Ik heb een paard dus veel geld

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

anjali
Berichten: 14908
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:54

Mensen die veel roken zijn per maand meer aan sigaretten kwijt dan een volpensionstalling kost.


anjali
Berichten: 14908
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 10:19

superpony schreef:
Wij komen uit Amsterdam. Mijn ouders reden al en hebben elkaar ontmoet op de manege. Vanaf mijn 5e mocht ik op ponyles. Alleen daarover werd al gezegd dat we dan kapsones hadden etc.
Ik vroeg op elk verlanglijstje alleen maar om een eigen pony, maar met name mijn moeder zei altijd dat dat echt voor rijke mensen was.
Toen we verhuisden en ik later naar de middelbare ging, kreeg ik een vriendin met verzorg ponyƛ en daar mijn eerste eigen pony gered. Het mocht als ik een plekje vond, dus alle boeren af en een weitje gevonden voor 100 gulden per maand.
Die overleed na castratie en toen kreeg ik van een rijke oudtante een nieuwe pony, maar die moest op een manege staan.

Mijn moeder had nog een kapsalon in Amsterdam en ik mocht echt niet zeggen dat ik een eigen pony had. Als ik een keer wat zei, was dat echt een probleem. Volgens mijn moeder zijn er echt klanten weggebleven, omdat "hun" geld daar naartoe ging. En werd werd in de buurt ook naar over gesproken.

Overigens ook toen mijn moeder een grote auto kocht, die voor de rolstoel van mijn broer was aangepast. Ze had een nieuwe auto en groot, dus daar ging het geld naartoe. Dat mijn moeder altijd 5 dagen werkte, nooit op vakantie ging etc werd niet naar gekeken.

Nu hebben mijn man en ik inmiddels 6 paarden en dat is veel. We hebben een eigen huurplek en nu een huis gekocht met grond. Lagere maandlasten vanwege de lage rente dan we nu hebben en geen huur meer, dus wat dat betreft een voordeeltje. Maar mijn inkomen is enkele jaren terug weggevallen, dus heeft mijn man veel extra gewerkt.

Eind 2018 nog een nieuw paardje gekocht. Maar kort daarop hebben we een paard gekregen en die had gezondheids problemen, dus dat was wel even flink afrekenen. Eerst 2x de veearts hier en toen ruim 700 euro aftikken op Emmeloord. Dan ben ik wel blij dat het kan.....Hij staat nu al maanden op een revalidatie stal, dus extra kosten ook.

Wij hebben 1 volwassen zoon en zijn voorheen wel af en toe op vakantie geweest en hebben wel de gewone uitstapjes gedaan, maar twijfel weleens of het wel genoeg was. 2x pj of elk jaar op vakantie is niet altijd gelukt en we hebben nog niet elke dierentuin of elk attractie park gezien. Maar in principe is hij niks tekort gekomen en heeft ook merk spullen gehad.
Misschien ben ik wel altijd zuinig en voorzichtig met uitgeven en heb te vaak dat laten merken.

Wij hebben een kleinere auto ooit nieuw gekocht en een 4x4 2e hands gekocht. Wij vinden dat prima zo, maar in de omgeving veel mensen die erg luxe wonen, vaak op vakantie kunnen, met regelmaat een nieuwe auto kopen EN paarden hebben. Merk dat sommigen wel vinden dat alles maar moet kunnen en als je paarden hebt, ook overal geld voor moet hebben.

Zelfde mensen denken ook dat wij ze 24/7 buiten houden om goedkoper uit te zijn, dus niet genoeg voor onze paarden over hebben EN insinueren soms dat je dan minder goed bent voor je paarden. Ze kopen zelf duurste spullen, bergen supplementen, dure dekens, laten allerlei therapeuten komen etc etc. Dat stoort me dan wel, want wij hebben onbeperkt duur hooi, slaan nooit de tandarts over, bellen voor alles de veearts etc.
Wel is het een feit dat 6 op een eigen plek, incl ons dure hooi en alle investeringen echt goedkoper is dan 6x volpension.

Heb afgelopen jaren nooit gehoord; maar dan hebben jullie geld. Wel merk ik dat mensen het onzin vinden dat wij a) teveel paarden hebben en b) het zo belangrijk vinden.

Spullen, merken etc geven we niet om. Heb wel kwalitatief echt goede tack, maar koop weinig nieuws en ben vrij netjes met de spullen.

Wij gaan echt weinig op vakantie, zeker nu zoonlief volwassen is en zelf gaat, zelfde voor uitstapjes, gaan nooit uit eten, roken en drinken niet en kopen vrijwel nooit kleding.
Het zou wel kunnen, maar ik ben liever zuinig, dat we voor nood wat teveel hebben, dan alles uitgeven.

Wel erg dat sommige mensen kennelijk een ander niets gunnen en\of zo jaloers zijn. Je hoeft je toch niet te verantwoorden hoe je je leven inricht en wat je met je geld doet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rien10 en 35 bezoekers