[FOTO] Paarden in vreemde situaties

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 21:25

Dat is ook heftig Thioro!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 21:33

Mijn mafje had ook zo van die dingetjes, gelukkig was ze meestal de rust zelve en kon ze het zelf oplossen of rustig op mijn hulp wachten.

Situatie 1
Mafje besluit op de eerste stal eens te onderzoeken wat er zich op het wat hogere gedeelte bevindt waar een barretje is en wat zitjes staan. Dus hup, vooruit het verhoginkje op en naar voren. Daar paste ze niet meer tussen de zitjes door dus moest ze achteruit weer terug. Hoe doe je dan het verhoginkje? Je loopt voorzichtig achteruit en voelt eerst met een achterbeen waar het hoogteverschil is je stapt naar beneden, vervolgens doe je datzelfde met je andere achterbeen. Geen probleem.

Situatie 2
Ik was met mafje en een vriendin en haar paard op buitenrit. Hoewel het rond Kerst was en mafje een enorme wintervacht had, was het zand mul en de temperatuur best hoog, waardoor mafje en het andere paard behoorlijk bezweet waren. Nadat het zadel en hoofdstel eraf waren wilde mafje zo snel mogelijk rollen en ze spotte een mooie plek daarvoor en ging er in flinke stap op af. En hoppa, liggen en rollen. Dat ging best totdat ze ontdekte dat ze met haar benen op een randje kwam en zich niet meer af kon zetten om terug te rollen en op te staan. Ik stond er bij en keek ernaar... Mafje lag stil en vroeg om hulp.
Mijn echtgenoot was mee om foto's te maken dus die kon mooi zijn fototoestel wegleggen om mij te helpen. Ik bedacht dat ik bij de voorbenen zou staan en hij bij de achterbenen en dat wij, op het moment dat ik tot 3 telde, allebei een flinke zet tegen die benen zouden geven zodat mafje terug zou rollen. Ik weet niet precies hoe het werkt met een mafje dat tot 3 kan tellen maar feit is dat mafje, mijn echtgenoot en ik op tel 3 een mooie samenwerking hadden en met vereende krachten volgens plan mafje weer de goede kant op konden rollen. Mafje stond ongedeerd weer op en schudde zich eens flink uit. Lekker dan, krijg je zandstorm als toetje.

Mafje had ook de vervelende gewoonte zich altijd uit haar paddockje te wurmen, stroom op de draadjes of niet. Hup, schouders eronder, hoofd erdoor en gaan. Zo is ze wel eens in de sloot geëindigd, waar ze ook, ongedeerd, zelf weer uit kwam, bij de voertonnen en op allerlei andere plekken op het - afgesloten - terrein.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 21:38

Afbeelding


Onze dromedaris op z'n berg.. :')

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 21:49

Toevallig is mijn paard vandaag nog met mij onder een draad doorgekropen. Ik paste, hij niet. Gelukkig bleef hij met een “HO!” keurig staan en kon ik hem opdezelfde manier weer achteruit zetten. :')

Wel heeft hij een paar weken geleden vast gezeten in de hooiruif. Ik was aan het uitmesten en hoorde een hoop geluid. Hij stond een beetje beduusd te kijken en kwam toch maar bij mij staan. Pas later zag ik bloed op mijn hand en was zijn oor een ander vormpje dan voorheen. Het was even spannend met een fixe ontsteking maar nu ziet hij er vooral stoer uit. :+ (het linkeroor :)) )


Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Hier zie je ook de kale plekken op zijn oog en nek. :brr:


Dit doet mijn merrie nou nooit. Toch het verstandige geslacht :+

Tancreda4

Berichten: 24035
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 21:52

Pff wat een dingen komeb voorbij! Die trailer... En zon hooi bak uit de openings post is precies de angst die ik bij die bakken heb en waarom ik die niet durf te gebruiken.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:20

Maar dat paard dat triomfantelijk over de muur kijkt vind ik hilarisch. Heb ik vreselijk om moeten lachen en nog.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:28

Afbeelding
Mijn dame van toen 34 met een string.

JoukjeV

Berichten: 348
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: een prachtig plekje

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:44

Onze sleper, is nu een actief lid op de bio manege en zet daar zijn praktijken voort, voor zover ik heb meegekregen....
Afbeelding

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:50

Britta31 schreef:
[ [url=m/HjqgvT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn dame van toen 34 met een string.


Ik bescheur mezelf hier. :')

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 23:02

Ik ook, wat een leuk topic!

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 23:06

Gloa schreef:
En ik me elke keer maar afvragen hoe die bergen met zand in de hooikisten terecht kwam :+
[ [url=m/jXbtgT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bakken blijken erg stevig te zijn. En ondanks dat mijn paard elke keer rare toeren moet uithalen om er weer uit te komen (lees gruwelijk op de snufferd gaat) blijft ze dit doen :roll:

Hoogtewinst door vanaf haar uitkijkpunt......wel 10cm _O-



Hahha ze wilt je denk ik iets vertellen?
Tijd voor vrijeids dressuur en oefenen op t blok :')

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 23:09

Die dekens zijn geweldig :D blijven posten zou ik zeggen.

Sommige toch wat griezelig, gelukkig allemaal goed afgelopen voor het paard toch zeker.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 23:17

Afbeelding
Afbeelding
pony was iets te slim voor de Hit-actiefstal...

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 00:20

Ik heb ook van die handige paarden lopen. Mijn shetlander zat vast aan een prikpaaltje met haar halster. Ze bleef wel rustig wachten terwijl ze normaal bang is voor alles en iedereen.

Mijn paard stond toen ik haar net had in een groepje en ze was echt een onderdeurtje. We hadden de bak naast de stal. Kleine ruimte ertussen waar hindernis materiaal stond. Er waren handige v's gemaakt om balken in te hangen. Mijn paard is in een vluchtpoging tussen de bak en muur van de stal gekomen. Voor en achter haar een v voor balken. Mevrouw ging gras eten en de stadhouder kon de halve bak afbreken om haar eruit te krijgen.

Mijn oude shet had haar dekens over haar hoofd en stond heel rustig te wachten tot we ze weer naar achter deden. Ze heeft even zo gestaan want ze was nat geregend en toen we kwamen was het al even droog.

Mijn veulen van vorig jaar is voorover in de hooiton gevallen en 1 keer uit de paddock. Hij leunde tegen de rand en kukelde zo voorover. Uit de hooiton moest hij geholpen worden. Was nog piepjong. Ik maak alleen nooit foto's op zulke momenten :p

Edit; nog 1 vergeten. De prikpaalpony had de opslagstal overhoop gehaald. Ze heeft een leeg plastic bakje van paardensnoepjes in de modder gegooid en is er toen in gaan staan. Hoef er door heen. Bakje zat vast rond haar kogel en ze liep er doodrustig mee rond. Uren bezig geweest om bij die schijtluis het bakje van haar voet te halen.

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 00:51

Geen fotos van maar Kiwi stond vroeger met een ander paard en een shetlander erbij. Wij hadden een stenen stuk waarop ze vrij konden lopen, een wei waarvan over het algemeen het hek openstond, en twee stallen. Zelf konden ze rondnavigeren waar ze heen wouden.
Omdat de shet nogal gepest werd door de andere twee, hadden we van een van de stallen de bovenste 'deur' dicht en de onderste open, zodat hij er onder door paste en de anderen niet. Had hij alsnog zn eigen plekje.
Kom ik een ochtend aan, Kiwi weg. Bleek zich uiteindelijk onder de deur door geworsteld te hebben. Durfde eerst ook niet meer door de opening ook al was de bovenste deur al open. Nooit meer problemen mee gehad :Y)

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 01:07

Afbeelding

Billy had het warm en wilde pootje baden.. alleen zat er niet heel veel water meer in... Of was het juist een sein naar de stalhouder?? :)*

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 02:07

whaha wat een geweldige foto’s/verhalen
Bij sommige kom ik echt niet meer bij _O-

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 12:21

Wanneer het baasje vooral croptop draagt in de zomer en je haar wil nadoen. Afbeelding


Hier heb ik geen foto van, maar toen we verhuisde heeft mevrouw het voor elkaar gekregen om haar hoofd onder de sta'g van de trailer te krijgen en zo een uur te staan.
Nu heeft ze het dus niet meer zo op trailers. De volgende keer dat ze de trailer op ging deed ze het meteen weer. Mevrouw mag nu dus enkel heel kort aangelijnd staan op de trailer. 8)7

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 12:55

s_v schreef:
En dit is natuurlijk niet de bedoeling van een slowfeeder...
[ [url=m/BOnWOt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kom het topic nu pas tegen en heb nog niet alles doorgelezen, maar wat moest ik er hard van lachen _O- _O- _O-

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:03

Wat een bizarre wezens zijn het toch ook _O-

Ik moet zeggen dat die van mij zich aardig gedraagt. Of het uitvreet als ik er niet ben. :+
De enige foto's die ik heb zijn deze. Hier zat 10 minuten tussen.
Voor
Afbeelding

Na (paardlief stond gewoon op dezelfde plek te vreten :? )
Afbeelding

Anoniem

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:07

Geen gevaarlijke situatie, maar mijn verzorgpaard zat vaak op haar voorknieën bij het hek. Zodat ze met haar hoofd en hals onder het hek langs kon voor de lekkerste grassprietjes.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:13

puppy1128 schreef:
Ik stond heel gek te kijken toen ik meneer zo zag kijken.

[ Afbeelding ]


En jawel. Heel trots kijken wat hij kon. Om vervolgens mij aan te kijken dat hij vast staat en er zelf niet af durfde. Had hem voetje voor voetje geholpen. Sukkeltje. :')
[ Afbeelding ]

Verder ook wel eens met zijn hoef vast in een steen gezeten, in de schuur gestaan waarvan we dachten dat het echt niet zou passen, maar meneer dacht daar anders over, zichzelf vast wikkelen in touw/draad/iets en weet ik veel wat hij allemaal verzint. En elke keer weer blij dat hij mij erop vertrouwt dat ik hem wel even help. Nadat ik klaar ben met hem uitlachen. Maar ik zelf doe ook wel eens bijzondere dingen hoor, zoals mijn paard slaan met een schoen die ik eerst even uittrek. Echt niet dat ik een daas met de blote hand dood mep! En paardlief? Die kijkt er helemaal niet van op. :))


:') Trapje hoger is altijd handig !

Is dat een stal tegen / in een dijk gebouwd ?
In zuiderse landen zie je zoiets wel meer tegen een rotswand. Maar ik zag dat je in Den Helder woont. Niet bepaald zuidelijk dus :D

Arianne_94

Berichten: 307
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: Naast de stal van mijn paardjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:32

Afbeelding


Als je ook een ketting wil maar grootheidswaanzin heb.

Hij liep er trots mee rond. De Max 5 minuten dat hij hem om heeft.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:34

Bubblewrap schreef:
Geen gevaarlijke situatie, maar mijn verzorgpaard zat vaak op haar voorknieën bij het hek. Zodat ze met haar hoofd en hals onder het hek langs kon voor de lekkerste grassprietjes.


Haahaa! Mijn ouwe tante doet dat ook al jaren. En nog steeds :Y)
Zoals een geit gaat ze heel de draad af om zeker alle grassprietjes te pakken te krijgen :')

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 00:35

Kwam deze nog tegen... Rek en strek oefeningen deed Billy altijd tijdens het eten.. hoefde ik weinig voor te doen :P

Afbeelding
Afbeelding