Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:08

Ik vind het knap wat ze allemaal neerzet- Conny, maar vind haar erg impulsief en hierdoor van t ene naar t andere springen en komt op mij over dat ze niet over denkt af te maken wat ze bij a en b en c beloofd heeft. Ik ga heel graag naar haar georganiseerde dagen op accqoy, maar ben huiverig om iets bij haar aan te gaan, heb over de trainers club echt met m'n hand boven de laptop meerdere keren gezeten van ik ga t doen, maar bovenstaande heeft me tegengehouden om te klikken, ik wacht eerst eens even af wat hier het vervolg voor gaat zijn om dan op een ander jaar in te stappen, maar de links rechts bewegingen die ze nu allemaal maakt hebben me nog niet overtuigd.
Iriscope wat een tegenslag allemaal, hopen dat alles een beetje normaler en positiever wordt . Ik ben met een vriendin begonnen met clinics organiseren op een laagdrempelig kleinschalige opzet. We organiseren liefst elke maand iets en proberen voor elke discipline te voorzien. Is echt ontzettend leuk om te doen!
Promesse klagen mag hoor, opbouwen is zo langdradig saai, maar zo belangrijk.
Ik ben wel eens gestopt in een clinic toen het niet naar mijn zin ging . degene die de clinic gaf was stomverbaasd.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!


knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:39

Sjolvir schreef:
Op mijn telefoon maar klein, op zich wel leuk paard wel echt richting koudbloed.
Wat vind je zelf van hoe hij loopt? Met name achter?


Jij zegt t ,ik zie t ook.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:55

Wat ik zie is dat hij vanuit hoger in achterhand niet lekker loopt, draait wat in knie, ik denk aan iets in bekken gebied.
Het stukje dat hij linksom loopt die je ook dat hij de ruiter aan buiten kant zet en er een ongelijkheid in heupen is, binnenheup iets hoger houdt

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:00

Mirjam ik vond op beide filmpjes je paard krabbelend lopen,teveel spanning. niet fijn over de rug. Waarom zit je hier door?

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:55

Zoals ik hem hier op deze twee filmpjes zie lopen zie ik absoluut geen losse ontspannen hals , en zou ik idd voor lichtrijden kiezen, door t lichtrijden ontspanning zoeken en dan weer gaan doorzitten, gaat t dan goed dan kan je blijven zitten. Maar het is echt een wisselwerking die beide kanten opwerkt, loopt hij lekker kan jij lekker zitten ,zit je lekker kan hij lekker lopen---- en dat verhaal ook andersom, loopt hij niet lekker kan jij niet lekker zitten- en verder

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:07

Hier moet je echt doorheen Proven, ze moet aan je been gehoorzamen, zeker als ze het bij je bijrijdster niet doet ga ik ervan uit dat het een gehoorzaamheids ding is. Ongetwijfeld ga je zelf twijfelen door je onzekerheid en dat voelt je merrie feilloos aan. Door je twijfel ben je niet doortastend genoeg en zal je ook blokkeren , Niemand kan dit voor je oplossen,Dat zal je echt zelf moeten doen.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:21

:j ja je hebt een leuk paard, Is echt de moeite waard, misschien krijg je wel een beetje ruzie met haar maar ze zal naar je moeten gaan luisteren. Lukt het je bijrijdster ook niet ga ik aan iets lichamelijks denken.
proven02 schreef:
Echt even doorzetten dus.. Lastig maar ik ga ervoor!

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 23:01

proven02 schreef:
Babootje schreef:
Doet ze bij de bijrijder echt helemaal niets in die richting of is er bij haar ook iets veranderd?
Wel evident dat bepaalde kwalen vooral in de koude natte periode een rol spelen en dat het kan zijn dat jouw bijrijder daar net wel doorheen kan rijden. Maar die zou dan toch ook wel wat verschil moeten voelen.


Mijn Bijrijdster rijdt echt veel meer naar voren en heeft haar hand losser. Gevolg is wel dat ze regelmatig als een giraf loopt bij haar maar in de trant van het bokken doet ze helemaal niks.
Ik probeer haar van voren meer op te sluiten misschien dat daar ook het probleem zit. Misschien moet ik weer even stapje terug en niet verwachten dat na maanden niet rijden we meteen weer gaan zoals een half jaar geleden.
Eerst weer even focus op naar voren reactie op been en hand ontspannen dat ga ik morgen proberen

Dit is precies wat je moet doen, en in de gaten houden dat ze recht blijft, weet je nog waar we aan gewerkt hebben dat ik bij je was? Jouw merrie is erg flexibel en wringt zich snel in een wokkel en dan loopt ze vast.
Recht houden en voorwaarts rijden, laat je idd niet door dat hoofd afleiden, echt dat komt goed als ze goed loopt!!



[ img ]
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 07-11-19 23:05, in het totaal 2 keer bewerkt

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:55

Ik ben bij Proven geweest en heb dit paard gezien en ik ben van mening dat het een heel sensibel dier is, ik heb Proven toen tips gegeven naar wat ik op dat moment zag gebeuren, het verhaal dat de bijrijdster er geen problemen mee heeft bevestigd dit voor mij. Ik ga dit verder hier niet openbaar zetten, maar Proven zit in haar eigen reacties prima op de goede weg. Het heeft echt te maken met haar eigen spanning / blokkade. Daarom postte ik eerder al dit moet je zelf oplossen want ieder ander zou misschien zo weg kunnen rijden, dat helpt jou niks, Dit moet jezelf oplossen tussen jou en je paard.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!


knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:03

Ik ben 1 x geweest bij Proven, wat ik haar toen geadviseerd heb daar blijf ik bij, zij heeft iemand nodig die alles aanpakt,houding zit, gehoorzaamheid en correct laten lopen van het paard en eigen intentie, daar bedoel ik mee hoe en wat je zelf uitstraalt qua vastberadenheid naar je paard.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:28

Ik zie die bandagetrend ook wel in t Nederlandse . Mensen kopiëren snel :D

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 08:54

Ik ben het eens met promisse, heb je al een keer eerder precies dezelfde punten aangewezen. Jouw paard moet losser en ruimer maar rustiger gaan lopen . Meer lichaamsgebruik dmv soepeler en losser worden. Zowel jij als je paard. Ik hoop dat je iemand hebt die je hierbij goed kan helpen, als een paard dit eenmaal als gewoonte aanneemt om zo te werken is het best een klus om elke keer terug te stappen naar los rust en ontspanning en daarmee weer naar de aanspanning, en wat ik eens eerder schreef, als je paard goed loopt met het juiste lichaamsgebruik kan je ook goed doorzitten, en ja de een zit fijner door dan de ander ,maar er is echt verbetering mogelijk.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 09:18

En dit zijn je filmpjes van gisteren?
Dan raad ik je aan om echt heel erg bezig te gaan met hem langer en lager te gaan laten lopen, hij moet echt meer lengte gaan nemen. Ik kan me voorstellen dat er op een bepaalde hoogte een soort taaiheid ontstaat waardoor het lijkt dat hij niet lager kan of wil, maar daar moet hij echt leren dat het wel kan.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 09:23

Ik wil nog even toevoegen op dat je paard lager en langer moet gaan lopen om lengte te krijgen , als je paard dat echt niet kan zou ik naar zadel of hals- rug gaan kijken. Onbelast aan longe dat wel kunnen zegt in deze niks

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 11:25

Eens met pol en pipodipo, wat je arts zegt klopt, het kan maar hoeft niet en je bent hier niet mee klaar. Mits goed gereden kan je paard gewoon goed functioneren.
De behandeling van inspuiten helpt de genezing bespoedigen, en dan zal je in het werk aan de slag moeten, om te voorkomen dat dit opspelen gaat.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:57

Het is jammer dat het zo loopt, ik geloof dat de eerste insteek erg goed bedoeld was, misschien een beetje verkeerd ingeschat hoeveel werk het bijhouden ervan is?
Voor mij komt het nu allemaal erg commercieel over en wordt er best lekker geld verdiend daar en teveel achterelkaar opgestart zonder netjes af te handelen wat er allemaal al loopt.
Ook wordt er snel van opzet gewijzigd- wat niet verkeerd hoeft te zijn maar zorgt er voor mij iig voor dat het overzicht er niet meer is. En ik wordt een beetje gek van de hoeveelheid mail waarmee je bestookt wordt.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:59

Eens, ik krijg steeds meer t idee dat ze zich vol enthousiasme erin stort, impulsief dingen opstart en van de hak op de tak gaat en en dan uiteindelijk bedenkt dat iets niet optimaal werkt en dat weer veranderd of aanpast. Ik hoop dat ze rust erin krijgt want ze doet wél hele leuke en goede dingen.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:43


nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:44

Ja is doordeweeks hè? We houden het klein, dat maakt het ontzettend leuk, samen praten overleggen en samen eten, leuk sfeertje was het vorige x ook, ik zal nu een paar flessen wijn paraat houden voor de achteraf -zitting

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:35

In Lisserbroek worden de clinics gehouden joki

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 23:17

Das jammer, we zijn vorig jaar begonnen met het organiseren van clinics omdat er in onze regio niet zo heel veel gebeurde. We merken wel dat er mensen onderhand uit t hele land komen.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:34

Schrikbarend dun is ze, maar wat een lief hoofd <3 kalm aan laten groeien. Veel plezier met haar

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:52

Ja zeker ken ik red cell, zeker goed om dat te geven, dat helpt bloed om zuurstof en voedingsstoffen naar spieren te leveren, goed dat je dat hebt in afrika!! Geen idee wat je daar nog meer kan krijgen wb voeding, maar lucerne is idd een hele goede aanvulling en alles wat rijk aan vet kan je gelijdelijk gedoseerd gaan geven

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:13

Promisse, zonder beeld kan ik daar niks over zeggen. Daar zitten zoveel mitsen en Maaren in in dat werk.
Maar ik vermoed dat je paard daar gewoon nog niet snel genoeg is, in reactie aan je been en in toerental.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 06:53

Eerlijk? Ik kan niet zoveel met deze filmpjes, ze zijn tekort en ik heb hiermee geen beeld op daadwerkelijk lichaamsgebruik . Ik zie een paard dat moeilijk door een serietje wissels heenkomt

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Annash, JeRekers, JudithO, Mark0919, Rije en 42 bezoekers