke pony is dat zeg! Veel succes met haar, jullie gaan snel vooruit!

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Fortitude
Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:32

Ze verzuipt wel een beetje in d'r dekje ja :')
Maar boeiend. 't is maar een dekje.

Knap inderdaad dat je er zo lekker de tijd voor neemt, daar krijg je uiteindelijk geheid een heel fijn paard voor terug :D

Is het trouwens echt alleen de verhuizing geweest die zoveel stress gaf/geeft? Toch altijd bizar hoe verschillend paarden kunnen reageren! Die van mij had echt zo iets van ik heb hooi en gras ga naar huis ik sta hier best :') Ach, des te meer reden voor jou om lekker je tijd te nemen! Went ze inmiddels al wel een beetje?

[o]

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-16 18:36

Fortitude, we denken inderdaad de verhuizing. Maar ze heeft in korte tijd waarschijnlijk veel verhuizingen meegemaakt (handelaren etc). Dus misschien was dit de druppel :+ Inmiddels begint ze goed te wennen, ze is compleet veranderd in de afgelopen weken. Ik heb nu gewoon een super relaxte pony die rustig hooi staat te eten en geen stress heeft. Ze heeft tot een week of 3 geleden continu gepoept op de poetsplaats, voornamelijk uit stress. Dit doet ze nu ook niet meer, wel af en toe maar dan zijn het geen stresskakkies meer :P Met andere woorden, ze is echt gekalmeerd en rustig geworden. Denk dat de osteopaat haar ook veel goed heeft gedaan :j

Fortitude
Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:39

Wat fijn! Dan komt de rest ongetwijfeld met wat geduld ook goed :j
Vooral veel foto's blijven posten graag! Ik vind haar kleurtje zo fascinerend O:)

[o]

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-16 18:43

[ img ]
Kwam net nog deze foto tegen. Vind haar uitdrukking hier zo grappig :D Alsof ze wil zeggen "En jij wilt dat ik over die wc potjes heen ga?!" _O-

Voor de mensen die het zich afvragen, er hangt inderdaad een kneveltrensje in. Ongebroken met appelsmaak en ze vindt hem heerlijk :P Heel fijn bit ook, erg vriendelijk heb ik het idee.

Ja ze is ontzettend vies trouwens. We gaan dit weekend alles wassen! Vooral de staart want dit is gewoon voorschut :=

eclair98
Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:59

Nou, jij hoeft je niet te schamen hoor! Je let zo goed op je dier zelf, en niet aan je eigen belangen! Chapeau!

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-16 19:42

Wat lief, dankje! :D De staart is wel echt verschrikkelijk hoor, die hoort blond te zijn en is nu zwart :')

Ook leuk, manen vandaag versus 1e dag dat ze hier was:
[ img ]

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-16 18:50

De staart is weer enigszins de goede kleur! Aangezien ze het best eng vind, heb ik alleen de onderkant gewassen. Als ze helemaal gewend is aan water, dan ga ik hem echt grondig wassen. Morgen wil ik haar billen wassen, want die zijn echt geel :+
[ img ]

Voor diegene die het leuk vindt, op mijn Youtube kanaal plaats ik ook filmpjes van Zara :)


We hebben vandaag best intensief gewerkt. Eerst een begin gemaakt met stap-galop overgang, om de achterhand te trainen. Dit vindt ze ontzettend moeilijk, dus nu is het nog stap, paar passen draf en dan galop. Dit gaan we vanaf nu elke keer meepakken. En zoals je kan zien in het filmpje, wat drafbalkjes meegepakt. Ze vindt springen en balkjes ontzettend leuk, dus vaak gaat ze er zelf overheen. Toch blijft filmen en longeren tegelijk erg moeilijk :')

Marieke1495
Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:40

Staart ziet er alweer een stuk schoner uit! Keep up the good work! :D

♡♡ Sinne Special D x Koss
♡♡ Fidál

iiJasmijn
Berichten: 38
Geregistreerd: 25-10-15

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 16:02

Ik volg ook! Wat een knappe pony :D!

Gydja
Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 16:10

Wat een onwijs leuk paard!
Maar ze verzuipt wel in de dekjes :=

Madje1992
Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 16:53

vind haar een leuke pony

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

denisewinter
Berichten: 305
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: haarlem

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:15

Wat een leuk beest. Je bent goed bezig en gaat ook zeker goed komen. Jullie worden straks een top team samen. Veel succes en volg natuurlijk

xBontfire
Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:57

Ach als een vieze bips/staart het ergste is. :D
Fijn dat ze al een stuk relaxter geworden is!

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-16 19:31

Even een kort filmpje van wat we doen als afwisseling :) Ik had mijn telefoon gewoon op de grond gezet dus het is een beetje vaag gefilmd _O- De jambette is echt nog een begin, ze snapt niet wat ze nou precies moet doen..



[ img ]

petra8
Berichten: 1128
Geregistreerd: 08-06-09

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:39

Wat zijn jullie samen goed bezig. Met lichte staart en manen is ze nog mooier!

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com

chelseajane
Berichten: 47
Geregistreerd: 07-10-14

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:08

Leuk om ook wat filmpjes te zien, ik vind haar voornamelijk in haar omgang en bewegingen heel leuk!

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-16 20:16

Dankje :) Ze is al veel veranderd wat betreft omgang en beweging! Ze moest nog heel veel leren, in het begin liep ze gerust over je heen. Gelukkig is ze wel makkelijk om te zetten en is ze niet zo groot :P We doen heel veel grondwerk en vrijheidsdressuur, ze vindt dat namelijk ook erg leuk!

chelseajane
Berichten: 47
Geregistreerd: 07-10-14

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:27

Dan is er inderdaad al heel erg wat veranderd. Vind haar nu juist voorzichtig ogen op de filmpjes en totaal geen paard wat praktisch door je heen loopt haha! Het scheelt inderdaad wel als ze veel in de hand zijn d.m.v bijv. grondwerk natuurlijk, maar bij sommige paarden krijg je die lompheid er gewoonweg moeilijk uit. Maar bij jou gaat het zo te zien de goede kant op! :)

KirstenHorse
Berichten: 1286
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:57


Nelis M2+1


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark0919, Pellelilly, rien10, Vagabondo en 42 bezoekers