Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sterregoud
Berichten: 1839
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 20:43

Wintu schreef:
sterregoud schreef:
In het Holtingerveld staan schapen ( waarschijnlijk van de schaapskudde ) buiten in het bos/ heide gebied 24/7 achter een laag draadje. Zo’n schapennet van 80 cm hoog, en nauwelijks stroom.

De schaapjes zien er schattig uit, ook aandoenlijke lammeren lopen er bij. Maar het is sinds kort wolvengebied, verdienen ze niet een beetje veiligheid ?
En voor de wandelaars ook dubbel, het ziet er nu zo mooi en schattig uit, maar hoe lang gaat dit goed ? En wanneer zie je ineens een heel ander schouwspel ?
De schapen zijn nodig om de vegetatie te beperken, en worden dus ook 24/7 buiten gelaten. Maar dierenwelzijn komt wel in de knel.


Volgens mij gaat alles de kooi in snachts.


Dat zou fijn zijn ! Hoe laat worden ze opgehaald dan ? Ik was er nog rond 19.00 en alles stond nog buiten. Ik hoop dat je gelijk hebt !

( later loop ikzelf niet meer ivm risico wolf versus kleine hond )

Wintu

Berichten: 2949
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 20:50

sterregoud schreef:
Dat zou fijn zijn ! Hoe laat worden ze opgehaald dan ? Ik was er nog rond 19.00 en alles stond nog buiten. Ik hoop dat je gelijk hebt !

( later loop ikzelf niet meer ivm risico wolf versus kleine hond )


De hoofdkudde om half 5 geloof ik. Maar ze laten lammeren echt niet buiten staan. Naast de kooi hebben ze ook overal hoog hekwerk voor de wolf. Zal vast goed gekomen zijn ;)
Waarom zeg je dat ze er 24/7 staan eigenlijk, als je dat niet zeker weet?

sterregoud
Berichten: 1839
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 20:53

Wintu schreef:
sterregoud schreef:
Dat zou fijn zijn ! Hoe laat worden ze opgehaald dan ? Ik was er nog rond 19.00 en alles stond nog buiten. Ik hoop dat je gelijk hebt !

( later loop ikzelf niet meer ivm risico wolf versus kleine hond )


De hoofdkudde om half 5 geloof ik. Maar ze laten lammeren echt niet buiten staan. Naast de kooi hebben ze ook overal hoog hekwerk voor de wolf. Zal vast goed gekomen zijn ;)
Waarom zeg je dat ze er 24/7 staan eigenlijk, als je dat niet zeker weet?


Ik wil het wel aanpassen, het was mijn aanname omdat ze normaal op tijd naar binnen gaan inderdaad rond 17.00 en nu om 19.00 nog buiten staan.

Vorige jaren bleven ze dan ook buiten s nachts.

Wintu

Berichten: 2949
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 21:01

sterregoud schreef:
Wintu schreef:
De hoofdkudde om half 5 geloof ik. Maar ze laten lammeren echt niet buiten staan. Naast de kooi hebben ze ook overal hoog hekwerk voor de wolf. Zal vast goed gekomen zijn ;)
Waarom zeg je dat ze er 24/7 staan eigenlijk, als je dat niet zeker weet?


Ik wil het wel aanpassen, het was mijn aanname omdat ze normaal op tijd naar binnen gaan inderdaad rond 17.00 en nu om 19.00 nog buiten staan.

Vorige jaren bleven ze dan ook buiten s nachts.



Misschien blijven ze buiten naast de kooi, maar je kunt elke dag kijken om ze terug te zien komen. Kooi staat nu ook open. Maar ik geloof er niets van dat ze dieren buiten laten staan als wolvenvoer.
Waar zag je ze precies?

sterregoud
Berichten: 1839
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 21:03

Als je bij Havelte van de startbaan naar de zandvlakte loopt staan ze naast de zandvlakte. En als je over de zandvlakte loopt, staan er nog schapen ten noorden van de zandvlakte.

Hoe laat halen ze ze volgens jou binnen ?

Wintu

Berichten: 2949
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 21:09

sterregoud schreef:
Als je bij Havelte van de startbaan naar de zandvlakte loopt staan ze naast de zandvlakte. En als je over de zandvlakte loopt, staan er nog schapen ten noorden van de zandvlakte.

Hoe laat halen ze ze volgens jou binnen ?

Das niet zo ver van de kooi. Zie de schapen nu binnenkomen. Misschien waren ze die dag gewoon later vanwege het mooie weer

Wintu

Berichten: 2949
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 21:13

https://www.deholtingerschaapskudde.nl/ ... mmerenkooi

Tien minuten geleden was de kooi nog leeg :D

Klok staat nog op wintertijd


Zoals je zegt, je weet ook niet of betreffende schapen van de schaapskooi zijn, dus misschien voorzichtig zijn met de aannames. De schaapskooi heeft meestal vroeg in het jaar al lammeren, weet ook niet of ze hele kleine ukken nog hebben lopen.

Belladonna1
Berichten: 48
Geregistreerd: 03-06-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 21:31

Wintu schreef:
sterregoud schreef:
In het Holtingerveld staan schapen ( waarschijnlijk van de schaapskudde ) buiten in het bos/ heide gebied 24/7 achter een laag draadje. Zo’n schapennet van 80 cm hoog, en nauwelijks stroom.

De schaapjes zien er schattig uit, ook aandoenlijke lammeren lopen er bij. Maar het is sinds kort wolvengebied, verdienen ze niet een beetje veiligheid ?
En voor de wandelaars ook dubbel, het ziet er nu zo mooi en schattig uit, maar hoe lang gaat dit goed ? En wanneer zie je ineens een heel ander schouwspel ?
De schapen zijn nodig om de vegetatie te beperken, en worden dus ook 24/7 buiten gelaten. Maar dierenwelzijn komt wel in de knel.


Volgens mij gaat alles de kooi in snachts.

Holtingerveld ben ik bekend mee zit dicht bij uffelte . Daar ging een vriendin van mij altijd heen . Op kbakanrie met de paarden sinds ze de hoge hekken bij Havelte heeft zien staan neemt ze het paard niet meer mee
Zo jammer dar je ze niet mag keren of inkrimpen tot een bepaald gebied hoop.daar wel op . Ik ben geen wilven hater maar schapen doden en ook ruderen en pony s doden gaat mij te ver

speurneusc

Berichten: 5375
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 23:47

SusanH schreef:
Hier in de buurt zit nu ook zo'n niet schuwe wolf die gewoon doodleuk met jou en je honden meeloopt. En dan op Facebook zoveel mensen die reageren en het super lijkt om hem ook een keer te zien, dat het zo mooi en bijznder is etc. Die zien het probleem en gevaar er niet van in. Hij is deze week sowieso al 2 keer gespot bij het losloopgebied, en bij een druk bezocht recreatie gebied.


tot ie een hond tegenkomt die um verkeerd aankijkt oid en die grijpt ie, springt baas ertussen, grijpt ie die ook (nog een verschil een hond zou nog enige terughoudendheid in zich hebben op zo'n moment en er voor kiezen om de mens niets te doen een wolf niet die gaat voor een hele andere insteek)

Belladonna1
Berichten: 48
Geregistreerd: 03-06-23

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 09:13

Wat we niet hopen is dat er mensen aan woeden gevallen . En dan heb ik het over kinderen. Wand die zijn nieuwsgierig.

tienus63

Berichten: 12067
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 09:15


pillow
Berichten: 7797
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 09:26

Belladonna1 schreef:
Wat we niet hopen is dat er mensen aan woeden gevallen . En dan heb ik het over kinderen. Wand die zijn nieuwsgierig.

Van mij mag het vandaag gebeuren.

DuoPenotti

Berichten: 29450
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 09:32

Van mij ook
Nee niet ernstig, maar wel duidelijk.
Dat is denk ik de enige manier waarop er eens actie ondernomen word.

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 09:51

DuoPenotti schreef:
Van mij ook
Nee niet ernstig, maar wel duidelijk.
Dat is denk ik de enige manier waarop er eens actie ondernomen word.

Vast niet, dan had dat kind vast een boterham met leverworst vast en was het dus zijn eigen schuld.

Dreamboy

Berichten: 2431
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 09:56

Sanet schreef:
DuoPenotti schreef:
Van mij ook
Nee niet ernstig, maar wel duidelijk.
Dat is denk ik de enige manier waarop er eens actie ondernomen word.

Vast niet, dan had dat kind vast een boterham met leverworst vast en was het dus zijn eigen schuld.



Het is ook wel heel onverantwoord om je kind niet achter een hek van 4 meter te laten spelen natuurlijk.

Belladonna1
Berichten: 48
Geregistreerd: 03-06-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 11:31


DuoPenotti

Berichten: 29450
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 12:19


tienus63

Berichten: 12067
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 13:09

De petitie die jij deelt is al afgelopen in december 2022.

Versplintering vind ik ook jammer.

DuoPenotti

Berichten: 29450
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 13:17

ohhh. bedankt voor dat te laten weten. Had ik niet gezien.
Al ging tekenen nog wel.

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:15

Veel zichtmeldingen hier in de regio. Ook gewoon gister om 14.00 in de middag 2 wolven in een weiland.
Ik vind er nix aan :(

pillow
Berichten: 7797
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 16:17

Sanet schreef:
Veel zichtmeldingen hier in de regio. Ook gewoon gister om 14.00 in de middag 2 wolven in een weiland.
Ik vind er nix aan :(

En waar is hier in regio?

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 16:21

Oldeberkoop, nijeberkoop die kanten.

Tenminste het zou toevallig zijn als er net om dezelfde tijd ergens anders in het land dezelfde melding zou zijn.

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 16:22

Zerena schreef:
Oldeberkoop, nijeberkoop die kanten.

Tenminste het zou toevallig zijn als er net om dezelfde tijd ergens anders in het land dezelfde melding zou zijn.


Klopt.

pillow
Berichten: 7797
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 17:09

Zerena schreef:
Oldeberkoop, nijeberkoop die kanten.

Tenminste het zou toevallig zijn als er net om dezelfde tijd ergens anders in het land dezelfde melding zou zijn.

Ik weet toch niet waar Sanet woont.

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 19:01

Oh nee excuus, dat was niet zo naar jou bedoeld.
Was meer bedoeld voor mezelf, dat dat het wel moest zijn omdat het anders te toevallig zou zijn.

Ik weet natuurlijk niet of jij wel die meldingen krijgt :)