Ik heb een paard dus veel geld

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Doubtless
Berichten: 8450
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:22

Het is allemaal subjectief toch?

Ik lees hier bijna alleen maar reacties van mensen die menen dat ze het niet breed hebben. Wellicht heb je ze dan niet op je bankrekening staan, maar je rijkdom kan ook in bezittingen zitten zoals een paard, trailer, dekens of tuig. Laten we eerlijk wezen, mensen met een kleine portemonnee kunnen gemiddeld geen paard betalen. Ik vond de paardensport behoorlijk duur en als student/starter kon ik dat geld echt niet ophoesten :n

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.



Doubtless
Berichten: 8450
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:02

Dreamybol schreef:
Natuurlijk zijn het keuzes, maar je moet wel al een bepaalde basis hebben wil je de keuze voor een paard kunnen maken.


Precies dat. Er zijn ook genoeg gezinnen waar die ruimte er gewoon niet is. Tuurlijk is het niet fijn als vreemden er vanuit gaan dat je loaded bent, maar om nou te denken dat een paard bekostigen heel normaal/gemiddeld is, vind ik ook niet helemaal fair.

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Doubtless
Berichten: 8450
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:58

Robijntjah schreef:
Zowel in een magere uitkering als nu ik zeker niet meer ´arm´ ben paarden gehad. Misschien juist wel doordat ik tijdens de magere uitkering heb leren mijn prioriteiten anders te leggen geef ik mijn geld aan andere dingen uit.

In die tijd draaide ik elk dubbeltje 10 keer om en mijn paard ging voor mij zelf. Ik at regelmatig niet of heel simpel, paard ontbrak het aan niets.


In jouw situatie en met de keuze om er zelf minder van te eten lukte dat dus. Maar dat is niet de gemiddelde situatie denk ik. Je kan moeilijk tegen je kind zeggen "vanavond even geen eten schatje, de hoefsmid komt vanavond".

Ik vraag me wel af waar de mensen met veel geld blijven in dit topic :D want op concours is het lang niet zo minimaal en beperkt als dat het hier beschreven wordt :Y)

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Doubtless
Berichten: 8450
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:23

Robijntjah schreef:
En ik bedenk me net dat geen kinderen zeker helpt in de financiële situatie, als ook in tijd :+


Tuurlijk. In de lijn van dit topic zou je net zo goed kunnen zeggen "je hebt geen kinderen dus je hebt veel geld".

Onderaan de streep komt het maar op 1 ding neer: je verdient veel en geeft weinig uit, dus je hebt veel geld. Maar omdat we niet open en bloot over inkomen praten proberen mensen er via deze weg een stempel op te drukken.

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Doubtless
Berichten: 8450
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:16

Ik denk dat niemand zegt: jij hebt een shetlander dus jij hebt veel geld.


Ik denk ook niet als jij zelf in de zo goedkoop mogelijke kleding loopt en je paard op een kale wei staat, dat mensen zeggen: jij hebt veel geld.

Ik kan me goed voorstellen als jij een 4x4 rijdt, een paard op pensionstal hebt staan en in een luxe set kleren loopt dat mensen zeggen: jij hebt een paard dus jij hebt veel geld.

Hoe ervaren jullie dat binnen bovenstaande context?

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Doubtless
Berichten: 8450
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 06:19

Juut schreef:
Collega en ik hebben eens een x berekend dat haar roken duurder was dan mijn paard, dus ik zou eerder stellen dat je geld hebt als je rookt :')


Pakje per week kost je €28 per maand, dus...

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JudithO, M_arjolein, Mark0919, Mieke, XXleonieXX en 44 bezoekers