Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Susyb
Berichten: 3385
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:24

rina schreef:
vuurneon schreef:
Het maakt voor het paard geen klap uit of de dood eraan komt. Het enige dat het paard merkt is het hier en nu. 'Een kans geven' doe je puur voor jezelf, paard heeft er totaal geen besef van. Met dat in het achterhoofd vind ik je absoluut niet egoïstisch en kies je zeker in het belang van het paard. Paard heeft kwalen en het speelt al jaren en ik denk dat het ook door zal blijven sudderen. Er komt een moment dat het genoeg is. Ook voor de veiligheid van anderen. Ik vind dit juist ontzettend verantwoordelijk van je :) echt! Dit is niet iets wat je zomaar bedenkt, maar een wel overwogen keuze.


Kan ik het alleen maar heel erg eens mee zijn.

Ik ga hier ook in mee.. Er zijn ook gewoon paarden die niet verantwoord zijn..


Susyb
Berichten: 3385
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:34

LianneBos schreef:
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn! Laten afmaken omdat hij iedereen eraf gooit? Dan zit hem iets dwars, je kan het toch niet zomaar opgeven, en wat ik hier verder lees, het kan een paard heus wel schelem als de dood er aan komt, denk ook aan het paard! Hij verdient een kan vind IK! succes!


Ik ben het hier niet mee eens.. Een paard denkt echt niet zo aan de dood als dat wij dat doen hoor ;)
En ook niet elke paard hoeft iets te hebben om onhandelbaar te zijn (ik heb zelf ook een paard meegemaakt die gewoon echt niet voor rijpaard weg kon gaan, gewoon echt levensgevaarlijk. En het beest mankeerde niks (behalve in zijn hoofd want dat vogeltje vloog zich te pletter tegen zijn hersenpan)).
Hij heeft al 3 kansen gehad.. En ik kan me voorstellen dat je dan als eigenaar niet de verantwoordelijkheid wil nemen om hem weer te verkopen.. Misschiend at de volgende eigenaar er wel afvalt en verlamd raakt vanaf zijn nek en de rest van zijn/haar leven dus zwaar gehandicapt is?
Ik zou dat risico niet durven nemen over iemand anders zijn leven!
Ik vind het een weloverwogen beslissing van TS en ben voor inslapen in dit verhaal.


Susyb
Berichten: 3385
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:37

jorika1986 schreef:
Een van mijn verzorgpaarden is precies zo'n zelfde als jouw paard.
Hier is werkelijk geen weg mee te bezeilen. Met poetsen en tutten een fantastisch lief paardje.
Maar zodra het iets moet gaan doen wat enigsins op werken lijkt, gaat het volledig in staking.
(lees helemaal over de zeik) Steigeren, bokken, gericht slaan, hoofd schudden en nog meer wanpraktijken.
Longeren is levensgevaarlijk...
Maar voor de rest is het een heel lief knuffelbeestje!
De eigenaar heeft al gezegd dat hij even wacht tot de vleesprijs een beetje omhoog gaat, en dat ze dan naar de slacht gaat.
Want dit paardje ,ook al is het nog zo lief, zal nooit geschikt zijn om te rijden...
(Het paardje is bij hem ''gedumpt'' door de vorige eigenaresse.)


Maar is die al helemaal nagekeken door een DA (al de eigenaar dat wil).
In TS haar geval is het mogelijk letsel (op het linkerachterbeen dat sterker moet na dan, maar dat alleen met training kan) er niet om zo raar te doen. Omdat dit uitgesloten is vind het een weloverwogen keuze.

Susyb
Berichten: 3385
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:53

vuurneon schreef:
Ik denk dat als jij nu dit paard verkoopt, je altijd zult denken wat er nog zou kunnen gebeuren daar.
Bij slacht heb je dat nooit; je wéét exact wat er is gebeurd en vooral dat er nooit meer iets kan gebeuren.


Inderdaad... plus nu heeft ed nog 'geluk' dat hij bij jou terecht komt.. Wat als de volgende eigenaar hem neit aan jou doorverkoopt en hij ergens beland waar hij het alleen maar slechter en slechter krijgt.. (als in een neerwaards spiraal)!
Meid het is inderdaad lastig maar echt waar het is het eerlijkste tegenover jezelf, je medemens en natuurlijk ook je paardje!

Susyb
Berichten: 3385
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:22

LianneBos schreef:
Vind ik ook, hij mankeert iets, vind de juiste persoon voor hem! Dan kan hij ver komen zei jezelf! Ik ben tegen het slachten, & paard kan het echt wel voelen,ze zijn niet dom! Hij verdient een betere kans dan de slacht! Hij verdient jet gewoon! Ik zou net zo lang doorzoeken totdat je het perfecte baasje voor hem hebt! Zou ik eens een foto van je paardje mogen zien? $ succes!


Sorry maar ze voelen het omdat jij je zo voelt als je hem wegbrengt..
Een paard ziet echt verschil niet tussen de wegrijden naar concours en wegrijden naar de slacht..
Als ze daar komen en je laad ze af en je loopt gelijk naar binnen dan is het zo klaar.. dan hebben ze echt niks door ;)
(gewoon uit intresse heb je wel eens gekeken in een goed slachthuis?)
Dus jij zou het risico nemen om dit paard te verkopen en dan vervolgens na jaar gebelt te worden door iemand die in een rolstoel zit en niet meer kan bewegen de rest van zijn/haar leven... kijk dat vind ik pas egoistisch..
En sorry maar dat is mijn mening.. Ik ga nu dit topic verwijderen uit mijn lijst want anders ga ik op alles reageren ..
TS ik wens je heel veel succes met je keuze Y;(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duhelo, GoogleAdsense, herr_balou, Natascha, NorwayFjord, Poosje81 en 94 bezoekers