Ik heb een paard dus veel geld

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sizzle
Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:00

Als je weinig werkt heb je meer tijd om geld te besparen en als je verschrikkelijk veel werkt heb je geen tijd om het uit te geven. Zo kan je dus danwel op een uitkering, danwel op een minimumloon best wel een paard houden.
Het zijn juist de middenklassen die doorgaans ook andere prioriteiten hebben (kinderen, vakantie, koophuis) die zich afvragen hoe je het doet.

Ik walg altijd van vooroordelen en ik heb wel gemerkt dat Nederlandrs daar verschrikkelijk goed in zijn om je even met zo‘n poedersuiker opmerking naar beneden te halen. Voor mij nog een reden om niet meet terug te komen :+
Weet nog dat ik tegen mijn 30e mijn allereerste auto kon veroorloven (ik had immers een paard dus geen geld over). Een oude Audi A4, veel KM, kon hooguit nog een paar jaartjes mee met verschrikkelijk afzichtelijke alu velgen erop en hagelschade. Eerste wat ik hoor in NL is dat het duidelijk goed gaat met de Zwitserse bankrekening want poeh poeh een Audi!!!!!!!
_-:(



Sizzle
Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:11

petra8 schreef:
Is het hebben van kinderen niet duurder dan het hebben van een paard?


Dat valt niet echt te zeggen. Ligt er weer volledig aan hoe je het doet.
Als je niet werkt ben je denk ik haast nog het beste af. Dan kun je alles heel goedkoop doen omdat je tijd hebt om veel zelf te doen. Zodra je kinderopvang nodig hebt zijn kinderen extreem duur.

Sizzle
Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:57

Ik kan 2 paarden op een luxe all-in stal houden van het geld wat de naschoolse opvang kost :')

Mijn ex-stalgenoot niet werkende bijstand trekkende alleenstaande moeder heeft 3 paarden. Dat lukt omdat ze alle verzorging zelf kan doen en dus 3 paarden heeft staan voor dezelfde prijs waar ik er 1 voor heb. Dan geeft ze nog tijd om wat klusjes te doen voor de hoefverzorger zodat ze daar ook goedkoper uit is etc etc.

Sizzle
Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:05

Ik heb het trouwens op het moment ook absoluut niet meer voor het klagen hoor.
Zit inmiddels zeker niet meer in de lage lonen. Echter heb ik mijn eerste paard destijds gekocht toen ik nog minimum loon verdiende en bovendien verschrikkelijk veel uren maakte. Dan kom je dus met creatieve oplossingen waar je geen all-in kan betalen en dus nog om half 12 snachts je stal staat uit te mesten en dan nog een half uur naar huis moet fietsen door de poler.

Sizzle
Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ik heb een paard dus veel geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:56

Toen ik nog minimum loon had, had ik inderdaad een verzekering :j

Sizzle
Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:27

Kuggur schreef:
In mijn opinie heb je inderdaad véél geld als je je een hobby/sport kunt veroorloven (op wat voor manier dan ook) die zoveel geld kost als het houden van één of zelfs meerdere paarden.
Dat geldt ook voor de mensen die hier optellen wat ze er allemaal voor moeten laten. Zo prioriteiten kunnen stellen is in alle gevallen een (grote) luxe.


Maar dan betekend dat in dat geval automatisch dat bijstand gelijk staat aan veel geld, toch?
Er zijn immers genoeg mensen die van de bijstand een paard houden.

Sizzle
Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:09

Orsje, dat schreef ik al eerder: als je niet werkt heb je veel meer tijd om dingen goedkoper te doen.
Sommige mesten uit voor anderen, verzorgen daarnaast nog andere paarden etc. Die tijd heb je meestal niet als je werkt.
Toen ik werkte voor minimum stond ik dus letterlijk midden in de nacht nog te mesten. Ben blij dat ik dat niet meer hoef.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, SemrushBot, xxIsaa en 35 bezoekers