Hoe het juiste paard vinden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 14:47

Wellicht leeftijd iets bijstellen, met het doel wat jij voor ogen hebt met het paard, kunnen deze ook prima voor jou zijn en nog jaren mee gaan.
Bemerking hoeft ook niet altijd een probleem te zijn, als het paard al jaren goed functioneert met bemerking.
Voorbeeld ik had jaren geleden een haflinger, deze had lichte artrose, was 14 jaar, L2 dressuur, is voor de koper volledig goed gekeurd door de dierenarts, omdat het gebruiksdoel recreatief was met af en toe een dressuurwedstrijdje, sprongetje en oefencross.
Had de koper er hoge dressuur mee willen rijden was het een negatief aankoop advies geworden.
Hij loopt al jaren prima mee, heeft geen pijn, doet het goed.

Ander voorbeeld, had 3 jarige met 2 kleine chips in beide voorbenen, dierenarts zei zitten op goede plek niet opereren, dit zei ook de dierenarts van verkopende partij, want hij heeft er nooit kreupel om gelopen, laat zich goed zien, zodra hij onder t zadel is en over een paar jaar M springt en dat doet zonder een dag kreupel te hebben gelopen en je laat hem opnieuw keuren dan worden deze chips niet eens meer op het rapport gezet! Hebben beide dierenartsen gezegd.


Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 15:00

Voordeel van handelsstal is dat je wel sterker in je schoenen staat wanneer er wel wat aan het paard mankeert.
En niet alle handelsstallen verkopen paarden meteen door.
Sommigen maken ze ook eerst wedstrijd klaar, waardoor ze er best een tijdje staan.
Ook zitten die niet te wachten op negatieve reclame wat momenteel zo makkelijk te geven is op social media.
Rotte appels heb je natuurlijk altijd.

Bij particuliere aankoop zit je er echt vast aan, heb je geen poot om op te staan.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Hoe het juiste paard vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 02:11

De enige proefperiode die ik geef is dat ze zo vaak ze willen komen rijden, kijken, poetsen, vind het risico te groot dat ik hem of haar kapot terug krijg.

Wil zien hoe mensen er mee om gaan, ik bedoel maar, als zij verkeerd voeren, bv beschimmeld hooi of op een land zetten met jkk en dier word ziek, wat dan?
Of ze gooien het dier zo het land op en krijgt schop van ander paard, en bewijs jij dan maar eens dat het niet zo was, ben je mooi verplicht een kapot paard terug te nemen, dat ga ik dus echt niet doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tieme en 123 bezoekers