Mijn nieuwe paard Diva

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

BarbaLala
Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:46

In een land waar hoefbevangenheid hoogtij viert als welvaartsziekte bij paarden, is zo'n topic titel waarin je zelf je paard mager noemt ook wel een trigger natuurlijk ;)

Paard is inderdaad onbespierd, niet perse mager.
Je zou de laatste 2 ribben moeten kunnen zien, dan is een dier goed op gewicht.

Lekker aan de slag in rustig tempo opbouwen zodat je geen pezen of spieren overbelast, en dan heb je straks een mooi dier als er geen addertje onder het gras zit.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!


BarbaLala
Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:23

Ieder traint zijn of haar paard natuurlijk zoals diegene zelf wil, maar de longeerhulp staat al een tijdje ter discussie vanwege niet paardvriendelijk en ouderwets zijn.

Persoonlijk zie ik er ook geen voordeel van in; Je paard krijgt optaters op de rug en in de mond elke keer als er een ruk aan het touw gegeven wordt bij het wisselen van houding en dat het tussen de voorbenen door schuurt zorgt ook nog eens voor extra "ruis op de lijn", wat je niet wil in je training.
Daar zijn veel betere dingen voor op de markt zoals inderdaad een pessoatuig of longeersingel met (elastische) bijzet en dergelijke.

Daarnaast vind ik het nogal een dooddoener om je instructrice an sich als argument te gebruiken.
Vergeet niet; er zijn 100.000 mensen die zichzelf instructie noemen.
Dat betekent nog niet dat wat diegene zegt of vindt altijd het juiste is (voor jouw paard).
Blijf altijd zelf nadenken over wáárom je iets van een ander aanneemt en of dat wat diegene zegt, daadwerkelijk klopt, werkt en logisch is.

Ze ziet er zeker al beter uit qua glans, ben benieuwd hoe ze er uit komt te zien met bespiering :)

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: femkepien, Gub, kwinney, Renkle, SannevZ en 95 bezoekers