(VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-19 17:55

Dankjewel Boedjang! Leuk dat je volgt. :)

Heidi, hahaha, terugbijten, hihihih, dan zal je altijd zien dat net als ik wil terugbijten ze me zo in mijn lip bijt := Neehoor, ik denk dat het tikje haar ook wel goedgedaan heeft, want ze kwam gisteren meteen naar me toe voor een aaitje.

Elitedeux, gezellig dat je ook meeleest. :)

Granoek, wat leuk dat je volgt. Dankjewel voor het complimentje, Ik vind jouw paarden ook zo verschrikkelijk gaaf, clydesdales zijn toch wel favorieten voor mij hoor.

Ze zijn nu dus samen en alhoewel Lily in het begin alles leuk vond, vond ze het minder leuk dat Negrita dichtbij Bengel komt, dus dat liet ze duidelijk merken met wat bokjes en trapjes. Oortjes in de nek en lelijk kijken. Negrita is heel onderdanig , dus die loopt dan meteen weg. Gelukkig zie ik vandaag dat het veel minder is en kan Negrita dichterbij komen.

Met eten doen we het hooi op verschillende plaatsen , zodat Negrita iig wel gewoon lekker kan eten. En dat gaat goed.

Het is hier nog steeds erg warm overdag en Lily heeft een teer huidje, als ze boven in de paddock staat, kan ze wel in de schaduw staan, maar dat doet ze niet altijd. We hebben nog een stuk grond "beneden" (ons huis staat wat hoger op het land) en daar zijn Bengel vanaf 'smorgens tot 'savonds , want daar is veel meer schaduw. We willen echter niet dat ze daar slapen, want het ligt uit zicht en langs een weggetje, dus in het zicht van iedereen. Deze dagen hebben we ze boven laten staan om wat te wennen samen in de groep. Maar het huidje van Lily wordt alweer rose achtig , ondanks het insmeren met zonnecreme, dus morgen willen we ze alledrie naar beneden brengen en daar de dag laten doorbrengen.
Ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Voor volgend jaar willen we Lily een zomerdeken omdoen, en deze winter flink oefenen, zodat ze daar niet bang voor is.


rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-19 08:22

Uiteindelijk hebben we Negrita nog niet naar beneden gebracht met de andere paarden, want het is aldoor bewolkt. Ze gaat er wel steeds beter uitzien en staat ook al fijn tussen de andere twee paarden. Het gaat dus goed :)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-19 13:33

Ja idd Pien, het geeft een heel fijn gevoel om te zien dat ze vooruit gaat en ook in haar gedrag.
Ze staat nu rustig tussen de paarden en gisteravond durfde ze zelfs Lily te duwen om te kijken wat er in haar voerbak zat toen ze haar eigen voer opgegeten had. Lily trapte nu gelukkig niet, maar keek wel heel boos met de oortjes naar achteren. Ze staan ook dichter bij elkaar en kunnen meer van elkaar hebben.

Ze ging ook even snuffelen met één van onze honden, de labrador Nuka.


[ img ]
Laatst bijgewerkt door rocymax op 25-09-19 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-19 13:41

Dankjewel Kymalin, het gaat beetje bij beetje. we zijn iig erg blij :)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-19 16:41

We zijn weer wat dagen verder en ze zijn weer wat dichter bij elkaar gekomen. Als we met Negrita tuttelen komt Lily er snel bij , maar ze is niet meer zo agressief als in het begin, het gaat steeds beter.

Vandaag hebben we geoefend om het vliegenmasker om te doen. Gewoon heel rustig en de tijd nemend en dat is heel goed gegaan. Ze begint duidelijk meer te vertrouwen.


We hebben ook gekeken of ze bekend is met voetje geven voor de hoefsmid, maar dat ging veel moeilijker. Ze trok echt meteen haar hoef weg, dus daar is ze niet bekend mee.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-19 17:21

Ja, je hebt gelijk, ik zie dit nu ook op de fotos. Toch vind ik dat de heupbotten nog heel erg uitsteken hoor, maar ja ik denk dat dit niet in 1 2 3 opgelost zal zijn.

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-19 18:50

Het zal nog wel een hele tijd duren voordat dat goed komt met de heupen. Wat ik erg fijn vind is dat ze lekker kroelen heerlijk vindt nu, ze krult haar lip helemaal op. :)


Ze is echter helemaal niets gewend. Paardensnoepjes kent ze niet, hooi in het begin ook niet en borstelen was eerst ook eng, maar nu vind ze dat ook fijn. Beetje bij beetje, we komen er wel. :)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-19 19:20

Idd, aan de bespiering gaan we nu ook langzamerhand werken, heel rustig, zonder haast. :)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-19 20:03

Vandaag ook een stukje van de staart afgeknipt , zodat ze er niet per ongeluk op staat en zich bezeerd. Ging ook zonder problemen. Het was moeilijker te knippen met Lily er aldoor bij, die wilde natuurlijk graag weten wat er gebeurde :D

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-19 13:19

Denk ik ook Heidi. Maar ik wil niets te snel doen, beetje bij beetje.
We hebben gemerkt dat ook met nieuwe dingen leren we heel veel geduld moeten hebben, ze is echt totaal niets gewend, maar dat geeft niet.

Ik ben over 2 weken klaar met het seizoen en dan heb ik veel meer tijd om ook lekker aan de gang te gaan met wandelen en wat longeren, alhoewel ze denk ik ook nooit gelongeerd is.

Ik keek daarnet nog even de eerste fotos en nu, ze is idd al wat opgeknapt, ze glimt ook een beetje.

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 15:57

We merkten opeens dat Negrita weer mank liep,maar omdat de Da ook moest komen om in te enten, gelijk maar even laten nakijken. Helaas heeft ze een (klein) hoefabcesje. Maar dat komt weer goed. Eigenlijk met een been in een emmer biotex laten weken, maar dat gaat sowieso niet lukken.

Met het inenten vond ze het ook eng en begon ze te steigeren. Gelukkig was ze na het prikje weer helemaal rustig. Ze begint ook steeds meer te vertrouwen te krijgen, gelukkig.

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 17:59

Hihihihi, nee idd niet.

Idd, komt goed :)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 20:00

Dankjewel Wortel. Fijn dat je het ook ziet. Af en toe denk ik dat er niets te zien valt, maar dat komt waarschijnlijk omdat we haar iedere dag zien. :)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 20:47

Dankje Pien, lief van je :*

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 20:40

Ja, we hebben het niet eens geprobeerd hoor, logisch dat dat nog even te veel voor haar is. Het gaat trouwens al veel beter, gelukkig. :)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 21:06

Ja ik ben echt blij dat het zo goed gaat, had het ergens niet verwacht.

Gabbergill, Dankjewel en leuk dat je ook ga volgen.

Hoi Monique, leuk dat je het topic ook gevonden hebt. Dankjewel voor je lieve woorden en leuk dat je het volgt :)

Nog even over haar dikke buik , dat is toch iets wat ik raar vind hoor, zo mager en dan zon buikje.

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 21:33

ja, wij dachten natuurlijk ook meteen dat ze wormen had daarom hebben we meteen ontwormd.

Wij dachten ook dat het kwam omdat ze drachtig zou zijn, maar bij het opvoelen zei de Da dat áls ze al drachtig zou zijn, het pas twee maanden zou zijn en niet de vijf die ons werd verteld.

Misschien laten we over een paar maanden wel een echo maken om het helemaal zeker te weten. Daar moeten we echt een afspraak voor maken met de Da, want in de Da praktijk doen ze met zijn drieeen met één apparaat.

We zullen het zien. :)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 22:23

Dat kan ook Lizy. Wat is trouwens trekzalf? :o?

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 22:35

Leuk dat je meeleest Jet :) Dankjewel, ik ga eens kijken of dit hier ook verkocht wordt. Het klinkt iig goed.

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-19 17:25

Dankje Lizy, ik had het waarschijnlijk meteen zonder handschoenen gedaan :')

Jes, dat kan idd ook nog, daar heb ik niet aan gedacht. Nu is het open en we merken er niets van . Zal straks nog eens een fotootje plaatsen, moet ik even opzoeken.

Weidebloem, Gezellig dat je ook meeleest. Ik denk dat de zweer snel doorbreekt hoor, meestal duurt dat niet zo lang toch?

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-19 19:04

[ img ]
Dit was dat ze er net een dag was..


[ img ]
En dit is vandaag..

Ik zie er wel wat verandering in

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-19 20:56

Ja, fijn he. Dat geeft weer hoop. We gaan lekker binnenkort aan de spiertjes werken, flink wandelen en misschien eens kijken of ze gelongeerd kan worden.

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-19 10:57

Hoi Leo, gezellig dat je er ook bij bent :) Ik zelf had dat ook nog nooit gezien hoor, van die anus. Gelukkig blijkt het niet iets ernstigs te zijn.

Ja fijn het Heidi?

Pien, heb even een paar daagjes niets gemeld, want het waren de laatste dagen van het werk seizoen en het was echt bijzonder druk. Daarna nog een heel gezellig afscheids etentje gehad en nu ben ik lekker klaar met werken.

Met Negrita gaat het goed. De hoefsmid is geweest en kon eigenlijk niets vinden, dus ze had /heeft helemaal geen hoefzweer! Het is waarschijnlijk toch van de sprong van de trailer geweest , een pees ofzo. We hebben haar weer op equizona gezet en ze loopt nu weer bijna goed. Wel ben ik hierdoor het vertrouwen in de Da compleet verloren, dat is heel rot, want er zijn hier geen andere dierenartsen...

We hebben even geprobeerd of ze al een keer gelongeerd is en dat ging supergoed. Gewoon even aan iedere kant wat stappen, eerst zonder longeerzweep en toen met de longeerzweep. Was ze totaal niet van onder de indruk. Dus dat was echt prettig om te zien enmee te maken.

De volgende stap wordt gewoon wandelen op het terrein , maar met de zweep gewoon in de hand, zodat ze kan zien dat dat geen gevaar oplevert. Het gaat goed, ik ben echt tevreden.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 10:37

Pien, idd, het hangt er vanaf van welke kant je haar bekijkt, maar ze is idd heel goed bijgetrokken.

Dankjewel Boedjang :)

Koetje, Ja he? :)

Josien, ik ben ook heel blij dat het apatische er een beetje uit is. Dat was zon sneu gezicht. Ze kijkt nu steeds echt geinteresseerd naar alles. :j

Sneeuwvlok, ja idd, dankje :)

Anita, lief van je om dat te zeggen.

Gisteren heeft het de hele dag geregend, dus konden we niet veel doen en omdat de paddock nog nat is,vandaag alleen een beetje gekroeld. En nog deze foto gemaakt.


[ img ]

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-19 11:52

Dankje Pien, ik weet niet of het een gemakkelijke rug is voor een zadel, we zullen het zien. :)

Ja,Heidi, dat was ons ook opgevallen en de hoefsmid natuurlijk ook. We zullen dat idd goed in de gaten houden. De grond is hier waardeloos, heel hard en stenen,en als er veel wind staat en dat gebeurt vaak, dan waait alles weer weg en blijft er een droge vlakte over.

IMJ, ik geloof het af en toe ook niet, ze lijkt al zo oud he? Maarja, ik weet ook niet of ze hier kunnen sjoemelen met de paspoorten, alhoewel ook de DA naar aanleiding van de tanden ook op ongeveer 10 jaar uitkomt. Ze heeft af en toe zo`n berustende blik.

Weidebloem, we hebben de tijd, dus of het nu een jaar of twee jaar duurt, maakt ons niet uit. Als ze maar een leuk leven heeft, dan is alles goed.

Hoi Mo, leuk dat je ons topic ook gevonden heeft. :) We weten nog steeds niet of ze wel of niet zwanger is, de DA dacht van niet, maar we willen liever geen gesjor en stress voor haar, dus we zien het wel.

Ik kan ook maar niet begrijpen hoe mensen dit een dier aan kunnen doen, het is echt ook zo`n lieverd. Ze komt nog niet echt vaak naar ons toe voor een liefkozing, maar als we met haar tuttelen en knuffelen kan je echt zien dat ze dat fijn vindt. Dan legt ze ook haar hoofd op je schouder etc.

We hebben de afgelopen ook wat kleine oefeningetjes gedaan en ook geprobeerd of ze een hoofdstel goed aanpakt. Dit ging in het begin heel moeilijk, veel weerstand met de tanden, maar met veel geduld lukte het ons makkelijk en was alles prima. Ze is echt heel makkelijk. We zijn nu ook bezig met hoefjes optillen, want dat is nog erg moeilijk voor haar. Ze wordt zelfs een beetje bozig.

Ook heeft ze geleerd dat een worteltje lekker is, eerst spuugde ze het de hele tijd uit, totdat ze doorhad dat het wel erg lekker smaakt :D

Nog wat fotootjes. Let niet op het vaste kinkettinkje, dat ging per ongeluk en we halen het kettinkje er sowieso af. Of we pakken een ander hoofdstel.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Eerst met halster om en touw op de rug, ging supergoed, geen enkel probleem. Ze bleef ons ook aldoor volgen met haar hoofd om te kijken wat we nu weer deden. Ze is echt heel koel in het hoofd.


[ img ]


[ img ]

[ img ]

Ze begint nu ook te glanzen, dat is een fijn gezicht.ps. let niet op mijn man, hij had zich nog niet geschoren _O-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 35 bezoekers