Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 17:53

DonDon schreef:
Melissa0304 schreef:
Leuk een 2020 topic! Sam word in juli 3 jaar al weet ik nog niet of ik hem dan al in training zet of dat het 2021 word ik ga hier meelezen! Hij komt in juli wel uit de opfok dus grondwerk word wel opgepakt en wat actiever gaan wandelen. Komen leuke paarden voorbij!

[ [url=m/qKrzkh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qNFPBR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BbxYHY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hei Sam!! Hoe is het met hem?
l

Gaat super! Vermaakt zich prima in de kudde en heeft leuke vriendjes om zich heen :) met Don ook alles goed? Zag op je insta dat hij goed de hoogte in gegaan is ook

Dat hesje is een goed idee! Ga ik binnenkort ook is mee aan de slag, toch wel makkelijk als ze het kunnen zien


Kimmsel
Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 00:40

MirandaFuego schreef:
Zoooowh wat veel aanmeldingen! :wow:
Welkom! :wave:

Wij doen ook weer mee want Malik en ik hebben op het beleervlak nog niet veel uitgevreten.
Maar we hebben de tijd, hij wordt in februari 4 en we kijken gewoon waar we aan toe zijn.
Hij blijkt nog best gevoelig voor dingen op zijn lichaam dus daar neem ik de tijd voor.
Hij flipte bijvoorbeeld behoorlijk van de longeersingel en als zijn deken tegen zijn kont aanwaait mept hij.. :=
Wel hang ik af en toe en dat vindt hij helemaal prima.
We fietsen regelmatig een rondje (en ik breng hem ook elke dag naar de wei met de fiets) en ik longeer hem een paar keer per week (vooral om zijn energie kwijt te raken) maar dat lijkt dus op het moment meer op vliegeren. :')

[ [url=m/Ov2aIY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Tijd en geduld is de Key, dus je mag er zoveel topics over doen als je wilt. :+

Hier met mijn merrie ook het afgelopen jaar heel veel uitgesmeerd, wilde nog niet te snel gaan in verband met haar groei.

Wel tijdens een fotoshoot voor mijn website een mooie 'rijfoto' kunnen maken. Laat ik maar niet vermelden dat het een eeuwigheid duurde voordat we de 'Vooruit' hadden gevonden. _O-


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen


ZarahZoe
Berichten: 56
Geregistreerd: 17-10-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 01:18

Ik ga mij toch ook voorzichtig melden in dit topic. Ik train sinds een paar maanden een ontzettend lieve PRE merrie van 15 jaar. Zij is ooit bereden geweest (waarschijnlijk) maar staat al zeker 7-8 jaar stil. Ik ben nu rustig bezig met wat grondwerk, balans opbouwen en de buik eraf. Ik hoop volgend jaar ook op haar rug te kunnen kruipen. Omdat ik geen idee heb hoe zij bereden is voor ze bij deze eigenaar kwam behandel ik haar als een nog niet ingereden paard.

[ img ]

[ img ]

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 09:01

Wat een diverse groep paarden zeg, met mensen uit verschillende richtingen. Dit wordt leuk om te volgen, leerzaam ook.

We zijn gelukkig niet de enige die starten "op leeftijd". Ben benieuwd of daar verschil in gaat zitten, oudere paarden ten opzichte van de 3- en 4-jarigen.

@Serenity; wat heb je Honey mooi en treffend omschreven. Ze is inderdaad ergens heel koel maar ook sceptisch en angstig. Ze krijgt alle tijd en dan zien we wel wat dat brengt.

Honey is hier 1 november gebracht. Ze staat nog even naast de kudde (van vier Haflingermerries) om te wennen. Ze laat zich ondertussen rustig halsteren. Op dit moment zijn we bezig met wennen aan een carrotstick. We zijn dus echt op het begin, zal ze als 13-jarige echt zo groen zijn? Heeft ze het nooit begrepen? Ik probeer vertrouwen te bouwen door eindeloos herhalen met heel veel oog voor haar mentale toestand. Het is een kwestie van geduld. Niet mijn kernkwaliteit, dus ik heb ook wat te leren

Vanuit ontspanning en samenwerking pret maken met je paard?
www.eenmetjepaard.com
www.trailerladen.com

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 09:45

Ja leuk zo'n gemixte groep.
Ook fijn dat er niet word beoordeeld op leeftijd mits natuurlijk geen extremen.
Heel benieuwd hoe ze het allemaal gaan doen. De mijne is gisteren op de foto geweest en helemaal goed gekeurd. Vandaag de prok aanvraag de deur uit en afwachten haha.
Weer een stapje verder!

Vic vd beekhoeve 6-5-2004 (shettie, schimmel)
Minette S 8-6-2017 ( VB PROK D-OC WFFS vrij van Glock's Toto Jr x Stravinsky xx)
*Falino Z* 12-09-07 / 04-03-2018 (hannoveraan van Furioso II eindstand L2+4)

Te koop:
Wow zadel 18 inch zwart zie advertentie bokmarkt. Prijs bespreekbaar

Wow zadel te koop :D

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 09:50

MirandaFuego schreef:
Gimme_Joy schreef:
Helemaal als ze vanachter komen inderdaad. Ik hou het altijd angstvallig in de gaten omdat Joy nogal eens wil schrikken van verkeer van achter. Dan wil ik haar even omdraaien, want als ze kan kijken is het vaak minder eng.

Ik ga eens knutselen met dat hesje! Heb je watervaste marker gebruikt, of textielstift?

Watervaste marker.
Malik laat ik niet helemaal omdraaien maar ik doe zijn hoofd omhoog en een beetje opzij zodat hij het achter zich kan zien en zeg 'let op', dan merkt hij wel dat er wat aan komt en schrikt hij niet.


Ik heb nog niet vaak hoeven draaien en was inderdaad van plan dat ook niet meer helemaal te doen. Want als ze dat knopje gaat uitvinden ben ik natuurlijk gezien :')

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

goldenarrow
Berichten: 8657
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 09:58

Ik heb zowel jongere als oudere paarden zadelmak gemaakt en er is in principe weinig verschil, behalve dat de oudere paarden al veel stabieler zijn met rijden, omdat ze al veel meer in hun eigen lichaam gegroeid zijn. Jonge paarden hebben veel meer moeite met hun balans te vinden.

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:00

Phuddle schreef:
Ja leuk zo'n gemixte groep.
Ook fijn dat er niet word beoordeeld op leeftijd mits natuurlijk geen extremen.
Heel benieuwd hoe ze het allemaal gaan doen. De mijne is gisteren op de foto geweest en helemaal goed gekeurd. Vandaag de prok aanvraag de deur uit en afwachten haha.
Weer een stapje verder!


Dit vind ik idd ook heel fijn. Ook in een eerder topic waarin ik aangaf dat ik hem met 3 jaar in ga rijden geen enkel commentaar gehad. Valt me niks tegen van bokt haha. Al ben ik me er natuurlijk zelf wel van bewust dat hij ‘pas’ 3 is dalijk dus we het ook wel echt rustig aan gaan doen!

Ik ben ook heel benieuwd het verschil te zien. Zeker ook bij de ‘oudere’ die al wel ooit iets van beleerd geweest zijn.

Vientje
Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:04

Ik merk vooral heel veel verschil qua concentratieboog altijd, ergens rond de 3-4 jaar wordt die ineens veel makkelijker. Dat was ook een van de redenen waarom Pinda wat meer tijd krijgt dan oorspronkelijk gepland, die zit nog in de zogeheten goudvis-fase :+ :(:)

Hier moed aan het verzamelen voor een groooooote stap... manen eraf :+ As zaterdag een shoot waarvoor ze voor het eerst in de knotten moet. En laat ik met die gladde sluike manen van haar nou niet het knotten voor lange manen principe mooi voor mekaar krijgen ^) Dus dan er maar vast af :(:)

Miep & Pinda & Jipje :+:

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:10

Ahhh! In de sportcoupe! Nou dat kan ook heel mooi zijn :D . Bij Joy gaan de manen er nooit af. In de western hoeven we niet te knotten. Wel stieken, maar een hengstenvlecht is ook toegestaan.

Merk bij Joy inderdaad verschil in concentratie ten opzichte van vorig jaar. :j

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:06

Ik heb twee weken geleden de manen van mijn paard eraf gehaald, zo blij mee. Lijkt meteen weer ietsje meer rijpaard. Maar ik geef toe, die eerste knip met de schaar moet je best even moed voor verzamelen. :D

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:16

Ik kom me ook gezellig melden!
Ik ben Iris, 33 jaar jong en woon in Windhoek, Namibie met mijn man, onze 2 honden en onze paarden. We hebben sinds een aantal maanden onze paarden prive aan huis staan en hebben ook een eigen bak aan laten leggen. Er moet alleen nog een omheining om heen := Wel handig met jonge paarden straks...

Wij zijn rustig aan begonnen met de 6,5 jarige Arabier van mijn man. Ze is in het verleden wel beleerd, maar heeft daar weinig goede herinneringen aan over gehouden.
We zijn haar aan het longeren en er heeft nu 2x een zadel op gelegen. Haar naam is Laziza, of Ziza kort. Ziza reageerde op het zadel met gigantische schrik, dus nadat ze braaf een paar rondjes in stap heeft gedaan zijn we de eerste dag gestopt. De 2e dag kon ze al heel braaf een paar rondjes draven zonder spanning op te bouwen, dus ook daar hebben we het bij gehouden.

Ik gok dat ze aardig wat tijd nodig heeft, dus die nemen we dan ook.

Verder heb ik een bijna 3 jarige (in december) merrie gekocht uit Zuid Afrika. Ze heeft Nederlands en Duitse bloedlijnen, voornamelijk dressuur, en ze komt binnenkort naar Namibie met het transport. Met haar wil ik heel langzaam wat grondwerk gaan doen volgend jaar en er dan rustig een paar keer op gaan zitten voor ze nog een paar maanden vakantie krijgt weer.

Leuk om hier met mensen te kunnen babbelen die ongeveer in hetzelfde schuitje zitten!

Overigens heet de nieuwe merrie Love of Life en aangezien ik Love niet echt een roepnaam vind ben ik nog op zoek naar iets dat binnen het straatje van haar naam past :P

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

goldenarrow
Berichten: 8657
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:50

Vientje schreef:
Ik merk vooral heel veel verschil qua concentratieboog altijd, ergens rond de 3-4 jaar wordt die ineens veel makkelijker. Dat was ook een van de redenen waarom Pinda wat meer tijd krijgt dan oorspronkelijk gepland, die zit nog in de zogeheten goudvis-fase :+ :(:)

Hier moed aan het verzamelen voor een groooooote stap... manen eraf :+ As zaterdag een shoot waarvoor ze voor het eerst in de knotten moet. En laat ik met die gladde sluike manen van haar nou niet het knotten voor lange manen principe mooi voor mekaar krijgen ^) Dus dan er maar vast af :(:)

Gewoon een mooie hengstenvlecht maken, staat ook heel gaaf :D

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

Myour
Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:10

Leuk dit topic, heb toevallig tijdje terug bijna zelf hem geopend maar toch nog maar niet gedaan. Heb een 2,5 jarige Henkie ruin staan die er volgend voorjaar rustig aan aan mag geloven. Heel erg benieuwd hoe hij het gaat doen!

Ever tried, ever failed. Try again. Fail again. Fail better ~ Samuel Becket

Autumnn
Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:16

Wat leuk , ik ga ook volgen! Ga na mijn vakantie kijken bij een 3-jarige (onbeleerd) dus ik hoop ook binnenkort mee te mogen praten :)
Wat voor zadel hebben jullie er trouwens op liggen?

Vientje
Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:23

@ Myour: ff je topic gespiekt, heet jouw jonkie serieus Meneer? Wat een onwijs coole naam! :)) Mooi beest ook, al heel erg af :)

Hengstenvlecht was ook mijn backup optie, maar dat zakt ook uit -O-

Hier nog niks erop liggen, maar heb 3 Passiers liggen die ik voor haar zou kunnen gebruiken; een dressuur en een VZH van haar moeder, en een oudje springzadel voor het zadelmak maken van Pinda aangeschaft. We zullen zien wat er past, zijn van die zadels wat nagenoeg overal wel goed op liggen.

Miep & Pinda & Jipje :+:

Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:39

Ik meld mij ook!

Suzanne, 32 jaar, woon in Workum, zuidwest friesland. Naast Villa, mijn 15 jarige PRE ruin waar ik Working Equitation mee doe heb ik nog een PRE merrie Ruby. Ruby heb ik sinds september van dit jaar na ik mijn andere merrie heb moeten laten gaan.

Ze is van 22-04-2014, dus nu 5.5 jaar oud. Nog niet beleerd, bewust, door zowel de vorige eigenaar als mij, aangezien de groeischijven in de rug pas na 6 jaar geheel gesloten zijn.
Uiteraard doen we wel dingen, grondwerk, leren naast het krukje staan, wandelen, longeren etc.

[ img ]

Ik ga haar met een Ghost toscana beleren. Zadelmak is ze al, ze moet tenslotte regelmatig model staan voor de zadels, haha.
[ img ]

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

Mrs_Midnight
Berichten: 337
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:47

Over die gangen scheiden; voor zover ik het tot nu toe begrepen heb is dat deels afhankelijk van hoe groot de aanleg is. Ik kreeg zelf als tip, eerst gewoon 3 gangen beleren, daarna onderscheid gaan maken. Dus eerst leren stappen draven en galopperen. Dan van daar uit de tolt op gaan zoeken. die ligt tussen stap en draf of tussen draf en galop. (heb vorig jaar zomer als vrijwilliger gewerkt op een trainingscentrum voor gangenpaarden, ik hoop dat ik het goed geleerd heb)

Bij Timmie zie ik vaak dat hij op rechte stukken alles door elkaar husselt, dus die zal ik eerst aan de longe moeten leren draven en galopperen. (op de volte tolt het schijnbaar heel moeilijk, dus dat schijnt makkelijker te werken om te draven/galopperen). Ik heb ook in de lange termijn planning wel opties openstaan om met hem te verdiepen in het gangenwerk. Maar eerst de basis basis maar eens.

Blessed with chocolate everyday!!

Silly1972
Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 13:10

Myour schreef:
Leuk dit topic, heb toevallig tijdje terug bijna zelf hem geopend maar toch nog maar niet gedaan. Heb een 2,5 jarige Henkie ruin staan die er volgend voorjaar rustig aan aan mag geloven. Heel erg benieuwd hoe hij het gaat doen!

Hey wat leuk dat je hier ook zit.
Hoe gaat het met Meneer?

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Myour
Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 13:47

Vientje haha ja hij heet echt Meneer, z'n fokker heeft hem zo genoemd. In het begin vond ik het niks, en nu nog niet :') maar heb besloten om het toch zo te houden. Ik ben er nu wel aan gewend en het past ook bij hem.
Passier lijkt me vaak wel goed aanpasbaar toch?

Autumn ik heb van m'n vorige paard nog een Albion revelation liggen, en ik hoop dat die gaat passen.

Leuk paard buitenzinnig, en mooie kleur.

Silly ah wat leuk! Hoe gaat het met Cashmiro? Is ie nog hengst?

Met Meneer gaat het goed, tis al een bink van een paard in z'n ontwikkeling, niet heel groot nog maar die Geldersen schijnen lang door te groeien, dus ik zie wel. Hij loopt af en toe al aan de longe, qua dingen op of om z'n lijf geeft ie echt niks om, dat is wel heel makkelijk! Van het voorjaar is het plan hem zadelmak te maken. Hij heeft een heel lief karakter, nieuwsgierig en erg slim! Wel tik dominant. Naast af en toe longeren neem ik sinds kort ook grondwerk les, dat helpt wel echt in de omgang :j

Ever tried, ever failed. Try again. Fail again. Fail better ~ Samuel Becket

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 13:59

Mrs_Midnight schreef:
Over die gangen scheiden; voor zover ik het tot nu toe begrepen heb is dat deels afhankelijk van hoe groot de aanleg is. Ik kreeg zelf als tip, eerst gewoon 3 gangen beleren, daarna onderscheid gaan maken. Dus eerst leren stappen draven en galopperen. Dan van daar uit de tolt op gaan zoeken. die ligt tussen stap en draf of tussen draf en galop. (heb vorig jaar zomer als vrijwilliger gewerkt op een trainingscentrum voor gangenpaarden, ik hoop dat ik het goed geleerd heb)

Bij Timmie zie ik vaak dat hij op rechte stukken alles door elkaar husselt, dus die zal ik eerst aan de longe moeten leren draven en galopperen. (op de volte tolt het schijnbaar heel moeilijk, dus dat schijnt makkelijker te werken om te draven/galopperen). Ik heb ook in de lange termijn planning wel opties openstaan om met hem te verdiepen in het gangenwerk. Maar eerst de basis basis maar eens.


Mijn Rocky geeft de voorkeur aan draf in vrijheid, kan draven aan de longe, maar als ik hem vraag om te versnellen onder het zadel, dan zal hij tölten, of zijn gangen mixen. Doel van zijn opleiding is dat hij leert om onder het zadel te draven en een apart commando leert voor de tölt.

Knappe paarden komen hier voorbij trouwens. Ik kijk ernaar uit om jullie vorderingen te volgen.

MirandaMalik
Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:13

Hey Franca leuk dat je er ook bij bent!

Vientje, je kan ook nog knotten met een foefje voor lange manen, dat je een stuk meeneemt naar de volgende knot, of heb je dat al geprobeerd?

Iriscope, das wel ff wat anders dan Nederland!
Dus kom maarvop met de foto's! :))
Grappig dat je paard Laziza heet, mijne heet Malik Laziz, zijn moeder heette Aziza.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

ninavo
Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:16

Hoi! Mag ik me hier ook melden?

Ik heb sinds 8 maanden een verzorgpaard van 17, zitten alle knopjes op! De eigenarese heeft me echter gevraagd of ik haar wil gaan helpen met de 6 jarige Jackel, een kwpn ruin van maarliefst (niet schrikken) 1,85m. Jackel heeft nog 0 ervaring ivm met zijn knieën, waar hij veel last van heeft gehad door zijn hoogte. Ik ben sinds kort begonnen met wat basisgrondwerk en vrijheidsdressuur, dat pikt hij mega snel op! Kusje en Lachen heeft hij na één keer oefenen al door. Ik werk met hem in vrijheid, ik merk dan beter aan hem wanneer zijn concentratie even op is, dan loopt hij gewoon even weg en komt daarna weer terug. Hij mag dan al wel 6 zijn, maar hij heeft zich nooit hoeven concentreren, dus zijn concentratieboog is niet veel langer dan die van een 3/4 jarige. Af en toe wordt hij iets te enthousiast en gaat hij omhoog en wil hij spelen, dat is toch best indrukwekkend aangezien hij dan een meter of 3 hoog is :') Ik laat hem dan even uitrazen en pak hem daarna weer op.

Echt trainen is het dus nog niet want het bestaat meestal uit een half uur poetsen (dan helpt hij graag mee door alle borstels een voor een op te pakken en op de grond te gooien) en daarna afhankelijk van zijn concentratie 5 tot 25 minuten grondwerken/vrijheidsdressuren!

Ik ga zaterdag met mijn camera naar stal dus dan wil ik wat foto's van hem maken!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

s1993
Berichten: 2117
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:25

Leuk om hier ook een aantal uit het 2019 topic te zien, daarin heb ik niet gepost maar wel meegelezen, ben van plan hier wat fanatieker te posten omdat ik komend jaar echt aan de slag ga met mijn pony.

Ik heet Stefanie en mijn pony is Koda, een 3,5 jarige fries x duitse rijpony x welsh x hackney. Dat ziet er ongeveer zo uit (foto van vorig jaar):

[ img ]


Hij is nu bijna een jaartje van mij. Ben begonnen met hem met wat grondwerk en héél veel wandelen. Lange wandelingen, korte wandelingen, stukjes hardlopen, door het bos, langs de weg etc. We hebben samen al heel wat kilometers aan de hand gemaakt. Hierdoor is hij behoorlijk wat gewend en dat i.c.m. zijn nieuwsgierige, nuchtere, speelse (brutale) karakter zorgt ervoor dat hij niet snel schrikt/bang is. Naast wandelen heb ik veel andere gekke dingen met hem gedaan (zeiltje, paraplu, bal, flesjes gevuld met stenen aan de longeersingel) en ben ik de laatste tijd ook wat meer serieuze dingen met hem gaan doen.

Toen hij 3 was heb ik er voor het eerst op gezeten, dat was letterlijk zitten omdat ik benieuwd was hoe het zou staan (ja dom zonder cap, dat krijg je van spontane acties, doe ik nu niet meer).



Ik heb er nu in totaal denk ik een keer of 11 op gezeten, hij vind inparkeren naast het blok geweldig en doet dat inmiddels ook zonder hoofdstel vlekkeloos. Naast zitten ook een paar rondjes gestapt en vorige maand ons eerste drafje gedaan:


Sindsdien heb ik er nog niet weer op gezeten, heb geen haast met het rijden en we waren met andere dingen bezig. Zo probeer ik wekelijks met hem wat lange lijnen te doen zodat het sturen wat meer bevestigd wordt en wandel ik soms (in de bak) met hem met de pessoa eraan, zodat hij leert om te gaan met druk en alvast wat spieren kweekt voor we fanatieker gaan rijden. Rond februari wil ik op zoek gaan naar een zadel.

It does not do to dwell on dreams and forget to live

Vientje
Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:29

Dat foefje voor lange manen vlechten ben ik al een tijdje aan het oefenen :j helaas verzakt dat altijd na 2 vlechten, lijkt alsof haar manen wat te sluik en glad zijn daarvoor...

Wat tof, zelfs iemand uit Namibie! De cultuur qua paarden houden lijkt me daar heel anders toch?

Miep & Pinda & Jipje :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, AVdB96, dezzie, DogWords, meggiemeg, mooney, Natascha, Phonix, Poldermenner, Princesj, Rainer, WendyKtH en 96 bezoekers