[Help] Vraag eens aan je lievie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:58

Je hebt gelijk wat mij betreft, sporen zijn walgelijk. Maar je schrijft erg onhandig. Geen leestekens en geen hoofdletters en warrig taalgebruik.

Cavalia

Berichten: 1424
Geregistreerd: 12-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:59

oke, mits een spoor word gebruikt is het niks ergs voor een paard. en je kunt eht niet met je zelf vergelijken (door in je zij te prikken). als een paard jou trapt doet het zeer, als een paard een paard trapt hoeft dat niet zeer te doen dus zodoende kun je dat niet vergelijken met mekaar.

verder ben ik het helemaal eens met wat voor mij allemaal staat. sporen zijn alleen een verfijn middel. zolang ze met de juiste functie worden gebruikt is er niks aan de hand.

notalowed

Berichten: 102
Geregistreerd: 11-06-07
Woonplaats: Holtn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 16:01

Tellisto schreef:
Prettig gestoord :) Prima!
Volgens mij heb je op jouw manier lol in je leven weten te brengen en dat gun je je paard en anderen ook. Zonder pijn.
Volgens mij bedoel je het allemaal heel goed.

Succes!



dank u u begrijpt me heel veel dank

notalowed

Berichten: 102
Geregistreerd: 11-06-07
Woonplaats: Holtn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 16:04

Arabesk schreef:
Je hebt gelijk wat mij betreft, sporen zijn walgelijk. Maar je schrijft erg onhandig. Geen leestekens en geen hoofdletters en warrig taalgebruik.



helaas moet ik bekennen dat mijn schrijven zo is omdat mijn hersene niet ju van het funktioneren als het met over schrijven gaat
men heeft me toen ik 23 was proberen te vermoorden. door dat ze mijn hoofd gebruikt hebben en dat heeft zijn werking op mijn
hersenen gehad ( let wel ik ben niet zielig ) maar dat betekend dat wat ik denk niet echt goed op bokt verschijnt het heeft niks te
maken dat ik schrijf als een 11 jarige wat men hier me voor uit maakt maar dat komt omdat mijn hersenen gewoon een klap hebben
gehad dat mijn schrijven niet ju van het is maar verder ben ik heel normaal maar schrijven is een klotesooi voor me helaas

maar bedankt voor u reaktie dat iw wat ik wou bewerkstellen nadenken over dit alles
nogmaals bedankt

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: [Help] Vraag eens aan je lievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:07

Trouwens, als ik wat aan mijn paard vraag, geeft hij nooit antwoord? Wat doe ik verkeerd :oo

Tellisto
Berichten: 281
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:10

Maffehafling schreef:
Arabesk schreef:
Je hebt gelijk wat mij betreft, sporen zijn walgelijk. Maar je schrijft erg onhandig. Geen leestekens en geen hoofdletters en warrig taalgebruik.



helaas moet ik bekennen dat mijn schrijven zo is omdat mijn hersene niet ju van het funktioneren als het met over schrijven gaat
men heeft me toen ik 23 was proberen te vermoorden. door dat ze mijn hoofd gebruikt hebben en dat heeft zijn werking op mijn
hersenen gehad ( let wel ik ben niet zielig ) maar dat betekend dat wat ik denk niet echt goed op bokt verschijnt het heeft niks te
maken dat ik schrijf als een 11 jarige wat men hier me voor uit maakt maar dat komt omdat mijn hersenen gewoon een klap hebben
gehad dat mijn schrijven niet ju van het is maar verder ben ik heel normaal maar schrijven is een klotesooi voor me helaas

maar bedankt voor u reaktie dat iw wat ik wou bewerkstellen nadenken over dit alles
nogmaals bedankt


Misschien helpt het je, als je meer tijd neemt voor het schrijven en jezelf controleert.

notalowed

Berichten: 102
Geregistreerd: 11-06-07
Woonplaats: Holtn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 16:11

Arabesk schreef:
Je hebt gelijk wat mij betreft, sporen zijn walgelijk. Maar je schrijft erg onhandig. Geen leestekens en geen hoofdletters en warrig taalgebruik.



wauw bedankt voor je youtube filmpje dat bedoel ik nu....... nogmaals heel heel heel veel dank dat wou ik bewerkstellen door er eens met andere ogen naar te kijken


http://www.youtube.com/v/4whEqp4hWBk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:16

Ik ben zo vrij geweest om even bij je andere reacties te kijken en wat mij opvalt is dat je in alle andere posts hier op Bokt op een doodnormale manier je mening onder woorden brengt, zonder fouten.
Heb je daar een uitleg voor?

notalowed

Berichten: 102
Geregistreerd: 11-06-07
Woonplaats: Holtn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 16:18

KoudbloedKim schreef:
Ik ben zo vrij geweest om even bij je andere reacties te kijken en wat mij opvalt is dat je in alle andere posts hier op Bokt op een doodnormale manier je mening onder woorden brengt, zonder fouten.
Heb je daar een uitleg voor?



ik moet nadenken over wat ik schrijf en heb er nu een spelling controle over gedaan dat helpt

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: [Help] Vraag eens aan je lievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:19

Overigens is interpunctie ook geen overbodige luxe :)

notalowed

Berichten: 102
Geregistreerd: 11-06-07
Woonplaats: Holtn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 16:25

Kan het hier gaan over het paard en niet hoe ik schrijf of niet schrijf dat zou wel prettig zijn. ik ben niet zielig en hoef me niet te rechtvaardigen hoe ik schrijf. Vrinden weten het en dat is gnoeg. Het topic op zich is veel belangrijker dan de manier hoe ik schrijf aub terug naar het topic is wel wat leuker dan over mij ik ben een stip in deze wereld en daar wil ik het bij laten bedankt voor je begrip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:29

Maffehafling schreef:
Kan het hier gaan over het paard en niet hoe ik schrijf of niet schrijf dat zou wel prettig zijn. ik ben niet zielig en hoef me niet te rechtvaardigen hoe ik schrijf. Vrinden weten het en dat is gnoeg. Het topic op zich is veel belangrijker dan de manier hoe ik schrijf aub terug naar het topic is wel wat leuker dan over mij ik ben een stip in deze wereld en daar wil ik het bij laten bedankt voor je begrip
Hier staan allemaal meningen in die over jouw standpunt gaan. :)

[RT-P] Warom worden mensen boos als ze sporen zien?
[RT-D] Sporen
[RT-D] Sporen!!!
[RT-P] Sporen Ja of nee?
[RT-D] sporen geen nut?
[RT-D] vanaf wanneer vind je dat je een paard met sporen mag rijden

0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:15

Tja, als we hier de discussie gaan voeren dat het zielig is als je sporen nodig hebt om je paard vooruit te laten gaan zijn wij in ieder geval heel snel uitgepraat....Dat neemt niet weg dat ik prettiger rijd met sporen omdat ik nou eenmaal veel verschillende dingen van mijn paard wil en het net wat subtieler werken is...

Toevallig van de week zonder sporen op mijn Z paard gestapt (die ik misschien al wel anderhalf jaar alleen met heb gereden) omdat ik in de haast twee verschillende sporen uit de kast had gepakt. En weetje wat...ik heb heerlijk gereden hoor. Paard was net zo voorwaarts als anders, liep gewoon al zijn zijgangen en had er zo een proef mee kunnen rijden...En toch he, toch krijg ik hem net een fractie mooier verzameld en hoef ik mijn been net wat minder ver te bewegen in de zijgangen met spoor...dus de volgende keer gaan ze gewoon weer om.

Aangezien je het over M, Z en ZZ hebt ga ik ervan uit dat je springt? Dan zit je dus ook niet met zijgangen, toch niet in een proef, en maakt het ook niet zo uit als je wat grotere beenhulpen geeft (als in je been verder verplaatst om verschil aan te geven, niet harder)

Overigens mag je mijn paarden best wel zielig vinden hoor, ik trek mij er meer van aan wat de dieren zelf vinden, hoe zij zich voelen...en die zitten gelukkig super in hun vel, glimmen je tegemoet, komen nog altijd naar me toe in de wei ongeacht of ze er al de hele dag staan of pas een uurtje en gaan elke dag met plezier en inzet voor me aan het werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:59

[WZ] > [PP]

sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Re: [Help] Vraag eens aan je lievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:30

Vroeger heb ik ook altijd met sporen moeten rijden van mijn trainer.
Naar zijn woorden was het om mijn paard te laten reageren op mijn binnenbeen en daarop te leren aanspringen en etc.

Na een poosje viel me al gauw op dat ik mijn paard soms onbewust prikte met mijn spoor zonder ik het zelf door had. Waardoor het paard enorm zenuwachtig werd en er altijd vandoor wou.

Zelf ben ik haar zonder sporen beginnen rijden en gebruik ik enkel mijn gewicht en de positie van mijn benen en daarmee weet ze voldoende. Mijn paard is veel ontspannender en ik kan haar in alle rust iets aanleren. Daaruit heb ik dus geleerd dat sporen te vaak worden gebruikt voor onnodige doeleinden