Mijn nieuwe paard Diva

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
manubres
Berichten: 2768
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 20:50

Ik vind dat het paard mooi opknapt!

Ben met de anderen eens dat de longeerhulp wel wat te strak zit. Dit kan ook komen door verschil in visie van je instructrice. Ik ken veel paardenmensen die vinden dat een paard zo goed loopt. Maar als je een bewegingsdeskundige vraagt dan kan een paard die zo loopt zijn lichaam niet optimaal gebruiken, dus zal er geen goede bespiering ontstaan. Wat ik zelf nog wel eens merk bij mijn paard met bijzet/longeerhulp dat hulpteugel in stap iets te kort is, maar in draf precies goed. Daarom stap ik los zonder, doe ik longeerhulp/bijzet eraan en ga ik gelijk draven, daarna stap ik weer uit zonder hulpteugel.

Succes verder, wordt een mooi paard!

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!


manubres
Berichten: 2768
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Mijn nieuwe paard Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:30

Maar in ieder geval zie ik hier wel een langere longeerhulp en dat is beter dan het vorige filmpje.

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

manubres
Berichten: 2768
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Mijn nieuwe paard Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:13

Ondanks dat ze wat kort is in haar passen, door mss wat onzekerheid ivm slechte bodem, vind ik het er veel fijner uitzien zonder longeerhulp. Ze durft zich nog niet helemaal (ze doet wel pogingen) los te laten in de bovenlijn, maar dat gaat vast goed komen als ze niet geblokkeerd wordt door een longeerhulp.

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!


manubres
Berichten: 2768
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Mijn nieuwe paard Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:16

Mooi dier! Dit is toch wel een heel ander paard.

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Maanon_, Sanet, VogeltjeM en 32 bezoekers