[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 18:58

Hi Pien, ja dat was precies wat wij ook gezegd hebben tegen elkaar, de wegberm was namelijk ook weer eens omgewroet.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 10:53

Blij dat jullie het allemaal herkennen van die zwijnen. Heerlijk jullie foto's en verhalen over zwijnen. Ik heb er ook eentje. In het andere huis in Frankrijk waar we eerst woonden, liepen we iedere avond een rondje over ons land en gingen we op de heuveltop waar we een zitje hadden gemaakt even staren naar de sterren en naar de lampjes van de dorpjes in de omgeving. Ja heel romantisch. Zitten we daar en ik schijn een beetje rond met mijn zaklamp en ik zie lichtjes. Maar ik kon in het donker niet bedenken wat ik nou zag. Ik dacht dat er een straatlamp van ergens door de struiken scheen of zo. Maar ja straatlampen bewegen niet toch? En er kwamen nog meer lichtjes bij en pas na een paar seconden begrepen we dat het dieren waren. Veel dieren. Heel veel dieren. Op een meter of tien afstand. We zijn doodstil blijven zitten tot de lampjes weer uitgingen ;-)

Het is maar gokken dat dat het geweest is, maar én de berm omgewroet én de stal aan gort op dezelfde nacht kan geen toeval zijn. En zeker arme Callas want toen ik hun gisteren weer in het land zette, galoppeerde ze in een rengalop naar een hoger stuk en vanmorgen stonden Shadow en Poupette op me te wachten bij het hek, maar geen Callas. Die stond helemaal boven aan het land. Dat heeft ze in de ochtend nog nooit gedaan. Er is altijd het ritueel van dat ik langswandel met de honden het bos in en dan loopt ze langs het draad mee en grinnikt ze naar me en dan hoor ik haar ver in het bos nog grinniken en als ik terugkom grinnikt ze weer en draaft ze mee terug naar het hek om opgehaald te worden voor het ligdutje en voer. Nu was ze er niet, snik. Helemaal moederziel alleen bovenaan de berg. Geen haar op haar hoofd die meer in de buurt van die enge schuilstal komt. Zelfs als de rest van de kudde beneden is niet. Het zal wel weer bijdraaien, maar nu is het wel sneu. Nu ik erover nadenk, denk ik dat die zwijnen misschien wel in het schrikdraad gehangen hebben of zo en dat die ook in paniek zijn geweest. Wie weet.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 14:43

@Pien, Callas trekt het aan al die vreemde dingen. Soort angstmagneet, hahaha. Nee zij trekt het zich wel aan en de shetjes niet. Ligt aan haar.
En het was idd in de Corrèze en het waren wel zwijnen, maar cochongliers. Illegaal gefokte kruisingen tussen zwijn en varken en weer uitgezet voor de jacht. Zijn namelijk vruchtbaarder dan gewone zwijnen. Maar wel triestigheid ten top, want ze worden gefokt, uitgezet, bijgevoerd, zijn zowat handtam en worden dan bij de voederplekken afgeknald. Lang leve de lol. En ze vermenigvuldigden zo snel dat de prefecture besloot dat ze vergiftigd moesten worden omdat de jagers ze niet allemaal konden afschieten. Wereld op zijn kop, te idioot voor woorden.

Sintara, ik blijf er niet in hangen hoor, ik denk dat ze straks wel gewoon beneden staat, de drinkbak staat namelijk naast die stal en het is hier over de 30 graden dus ze zal haar angst zelf moeten overwinnen. Zal ze ook wel doen. Dank voor je tip, op verschillende plekken trt doen, doe ik idd ook.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-19 09:07

En het is weer terug naar normaal. Wat ik al zei, ze moet drinken daar, dus ze moet haar angst zelf aangaan. Goed gelukt, want er was vanmorgen niets aan de hand. Zelfregulerend angst oplossen is het beste natuurlijk.

Haal ik ze daarstraks voor hun ligdutje etc gaat ze stilstaan. En kijken naar het land. Ik denk, wat nou weer. Zwijnen? hertjes? Ik zag niets. Geen vogeltje, geen kat, niets. En dat klopte ook, er was ook niets. Althans er was iets niet meer. Namelijk een hek hebben we weggehaald dat om de boomgaard stond. Dat ziet ze dus. En ze had niet eens een vlecht in, dus door die vette maantop ziet ze toch dondersgoed. Ze nam telkens een paar stappen en dan weer kijken.
Komen we langs het kleine huisje, dat zijn we binnen aan het opknappen (voor de verkoop) Die deur staat altijd open en nooit heeft ze daar belangstelling voor. En nu wel. Er stond nu namelijk iets achter die open deur. Een ladder.
Echt hoor geef haar een potlood en ze tekent 100% alles tot in de kleinste details na. Fotografisch geheugen. Echt een autistje.

Zou ik die eigenschap nou niet kunnen gebruiken ten goede van haar? Waarbij kan ik een fotografisch geheugen en details onthouden bij haar training gebruiken?

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-19 09:31

Ja, maar hoe pas ik die eigenschap nu toe bij een spelletje of een oefening? Iemand een idee?

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-19 11:07

Pien! Wat gaaf en wat zie je er gelukkig uit! Wat zal je uitkijken naar zijn komst!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-19 17:32

Hey Benthhh wat leuk dat je aan mij moest denken! En wat grappig dat er een plaatsje is dat Callas heet. Je bent helaas te ver van mij weg. En het is hier weer volop raak met jagers. Gisteren waren ze nota bene OP ons land aan het jagen met een meute honden en van die K-toetertjes! Mijn vriend is ze gaan wegsturen. En ze gingen wel, maar ze vonden dat dat land niet van ons was. Ze weten niet dat wij dat vorig jaar erbij gekocht hebben. Zo'n geze…. iedere keer. Bah. En ja ze waren alle drie in de stress van dat stomme getoeter. Arme dieren. Alle drie de partijen, mijn paarden, hun honden en de bejaagde dieren natuurlijk. Wist je dat tijdens het jachtseizoen mijn dierenarts ieder weekend drie of vier honden krijgt die gewond zijn geraakt door de jacht op de een of andere manier. Triest toch!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-19 11:34

Hi allemaal even heel snel, De visites voor het verkopen van het huis zijn zo vaak dat ik niet aan Callas toe kom. Vindt ze niet erg geloof ik. Vandaag weer een visite, morgen weer een, donder een hoopvolle tweede visite, zaterdag erna weer een, maandag daarna weer een. Ondertussen zijn we dingen aan het afmaken, zoals 'even' een tegelvloer leggen, dus megadruk. Mijn hoofd staat alleen maar op Huis, huis, huis. Ook alle correspondentie daaromtrent is veel werk. Er moet een stukje grond geruild worden tegen een weg, er moet een recht van overpad komen voor weer een ander stuk en een ander recht van overpad wordt komende week geregeld en een garage die we los verkocht hebben gaat ook volgende week getekend worden. Zo verschrikkelijk veel te regelen. Ik hoop na 7 oktober weer rust te krijgen om weer dagelijks wat met Callas te gaan doen, vermoed dat het seizoen voor bezichtigingen dan wel klaar is. Tot dan!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-19 07:29

Hi Pien en Pluisbeer, dank voor wensen en tips. Er staat in Frankrijk inderdaad veel moois en betaalbaars te koop. We willen eerst proberen wat te vinden in nog zuidelijker frankrijk dan de morvan. Gard, tarn, Hérault, Gers, Aveyron, Ariège. Gaat dat niet lukken dan gaan we iets hoger naar de zuid-dordogne kijken en de lot en lot-et-garonne en Tarn-et-Garonne. Maar goed we gaan pas bezichtigen als we een voorlopig koopcontract hebben. Gisteren kwamen er 8 mensen kijken die zouden een permacultuur wooncommune willen beginnen. We hebben de mogelijkheden daarvoor, maar het terrein is niet plat... Ik hoop toch dat ze een bod willen doen. Zou leuk zijn. Vandaag weer een bezichtiging van Engelsen. Maar het meest vestig ik mijn hoop op de Engelsen die volgende week voor de tweede keer komen kijken. Alhoewel dat ook niets hoeft te zeggen, want ik heb ook een meneer gehad die 3x is geweest. Tja. Als ik goed nieuws heb, meld ik het hier ook!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-19 09:13

Hi Benthhh, ik zit toevallig ff op bokt. Tjemig heftig zeg! Schrikken joh! Arm beest, maar goed, die komt nooit meer bij die weg! Het zijn stevige dieren, dus als je niet hard reed dan zal hij het wel overleven. Gelukkig dat jullie zelf niets hebben. Je zult maar uitwijken en jezelf te pletter rijden. Ga je vandaag weer naar NL?

De Var is te duur. Daar betaal je voor een huis met 1 hectare erbij al gauw 3 ton en dat vinden wij het niet waard om daar te wonen. In andere zuidelijke departementen heb je voor 2 ton meer hectares. Vandaar.

De hectiek van bezichtigingen van dit weekend is voorbij en we gaan even niet hard werken deze week, althans niet klussen, wel hout kappen, dus dat geeft mij de rust om weer met Callas leuke dingen te gaan doen. Ik ga straks met haar op het veldje klooien.

Iedereen fijne zondag

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 12:19

Hey mensen, sorry dat ik even uit de picture ben. Gekkenhuis hier geweest met bezichtigingen af en aan. Om te ontstressen gaan we tussendoor telkens daagjes weg met de camper. Callas komt er bekaaid af deze dagen. Helaas blijken de bezichtigingen veelal vakantie-uitjes. En er is wel een stel dat het heel graag wil kopen, maar niet meer dan de helft kan betalen. We zijn best bereid om mee te denken in oplossingen, maar de helft is wel weinig, dan kunnen wij ook niet verder.

Over Callas, wat ik af en toe met haar doe is herhalen. Ik herhaal de bewegingsoefeningen en doe daar dan meteen flink heftig mee. Zodra ze stilstaat houd ik uiteraard op en laat haar nadenken over wat er dan zojuist gebeurd was. Rijden of paardwandelen door de drukte niet meer veel gedaan.

Ik heb haar overigens nu 4 jaar...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 14:54

Tja, het schijnt een bekend fenomeen te zijn als vakantiebesteding om huizen die te koop staan te gaan bekijken. En het stel dat het wel graag wil, zijn heel jonge mensen, lief maar naïef. Ik hoop voor hen dat ze toch wat kunnen bereiken, ze zijn heel erg verliefd op het huis.

En Callas vindt het wel best, ze is haar zomerkilo's aan het verliezen en heeft haar voorkeur voor appeltjes en peertjes in geruild voor kastanjes en walnoten.

Ik volg je op het andere topic en hoop op prachtige foto's van de eerste kennismaking o.a. met Polie.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 12:45

Hallo allemaal weer, de rust is hier teruggekeerd, ik verwacht voorlopig door de winter heen geen bezichtigingen meer en dus weer meer tijd voor leuke dingen. Gisteren en eergisteren op het veldje wat herhaald met Callas, dus flink bewegen boven haar hals met stick met zak blijft een issue en dat herhaald en haar zelf haar rust laten zoeken voor beloning.

Wat ze wel erg goed doet is de skippybal onderzoeken en een leeg blik. Ik kan het tegen haar aanschoppen en dat vindt ze soms irritant, maar niet spannend. In het veldje dan. Dezelfde skippybal op het erf is bere-eng.

Vandaag onder het zadel div oefeningen gedaan en weg van Shadow gegaloppeerd. Ik train nog steeds met hem en Poupette erbij en nu was ik op het veldje maar daar kan ik nauwelijks galopperen, dus ik denk ik ga gewoon eens door het weiland galopperen. Dat is wat lastig want het is heel schuin, maar er loopt wel een karrepad. En ze kon Shadow nog een beetje zien. En dat was leuk. Ze had er wel errug zin in zullen we maar zeggen, maar toch leuk. Het is maar een kort stukje, maar langer dan het veldje in ieder geval. Erna rustig naar beneden stappen, voetje voor voetje en netjes weer bij Shadow aangekomen zonder gekte. Dat is dan toch weer fijn dat dat goed gaat. Hoop morgen of zo weer eens te kunnen gaan buitenrijden als vriendlief mee wil wandelen (met Shadow).

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 13:07

Het enige dat ik ermee riskeerde is dat ze te heftig wil galopperen of dat ze dwars wordt. Dat kan ik goed handelen. Het is het bang zijn voor iets dat voor haar is, dat ze niet kent waarbij ze wil omdraaien en dat zoooo snel doet dat ik het niet kan uitzitten. Dus voor weggalopperen van Shadow is niet veel durf nodig, alleen vasthoudendheid dat ze doet wat ik wil. En ze werd even een beetje te fris, maar ik kon haar goed terugnemen, mede dankzij de helling, waar geen enkel mens of dier graag tegenaan galoppeert, wordt je moe van. ;-)

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 13:39

Erg goed voor de bilspieren :-)

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 16:38

pien_2010 schreef:
tijdens een buitenrit en toen als enige ben blijven zitten en met de kudde paarden thuis kwam. Sindsdien ben ik bang voor paarden geworden.


Ik hoor je het in mijn gedachten vertellen en sorry maar ik moest toch echt een beetje lachen. Ik zag dat al helemaal voor me met al die paarden. En toen ik las dat je bang voor paarden was geworden moest ik helemaal lachen. Een merens is geen paard?

En heftige paarden, graag! Ik houd van paarden met karakter, die turbo vind ik juist heerlijk en controle verliezen, tja dat is wel eens gebeurd, maar over het algemeen is stout doen stiekem leuk en die power is juist zo gaaf.

Het is het omkeren bij angst, dat gaat bij Callas zo verschrikkelijk snel, dat heb ik nu een keer of tien of zo meegemaakt en twee keer niet uitgezeten. Dat vind ik eng. De rest niet.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.


Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-19 11:49

Mooi herfstweer en vriendlief kunnen overhalen mee te gaan buiten wandelen. De afgelopen dagen waren miezerig en vrijdag toen ik had willen gaan paardwandelen was mijn vriend ziek, dus dat ging over. Maar nu waren we er helemaal klaar voor.

Poetsen was wel grappig. Haar vacht begint te verdikken en als ze uit het land komt zie je haar kleibad van de vorige dag nog zitten. Denk je, dat borstel ik er even lekker uit en dan is ze viezer dan ervoor! Alle klei eruit mooi schoon paard, geef je een klopje op haar kont, staat je handafdruk gewoon op haar kont van intern stof vanonder haar vacht. Zucht... }>

Maar zoals altijd blijft ze superlief stil staan bij poetsen. Ze staat niet eens vast, is geen issue. Ze staat te genieten en laat haar bediende het werk doen. Zadelen ook perfect, namelijk zo ongeveer 1x per 10x stapt ze opzij, daarmee geeft ze aan, ik heb geen zin om te rijden, want mevrouw weet echt wel te vertellen wat ze wel en niet wil, subtiel, maar begrijpelijk. Dus dit keer had ze wel zin.
Het vlechtmoment van haar maantop is altijd grappig. Whoeah vrouwtje de wereld gaat ineens open! Moet ze toch even om zich heen kijken, de stal ziet er zonder gordijn toch interessanter uit.

Eenmaal opgezadeld met shadow naar het opstapblok, oh foei, niet grazen. Ze was ondeugend en het lukte haar twee keer om me te beduvelen. Dan zet ik een boze stem op en de derde keer wilde ze wel, maar boos nee is dan ok. De ondeugendheid betekent dat ze duidelijk niet slaapt. En toen we wegstapten werd ze attent. Té attent. Om haar te kunnen leiden zou ik willen weten wat het dan is waar ze bang voor is, maar het duurt voor mij als mens altijd lang om te begrijpen wat het is. Dit keer bleef ze met haar hals als een Fries zo hoog, oren enorm naar voren geprikt, oeh, er is wat. En toen drong het tot me door... De weg was schoon. Onze oprit is een soort onverhard weggetje met kastanjebomen aan twee kanten en die gooien nu hun bolsters naar beneden. Over dat weggetje breng ik haar altijd naar het land en de afgelopen week was het weggetje groen met bolletjes. Gisteren heeft mijn vriend dat allemaal weggeveegd en dus was er niets meer. En dat is gek. En als ze daar zo enorm op gefocust is dan kan ze iets anders engs niet behappen. Dus ik ben over de oprit gaan zijwaartsen, schouderbinnenwaarts, stilzetten en achterwaarts. Dat doet ze dan enorm goed. Ze reageert dan veel beter dan in het landje. Een cm teugel is voldoende om haar te laten bewegen waar ik wil. Ze blijft wel enorm met de hals erop en het voelt dan als een elastiekje wat klaar staat om weg te springen, maar het gekke is dat ze zich wel goed laat handelen. Eenmaal in het bos begon haar hals te zakken.

Om haar te helpen zich beter te ontspannen afwisselend zij en Shadow voorop laten gaan en ik moet het echt een keer filmen, het is zo frappant bij allebei dat voorop rijden zo'n verandering teweeg brengt. Shadow moet enorm trippelen en vooruit draven, hoewel hij niet aan het halster trekt, heel netjes, en Callas is enorm alert en supervoorwaarts. Ruim overstappen, kijken en af en toe ontspannen met de hals laag, maar zodra er zoals nu een zonnevlek door de bomen schijnt is dat een afwijking in het patroon en is dat spannend. Rij ik achter shadow, dan moet ik haar wel bij me houden anders stapt ze op zijn hakken, maar ze heeft dan totaal geen aandacht voor de omgeving, alleen voor shadow en of ze hem in zijn kont moet bijten ja dan nee. Shadow achterop is onprettig. Die heeft dan helemaal geen zin meer en mijn vriend moet het pony'tje dan echt meeslepen aan zijn halstertouw.

Ik heb een aantal keren gedraafd vooruit en naarmate we verder weg zijn van vriend en Shadow, wordt Callas minder voorwaarts. Ze vertrekt goed en actief, maar na een meter of vijftig gaat ze hen missen. Als ik dan halt houd en wat oefeningen doe, wil ze eigenlijk alleen omkijken waar ze nou eindelijk blijven, lol.

De terugweg was er iets spannend en als er takken langs mijn jas gleden waren er brrrs waar ik met mopperen op heb gereageerd. Maar kennelijk was het dermate spannend dat we behoorlijk bezweet weer thuis kwamen. Tja. Ik heb in ieder geval weer heerlijk gereden. Jammer dat mijn vriend een keer per week wel genoeg vindt... Ik ben daarom bezig een vriendin over te halen om af en toe mee te gaan wandelen met haar hond. Wie weet...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-19 13:57

Het is denk ik een combi van 3 dingen. Het zweet wordt geactiveerd door haar angst. Daarbij hebben we de conditie van een dweil. Door haar dikke vacht kan het minder goed verdampen en is ze natter dan normaal.
Ja, als we dicht bij elkaar zouden wonen, zouden we ongetwijfeld regelmatig ritjes met elkaar maken, maar helaas.
Wel heerlijk voor je als je lekker ritten kunt gaan maken op Chico. (off topic Je onderschrift is trouwens zeg maar kapot. De middelste link daarvan is het commanda vet niet compleet. Zowel ervoor als erachter missen de laatste haakjes.)

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-19 15:06

Hercule was ook een heer op leeftijd, die stapte minder snel.

Áls het huis verkocht is, dan gaan we zoals het er nu voor staat alleen nog naar huizen kijken in de het zuiden van de aveyron, herault, tarn en gers. Met mogelijk iets uitloop naar de omringende departementen, maar zo hoog als de Haute-Vienne gaan we denk ik niet meer zoeken. Maar ik zeg nooit nooit!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 12:19

Ja Sandra en Pien, wij hopen ook op verkoop. Maar ja, je kunt niet dwingen. Mogelijk na 1 november weer een bezichtiging.

Ik stel me 100.000x voor hoe het elders zou zijn met Callas. Of dat beter zou gaan als ik beter zou kunnen trainen in een bak bij huis. Of als er minder bergen zouden zijn ze minder angst zou hebben. Of als ik in een gebied zou wonen waar meer paardenmensen wonen, ik samen zou gaan kunnen rijden. Of ik een beetje geld over zou houden voor een ander paardje erbij. Of mijn heup en rug het allemaal leuk blijven vinden. Zoveel 'of's'. Maar ja, ik kan niet in de toekomst kijken.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 13:15

Ik hoop zelf dat als Callas in een overzichtelijke omgeving woont, zoals waar ze vandaan kwam, superplat, dat ze heel ver kan wegkijken, dat ze minder stress zal ervaren. En tuurlijk zal een nieuwe omgeving stress mee kunnen brengen, maar als ik me herinner hoe ze was toen ik voor een maand met haar van huis ging naar Kots Bruno, dan zou het wel eens heel erg kunnen meevallen. Ze was daar meteen op haar gemak. De toekomst zal het leren...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 14:33

Dat denk ik ook Marocje. Maar waarschijnlijk als we het huis verkocht hebben koop ik er een ander paardje bij voor mij om te rijden. Ik mis het rijden heel erg en omdat ik geen bak heb, maar alleen het kleine veldje kan ik zo weinig echt doen. En omdat ik geen mensen heb die mee kunnen, vriend wil maar af en toe en vriendin weet het nog niet zeker, kan ik bijna geen buitenritten maken. Zo bouwen we geen conditie op. Shadow moet mee, maar die kan niet ver. Dus het is zo ontzettend niet ideaal. En tuurlijk doe ik van allerlei leuks met haar en daar geniet ik ook van, kom vol energie terug van haar trainingen op het veldje of grondwerk, maar ik verlang zo naar gewoon lekker lang kunnen zwerven te paard en gaan waar je gevoel je heen leidt op dat moment.
Dus er komt een paardje bij als we verhuisd zijn ooit.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 16:18

Lol Assebassie. Ik wil een vuilnisbakkenpaardje. Zonder ras. Zonder veel moois. Gewoon een lief voorwaarts paardje dat best op leeftijd mag zijn en best een eigen karakter mag hebben, maar wel heel cool in zijn koppie moet zijn. Zoiets.

Ik zal van de week weer een filmpje maken van wat trainen op het veldje onder het zadel.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 17:00

Callas is eigenlijk een wereldpaardje. Als ik opsom wat ze doet voor mij:
-ZOOOOOOO verschrikkelijk braaf met poetsen, heb ik nog nooit bij een paard meegemaakt en ze is mijn 7e paard. Ze staat gewoon los op de poetsplaats niet eens met een halster om.
- ze is een enorme kroel.
- ze komt als ik roep.
- ze heeft een leuk karakter, wil graag leren, is leuk ondeugend, superslim
- ze probeert enorm mee te denken met kunstjes en kan nu, blok, jambette, blok met jambette, beetje de buiging, flexen, en aanraken
- ze is ontzettend braaf, hoge hellingen, bossages, rivieren, springen, ze doet het allemaal.
- ze vertrekt gemakkelijk alleen van huis
- met trainen onder het zadel is ze altijd netjes voorwaarts, ze kan goed achterwaarts, ze kan op commando galop, ze kan een beetje nageven, ze kan zijwaarts
- ze pikt de trt training goed op, met bewegen op mijn lichaamshouding
- ze kan heel goed statische schrikparcourtjes. Over zeil, onder zeil, over planken, bruggen, maakt niet uit.
- ze leert steeds beter met bewegende voorwerpen om te gaan, maar dan wel op het veldje
- Ze kan lange lijnen en grondwerken
- En ze is een lust voor het oog om naar te kijken (vind ik)

Maar ja, ze kan niet tegen veranderingen en haar angst doet haar 180 graden omdraaien en dat maakt haar buiten onbetrouwbaar. Tja. Je kunt niet alles hebben.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 19:56

De twee keren dat ik er ben afgevallen is ze naar rechts gedraaid. De andere keren dat ik er op ben blijven zitten weet ik niet meer. Ik denk me er wel eentje te herinneren die naar links was, maar dat is ook niet zeker.

Inmiddels is mijn filmpje klaar. Gewoon wat sturen onder het zadel, niets bijzonders, maar misschien toch leuk om te zien voor jullie.

https://www.YouTube.com/watch?v=bclPDpfFpgg

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, IASCrawler en 35 bezoekers