Ik heb een paard dus veel geld

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Orsje
Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:45

Hier getrouwd en een dochter van 2 jaar. Zijn 7 jaar geleden naar Duitsland geƫmigreerd en daar een huis met grond gekocht.

Ik werk 24 uur in de detailhandel, manlief fulltime als Brandweerman. Dus veel wisselende diensten aan beide kanten en soms leven we echt langs elkaar.

Ik heb 1 paard op half pension staan, waar ik zelf moet mesten dagelijks. Gelukkig een lieve verzorgster die 2x per week trouw komt.

Dan ook nog een pony met geiten aan huis.

Het is een fulltime dagtaak om alles aan het einde van dag verzorgt te hebben. Geld? Ja.. Dat is leuk als het loon net binnen komt.. Helaas blijft daar weinig van over als de vaste lasten zijn afgetrokken.

Maar het is een bewuste keuze geweest. En daarbij hebben we gekozen voor dagelijks meer plezier in de kleine dingen, dan elk jaar op vakantie te kunnen gaan.
We zijn nu op onze 2e vakantie in 8 jaar. 6 dagen Spanje. Helaas zit langer er niet in, omdat we andere mensen de dieren moeten laten verzorgen. Dan gaan wij niet uitgebreid 10 dagen even weg omdat het onze dieren en zorg zijn.

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020



Orsje
Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 23:10

Ik ben eerlijk gezegd wel ergens heel benieuwd, hoe de mensen met bijstand en eigen paarden alles doen. Ik gun iedereen hun hobby en paardenwens.. En soms beland je onverwacht in de bijstand. Dus ik begrijp heel goed dat dit vaak onmacht kan zijn.

Maar ik lees enkele berichtjes hier, dat dan ook alles naar het paard gaat en zelf die avond maar een boterham of niks? Tot hoe ver willen we gaan?
En hoe dan.. Meerdere paarden in bezit, geen werk.. Wel bijstand.. Ja je hebt tijd ervoor.. Maar tijd en geld zijn verschillende zaken.. Wat gebeurd er als er onverwachte dierenarts kosten komen? Hoe wordt dan dit opgelost? Waar wordt de stalling van betaald?

Nogmaals, geen verwijten, maar oprechte nieuwsgierigheid.
Mijn paard kreeg 2 jaar terug een ongeluk op de weide.. Opladen naar de kliniek en zijn linkeroog werd accuut verwijdert. Hij ontwikkelde koorts door infectie en ook nog koliek en moest nog eens 8 dagen blijven. Dat was een aardige onverwachte rekening.

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Esther_r20, Laj1, SemrushBot, sterregoud, Telpeva en 115 bezoekers