Ik heb een paard dus veel geld

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:14

Mwah, ben ik het niet helemaal mee eens doubtless en dreamybol.

Zowel in een magere uitkering als nu ik zeker niet meer ´arm´ ben paarden gehad. Misschien juist wel doordat ik tijdens de magere uitkering heb leren mijn prioriteiten anders te leggen geef ik mijn geld aan andere dingen uit.

In die tijd draaide ik elk dubbeltje 10 keer om en mijn paard ging voor mij zelf. Ik at regelmatig niet of heel simpel, paard ontbrak het aan niets.

Nu heb ik ze aan huis en zie ik wat dat aan kosten scheelt, erg fijn maar dat huis hebben we ook alleen kunnen kopen door hard werken en niet iedereen heeft dezelfde mogelijkheden helaas.


Anoniem

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:00

Hahaha dat is zeker waar, dat was vroeger al een ding _O-

En ik bedenk me net dat geen kinderen zeker helpt in de financiële situatie, als ook in tijd :+
Ik zou niet weten waar ik naast een fulltime baan ook nog zowel kinderen als de paarden zelf zou moeten onderhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:00

Ik ervaarde dat wel zo als klant op een voor deze regio zeer prijzig pensionadres.
Alsof al mijn medepensionklanten er vrij weinig voor hoefde te doen (no offense maar dat was waarschijnlijk ook zo), zij kwamen echt uit een ander milieu dan ik, al was dat wel een uiterste qua stalling en publiek zeg maar.

Inmiddels ben ik met 2 paarden aan huis goedkoper uit dan met 1 paard in die pensionstal ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:00

MarlindeRooz schreef:
Gimme_Joy schreef:
Maar wat is uberhaupt veel geld of salaris? Is modaal veel? 1,5 keer? Wat is veel? Want ik denk dst we wel kunnen stellen dat het niets te maken heeft met het uitgwvepatroon, omdat dat bij iedereen anders is. Daar kun je je geen conclusies uit trekken.

Ik vind netto boven de 3000 royaal en boven de 4500/5000 netto heel veel. :P


En reken je dan alleen of als gezin?

Anoniem

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:04

Ik kom alleen aan beiden niet _O-
Verkeerde sector gekozen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 07:42

Orsje schreef:
Ik ben eerlijk gezegd wel ergens heel benieuwd, hoe de mensen met bijstand en eigen paarden alles doen. Ik gun iedereen hun hobby en paardenwens.. En soms beland je onverwacht in de bijstand. Dus ik begrijp heel goed dat dit vaak onmacht kan zijn.

Maar ik lees enkele berichtjes hier, dat dan ook alles naar het paard gaat en zelf die avond maar een boterham of niks? Tot hoe ver willen we gaan?
En hoe dan.. Meerdere paarden in bezit, geen werk.. Wel bijstand.. Ja je hebt tijd ervoor.. Maar tijd en geld zijn verschillende zaken.. Wat gebeurd er als er onverwachte dierenarts kosten komen? Hoe wordt dan dit opgelost? Waar wordt de stalling van betaald?

Nogmaals, geen verwijten, maar oprechte nieuwsgierigheid.
Mijn paard kreeg 2 jaar terug een ongeluk op de weide.. Opladen naar de kliniek en zijn linkeroog werd accuut verwijdert. Hij ontwikkelde koorts door infectie en ook nog koliek en moest nog eens 8 dagen blijven. Dat was een aardige onverwachte rekening.


Ik zat niet in de bijstand maar in de wajong. Hoe ik dat deed, tjah, een kale stal met weide huren en alles zelf doen. Daarna nog zwart op een stal gewerkt in ruil waarvoor mijn paard daar gratis mocht staan. Ik had wel degelijk een spaarpotje aangelegd voor onvoorziene situaties en mijn paard was verzekerd. Mijn prioriteiten lagen anders, voor mij was paard toen wat wat mij gaande hield, zonder paard was ik er nu niet meer geweest denk ik. Dus de zorg voor mijzelf was op dat moment al nagenoeg niet aanwezig, dat is later pas weer gekomen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Albertina71, Annienke, BranwenGC, Femia, Maanon_, Mark0919, Myrthe_bz, Wil_Fem en 40 bezoekers