[VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

[VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 10:24

Alweer 4 jaar geleden in 2016, ging ik voor de eerste keer naar Zuid Afrika, om daar vrijwilligerswerk te doen met paarden. Ik werd verliefd op een man, en op een paard. Ik verhuisde in 2018 en vorige maand was het eindelijk zo ver! Mijn droom werd werkelijkheid, mijn eerste eigen paard, mijn beste vriendinnetje.. Calypso.

Ik kan niet in woorden omschrijven hoe gek ik op je ben. Vanaf het begin was jij speciaal. Je werd beschreven als 'te gevoelig', 'te onzeker'.. maar ik wilde je graag leren begrijpen. Ik herkende mezelf namelijk in jou. Ik ben hooggevoelig en heb regelmatig last van paniek en angst aanvallen. Niet zo'n slimme combinatie misschien, maar ik begreep je. Je moet niet 'hard aangepakt' worden. Je hebt juist eventjes de tijd nodig om het te kunnen bekijken, verwerken en er dan samen voor te gaan.

Sinds een klein maandje is het dan eindelijk zo ver, mijn eerste eigen paard. Ze is 2,5 weken geleden verhuisd en is nog lekker aan het wennen op haar nieuwe plekje. Voor het eerst heeft ze in de trailer gestaan, voor het eerst schapen, koeien, ezels en kippen gezien.. en samen gaan we nieuwe plekken ontdekken, voor het eerst in een rijbak rijden, en ik wil graag beginnen met grondwerk. Ook voor mij een hoop nieuwe dingen leren, aangezien ze mijn eerste paard is en ik wil graag alles perfect doen. Maar ik kan niet wachten om dit avontuur samen met haar aan te gaan. Er zijn daar prachtige ritten om te doen tussen de bergen!

Dit was een lang verhaal kort gemaakt, hier vind je de lange versie :+ [ITP] Calypso, mijn droom die uit komt!
Aangezien er vraag was naar een volgtopic, here we go :D
Volgen jullie ons avontuur in Zuid Afrika?

Calypso
13 jaar
Ongeveer 1.48cm (niet officieel gemeten)
Quarter horse X South African Boerperd X ver weg saddler + arabier..
(een beetje van alles dus)
Gevoelige, vrolijke, chestnut mare

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En nu op haar nieuwe plekje:
[ img ]

[ img ]

Wij zijn klaar voor ons nieuwe avontuur samen, uit de toerisme en nu lekker genieten en nieuwe dingen ontdekken :j
Niet meer rijden omdat er last minute een rit geboekt is en omdat we móeten, maar gewoon samen zijn, de tijd nemen en relaxen samen.
Laatst bijgewerkt door laughterline op 16-09-20 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt


laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 12:09

Iriscope schreef:
Jaaa, ze is echt van jou nu! Na maanden dromen en hopen en plannen. Ik ben zo happy voor jullie.
Hoop dat we snel weer open grenzen hebben zodat ik jullie kan opzoeken!


Dat zou leuk zijn zeg! :D En andersom natuurlijk ook.

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 18:43

Humpiedumpie schreef:
Ik volg :j

Leuk! :D

Ik ben nu op roadtrip met m'n vriend aangezien ze hier net de provinciale grenzen open hebben gedaan en we nu zijn familie eindelijk weer kunnen opzoeken. Beetje slechte timing, maar krijg elke dag updates en ze settled zo goed in <3 Onderweg naar een ruitershop gegaan en daar het zadel gekocht dat me aangeraden werd door de zadelfitter, dus die gaat nu 4000km op reis voordat 'ie bij Calypso aankomt :')

Ze wordt ook netjes gepoetst nu ik weg ben. Over 3 weken zie ik dr weer! Dan kunnen we echt rustig aan de slag.

[ img ]

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-20 09:41

Wat leuk, volgers! :j

@nyaleti Ik denk dat ik wel geluk heb dat er een dorp vlakbij is waar er wel een aantal paarden gehouden worden. Ik had denk ik 3 opties: of bij een stalling waar ze s'nachts binnen staan en overdag buiten, maar daar zitten vooral vrouwen rond de 50-60 en niemand van mijn leeftijd. Blijkbaar ook best wel wat drama :')
2e optie was bij een farm bij iemand die een stalling heeft voor gepensioneerde paarden. 24/7 buiten en mooie buitenrij mogelijkheden, maar Calypso is nog maar 13, dus eigenlijk niet helemaal een match. Maar ze zei als ik niks kon vinden dan was ik welkom.
Waar ze nu staat is een kleine Riding school (voor kinderen) en livery yard. Dus er staan meerdere prive paarden daar en de eigenaresse doet alles zelf. Door de week heeft ze 1/2 lessen per dag, maar die zijn meestal in de longeercirkel en later pas in de bak. Dus denk dat dat wel goed moet komen en dat ik daar geen 'last' van heb. Ze staat daar 24/7 buiten met een 'schuilstal'. Die in haar wei staat moet nog afgemaakt worden. Al deze opties zijn in dat gebied rondom dat dorp. Het is ongeveer 20minuutjes rijden voor mij :)

@xloki Hee Caroline! :D leuk!

@monique1963, wauw wat een lieve mooie reactie, dank je wel <3


laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-20 06:11

Nou haar nieuwe zadel maakt letterlijk een wereldreis voordat het bij haar aankomt :D

[ img ]
[ img ]

Nog 1,5 week voordat we thuis zijn van onze roadtrip en ik kan niet wachten om haar weer te zien <3 gister is de hoefsmid geweest en ze stond er blijkbaar lekker bij te slapen haha. Alles goed dus!

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-20 07:20

Gister ben ik even ‘vreemd gegaan’ en heb een prachtige 2,5u rit gemaakt! Galopperend over de cliffs en door het water op het strand <3 mijn laatste ‘echte’ rit was voor lockdown in maart dus nu heb ik spierpijn haha. Even opwarmen voor volgende week :P

Hier zijn we naar beneden gegaan, over het strand, door de bergen en dan op de klif daarboven uitgekomen.
[ img ]

[ img ]
[ img ]
Deze mooie sterke Percheron was echt heerlijk voorwaarts!
[ img ]

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-20 18:13

Nou ik heb nog een week spierpijn gehad van die rit :+

Maar eindelijk na een maand rondreizen zijn we gister weer thuis gekomen! <3
Vandaag dus meteen even naar Calypso gegaan.

Ze was zo lief, ik kwam aanlopen en vanaf het moment dat ze me zag kon ze d'r ogen niet van me afhouden :P We hebben haar nieuwe zadel even gepast en een flinke poetsbeurt heeft ze gekregen.. Zondag gaan we hopelijk ons eerste ritje maken <3 Ben heel benieuwd hoe ze gaat reageren op al het nieuwe, gelukkig gaat er iemand met ons mee voor haar vertrouwen, en om mij de paden te laten zien :) Ook door lockdown (vanaf maart) is het lang geleden dat we hebben gereden. 3x een stapritje gemaakt daarna van max 30/40 min om het weer op te pakken.. Het laatste ritje was in augustus.

Even niet zo'n charmante foto maar.. ik heb d'r zo gemist!
[ img ]

En haar nieuwe zadel.. 4000km gereisd door heel Zuid Afrika _O- maar hij is er!
Deze had de zadelfitter me aangeraden en hij lijkt inderdaad heel mooi te passen, zondag even zo rijden zonder dekje voor de afdrukken en dan kijken wat de zadelfitter er van vindt :j
[ img ]

Nu kunnen we echt gaan beginnen samen! :)

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-20 18:15

poes schreef:
Waar heb je die buitenrit gemaakt?

Wild Coast Horse Riding Adventures in Morgans Bay :)
Kan ze zeker aanraden, paarden zagen er super uit en prachtige rit!

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-20 08:51

Walkure schreef:
Wauw! <3 Ik volg, geniet van je avontuur in ZA!


Wat leuk! :D


poes schreef:
Ja ziet er echt top uit amai. Mooi paard. Voorwaarts maar braaf niet kijkerig?

Ik wil terug naar Afrika :(

Ze hebben bijna 30 paarden volgensmij dus er zal er altijd wel een bij zitten die bij je past :j deze was lekker voorwaarts en schrok 1 of 2 keer, maar de wind was echt super super sterk, ik was heel erg onder de indruk dat de paarden er niet op reageerden. Zeker bovenop die klif waaide je bijna weg haha.

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: [VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-20 15:40

Yay vandaag hebben we de eerste x gereden op ons nieuwe plekje! Voor t eerst naar de buitenbak gegaan, maar ook voor de aller eerste x ooit in een bak gereden met haar.

Ze was erg nerveus, bleef maar dapper roepen en dapper bleef haar terug roepen (maar konden elkaar niet zien). Na een tijdje erlangs gelopen en alles laten zien, toch maar opgestapt. Ik was ook een beetje nerveus omdat zij dat ook was :') maar het leidde haar mooi af en zette eigenlijk geen stap verkeerd!

Ondanks dat ze een trailhorse is en ‘alleen rechtuit’ kent, reageerde ze super op m’n hulpen. Best leuk om haar na al die jaren eens in een bak te rijden. We hebben het kort gehouden want buiten die 3 mini stapritjes in de laatste paar maanden, heeft ze eigenlijk vanaf eind maart stil gestaan.

Woensdag gaan we samen met iemand anders een klein buitenritje maken :)

[ img ]
[ img ]

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 13:00

Kom ik aanlopen, lag ze lekker te chillen.. dus ben er maar even bij gaan zitten.

[ img ]
[ img ]

Het buitenritje ging helaas niet door, dus toch maar weer even de bak in gegaan. Vind het zo leuk om haar na al die jaren eens in een bak te rijden. Ze reageert overal zo goed op, maar je merkt echt dat ze geen idee heeft wat de hoefslag is haha. Wel leuk, kunnen we daarin lekker groen beginnen :) Meteen even een filmpje gemaakt voor de zadelfitter (vandaar zonder dekje) :) .

[ img ]
[ img ]

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-20 18:27

Hallo hallo :wave:
Vandaag hebben we dan eindelijk ons eerste buitenritje gemaakt. Omdat ze in d'r eentje zo onzeker en nerveus kan zijn, wilde ik haar graag een goede eerste ervaring geven en gingen er vandaag nog 2 andere paarden mee :)

Ze was zó happy! 200% energie en 200% happy!
[ img ]
[ img ]

En wat een prachtige omgeving om te mogen rijden! Ben ook wel benieuwd hoe ze gaat reageren op de struisvogels die er rondlopen, op een andere route die we nog niet hebben gehad :')

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: [VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-20 06:45

Ja kan ook echt niet wachten om alle mooie paden te ontdekken!

Het gaat hier eigenlijk heel goed. Maar er wordt wel weer gesproken over een tweede lockdown. Wat ik totaal niet begrijp want onze getallen doen het heel erg goed. Economie hier en de mensen kunnen dat echt niet nog een keer aan. Sommige zijn pas net weer aan het werk, als ze nog werk hebben.

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: [VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-20 18:18

Internationaal is wel open, maar de landen waar de meeste toerisme vandaan komt staan op de verboden lijst :+ Dus ja dat helpt niet. Duurt nog wel een jaar of 2 voordat het terug was waar we waren, ben ik bang. Ach ja, afwachten en meer kunnen we niet doen :)

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-20 21:04

Vandaag ons eerste buitenritje alleen gemaakt! :)
[ img ]

De vorige keer was ze super relaxed, maar vandaag was ze alleen zonder andere paarden erbij, en 'on fire' :P Er waren tractoren bezig in het land ernaast, de gedroogde koeienpoep was eng, planten en takken waren eng, ze wilde omdraaien, de vliegen waren vervelend O:) We hebben rondjes gedraaid, we gingen zijwaarts en achterwaarts, maar uiteindelijk ook vooruit haha. Het was de eerste keer alleen, ik weet dat ze dat heel eng vind dus het was oke, oefening baart kunst toch? Uiteindelijk zijn we gegaan waar ik heen wilde, en stiekem vond ik dat al heel erg knap van d'r en een overwinning :j Ondanks dat ze nerveus was en ik m'n handen op sommige momenten vol had, was het al met al toch een fijn relaxed ritje. Nu kunnen we lekker alleen op pad! :)

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-20 17:36

Even een wat langere update vanuit deze kant :wave: Wij zijn lekker bezig met het oefenen in de bak, en nu een aantal keer alleen op buitenrit geweest :)

In de bak merk ik vooral dat ze het erg moeilijk vindt om stelling aan te nemen, vooral rechtsom. Hier zijn we dus veel mee aan het oefenen door veel bochtjes en figuren te rijden. In stap doet ze het wat makkelijker dan in draf. M'n instructrice uit NL heeft al aangeboden me te helpen als ik filmpjes opstuur. Ondertussen ben ik hier wel op zoek naar een fijne instructrice, toch handiger als er iemand op dat moment tips kan geven!

Verder is het mijn droom om haar op neckrope te rijden, dus ik dacht: waarom ook niet! Een halstertouw aan elkaar geknoopt en om d'r hals gedaan, eerst met hoofdstel om en daarna die ook maar af gedaan want ze was super relaxed en gaat er niet zomaar vandoor. Ik was zo trots op d'r! Volgens mij vond ze het echt super leuk, een keer wat anders. De rem zit er sowieso 100% op op m'n zit, maar laten we zeggen dat ik voor 65% stuur had. Niet slecht voor de eerste keer, maar gras rondom de bak hielp ook niet echt mee :')

Haar trotse hoofd achteraf
[ img ]
[ img ]

En toen liepen we terug naar de poetsplaats en moesten we even wachten voor we verder liepen.. de zomer is onderweg!
[ img ]

Verder ging ik vorige week op buitenrit en had iemand een hek ergens open laten staan... wat ervoor zorgde dat er struisvogels liepen op de plek waar wij naar buiten gaan! Ai.. en die zijn heel erg eng. Vooral als ze baby's hebben. Heel schattig, maar je wilt geen boze struisvogel achter je aan. Dat was dus niet zo'n relaxed ritje :+

Maar gister nog een keer gegaan en toen waren ze er niet, dus hoop dat ze weg bleven. 3e x alleen op pad en de eerste keer dat ze een stuk relaxter was! We hebben een nieuw pad ontdekt en daar een fijn galopje gedaan, ze was een blij ei! Heerlijk vond ze het.

Verder genieten we van het uitzicht hier en de kleine dingen, zoals deze mooie bloemetjes <3
[ img ]
[ img ]

Wij gaan hier weer lekker aan de slag :)

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-20 19:27

Haha nou slangen blijf je wel van schrikken hoor _O- ben er wel heel bang voor. Maar struisvogels ook, die week was ik met Dapper (een pony die ook van m'n werk af komt en nu daar staat) op buitenrit met een vriendin, en die moeder struisvogel draaide om en kwam op ons afgelopen met d'r vleugels open. Paarden er bokkend en galopperend vandoor, de bosjes in. Ik zonder zadel :') gelukkig blijven zitten. Maar die wil ik liever niet tegenkomen als ik alleen op pad ben.

Ja zo leuk was dat met neckrope! Volgens mij werd ze er heel blij van. Ik probeer een beetje verschillende dingen te doen in de bak, om het speels te houden en leuk te houden voor haar. Zodat het niet gelinkt wordt met alleen 'dit is de bak en hier moet ik hard werken', maar een plek waar we leuke verschillende dingen doen.

Ik merk nog niet echt verandering in haar lijf door het rijden in de bak, ik rij haar 3/4x per week en probeer het af te wisselen met naar buiten gaan en iets in de bak doen. Ook heeft ze stil gestaan van maart voor 7 maanden dus ik probeer het wel op te bouwen. 30 minuten in de bak, en buitenritjes ook 30/35 minuten. Maar dat komt omdat ik de routes nog moet leren kennen :+ Maar we kunnen het nu rustig aan gaan opbouwen.

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: [VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-20 21:05

oh gadver! :x Dit was best een grote, maar verder niet giftig. Een mole snake, bekend om hun agressiviteit en pijnlijke beet doordat ze haken op de tanden hebben. Maar zeker vinden ze dat niet leuk nee. Hier heb ik nog niet veel buiten gereden en nu komt de zomer er pas aan, maar de plek waar ze vandaan komt hebben we regelmatig slangen gezien. Dan wordt ze gewoon heel flexibel en springt ze een paar meter opzij :+ Daar hadden we genoeg paarden die heel bang van slangen zijn, die bang zijn van een tak op het pad omdat ze denken dat het een slang is. Ik geef ze geen ongelijk :')

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: [VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-20 06:40

:wow: :wow: jeeetje zeg wat groot! En je staat ook best dichtbij _O-

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: [VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-20 12:23

Ja hoor, m'n vriend liet me 'African python' googlen, ugh nee. bah. I can't :')

Ik ben echt, heel erg bang voor slangen, heb een tijd zo veel nachtmerries over ze gehad. Op m'n werk zou ik eigenlijk een snake course moeten doen, maar heb het nooit gedaan. Ik bel toch wel iemand anders dan :')

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-20 14:50

Hallo hallo :wave:
Weer even een kleine update vanuit deze kant. We zijn lekker aan het ontdekken op buitenrit en hebben ook met 2 anderen een ritje gemaakt op stal. Zo leuk vond ze het, een stuk relaxter ipv alleen op pad. Een van de andere paarden was erg onzeker, maar Calypso liet hem even zien dat het allemaal niet zo eng is (een grote rol/baal hooi), ze liep lekker voor op en ook nog eens op een nieuw pad voor haar :') Ik heb een heel ander paard onder m'n kont haha. Was zo trots!

Ook was ze voor de eerste keer het water in gegaan, het was een warme dag. In het begin was zij de enige die er niet in wilde, want ze kent het helemaal niet. Maar uiteindelijk toch d'r crush achterna gegaan en ging ze lekker spelen in het water. Wie weet kunnen we nog gaan zwemmen deze zomer.

Verder zag ze donderdag voor het eerst een..
[ img ]

Struisvogel :Y)
[ img ]

Enge beesten vind ik het. Maar gelukkig geloofde ze me toen ik zei dat er een hek tussen zat en ze niet opgegeten zal worden. :+ (stiekem zei ik dat tegen mezelf)

Ganzen zijn ook interessant om naar te kijken..
[ img ]

En verder hebben we vanmorgen ons eerste lesje gehad met een instructrice! Het is de instructrice van de eigenaresse van stal en ondanks dat ik erg kritisch ben, heb ik haar een kans gegeven :P Het was een match! We hebben dingen om aan te werken, zodat haar balans beter wordt. Want na 8 jaar rechtuit lopen als trailhorse, vind ze werken in een bak toch best wel lastig. Dan kunnen we zeker wat hulp gebruiken :j

Verder vlieg ik (eindelijk.. zou eigenlijk in juli gaan) over een week naar Nederland om tijd door te brengen met mijn familie. Ik kom pas eind januari terug, dus ze mag weer 6 weken vakantie houden... Vind het wel erg jammer want we waren zo lekker bezig. Maar goed dat is niet anders :)

Aankomende week gaan we nog een kleine fotoshoot doen met een mooie neckrein die ik heb besteld. Ben benieuwd! :D

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: [VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-20 08:50

Dank jullie wel! :)

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-20 16:53

Deze week is m'n neckrein voor haar binnen gekomen! We hadden al een paar x geoefend met een halstertouw, maat dit werkt toch iets fijner. Ze deed het zo goed dat we uiteindelijk zonder hoofdstel met neckrein hebben gegaloppeerd, wat een gaaf gevoel en ze kwam meteen super terug op m'n zit.

[ img ]

Gister heeft een vriendin van me wat foto's gemaakt van ons buiten. Hoopte stiekem dat ik ook zonder hoofdstel kon, maar ze was behoorlijk heet, dus die maar aan gehouden en ook de cap maar niet afgezet :+

Wel heel blij met het resultaat! <3

[ img ]

[ img ]

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-20 20:25

Omdat je er wat extra leuk uit wilt zien op een foto, en de jurk mooi en zwierig is en bij de neckrope matched :+ Ieder z'n ding :j

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: [VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-20 07:23

Oh zó'n machtig gevoel!! Ik was zo ontzettend trots op haar. Wou dat ik hier een filmpje kon uploaden want had het ook even gefilmd. Ze komt altijd perfect terug op m'n zit van galop naar draf, en van draf van stap, maar op een of andere manier wilt ze niet zo graag van stap naar halt. Dus dat hebben we veel geoefend, en toen we galoppeerden op neckrein kwam ze zo goed terug en stond ook meteen stil. Zo zo trots <3

Struisvogels kunnen heel hard schoppen en vooral heel hard rennen (70/80?km per uur). Ze hebben nu babies, dus ze zijn erg beschermend. Ik wil geen struisvogel achter me aan want dat win ik niet haha :P Kwam ze paar weken terug tegen toen ik een andere pony reed, en de moeder draaide zich om en kwam met open vleugels naar ons toe. Paarden natuurlijk geschrokken en pony er bokkend en galopperend ervandoor en ik zonder zadel _O- Even later zagen we ook het mannetje ergens anders heel hard rennen. Calypso heeft ze 1x gezien, van een afstandje en dat was wel heel spannend maar nog net ok, struisvogel stond wel stil, als die ging lopen was het wel anders geweest denk ik :P

Dank je wel! <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, dierenfan, Googlebot, tienus63, vilheide en 37 bezoekers