Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kalea
Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 21:13

Spannend! Hopelijk gaat alles naar wens :)


myk_en_shant
Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 21:56

Kom even binnen vallen, heb niet alle pagina's gelezen uiteraard, maar ben sinds een week op zoek naar een geschikte beginners paard, voor mijn kleine lesgeefstal.

Voorkeur ligt bij een haflinger vanaf 1.47m en anders een warmbloed vanaf 1.55m

Voorkeur ligt bij een merrie, tussen de 8 en de 13 jaar.

Het liefst compleet met spullen.

Hoeft geen hoogstandje dressuur en springen te kunnen, een simpel b proef is voldoende.

Gebreken vrij.

Budget is tussen de 4000 en max 5000 euro.

Wie weet hier en betrouwbaar adres, kom op marktplaats voornamelijk de bekende niet gewenste handelsstallen tegen, waar bokt al vol van staat aan topics.

PSvanLot
Berichten: 10127
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:05

Ik weet niet of iemand zoiets zoekt, maar ik weet een zesjarige merrie te staan rond de 5000 euro.

Was als driejarige niet braaf, met opstappen gooide ze je er af. Nu opnieuw aangereden en tot nu toe hartstikke braaf. Kan in binnenbak, buitenbaan, bos etc.

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:19

Wat fijn kiwiaa, heerlijk gevoel als je er eentje vindt waarvan je hart een sprongetje maaakt!

B+12 L+4


suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:36

Myk_en_shant aan je profielfoto te zien heb je ervaring met Haflingers. Die zou ik dus nooit voor een beginner kopen :o
Veel te sterk, slim en eigenwijs. Ik durf dat wel te zeggen, heb er 3 thuis staan, we fokken met Haflingers en heb er inmiddels 14 gehad.

Neem eens contact op met Westerveld uit Aalten of van de Berg uit Arcen. Zij kunnen gericht met je meezoeken en hebben een groot netwerk door hun hengstenhouderij.

myk_en_shant
Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 23:26

suffie schreef:
Myk_en_shant aan je profielfoto te zien heb je ervaring met Haflingers. Die zou ik dus nooit voor een beginner kopen :o
Veel te sterk, slim en eigenwijs. Ik durf dat wel te zeggen, heb er 3 thuis staan, we fokken met Haflingers en heb er inmiddels 14 gehad.

Neem eens contact op met Westerveld uit Aalten of van de Berg uit Arcen. Zij kunnen gericht met je meezoeken en hebben een groot netwerk door hun hengstenhouderij.


Uiteraard zullen er niet alleen beginners op rijden, ik zelf en gevorderde ruiters zullen er ook op rijden.
Heb in totaal 5 in mijn bezit gehad, 2 daarvan was en is een geschikte beginners paard.
De haf in mijn profiel was mijn eerste maflinger, was onbeleerd toen ik haar kreeg. Zelf nog zeer onervaren beginner, als 3 jarige beleerd. Zelf had ik nog maar een half jaartje led gehad, dus nog een echte beginner.
Na beleren heb ik haar zelf verder door gereden, in de 24 jaar dat ik haar heb gehad, ben ik er maar 5 keer er vanaf gevallen.
Kon er een kind van 3 ermee op weg sturen in de bak en ze liep een braaf rondje.
Helaas leeft ze niet meer, mis haar nog elke dag.

De andere haf die heb, die loopt de beginnerslessen, is wel wat boeveriger dan de andere haf, maar zit totaal geen gemeen achter, maar na een kleine correctie loopt ze weer in gelid.

Dus ze bestaan echt wel, voornamelijk in de oude type.
Maar ze worden wel steeds zeldzamer.

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 13:25

iets anders...ik zag een adervetentie van een paard op een verkoopsite en die gaven aan dat zij 25 euro vragen voor het kijken en proefrijden van het paard, dit om ruitertoerisme te voorkomen zoals ze het zelf noemen

Ik snap wel dat het als verkoper niet heel fijn is als je 20 man hebt die continu op je paard rijden. Maar zouden er serieus mensen zijn die elke week een paard gaan proberen om zo elke week "lekker gratis te kunnen paardrijden ;( |(

B+12 L+4

c_alsemgeest
Berichten: 20619
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 13:34

happy2014 schreef:
iets anders...ik zag een adervetentie van een paard op een verkoopsite en die gaven aan dat zij 25 euro vragen voor het kijken en proefrijden van het paard, dit om ruitertoerisme te voorkomen zoals ze het zelf noemen

Ik snap wel dat het als verkoper niet heel fijn is als je 20 man hebt die continu op je paard rijden. Maar zouden er serieus mensen zijn die elke week een paard gaan proberen om zo elke week "lekker gratis te kunnen paardrijden ;( |(


Ja... zeker mensen die subtop paarden aan bieden hebben hier veel last van.
Heb het meerdere malen meegemaakt in mijn omgeving.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

_Tarzan
Berichten: 11152
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:03

In Duitsland staat het bij bijna alle advertenties van voornamelijk handelaren, het zal dus vaker gebeuren dan dat wij denken :=

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:11

happy2014 schreef:
iets anders...ik zag een adervetentie van een paard op een verkoopsite en die gaven aan dat zij 25 euro vragen voor het kijken en proefrijden van het paard, dit om ruitertoerisme te voorkomen zoals ze het zelf noemen

Ik snap wel dat het als verkoper niet heel fijn is als je 20 man hebt die continu op je paard rijden. Maar zouden er serieus mensen zijn die elke week een paard gaan proberen om zo elke week "lekker gratis te kunnen paardrijden ;( |(


Zeker. Voornamelijk de handelstallen hebben ook lijsten met namen die ze niet meer ontvangen. Het is erg, maar er zijn echt mensen die overal gaan proefrijden en zo maandelijks geld besparen op de manege.

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:29

Super leuk kiwia! Hopelijk gefeliciteerd, wat is nu de planning precies, wanneer wordt die echt gekeurd, laat je hem hierheen komen of ga je zelf? Dat gevoel is toch zo belangrijk he <3

In Duitsland is het heel normaal om 20-40 euro per rit te vragen als iemand wilt komen kijken, houd mij wel een beetje tegen hoor, ik ga niet even voor de leuk een paar uur de auto in om een paard te bekijken, dat vind ik nog wel een verschilletje met, oh paard staat in de buurt, ik wil wel even een subtop paardje proberen..

Ons paarden kijken in Polen was heel leuk, paarden stonden er allemaal echt keurig bij en waren fijn te rijden. Heel verslagje kan ik doen als er interesse in is. Wij halen hopelijk binnenkort onze nieuwe aanwinst op, even de X-rays afwachten *\o/*

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:35

Ik vind eigenlijk dat dat het risico van verkopen is, want zelfs tussen de daadwerkelijk geïnteresseerden heb je ook verschillende.intenties. Aan de ene kant van het spectrum de actieve geïnteresseerde die effectief op zoek is naar een paard op korte termijn, aan de andere kant van het spectrum de af-en-aan geïnteresseerde die misschien zelf semi-handelaar is, over een langere periode heel veel paarden probeert, maar maar om de zoveel tijd, wanneer alles klopt, de investering doet om het paard aan te kopen.
Je weet nooit 100% zeker wat de intentie van een geïnteresseerde is, ik denk dat je door geld te vragen voor proefrijden je de doelgroep echt te erg vernauwt en dat het niet alleen de funrijders afschrikt.

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:38

Zag dit toevallig ook bij een advertentie van Ehorses inderdaad. Helaas gaat dit ook nog om 'mijn' paard die ik in juli heb verkocht. Dit is zeker eigenaar nr 3 al vanaf juli, en nu weer te koop. Waarom kan paardenhandel zo oneerlijk zijn?

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

oji
Berichten: 4236
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:38

Bizar dat het moet, maar eigenlijk vind ik het ook wel paardvriendelijk. Zeker bij een hoger opgeleid paard of een groene, wil je toch niet dat er hordes mensen op gaan zitten en van alles uitproberen, die eigenlijk helemaal niet een serieuze intentie tot kopen hebben.

Maar ook als je wel serieus van plan bent om een paard te kopen en met alle juiste intenties bij het paard bent gaan kijken. Je weet bij een bezichtiging toch pak hem beet wel voor 75% of het je echt iets lijkt voor je erop gekropen bent. Demotiveren dat mensen toch maar gaan proefrijden omdat je er toch bent, terwijl je in je hoofd eigenlijk al weet dat dat paard het niet gaat worden, is op zich ook wel zo paard vriendelijk.

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:41

Ik ga niet kijken bij paarden waar geld voor wordt gevraagd inderdaad, in Nederland zie ik het bijna niet voorkomen.. Lijkt me dat je via de telefoon toch ook wel oprecht geïnteresseerde eruit kan pikken, is denk ik ook maar net hoe erg het paard 'in de weg' staat en hoeveel interesse er in is.

Oh jeetje Lindor, dat is wel enorm jammer, heb je het toen wel losgelaten of ook echt op zoek gegaan naar een goed huis.

Ik vind het ook wel een gok, je moet 25 euro betalen en misschien klikt het helemaal niet met het paard en is het niks voor jou, kan ook.. als je zo 10 paarden uitprobeert.. Pfoe.

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:46

Aatrox schreef:
Ik ga niet kijken bij paarden waar geld voor wordt gevraagd inderdaad, in Nederland zie ik het bijna niet voorkomen.. Lijkt me dat je via de telefoon toch ook wel oprecht geïnteresseerde eruit kan pikken, is denk ik ook maar net hoe erg het paard 'in de weg' staat en hoeveel interesse er in is.

Oh jeetje Lindor, dat is wel enorm jammer, heb je het toen wel losgelaten of ook echt op zoek gegaan naar een goed huis.

Ik vind het ook wel een gok, je moet 25 euro betalen en misschien klikt het helemaal niet met het paard en is het niks voor jou, kan ook.. als je zo 10 paarden uitprobeert.. Pfoe.


Verkoop en training had ik toen uitbesteed. Ik ben zelf namelijk zwanger. Diegene heeft enorm haar best gedaan om een goed thuis voor haar te vinden. Ik ben er toen ook bij geweest met keuren en heb gezien waar ze terecht is gekomen. Helaas was het uiteindelijk toch geen combi en had de mevrouw het paard onderschat en vermoedelijk kwam ze heel wat minder buiten, aangezien ik daar 2 keer ben geweest en toen geen enkel paard buiten liep. Maar een combi worden duurt wat langer dan 2 maanden.

Ik heb de mogelijkheid gehad om haar toen terug te nemen, maar financieel was dit niet haalbaar, en ik verkoop een paard niet om hem weer terug te nemen. Toen is ze bij een handelstal in Lunteren terecht gekomen, nu vind ik haar vervolgens in Duitsland. Enorm pijnlijk.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:05

Lindor92 schreef:
Zag dit toevallig ook bij een advertentie van Ehorses inderdaad. Helaas gaat dit ook nog om 'mijn' paard die ik in juli heb verkocht. Dit is zeker eigenaar nr 3 al vanaf juli, en nu weer te koop. Waarom kan paardenhandel zo oneerlijk zijn?


wat sneu Lindor!

B+12 L+4

Kiwiaa
Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:30

Aatrox schreef:
Super leuk kiwia! Hopelijk gefeliciteerd, wat is nu de planning precies, wanneer wordt die echt gekeurd, laat je hem hierheen komen of ga je zelf? Dat gevoel is toch zo belangrijk he <3


Er zijn heel recent RX foto's van gemaakt, die heb ik doorgestuurd naar mijn eigen veearts, eens zien wat hij ervan zegt. (Kwaliteit, juiste hoek, genoeg foto's, is er iets op te zien..) op basis van zijn oordeel laat ik hem overnieuw röntgenen of niet. Klinisch sowieso maar ik wacht even met concrete dag af te spreken tot ik weet of ik RX best opnieuw doe. Ik heb via vrienden in Portugal (zonder connecties met verkoper) een veearts gezocht. Het vervoer zal via Marcel Jordan gaan, dat is de beste en daarop wil ik niet besparen, het is toch een serieuze afstand. Qua timing zal het wat van de keuring afhangen of hij nog voor kerst in België raakt, of begin januari.

Stalling is alvast geregeld, mag staan op de stal van mijn bijrijpaard. Heel spannend!

En super tof dat je je match gevonden hebt!

Wat rijdt op een zwart paard en heeft spijt?
Spoiler:
Zorry

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:43

Spannend allemaal kiwiaa!

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:55

Cool! Bij ons paard is ook alles recent gedaan, ook even afwachten wat eigen veearts vind. Wil je bij de klinische keuring zelf zijn?

Lieser
Berichten: 1470
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:57

Aatrox schreef:
Ik vind het ook wel een gok, je moet 25 euro betalen en misschien klikt het helemaal niet met het paard en is het niks voor jou, kan ook.. als je zo 10 paarden uitprobeert.. Pfoe.

Maar mensen rijden wel 135 km enkele reis om een paard te bekijken. Dan kan die 25 euro er toch ook nog wel bij? Zeker met de huidige bezineprijzen.

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:59

Lieser schreef:
Aatrox schreef:
Ik vind het ook wel een gok, je moet 25 euro betalen en misschien klikt het helemaal niet met het paard en is het niks voor jou, kan ook.. als je zo 10 paarden uitprobeert.. Pfoe.

Maar mensen rijden wel 135 km enkele reis om een paard te bekijken. Dan kan die 25 euro er toch ook nog wel bij? Zeker met de huidige bezineprijzen.


Ja maar dan geef je toch al aan dat je serieus genoeg bent in het paard dat die 25 euro gewoon van de zotte is? Ik steek er dan toch net zoveel moeite in om op te komen dagen als jij doet om paard te laten zien..

c_alsemgeest
Berichten: 20619
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 16:02

Het is niet van de zotte...
Het is gestoord dat mensen op deze manier misbruik maken van verkopers en diens paarden om even lekker gratis te kunnen rijden.
De verkopers doen dat echt niet om rijk te worden. Maar om hun paard en hun eigen tijd te beschermen.

Sommige ruiters waar ik het over heb kosten 50 per half uur les... dus als ze voor jan l*l jou een half uur op hun beest laten rijden, hadden ze veel meer in hun zak kunnen steken dan die 25.

Ik ga van het voorjaar op zoek, en mij maakt het niet zo veel uit als ik 25 moet betalen om te proberen, wil dan wel gaarne een lekker bakkie koffie na afloop :+

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

StalDiefdijk
Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 16:03

oji schreef:
Bizar dat het moet, maar eigenlijk vind ik het ook wel paardvriendelijk. Zeker bij een hoger opgeleid paard of een groene, wil je toch niet dat er hordes mensen op gaan zitten en van alles uitproberen, die eigenlijk helemaal niet een serieuze intentie tot kopen hebben.

Maar ook als je wel serieus van plan bent om een paard te kopen en met alle juiste intenties bij het paard bent gaan kijken. Je weet bij een bezichtiging toch pak hem beet wel voor 75% of het je echt iets lijkt voor je erop gekropen bent. Demotiveren dat mensen toch maar gaan proefrijden omdat je er toch bent, terwijl je in je hoofd eigenlijk al weet dat dat paard het niet gaat worden, is op zich ook wel zo paard vriendelijk.


Ik heb destijds bij een jong paard geeist dat mensen eerst kwamen kijken. Bij oprechte interesse zou er dan een volgende afspraak worden gemaakt om proef te rijden. Voor een jong paard leek het me beter om serieuze kijkers te laten proef rijden en niet -tig mensen maar te laten 'proberen'. Als je echt serieus bent over een paard, zou het m.i. geen probleem moeten zijn om een 2e afspraak in te plannen. :o

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 16:07

Ik vind het wel van de zotte, en dan praat ik over paarden die niet op niveau lopen. Misschien als ze subtop lopen dat het inderdaad een heel ander verhaal is.

Ik vind het aangeven, joh als je serieus bent kom dan nog een keertje kijken en dan kan je rijden, voor nu rijd ik hem alleen zelf voor een beter/aantrekkelijkere optie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chant1982, Cjuan, criollo_yess, Misslev, s1993, VenoSnorlax, WendyKtH, Wispeltuur en 144 bezoekers