[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:45

Je bent echt geweldig Monique, en je paarden ook, echte dames :+ :+

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:30

Ik vind Callas ook erg braaf hoor, die van mij, alletwee, vinden kinderen die gillen enz. ook helemaal niks, dan heb ik echt veel moeite om ze bij me te houden, lukt dus soms ook niet |( , dus knap van jullie dit.

En wat Pien schrijft ken ik ook, Merens staat echt 'op slot' geen beweging in te krijgen, en als ze gaat, nou, dan is blijven zitten het enigste wat ik kan doen, doet ze gelukkig bijna nooit meer :D , want is echt niet leuk, springt ook nog eens opzij en bokt erbij, draak is ze dan.
Maar meestal snel weer over,en soms ga ik er ook af, dan is ze braaf (meestal haha), maar meestal is ze heel dapper hoor, en heel nieuwsgierig, wil overal op af, dus haar ook kijken en dan is 't goed.

En arabier, nou als die gaat, ben je zo 2 km verder, die is zo snel, kan zo naar de renbaan, maar heel gek, ze kijkt altijd nog goed uit, hekjes en sloten, dankzij, of liever ondanks haar, nog nooit in de sloot beland.

En gericht naar je meppen?, ze zag niet dat jij in die jas zat, dus was voor je jas bedoelt en niet voor jou!.
Jullie doen het hartstikke goed _/-\o_ , en niet vergeten dat 't winter is, dan zijn de meeste paarden 'anders' .

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:02

Weer een prachtig verhaal Mo, en dat jullie daar ook schrikvogels en grutto's hebben ! laten die hier nou ook voorkomen :+ en zijn minstens net zo eng :Y) .
Maar verder is t hier niet zo spannend hoor, dijkjes op en af, over 't slik als 't laag water is en langs een soms keihard balkende ezel, maar verder maar saai vergeleken bij jullie.
En honden?, die zijn er om achterna te zitten haha.

Jullie zijn een geweldig team _/-\o_

O ja, en dan hebben we hier de mega landbouwmachines nog, die zijn eng, kunnen je opvreten!

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:10

_/-\o_ _/-\o_

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:08

Haha, dacht ik ook al Pien :+ ,

niet zo saai doen hoor MO, zo kan ik het ook :D

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:09

Sterkte met het verlies van je hond |( , ook al zijn ze oud, valt nooit mee om afscheid te nemen, wij hebben er ook een van 15 +, is ook aan de sukkel, med. enz. gaat nog net, dus is er hopelijk nog even.

Wat een ellende met al die hoefschoenen, gelukkig hoef ik er niet aan te beginnen, ik heb er één op ijzers staan na HB, kan even niet anders en de Merens heeft vrij harde hoeven maar ja met die ondergrond bij jullie moet je wat, hoop dat je snel de oplossing vindt hoor, succes!

Callas ziet er goed uit <3

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:45

Wij hebben al 25 jaar border collie's, geweldige honden,en ja bij de paarden moeten ze echt leren want beweging triggert tot actie, en ze zijn erg gevoelig wat dat betreft, maar is wel te leren hoor, ze zijn super slim, succes!.
Fijn voor hem/haar? dat hij bij jullie terecht kwam, wel weer een zorg erbij maar ik zou hem ook houden hoor.

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:45

Arme arme Callas, heb medelijden met hem _/-\o_ _/-\o_

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:53

En wordt zij voor een hem uitgescholden, kan niet erger :+ :+misschien nog een roze hoofdstel kopen :D

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:29

Mooi verhaal voor een regenachtige zondagmiddag _/-\o_ _/-\o_ zie het allemaal zo voor me, geweldig :D

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 16:00

Ik weet nog wel een goede bediende _/-\o_ _/-\o_ wat zijn de arbeidsvoorwaarden? veel :Z zeker :=

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 17:29

Beterschap Mo, doe maar een beetje rustig aan!!(als dat lukt)

Ik geniet nog steeds van dit topic, vind het knap dat je zover gekomen bent, hoewel ik er altijd in gelooft heb ;) , je bent gewoon goed bezig met Callas *\o/*

En ja de merens, (ik heb er een) ik heb nog nooit zo'n geweldig beestje op stal gehad, paardje met karakter dat wel, kan niet iedereen mee omgaan, ik verbeeld mezelf dat ik dat wel kan, haha.

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 19:42

Hoi Monique, ja ik volg nog steeds, door dik en dun en bij ups en downs :+ .

En ik vind het soms wel heel ingewikkeld wat er allemaal in de reacties staat, maar ligt aan mij hoor, ik denk nooit zo na hoe of wat ik doe met m'n paarden :o? , niet zo best dus met mij :? .
Ik kijk en doe wat mij op dat moment het beste lijkt, beetje simpel misschien.

Ik zou Callas het 'gevaar' laten bekijken, werkt hier het beste, dus naar de buurman lopen, daar gewoon even rustig een praatje maken, tot je denkt dat ze rustig is, niet naar haar kijken en weer terug.
Geen idee of dat zou werken bij haar, hier wel, ik laat ze altijd kijken tot ze aangeven dat ze het wel gezien hebben, en het niet meer interessant is.

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:00

super goed idee Monique, en dan misschien een merens? dat lijkt me echt iets voor jou ;)

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:36

Ach ras is ook niet belangrijk, gewoon braaf is dat wel, maar toch een merens 8-)

en ik vind dat je heel veel kan met Callas wat ik niet zou kunnen met Trebon, ze houdt wel van dijken klimmen en dalen, en lekker lang draven in de polder, maar niet van oefeningen enzo, dat vind ze stomvervelend en zou dat nooit zo braaf doen dan Callas dat doet.

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:08

Dat bedoel ik, ze is eigenlijk superbraaf maar haar angst gaat met haar op de loop en dan wil ze weg. Probleem ja, heeft mijn Arabier ook gehad, was omgedraaid voor ik het door had. Is later wel beter gegaan, en ze draaide ook altijd dezelfde kamt op dus daar hield ik dan al rekening mee. Draait Callas ook altijd dezelfde kant op?


assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:20

pien_2010 schreef:
Polie had dat ook. Zij draaide wisselens, altijd van de angst af.

Ik bedoel eigenlijk altijd naar links, ook al was daar net ‘ gevaar’.

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 19:34

Ze is echt heel braaf Mo, ziet er goed uit :j
En ze is inderdaad wel aardig breed, mooi behang ook!

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:51

Nog nooit gezien zo'n oornetje voor geluid, ik wist niet dat die er zijn, want die had ik wel kunnen gebruiken toen ik Trebon pas had, die schrok toen van elk geluidje, nu niet meer gelukkig.

Lijkt me het proberen waard, en als je de fronttriem erover doet blijft het goed zitten, vraag me wel af of het wel werkt voor het paard, misschien wel voor de ruiter? :roll:

Ik heb een gewone van katoen, gebruik ik 's zomers voor de vliegen en om te voorkomen dat het zweet in haar ogen loopt want dat vind ze heel irritant gaat dan lopen schudden wat ik weer irritant vind.

Ga je hem kopen? dan ben ik benieuwd naar je ervaring ermee.

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 12:22

Nou Monique, soms helpt het de ruiter omdat deze erin gelooft :+ , maar kan goed zijn dat dit wel helpt hoor, geen ervaring mee.
Ik vraag me wel af of het niet vervelend, dus strak, zit bij een paard en of het wel blijft zitten met je één oor hoofdstel. En als ze grote oren hebben, ik zou het eerst willen passen.

Ik doe nl ook de keelriem (zo heet dat toch?) over het vliegennetje en ik denk niet dat het anders blijft zitten, ze is ook nogal beweeglijk met haar oren :D .

Dat andere kapje is niks voor Trebon want zij heeft al zo'n warm hoofd :Y) .

O en er is nog veel meer op de markt wat wij niet weten denk ik, goed dat we alles niet weten }>

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:25

Zou heel goed kunnen dat dit wel helpt, want ik zie bij springconcoursen, waar ik nog zelden kom, steeds meer van die netjes terwijl er geen vliegen zijn :') , dus ik vermoed dat dit die geluiddempende netjes zijn.
Vroeger, al heeeel lang geleden dus, zag je dat bijna niet, maar toen was er ook wat minder kabaal bij die wedstrijden.
Ik ben benieuwd naar je ervaring ermee.

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:24

Echt lachen dit _/-\o_ , kan hij er geen zadeltje opleggen? en dan een soort van loopfietsen :D :D

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:15

Shetrolling, echt geweldig dit, dat is iets voor mijn schoonzoon die is altijd in de weer met hun minishet. Ik ga t hem laten zien haha.

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 20:05

Wat goed van je Monique, ik hoop dat alles goed zal gaan, heel knap dat jullie dat doen voor die arme beestjes, respect!

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:40

Succes Monique, je bent een kanjer :j

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 99 bezoekers