[VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-16 18:38

Ik mag van de chiropractor wel weer voorzichtig beginnen met paardrijden, maar voor de zekerheid ga ik dit voorlopig alleen doen op doodbrave beesten :+


[ img ]
Ze begint beetje spekkie te worden _O-


Fortitude
Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:31

Sterkte met je rug ts! Maar zo te horen gaat Zara goed :D

Oh dear als dat een spekkie is, dan is die van mij een opgeplofte skippybal die schijnzwanger is.

[o]

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-16 19:46

Fortitude schreef:
Sterkte met je rug ts! Maar zo te horen gaat Zara goed :D

Oh dear als dat een spekkie is, dan is die van mij een opgeplofte skippybal die schijnzwanger is.


:') Een slank spekkie! Voor Zara is dit best wel spekkie haha

Vanaf deze week doen we trouwens 2 keer per week les, het is nu lekker zomervakantie dus ruim de tijd om alles lekker aan te pakken. Morgen ga ik een zak voer ophalen, dus vanaf dan komt ze op ander voer te staan, vandaag ook al een grote voerton opgehaald dus komt helemaal goed :))

Marieke1495
Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 21:59

Ze ziet er goed uit zeg! En jij ook weer rijden klinkt goed! Ben benieuwd of je verschil merkt met het nieuwe voer :)

♡♡ Sinne Special D x Koss
♡♡ Fidál

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-16 20:37

[ img ]

Vandaag linksom en rechtsom gedraafd. Zoals je kan zien gaat dat best goed, behalve dat de balans van Zara echt poep is _O- Daarna ook nog lekker los gestapt. Volgende keer los draven, komt helemaal goed. Ruiter heeft trouwens een bodyprotector onder de jas aan, vandaar de vreemde bolling haha.

Zak voer is opgehaald, dat krijgt ze vanaf vandaag. Gelukkig vreet mevrouw alles wat los en vast zit, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. Het volgende project is een andere zadelkast, aangezien ik zeer ernstig ruimte tekort kom :))

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-16 16:54


Gisteren *\o/*

Ik weet niet of ik de video mag plaatsen, aangezien ik zelf niet de ruiter ben :o

Even wat uitleg erbij:
De filmpjes hierboven zijn de eerste keer los draven linksom en rechtsom. Omdat Zara er nog best moeite mee heeft, is het voornamelijk rechtuit. Heel af en toe een scherper bochtje, maar nog geen volte werk. Ook moet je heel voorzichtig rijden, alles op zit en stem eigenlijk. Leg je je been per ongeluk te hard aan? Dan heb je ruzie met Zara :+ We doen het lekker rustig aan, voorzichtig proberen wat meer been te gebruiken en meer voltes.

Marieke1495
Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:22

Braaf zeg! Ben wel even benieuwd,wat doet ze als je ruzie met haar hebt? :=

En even een vraagje, is er bewust voor gekozen om best veel door te zitten? :)

♡♡ Sinne Special D x Koss
♡♡ Fidál

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-16 17:36

Gisteren ging ze heel hard in de achteruit, kont omlaag omdat de ruiter iets 'onverwachts' deed := Ze is best onvoorspelbaar, het is net een bommetje. Ze kan zich enorm vreemd aanspannen, waarbij ze de rug helemaal bolt en de kont samentrekt. De achterbenen gaan dan naar voren en de kont dus omlaag. Als het lukt zal ik het eens filmen, ze doet het namelijk ook wel eens als ik haar afspuit met koud water.

Afwisselend doorzitten en licht rijden is om haar te laten wennen aan verschillende bewegingen van de ruiter. Ook als we net opgestapt zijn, doen we even wiebelen in het zadel. Been verleggen, goed gaan zitten etc. Dat zijn allemaal dingen die ze nog best spannend vindt :) Ander hoofdstel en bit ga ik ook zo snel mogelijk bestellen!

Edit: Filmpje gevonden waarop je het een beetje kan zien:
https://www.instagram.com/p/BG9eVfGK_tz ... hostattack
Wat ze hier doet valt nog reuze mee.

Marieke1495
Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:47

Ik snap wat je bedoelt, dat doet die van mij inderdaad ook onder de douche! Goed dat jullie het dan zo aanpakken, des te sneller ze er aan went!

Zie nu dat ik onder dat filmpje op insta ook gereageerd heb haha

♡♡ Sinne Special D x Koss
♡♡ Fidál

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-16 22:46

Komende week ga ik op vakantie en gaat mijn instructrice Zara nog rijden. Als ik terug ben van vakantie dan ga ik zelf ook weer beginnen met af en toe een rondje stappen! Zara staat nu al een tijdje op ander voer en ze is helemaal zen geworden :+ Met rijden begint ze zelfs lui te worden, volgens mij vindt ze het saai. Aandraven is op dit moment echt.. 3 passen draf, boem klaar _O- Die pony denkt echt: Ik doe toch wat je vraagt? Waar blijft mijn beloning? >;)


[ img ]
Nieuwe dekjes.. pfft :roll:

Overigens begint ze allemaal zwarte stipjes op de neus te krijgen. Geen idee waarom, heel apart. Ze had altijd een compleet roze neus, maar dat is nu roze met zwarte stippen :')

Yentaah
Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:09

Wat leuk dat ik opeens Elsa tegenkom, die staat op mijn manege Je gaat echt met sprongen vooruit! Ik volg

Dakota F12+1 / L1+4

eclair98
Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:24

Ik vind echt dat Zara geluk heeft gehad met jou, je doet het allemaal op haar tempo. Dat zie je helaas vaak anders :(

Saaams
Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:39

Yentaah schreef:
Wat leuk dat ik opeens Elsa tegenkom, die staat op mijn manege Je gaat echt met sprongen vooruit! Ik volg


Leg is uit? Deze pony staat niet op een manege?

Laerkens Beauty

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-16 21:42

Zo, na bijna een maand weer een update :+ Ik ben op vakantie geweest en mijn instructrice heeft in die tussentijd nog gereden. Vandaag had ik weer de eerste les waar ik zelf bij was. Ze is zo ontzettend braaf de laatste tijd, geen gekke dingen meer. Als je niet duidelijk bent en ze begrijpt je niet, dan gaat ze stilstaan en doet ze niks meer. Hooguit 2 pasjes achteruit :')

Ondertussen een grote mijlpaal bereikt! Ik heb zelf weer gereden, alleen gestapt natuurlijk. Door mijn rug kan ik nog niet lekker zitten, waardoor ik heel scheef zit en mijn heupen niet op de goede manier kan draaien.

[ img ]

[ img ]
Hier zie je heel goed dat ik mijn bekken nog niet op de goede manier kan kantelen.

[ img ]

We doen ook veel buitenritten aan de hand, ze is eigenlijk nergens bang voor dus dat is erg fijn! Morgen gaan we ook weer een lange buitenrit maken :j

dunja_11
Berichten: 693
Geregistreerd: 08-04-14

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:49

Wat fijn dat je er weer op kon! :D

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-16 21:15

Dinsdag 16-8-2016
Vanwege het mooie weer besloten we om met zijn 3en een buitenrit te maken! Dit was voor Zara de eerste keer naast de fiets. Van tevoren had ik gedacht dat het nooit goed zou gaan, aangezien ze nog nooit een fiets heeft gezien van dichtbij (voor zover ik weet). De eerste kennismaking met de fiets ging eeh.. Soepel. Ze keek er niet eens naar om :+ Dus gelijk maar besloten om haar mee te nemen om te oefenen. Eerst met de fiets en Zara aan de hand lopen, wat ze deed alsof het doodnormaal was. Aangezien dat zo braaf ging, ben ik maar op de fiets gestapt en heb ik een paar meter gefietst. Als je mij vertelt dat ze dit dagelijks heeft gedaan voor ik haar kocht, dan geloof ik je :D Niks aan het handje. De andere paarden hebben we gelijk klaargemaakt en bepakt en bezakt zijn we op de fiets vertrokken. Uiteindelijk hebben we een ronde van 12km gemaakt en halverwege een ijsje gehaald 8-)

[ img ]

[ITP] Buitenrit door de Betuwe met een pauze bij de ijssalon!

Woensdag 17-8-2016
Voor vandaag stond de afspraak voor de tandarts! Ik heb werkelijk geen idee of ze ooit bij de tandarts is geweest en wanneer dan de laatste keer was. Tijdens de keuring werd mij verteld dat ze 1 wolfstandje had, die op dat moment nog niet in de weg zat. Vanochtend om half 9 stond de tandarts al op de stoep. Na een korte blik op het gebit vertelde ze gelijk dat ze het wolfstandje eruit ging halen voor de zekerheid. Verder zag haar gebit er in principe prima uit, maar er moest wel wat aan gebeuren. Ze had een paar gemene haken, waar ze ongetwijfeld last van heeft gehad.

[ img ] [ img ]

Ze heeft zich keurig gedragen, wat uiteraard ook te danken is aan de sedatie :+ Het wolfstandje mocht ik houden, dus die heb ik in een zakje gestopt. Ze mag nu 5 dagen geen bit in en volgens de tandarts gaan we straks met rijden zeker een verschil merken! Ik ben heel erg benieuwd, de eerstvolgende les staat op dinsdag gepland. Ook willen we deze week nog een lange buitenrit maken en als het lukt, langs huis wandelen!

Selena
Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:56

Het hele topic door gelezen. Wat is Zara een leuk diet zeg! Ik ga jullie zeker volgen en ben erg benieuwd naar jullie vooruitgang :D

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-16 20:18

Leuk Selena! :D

In de afgelopen dagen is er best wat gebeurd.. Ik heb namelijk 1 van de vorige eigenaresses uit Duitsland gevonden! Het contact gaat wat moeizaam, zij spreekt gebrekkig Engels en ik kan geen Duits. Wel heeft ze mij verteld dat ze een veulen heeft gehad, zij heeft het veulen nog steeds. Ze ging binnenkort foto's maken en sturen! Ook heeft ze met Zara, daar nog Typesse, gereden in de bossen. Haar gedrag is bij haar ook al omgeslagen van goed naar slecht om het zo maar te noemen. Zij heeft haar toen helemaal laten onderzoeken, maar konden niks vinden. Zelf was ze zwanger en besloot ze om haar te verkopen, dit was vorig jaar vertelde ze. Zara komt ergens uit Oost-Duitsland, tussen Leipzig en Dresden. Ze heeft dus een ontzettend lange reis gemaakt naar Nederland en wie weet hoeveel eigenaars daar nog tussen hebben gezeten :(:) Ze was ontzettend blij om te horen dat ik goed voor Zara zorg en dat ze zich nu goed gedraagt!

Vrijdag 19-8-2016
Zoals gezegd, nog een lange buitenrit! Deze keer bijna 20km. We hebben onderweg 2 bruggen over de snelweg en een spoorwegovergang overwonnen.. Achja, overwonnen? Zeg maar gerust, mevrouw kijkt nergens naar. Het was een ontzettend leuke rit en we hebben heerlijk gefietst. Zara heeft zich erg goed gedragen, maar vond het af en toe wel erg spannend. Gelukkig doet ze in principe niks, behalve een beetje vooruit dribbelen. Het enige enge wat we onderweg tegen kwamen, waren koeien die heel dicht langs de weg lagen. Dat was toch iets té dichtbij voor Zara :') Ze was wel ontzettend moe toen we terugkwamen, dit waren natuurlijk veel verschillende nieuwe dingen. Onderweg heeft ze veel gepoept, waaronder ook een beetje natte poep. Dat zat natuurlijk prachtig op de benen geplakt :D Eenmaal thuis heb ik die maar even afgespoten, want het was echt vies. Helaas vindt Zara het nog steeds niet heel erg fijn om afgespoten te worden.

Zaterdag 20-8-2016
Mijn camera lag al maanden stil op een stoel.. Netjes naast mijn bijna ongebruikte statief. Plotseling had ik een idee, zoals ik die wel vaker heb maar nooit weet uit te voeren :D Hup, camera en statief mee naar stal. Ik vind het zelf erg leuk om onze vooruitgang en dingen die we doen bij te houden, dus besloten om wat dingen te filmen en op YouTube te zetten. Filmen ging allemaal prima, maar ik was vergeten de batterij op te laden. Helaas. Ik had ook verwacht dat ze mijn camera en statief doodeng zou vinden, maar uiteraard kijkt ze weer nergens naar. Wel tot de conclusie gekomen dat de kop van mijn statief scheef is, fijn zo'n maandagmorgenmodel. Oh en een 16GB kaartje is goed voor slechts 30 minuten filmen.. Gelukkig heb ik 2 kaartjes. Wel twijfel ik om binnenkort een camcorder aan te schaffen, die zijn wat makkelijker vast te houden voor eventuele andere video's. Mijn spiegelreflex is namelijk best zwaar.

Na 's avonds heel wat geruzie met de filmpjes en audio.. Heb ik toch een resultaat waar ik best blij mee ben.


De naam heb ik niet zelf verzonnen trouwens. Ik vroeg aan een vriendin wat een leuke naam was, eventueel gecombineerd met Zara/Britt/Typesse. Ze riep gelijk: Zabrity! _O-

Selena
Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:32

Wat leuk dat je een oude eigenaar heb gevonden. Zo leuk om daar dan meer van te horen hoe ze was daar!
Ik ga zo gelijk even op je YouTube kanaal kijken en abonneren. Erg leuk idee! :)

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-16 15:32



Gisteren hebben we even balkjes gelopen. Het was alweer een tijdje geleden, maar ze doet het zo netjes. Een paar weken terug kon ze niet eens over 1 balkje galopperen zonder te struikelen, terug te vallen in draf of gekke sprongen te maken. Zoals je kan zien, gaat dat nu echt goed! Ze blijft het nog wel moeilijk vinden, maar daarom doen we dit ook best vaak. Het longeren gaat ook zo relaxed, vanaf het begin loopt ze eigenlijk al met de neus over de grond. Ik merk wel heel duidelijk verschil tussen linksom en rechtsom. Linksom is ze volledig ontspannen en rechtsom zie je gewoon dat het lijf er nog moeite mee heeft. Uiteindelijk komt dat wel goed, maar dat kost even tijd natuurlijk! Vanavond hebben we weer les. Mijn instructrice gaat weer rijden en daarna ga ik er zelf ook weer op. Dit wordt de eerste keer nadat de tandarts is geweest, dus ik ben erg benieuwd of we verschil gaan merken.

En zie hier mijn zadelkast probleem :D
[ img ]

Niet echt ideaal dit. Dus mijn vader gaat een nieuwe kast bouwen als het goed is. Ik wil iets waarbij ik mijn dekjes kan ophangen met broekhangers, zodat ze in ieder geval niet gevouwen liggen. Dit is gewoon hopeloos, elke keer erin proppen.. Hij kan ook bijna niet dicht eigenlijk :+ En zoveel spullen heb ik helemaal niet! Mijn dekens liggen in een kluisje wat ik ook nog heb op stal. Die passen gewoon echt niet in de kast. Deze kast is trouwens 60cm breed en diep en 140cm hoog.

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-16 22:33

*\o/* *\o/* *\o/*

[ img ]

Ik heb vandaag gewoon kunnen draven op Zara! Eerste keer weer draven met mijn rug en geen pijn. Dubbel hoera dus :D

Het gaat natuurlijk nog alles behalve perfect, ik ben een zak aardappelen omdat ik gewoon fysiek nog niet in staat ben rechtop te zitten.. Maar het belangrijkste: Ze loopt! Geen stress, geen spanning. Gewoon relaxed een stukje draven. Verder dan een heel rondje bak komen we nog niet, dat is gewoon nog te zwaar voor haar. We stappen nu ook gewoon direct op zonder van tevoren te longeren en gelijk los in de bak. Met opstappen was ze even heel erg gespannen, dat was nieuw natuurlijk. Maar even later was ze weer helemaal relaxed. Ze is nu ook fijner in de hand, omdat de tandarts is geweest natuurlijk.

Yentaah
Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:56

Saaams schreef:
Yentaah schreef:
Wat leuk dat ik opeens Elsa tegenkom, die staat op mijn manege Je gaat echt met sprongen vooruit! Ik volg


Leg is uit? Deze pony staat niet op een manege?


Sorry, ik lees even terug maar ik snap eigenlijk ook niet meer wat ik zag.. Foutje

Dakota F12+1 / L1+4

Saaams
Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:58

Deze pony is niet gekocht van een manege en staat niet op een manege maar particulier aan huis..

Laerkens Beauty

Anoniem

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:42

Ze zegt zelf toch ook dat het niet klopt en dat ze het verkeerd zag.

Yentaah
Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:31

Saaams schreef:
Deze pony is niet gekocht van een manege en staat niet op een manege maar particulier aan huis..


Ik had het niet over Zara maar over een foto die iemand anders geplaatst had, waarvan ik toevallig weet dat ze op mijn manege rijdt. Ik had alleen niet gezien dat het niet gepost was door de Topicstarter. Excuses

Dakota F12+1 / L1+4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _mobo_, alysha92, Chantalla, Dartel, Em_, hokke, Jasia, lina1998, Lyona, marga1, nikysa90, Pommier, Selina en 105 bezoekers