Oude paarden na jaren plezier afdanken? Normaal?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:34

bigone schreef:
Gini , slachten van een dier dat niet meer pijnloos kan leven is helemaal niets mis mee. Dus een paard wat regelmatig kreupelt of dampig is gewoon laten gaan ipv van als recreatiestapbeest nog 500 euro er voor vangen.

Oud staat toch niet gelijk aan pijn hebben ;(

Bij mij blijft een dier voor het leven, ben het helemaal met de openingspost eens. En inderdaad, mensen die van paardrijden houden, staan niet per definitie gelijk aan paardenliefhebbers. Voor menig mens is het niet meer dan een middel.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:37

Ibbel schreef:
Gini schreef:
Mee eens, heel veel mensen houden van paardrijden, maar niet zozeer van paarden op zich.


En het feit dat dat als een schande wordt gezien, is voor een heel groot deel de oorzaak van het geleur.


De gemiddelde ruiter die zijn paard weg doet, wil zijn dood niet op het geweten hebben, dat schuiven ze liever door naar een ander, zodat zij iig lekker kunnen slapen in de nacht. Das altijd al zo geweest, ik kan me de discussie nog heugen over al die opgekochte paarden die lagen te creperen in een weitje in Nietap. Allemaal paarden waarvan de eigenaren niet de verantwoordelijkheid namen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:39

quintusgl schreef:
Mijn dierenarts zei, toen de 38 jarige pony dood was,; er zijn tegenwoordig maar weinig paarden meer die oud "mogen" worden.
Daar sloeg hij de spijker op zn kop.
Een dier heb je voor t leven. Of je nou een kat, hond of paard hebt. Als ze een goed huis krijgen, prima. Maar zodra er gebreken komen moet je zorgen dat ie comfortabel ouder wordt of de keus voor inslapen nemen. Tenminste, dat is mijn mening.


Mee eens. Ik heb een 35 jarige kwpn merrie, dochter van Utrecht en ze heeft nog lol in het leven hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:48

Change3x schreef:
Een paard kan het bij een ander net zo goed hebben, of die nou 8 of 18 is als je hem weg doet.

We houden allemaal van onze paarden, maar het is gewoon niet realistisch en haalbaar voor iedereen om al zijn pensioen paarden te houden.

Ik wordt altijd zo naar van mensen die dan meteen ‘egoïstisch’ en ‘die mensen houden niet van hun paarden’ roepen. Sullige reacties. Dat is niet verder nadenken en kijken dan je neus lang is.

Hier gaan de meesten sowieso weg voordat ze de 7/8 jaar halen, maar hier zou het ook echt afhankelijk zijn van de gezondheid van het paard, hoeveel plek we zouden hebben etc.


Sullige reacties?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _mobo_, alysha92, Chantalla, Dartel, Em_, hokke, Jasia, lina1998, Lyona, marga1, nikysa90, Pommier, Selina en 105 bezoekers