Oude paarden na jaren plezier afdanken? Normaal?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Yontheke
Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Oude paarden na jaren plezier afdanken? Normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:30

Kan jij in andere mensen hun portemonnee kijken dan?

“To the people who look at the stars and wish."
"To the stars who listen and the dreams that are answered.”


Yontheke
Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:21

beert schreef:
Yontheke schreef:
Kan jij in andere mensen hun portemonnee kijken dan?

Het punt van TS is dat het paard weg moet als het niet meer bruikbaar genoeg is. Kijk, het is niet alsof ouderdom van een paard je overkomt. Als je een 5-jarig paard koopt, dan weet je dat hij over 15 jaar oud is en met pensioen zou moeten gaan. Daar kun je op anticiperen ipv dan je paard verkopen als "weidegenootje".

Dat slachten "not done" zou zijn, zoals iemand anders noemt, vind ik geen argument om het niet te doen.


Misschien kan er in die 15 jaar tijd ook wel iets gebeuren op privevlak waardoor het paard zijn goede oude dag gunnen niet meer lukt. Life happens when you are making other plans.

Ik heb al een hoop meegemaakt op paardengebied en heb pas mijn allereerste paardenliefde rationeel laten inslapen op 14 jarige leeftijd omdat hij al een lange tijd enkel en alleen als dure grasmaaier fungeerde en ik het financieel niet meer op kon brengen om hem aan te houden. Maar dat is bijna heiligschennis op bokt.

“To the people who look at the stars and wish."
"To the stars who listen and the dreams that are answered.”

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, La_Lune, Muronia, Mutti, Sabrinatomic, sasja0705, Sharra1, Sjafrane, stella92, StonedRomy, Tyke, Vagabondo, Willempie_T, xSannee en 171 bezoekers