Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sherivey
Berichten: 8625
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:48

oji schreef:
Als een paard al onder het zadel is, ga ik er de volgende dag meteen op. Inderdaad zoals hier gezegd, meteen in het ritme mee. Ik geloof niet in eerst weken wennen na een verhuizing als paarden daarvoor al in het werk stonden. Gewoon meteen het trainingsschema oppakken waar ze in stonden, daar zijn ze in mijn ogen het beste bij gebaad.

Ik deed dit vroeger wel. Tot iemand me uitlegde dat het voor een paard veel fijner was om direct structuur te hebben die normaal is voor zn nieuwe plek.

Zoals toen ons paard in training ging. Die kon dan het weekend wennen, want dan trainden ze geen paarden. Maar na 2 dagen gewoon aan het werk zoals de rest van de paarden. Geloof dat ie er geen enkel probleem mee had. :)

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:59

Oh ja wel aan de nieuwe structuur, ik bedoel meer, ik ben vrij groene paarden gewend, de intensiteit van de training. Dus een paard dat 3 x per week 20 minuten onder het zadel is, dan pak ik dat aanvankelijk ook zo op. Maar als zij altijd overdag reden, ik rij door de week 's avonds dus dan meteen in het ritme, 'savonds trainen.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:08

Lieser schreef:
ynskek schreef:
Ik ben inmiddels wel heel benieuwd naar een foto van je nieuwe paard Evamarie :)

Als dat bestaat ...


Ik ben inmiddels ook echt benieuwd.

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:11

Lieser schreef:
ynskek schreef:
Ik ben inmiddels wel heel benieuwd naar een foto van je nieuwe paard Evamarie :)

Als dat bestaat ...


:') :')

Ik hou van je op dit soort momenten

Sherivey
Berichten: 8625
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:18

oji schreef:
Oh ja wel aan de nieuwe structuur, ik bedoel meer, ik ben vrij groene paarden gewend, de intensiteit van de training. Dus een paard dat 3 x per week 20 minuten onder het zadel is, dan pak ik dat aanvankelijk ook zo op. Maar als zij altijd overdag reden, ik rij door de week 's avonds dus dan meteen in het ritme, 'savonds trainen.

Ah op die manier.

Nee dan kunnen ze idd op diezelfde 3x per week 20 minuten best verder.

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:32

Lieser schreef:
ynskek schreef:
Ik ben inmiddels wel heel benieuwd naar een foto van je nieuwe paard Evamarie :)

Als dat bestaat ...

_O-

loiroi
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-11-21

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:51

Bedankt allemaal voor de input, meteen mee in het ritme en structuur is wel een die ik ga onthouden. Ik dacht dat je eerst maar een week " op rust" moest laten staan. Direct de wei in en koppelen aan een maatje of meteen wennen aan de kudde is denk ik ook wel slim inderdaad, net zo fijn voor het paard zelf ook.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:05

Hier ook zeer benieuwd naar een foto van je nieuwe, Evamarie. Bij je slechte ervaring was hier bij wijze van spreken om elke scheet een update :Y) . Nu je een goede ervaring hebt en een paard gevonden hebt zijn we wel nieuwsgierig hoor :)) .

Er staat trouwens op 2dehands (BE) een heel leuke 4j Caesar ter Linden voor een imo nette prijs.
Ik ben niet op zoek maar hij sprak me meteen aan.

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:32

Wat een kinderachtig gedoe, zeg wbt foto van nieuw paard Evamarie....

Zou een nieuw paard ook gewoon rijden, anders wordt t na 2 weken ofzo toch spannender, er op te klimmen.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:39

Getup schreef:
Wat een kinderachtig gedoe, zeg wbt foto van nieuw paard Evamarie....

Zou een nieuw paard ook gewoon rijden, anders wordt t na 2 weken ofzo toch spannender, er op te klimmen.


Het was vanuit mij in ieder geval oprechte interesse in wat ze nu gekocht heeft.

Verder ben ik wel benieuwd wat jullie een verstandig budget vinden voor de volgende zoeker:

- D-pony
- tussen de 6 en de 13 jaar
- geen Hengst
- dressuur gericht
- Betrouwbaar, mag best wat vlotter zijn maar geen gekke dingen.

En dan het liefst een die in ieder geval al iets aan een wedstrijdje gelopen heeft. Mag F-proeven zijn, mag bixie zijn, mag B/L zijn.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:44

Joh het is gewoon oprechte interesse hoor. Na de slechte ervaring en bijkomende sfeer in dit topic zou het gewoon leuk zijn om nu het uiteindelijke positieve resultaat te zien van de moeilijke zoektocht.
Ik zou persoonlijk na zo’n nare ervaring die ik hier uitgebreid gedeeld heb, met héél veel trots m’n nieuwe aanwinst willen showen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:58

Er zitten hier een paar bokkers die de foto's voor de rest hebben verprutst :evaw:

Aan mij heb je echt de verkeerde met dit soort opmerkingen :evaw:

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-22 16:00

Jeetje.

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:03

Dat zoeken er meer ynskek volgens mij mag je je portemonnee daar op dit moment voor trekken. D'tjes waren altijd al iets duurder maar nu helemaal.

Snap niet dat jullie je drukmaken over het wel of niet plaatsen van een foto van een nieuwe aanwinst.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:14

Jammer dat je hem niet wil plaatsen Evamarie.

Ik ben me op dit moment met name aan het orienteren qua prijzen. Heb er helemaal geen haast bij. Moet eerst wat weg hier voordat er een nieuwe bij mag en verkopen is niet mijn ding :+

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:20

Ik heb de indruk dat België een stuk goedkoper is qua prijzen? Wel duurder dan ‘vroegah’ maar ik zie de (voor mij) extreme prijzen in dit topic eigenlijk niet terug op 2dehands, bij handelaars, verkopende particulieren,…
Als ik de prijzen in dit topic aanhoud had ik met mijn budget vorig jaar enkel een kapotte manegeknol of een ouder dier met gebreken kunnen kopen. Maar ik heb er toch echt een gezonde, grote jonge springruin voor gekocht.
Dier was zeer groen en moest (moet) nog veel leren maar niks verkeerd mee. Potentieel heeft hij wel.
Niet voor de topsport natuurlijk, maar wel goed genoeg voor de gemiddelde amateur.

Volgens de prijzen in dit topic had ik m’n vorige (zadelmak en verkeersmak volbloed ruin 3,5j) voor het dubbele kunnen verkopen :') .

Misschien een idee om ook Belgische verkopers/websites in de gaten te houden? :D

Lieser
Berichten: 1495
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:37

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd vanwege persoonlijke aanval

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:48

Ik lees hier al een lange tijd mee omdat ik het leuk vind om jullie zoekertjes maar ook succesverhalen te lezen! Ik vind het wel ontzettend kinderachtig hoe er nu hier gereageerd wordt, als je iemand niet gelooft of whatever stop je er toch juist geen energie in. Let it gooooo :wave:

@Evamarie Gefeliciteerd met je nieuwe topper!! Lekker genieten met elkaar!

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:51

Noblesse_ schreef:
Ik heb de indruk dat België een stuk goedkoper is qua prijzen? Wel duurder dan ‘vroegah’ maar ik zie de (voor mij) extreme prijzen in dit topic eigenlijk niet terug op 2dehands, bij handelaars, verkopende particulieren,…
Als ik de prijzen in dit topic aanhoud had ik met mijn budget vorig jaar enkel een kapotte manegeknol of een ouder dier met gebreken kunnen kopen. Maar ik heb er toch echt een gezonde, grote jonge springruin voor gekocht.
Dier was zeer groen en moest (moet) nog veel leren maar niks verkeerd mee. Potentieel heeft hij wel.
Niet voor de topsport natuurlijk, maar wel goed genoeg voor de gemiddelde amateur.

Volgens de prijzen in dit topic had ik m’n vorige (zadelmak en verkeersmak volbloed ruin 3,5j) voor het dubbele kunnen verkopen :') .

Misschien een idee om ook Belgische verkopers/websites in de gaten te houden? :D



Ik weet niet of het bij ons goedkoper is hoor. Zou het kunnen dat het type paard verschilt dat op zoekertjes sites wordt aangeboden? Als je op marktplaats de dure dressuurpaarden er uit neemt is het toch redelijk gelijkaardig of niet?

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:51

Vind het jammer evamarie, was wel benieuwd naar je nieuwe aanwinst, vooral na dat gedoe met het vorige paard.

Gisteren zijn we bij een merrie wezen kijken, volgens eigenaar poepie braaf, moet na 2 jaar stilstaan wel weer opgepaktworden,nou noem 2 x stijgeren niet poepiebraaf.
2 weken geleden zou ik er al heen, toen was ze met haar vriendinnen gek wezen doen in de bak en kwam ze niet zuiver uit de bak.
Gisteren was ze nog niet zuiver.
Ben bang dat er toch wat meer aan de hand is, dan alleen veel brok erin en weinig buiten staan. Paard hoort niet zo te reageren als er door de ruiter amper wat gevraagd wordt.

In de omgang is ze idd poepiebraaf, maar erop....

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:22

Myk: waarom erop als paard niet zuiver loopt? Wellicht pijn reactie het stijgeren

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:27

Mss kunnen degenen die graag een foto vd nieuwe aanwinst van Evamarie willen zien, haar persoonlijk benaderen? Dan kunnen we ons hier weer richten op de aan- en verkoopdiscussie ;-)

Myk-en-shant dat klinkt idd niet als poepiebraaf. Mijn ervaring in de afgelopen 30 jaar paardensport is ook dat een paard eigenlijk nooit staakt zonder onderliggende reden. Is al aantal keer bewezen dat er dan meer aan de hand is dan een rotkarakter of overtollige energie oid....

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:31

Omdat ze niet echt kreupel liep, maar wat vast lijkt te zitten. En daarbij liep ze niet continu onzuiver, maar zo nu en dan een pasje gevoelig.
Daarbij had ik niet zoveel zin meer om nog eens 3 weken te gaan wachten. Om dan alsnog tot dezelfde conclusie te komen.
Was een zeer lichte ruiter, ze gaf tijdens longeren een vrij zuiver beeld,met af een toe een mis stapje.
Soms helpt juist het rijden om de boel weer los te krijgen, dit had ik ook gehoopt namelijk.
Ze steigerde ook niet met de oren plat, zoals je verwacht bij pijn, oren stonden juist zeer gespitst.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:33

Kalea, ja daar stond ik wel niet helemaal bij stil. Ik ben helemaal niet thuis in dressuurpaarden :D , doe mij maar een springpaard.
De meesten hier zoeken een dressuurpaard als ik me niet vergis, dan is het misschien niet zo slim van me om dat te gaan vergelijken met springpaarden. Toch schrik ik heel hard van de prijzen die hier genoemd worden. Ken best wat mensen die af en toe iets kopen en verkopen en die prijzen zijn toch écht niet zo hoog als hier.
Ik had een budget van 5k en ben daar zeer ruim onder geslaagd voor een gezonde springgefokte ruin. Kende nog weinig en nog geen wedstrijdervaring natuurlijk.

Maar dat is dan misschien net hetzelfde als de huizenmarkt. Waar je in NL een rijhuisje voor koopt (volgens het biedingsoorlog-topic dan) heb je hier een nette alleenstaande woning voor.

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:59

Springers zijn net zo duur Noblesse. We konden niets vinden onder de 8k wat jong en gezond was. Geslacht maakte niets uit maar het liefst wel onder de 1.65. Uiteindelijk is vriendin geslaagd en het is een onbeleerde geworden.